Kötthandlarn Inlagd December 11, 2021 Dela Inlagd December 11, 2021 21 minuter sedan, skrev M33: Såklart jag har rätt, vad trodde du? Jag har ingen annan åsikt än din Chefen...... Du är den "allvetande skräphögen" (Fragglarna)...... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd December 11, 2021 Dela Inlagd December 11, 2021 34 minuter sedan, skrev Rillex: Sur på en firma som heter ”Wallstars.se” och kallar sig professionell. Någon pajas ” David Thornell” (vem är det) som snor andras bilder och säljer de på nätet…. Nu var det min bild från Flickr från Vilhelmina som den pajasen redigerat hårt i något program, säker gratis det också. Polisanmälan finns också. Har man det dåliga omdömet att förstöra en bild så mycket och sedan sälja den som poster, har man nog något stort fel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd December 11, 2021 Dela Inlagd December 11, 2021 1 minut sedan, skrev Wangthong: Har man det dåliga omdömet att förstöra en bild så mycket och sedan sälja den som poster, har man nog något stort fel. Absolut sen att man levererar bilden på unket papper också (har ja läst). Nu lägger jag in racet innan jul vill sabba hans sk. business så mycket ja kan. Har varit i kontakt med en kille uppe i Vilhelmina också han var den som hittade det hela. Polisanmälan är gjord men den var nedlagd fortare än kvickt. Lyssnat med fotografersförbund och det är drygt och jobbigt att driva ett sånt här “case”. Men om någon frågade mig om att använda mina bilder ingen skulle vara lyckligare än jag, om t.ex en skola eller kommun ville ha den skulle jag ha sagt ja och gratis fortare än snabbt. Men att en proppmätt wannabe skulle använde den är bara ett stort ”NEJ”. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 11, 2021 Dela Inlagd December 11, 2021 2 timmar sedan, skrev M33: Det var väl en otroligt slutsats. I stunden förstår jag dig men inte resonemanget. 2 personer ger ger ju inget underlag. Deras observationer stämmer med många andras inkl mina. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd December 11, 2021 Dela Inlagd December 11, 2021 6 minuter sedan, skrev Nicholas: Deras observationer stämmer med många andras inkl mina. Jaha. Så 3 då. Om jag fått superb service var hamnar vi då! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 11, 2021 Dela Inlagd December 11, 2021 2 minuter sedan, skrev M33: Jaha. Så 3 då. Om jag fått superb service var hamnar vi då! Utopia Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd December 11, 2021 Dela Inlagd December 11, 2021 2 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Klart du har (som vanligt) med en som vanligt, genomgående analys...... En annan är ju bara en sketen knegare och kan aldrig ha rätt om det inte är så att chefen (du) har godkänt att mina åsikter är desamma som dina i specifika ärenden....... Egna ärenden vågar jag inte ha ngn åsikt om, då jag förmodligen har fel som knegare, om det inte är så att chefen tycker samma som jag, men de kan han inte veta innan, så jag väntar med åsikten tills dess att chefen har uttalat sig...... Som chef har jag alltid accepterat att det finns delade meningar. Jag har min mening och naturligtvis skall min personal dela den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HighWai Inlagd December 11, 2021 Dela Inlagd December 11, 2021 9 timmar sedan, skrev born41: Det ärbara delvis sant. Göran Persson t.ex. startade ett bolag, och när han åker runt och håller föredrag, så går betalningen till detta bolag.Han tar alltså inte emot någon lön, och därmed blir det inte något avdrag på"allmosorna" från staten! Born41 Absolut, men det är väl en annan sak. Har väl inget med deras åavgångsv..... att göra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HighWai Inlagd December 11, 2021 Dela Inlagd December 11, 2021 Ingen skitsak, men att man som gift med thai får städa, diska, tvätta, ta hand om kids och öööh jajust pröjsa allt. 😁 Eller det bara mig? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd December 11, 2021 Dela Inlagd December 11, 2021 3 timmar sedan, skrev HighWai: Absolut, men det är väl en annan sak. Har väl inget med deras åavgångsv..... att göra. Om jag har fattat saken rätt, så betalas inte avgångsvederlaget ut som en engångssumma utan månadsvis. Har du då inkomst en månad så räknas det av från avgångsvederlaget den månaden. Politikers avgångsvederlag är egentligen en inkomstgaranti under en viss tid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd December 11, 2021 Dela Inlagd December 11, 2021 3 timmar sedan, skrev HighWai: Ingen skitsak, men att man som gift med thai får städa, diska, tvätta, ta hand om kids och öööh jajust pröjsa allt. 😁 Eller det bara mig? Bor ni i Swerige så hon har egen inkomst? sätt ner foten o kräv att hon skall vara med o betala. Förklara för henne, att enligt Svensk lag är båda föräldrarna skyldiga att ta sin del av det ekonomiska ansvaret. Born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 11, 2021 Dela Inlagd December 11, 2021 6 timmar sedan, skrev M33: Det var väl en otroligt slutsats. I stunden förstår jag dig men inte resonemanget. 2 personer ger ger ju inget underlag. Kan bara konstatera att varje personligt besök själv eller med anhörig tagit extremt lång tid vid varje tillfälle enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 11, 2021 Dela Inlagd December 11, 2021 4 timmar sedan, skrev M33: Jaha. Så 3 då. Om jag fått superb service var hamnar vi då! Så klart du får första service när du kommer inrullande och sitter fast i ett ”runkbås” enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd December 11, 2021 Dela Inlagd December 11, 2021 Är irriterad över att mina nya kallingar rämnade där bak efter första tvätten, eller fjärten kanske det var, vad vet jag ? En skitsak hur som helst. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 11, 2021 Dela Inlagd December 11, 2021 7 minuter sedan, skrev Fritz: Är irriterad över att mina nya kallingar rämnade där bak efter första tvätten, eller fjärten kanske det var, vad vet jag ? En skitsak hur som helst. Made in China? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 12, 2021 Dela Inlagd December 12, 2021 13 timmar sedan, skrev Fredman: För två veckor sedan ramlade min gamla mor och hamnade på akuten. Det tog 5 timmar och tjugo minuter innan en läkare dök upp. 11 timmar sedan, skrev Enis: Runt 5 timmar vekar vara standard då.... för det var det för frugan också /Enis 11 timmar sedan, skrev M33: Det var väl en otroligt slutsats. I stunden förstår jag dig men inte resonemanget. 2 personer ger ger ju inget underlag. 5 timmar då var jag opererad och uppe på sal när jag hamnade på akuten i Linköping för drygt ett år sedan. Men alla vet ju hur det är med en karl med förkylning. För att inte tala om inflammerad blindtarm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd December 12, 2021 Dela Inlagd December 12, 2021 7 timmar sedan, skrev Enis: Så klart du får första service när du kommer inrullande och sitter fast i ett ”runkbås” enis Har haft alla möjliga väntetider, de senaste besöken har varit korta tider med undantag för Ögonakuten i Mölndal. De kände kanske inte till vem jag är. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd December 12, 2021 Dela Inlagd December 12, 2021 8 timmar sedan, skrev born41: Bor ni i Swerige så hon har egen inkomst? sätt ner foten o kräv att hon skall vara med o betala. Förklara för henne, att enligt Svensk lag är båda föräldrarna skyldiga att ta sin del av det ekonomiska ansvaret. Born41 Du är kul du. Thai dam och pengar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 12, 2021 Dela Inlagd December 12, 2021 13 timmar sedan, skrev HighWai: Ingen skitsak, men att man som gift med thai får städa, diska, tvätta, ta hand om kids och öööh jajust pröjsa allt. 😁 Eller det bara mig? Kolla med @Enis, han kanske har något tips. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 12, 2021 Dela Inlagd December 12, 2021 (ändrad) När man läser inlägg om thaidamer här så inser jag att jag drog högvinsten för 20 år sedan 🙂 Visst är hon lite slarvig med att stänga skåpluckor, lådor och lampor och stöka ner köket nått grönjävlig när det lagas mat. Men det kan jag stå ut med 😁 Ändrades December 12, 2021 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd December 12, 2021 Dela Inlagd December 12, 2021 (ändrad) Frugans blodtrycksmedicin håller på att ta slut,receptet. I samma veva passade jag på och lista frugan på samma vårdcentral som herr'n. Ringer för att boka tid till henne, enkelt då hennes svenskakunskaper inte riktigt håller måttet för en bokning till läkare. Blir idi*tförklarad av en sirpa-lisa i andra änden - varför hon inte ringer själv!! Då jag förklara "åvan" för henne lugnar hon ner sig. Men någon tid till läkare finns först i januari -22 (bäst å tillägga). Ehh ja ha...!?Men hennes piller tar slut om 3 veckor.. Man skäms över svensk primärvård... Säger som Leif Östling - vad fan får man för pengarna? Kanske inte någon skitsak, när jag tänker efter.... Ändrades December 12, 2021 av Nineteen68 BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd December 12, 2021 Dela Inlagd December 12, 2021 14 minuter sedan, skrev Nineteen68: Frugans blodtrycksmedicin håller på att ta slut,receptet. I samma veva passade jag på och lista frugan på samma vårdcentral som herr'n. Ringer för att boka tid till henne, enkelt då hennes svenskakunskaper inte riktigt håller måttet för en bokning till läkare. Blir idi*tförklarad av en sirpa-lisa i andra änden - varför hon inte ringer själv!! Då jag förklara "åvan" för henne lugnar hon ner sig. Men någon tid till läkare finns först i januari -22 (bäst å tillägga). Ehh ja ha...!?Men hennes piller tar slut om 3 veckor.. Man skäms över svensk primärvård... Säger som Leif Östling - vad fan får man för pengarna? Kanske inte någon skitsak, när jag tänker efter.... Man kan ju förlänga recept som är på väg att gå ut på 1177. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd December 12, 2021 Dela Inlagd December 12, 2021 1 minut sedan, skrev Fritz: Man kan ju förlänga recept som är på väg att gå ut på 1177. Förlängning av en del recept kräver provtagning/läkarbesök innan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 12, 2021 Dela Inlagd December 12, 2021 3 minuter sedan, skrev Fritz: Man kan ju förlänga recept som är på väg att gå ut på 1177. Brukar jag också göra, men hon var inte listad där innan och då kanske det inte går. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd December 12, 2021 Dela Inlagd December 12, 2021 2 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Brukar jag också göra, men hon var inte listad där innan och då kanske det inte går. Tänkte inte på det. Jag använder mig åxå av 1177 och man måste ange vilken läkare som skrivit ut receptet. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu