Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

6 minuter sedan, skrev Fritz:

100% på att det inte frågades efter pinkod på Home Pro för en timme sen. Nästan säker på detsamma på Big C Extra för en vecka sen.

Är ditt kort äldre, så tror jag det går utan PIN-kod.

Oavsett så är det helt makalöst att det går överhuvudtaget.

Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Surin P3:

Oavsett så är det helt makalöst att det går överhuvudtaget.

Man blippar även i Sverige, sällan om aldrig kollas ID. Därför jag bytt till Samsung pay (telefon) Då legitimerar man sig med fingeravtryck / pin kod eller låsmönster

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Amigo:

Man blippar även i Sverige, sällan om aldrig kollas ID. Därför jag bytt till Samsung pay (telefon) Då legitimerar man sig med fingeravtryck / pin kod eller låsmönster

Blippen har väl beloppsgräns typ 200 sek? Över det behövs väl kod? Så funkar det för mig iaf.

Dela på andra sajter

Citat

Du som har ett bankkort från ICA Banken kan blippa köp på ICA för upp till 500 kr utan att ange kortkod. Med bankkort från andra banker är gränsen 400 kr hos ICA. När du blippar ett köp med ICA Bankens kort i andra butiker än ICA gäller samma regler som för andra kort, dvs 400 kr.

Och så verkar det vara för andra kort / banker också. Handelsbanken 50 €, kräver pin om man handlat kontaktlöst 1 200 SEK totalt.

Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev frogfish:

Blippen har väl beloppsgräns typ 200 sek? Över det behövs väl kod? Så funkar det för mig iaf.

Verkar vara olika för olika blippar och kort

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Enis:

Verkar vara olika för olika blippar och kort

enis

När jag var i dyra Stockholm och blippade så fick man slå koden efter var tredje öl. 🍻

Dela på andra sajter

Annars har ju SCB väldigt hög säkerhet tycker jag. Ska jag ta ut pengar i en automat så är det en 6-siffrig pinkod som gäller. I alla fall på mitt kort.

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Fritz:

Annars har ju SCB väldigt hög säkerhet tycker jag. Ska jag ta ut pengar i en automat så är det en 6-siffrig pinkod som gäller. I alla fall på mitt kort.

Så har det varit länge på Krungsri bank och nu när jag kom hit fick jag även byta kort på Bangkok bank och ange en sexsiffrig kod.

Dela på andra sajter

Ang blippande så tycker jag att begäran om pin-kod och stoppa in kortet kommer sporadiskt, oavsett kortutgivare när man är ute och rullar hatt.

Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Enis:

Crowded House som gjorde melodin?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Fritz:

100% på att det inte frågades efter pinkod på Home Pro för en timme sen. Nästan säker på detsamma på Big C Extra för en vecka sen.

Är det som här i Sverige så behöver du inte pinkod under en viss summa! 

Storhandlade du?

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Wangthong:

Är det som här i Sverige så behöver du inte pinkod under en viss summa! 

Storhandlade du?

På Big C Extra handlade det om snudd på 24 000. Ny kyl och frys och tvättmaskin. När jag skulle betala med kortet blev det inte godkänt men det ordnade sig när jag knallade in på SCB:s kontor på samma våning och ändrade maxbeloppet på mitt kort.

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Batting:

Jag vet inte om julmusiken stör mig speciellt mycket, förutom "Tänd Ett Ljus" och några till, men det beror ju på att de är dåliga.
Bra jullåtar lyssnar jag gärna på, men det känns kanske lite märkligt på gymmet. 🌲 

Dela på andra sajter

Anders F Rönnblom!

Irriterande lång, annars bra!

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Fritz:

Jag hade skällt på hen i kassan å frågat efter chefen, inte ok. 

Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Amigo:

Stäng av blippfunktionen. 

Ändrades av HighWai
Särskrivning.
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev HighWai:

Stäng av blippfunktionen. 

Nej, blipp är absolut bra, otroligt smidigt att använda, inte svårare än fingeravtryck. Har inte kortet med mig längre. Utom om jag ska ta ut cash, som händer kanske varannan månad.

Ändrades av Amigo

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
23 timmar sedan, skrev Issanbonde:

Ta din kajak å    padla ut ett tag!

Hallåååå, det är ju fan norrlandsvinter i Götlaborg just nu + det som Norrlänningar klarar sig ifrån, nämligen den isande vinden från Kattegatt........🤬

Nä, kajaken får allt vänta ett tag till.......:giggle:

17 timmar sedan, skrev Enis:

Mmmm, den var ju egentligen inte bra men ironin och filmen den var med i, så tycker jag faktiskt om den........:thumbsup:

Beror dock främst p.g.a. en av världens bästa skådespelare, som gör en underbar roll i filmen.......💙

Bill Nighy är sinnessjukt bra i allt han gör, speciellt i "Underworld"........

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Amigo:

Nej, blipp är absolut bra, otroligt smidigt att använda, inte svårare än fingeravtryck. Har inte kortet med mig längre. Utom om jag ska ta ut cash, som händer kanske varannan månad.

Ja, bra att slippa fingrar på knapparna i dessa influensatider. 

Dela på andra sajter

On 2021-12-05 at 20:40, skrev Kötthandlarn:

Mmmm, kanalerna som går på "repeat" dygnet runt utan att erbjuda ngt nytt.......

Dela på andra sajter

On 2021-12-05 at 11:25, skrev audirs2:

Jävla jul musik överallt, blääää fy fan!

On 2021-12-06 at 21:50, skrev Batting:

Jag vet inte om julmusiken stör mig speciellt mycket, förutom "Tänd Ett Ljus" och några till, men det beror ju på att de är dåliga.
Bra jullåtar lyssnar jag gärna på, men det känns kanske lite märkligt på gymmet. 🌲 

Dela på andra sajter

att somliga kan sko sig rejält på skattebetalarnas bekostnad

Tidigare statsministern Stefan Löfven har ansökt om avgångsersättning, skriver Dagens industri.

Löfven kan som mest få 2,16 miljoner kronor, som motsvarar hans tidigare årslön som statsminister.

Även tidigare civilministern Lena Micko och tidigare näringsministern Ibrahim Baylan, som båda lämnade regeringen när statsminister Magdalena Andersson tillträdde, har ansökt om ersättning. De kan som mest få 1,68 miljoner kronor i ersättning.

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Alarik:

att somliga kan sko sig rejält på skattebetalarnas bekostnad

Tidigare statsministern Stefan Löfven har ansökt om avgångsersättning, skriver Dagens industri.

Löfven kan som mest få 2,16 miljoner kronor, som motsvarar hans tidigare årslön som statsminister.

Även tidigare civilministern Lena Micko och tidigare näringsministern Ibrahim Baylan, som båda lämnade regeringen när statsminister Magdalena Andersson tillträdde, har ansökt om ersättning. De kan som mest få 1,68 miljoner kronor i ersättning.

Vi vanliga dödliga kan vanligtvis inte få någon avgångsersättning. Säger man upp sig själv så går man miste om A-kassan under 3 månader.Varför skall politiker som säger upp sig få avgångsersättning? Jämlikhet i sin yttersta konsekvens!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...