Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

16 minuter sedan, skrev Batting:

Jag försökte lära min systerson att dyrt inte automatiskt är bäst, att det just är dumt att tänka så.
Jag kom en gång knallandes i mina nya Converse då han och hans kompis fick syn på mig.
Wow...har du ett par Converse blev då deras imponerade kommentar.
Då jag hade köpt dem billigt på "Galne Gunnar" (på den tiden fanns det en billighetsaffär som hette så) så berättade jag glatt och stolt över mitt kap!
Då tyckte de genast att mina skor inte var något bra längre.
Du tycker alltså att det är ett tänk som är bra och bör uppmuntras?
När jag jobbade på Ericsson så tillverkade vi både Ericssons egna telefoner, och några som hette Sharp.
När vi läste i en konsumentundersökning att Sharpen fick bättre betyg än vår egen lur så ryckte vi på axlarna.
Vi tillverkade ju och sålde båda. 
Dom gick igenom samma tillverkning, samma material, och samma tillverkningsprocess.
Nu kommer jag inte ihåg, men förmodligen såg de väl inte helt likadana ut, men annars var de identiska.
Oftast är det ingen skillnad på prylarna nu mera. 
Det är bara bluff och båg, varför ska det uppmuntras?
Jag sitter själv här med ett par glasögon som jag egentligen tycker var för dyra, men det är ju Pierre Cardin :44:   

De är svårt att komma ifrån att bra kvalitet kostar pengar. Visst går det att hitta hyfsade prylar billigt ibland men många gånger är det i slutändan dyrt att handla billigt.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev apknug:

Sen sa din "chef" också att Erikson kommer aldrig att tillverka en telefon som liknar en tvålkopp, de ska gå att  ringa på.

Erikson tillverkar inga telefoner längre, de var inte så smarta.

Japp, Lars Ramqvist sänkte hela företaget, eller åtminstone själva telefontillverkningen.
På en sådan där årsstämma där aktieägare ska få komma med åsikter så yttrade sig en liten 14-årig flicka ungefär så här, "Hej, vi ungdomar tycker att Ericsson borde ha lite roligare telefoner som man t.ex. kan byta skal på!". 
Den kommentaren besvarades i stort sett med klapp på huvudet, "Hö, hö, hö det är ju kul att du engagerar dig hi, hi, hi..."
Senare på någon presskonferens så talar Lars om att Ericsson ska göra telefoner för direktörer, och affärsmän!
Nokia som hade förstått att ungdomarna var något som man skulle satsa på drog genast ifrån Ericsson som blev lämnat bakom i ett dammoln.
Jag kommer ihåg en intervju i tv där någon ifrågasatte varför han Ramqvist skulle ha en sådan fantasilön samt rent groteska bonusar. Hans enda förklaring var, "För det är jag värd!".
Han sänkte ju för fan alltihop, en 14 tjej hade bättre fingertoppskänsla än den där isterbuken.

Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Mankan:

De är svårt att komma ifrån att bra kvalitet kostar pengar. Visst går det att hitta hyfsade prylar billigt ibland men många gånger är det i slutändan dyrt att handla billigt.

Till en viss del kan det väl ligga något i det, men här snackar vi om handväskor för 50 tusen, eller kanske ännu mer.
Vad skulle det vara för fantastisk kvalisort?

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
3 minuter sedan, skrev Batting:

Till en viss del kan det väl ligga något i det, men här snackar vi om handväskor för 50 tusen, eller kanske ännu mer.

Gå och måla någon vägg grå eller något annat. 
Är du lika tråkig och ”korrekt” i det riktiga livet din snåljåp?

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Batting:

Så hur dyr får en sak vara då? Fram med en siffra nu, som är gränsen från när man är dum i huvet. Med dina regler angående detta får jag intrycket att du köpt väldigt mycket dyra saker i livet....

Låt folk köpa det de vill. Det måste väl finnas värre saker som du kan uppröra dig över än hur människor spenderar SINA EGNA pengar.

Själv köpte jag en vinare för 110 spänn i torsdags. Det var väl helt uppåt väggarna då det finn rödhojt för 57 kronor......

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Gå och måla någon vägg grå eller något annat. 
Är du lika tråkig och ”korrekt” i det riktiga livet din snåljåp?

hadock3.jpeg.5ee700c7c293d33614293433aa4fda55.jpeg

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev frogfish:

Så hur dyr får en sak vara då? Fram med en siffra nu, som är gränsen från när man är dum i huvet. Med dina regler angående detta får jag intrycket att du köpt väldigt mycket dyra saker i livet....

Låt folk köpa det de vill. Det måste väl finnas värre saker som du kan uppröra dig över än hur människor spenderar SINA EGNA pengar.

Själv köpte jag en vinare för 110 spänn i torsdags. Det var väl helt uppåt väggarna då det finn rödhojt för 57 kronor......

Nja rör vi oss väl med rimliga summor.
Men köp gärna en handväska för 75 tusen, men bli inte sur om jag tycker att det var ett dumt köp.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Batting:

Nja rör vi oss väl med rimliga summor.
Men köp gärna en handväska för 75 tusen, men bli inte sur om jag tycker att det var ett dumt köp.

Den där väskan måste ju ha varit en kanon investering. Den har gått upp från drygt 20 tusen till 75 tusen på några inlägg.

Ändrades av Mankan

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

Den där väska måste ju ha varit en kanon investering. Den har gått upp från drygt 20 tusen till 75 tusen på några inlägg.

Ja jag sitter väl och tänker på den där tjejen i Lyxfällan som tydligen köpt en väska för över 100 tusen, men du har rätt en liten handväska för 20 tusen känns också jävligt dyr.

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Mankan:

Den där väska måste ju ha varit en kanon investering. Den har gått upp från drygt 20 tusen till 75 tusen på några inlägg.

Den steg väl i pris när det blev känt att kronprinsessan köpt en sådan väska.

Jättefin reklam.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
40 minuter sedan, skrev Batting:

hadock3.jpeg.5ee700c7c293d33614293433aa4fda55.jpeg

Nja, snarare så är det du som blir kränkt av att folk använder sina pengar. 
Varför äta Wagyu när man blir lika mätt på Abbas fiskbullar?

Dela på andra sajter

Morchana-appen.....

Skiten kräver att man har bluetooth och all annan trams som drar ur batteriet på konstant.

Blir att göra nån liten thaiare glad vid ankomst för att sen stänga av eländet kvickt.....

Dela på andra sajter

…..är extrapris på rödlöksknippen på kina butiken

min kära hälft efter ha rensat ett halvt knippe:

nu går jag och lägger mig och tittar på youtube.

6FBCBE09-C0B2-4BD4-8D26-9CA2777AE939.thumb.jpeg.8d2c468f885a628c8333f619e922b9d7.jpeg

enis 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Nja, snarare så är det du som blir kränkt av att folk använder sina pengar. 
Varför äta Wagyu när man blir lika mätt på Abbas fiskbullar?

Nja...kränkt vet jag inte. 
Läs rubriken på hela denna tråden!

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
4 minuter sedan, skrev Batting:

Nja...kränkt vet jag inte. 
Läs rubriken på hela denna tråden!

Ah, skitsak

Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Enis:

…..är extrapris på rödlöksknippen på kina butiken

min kära hälft efter ha rensat ett halvt knippe:

nu går jag och lägger mig och tittar på youtube.

6FBCBE09-C0B2-4BD4-8D26-9CA2777AE939.thumb.jpeg.8d2c468f885a628c8333f619e922b9d7.jpeg

enis 

Du har väl åxå tillgång till Youtube? :rotfl:

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Du har väl åxå tillgång till Youtube? :rotfl:

Redtube är väl hans favo!:lipa:😄

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
1 timme sedan, skrev audirs2:

Vad är redtube?....

Frågar för en kompis........:rotfl:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Vad är redtube?....

Frågar för en kompis........:rotfl:

Den här tuben är röd

(delvis i alla fall)

kaviartub.thumb.png.75cc62ac9eee1385a29223bc8230d8f0.png

Dela på andra sajter

att 81-årige Esbjörn nya juridiska ombud Sture Tersaeus vill att avtalet mellan Esbjörn och KD-ledaren Ebba Busch skall ses över.

Parterna nådde en förlikning i det uppmärksammade ärendet tidigare i höst.

Under tisdagen blev det känt att Esbjörn överklagat förlikningen via sitt nya ombud.

Dela på andra sajter

Att det ska vara så jäkla krångligt att få besöka frugans hemland,att de ska krama ur varje möjlig bath ur en fattig pensionär.Börjar undra om det är värt allt strul,Säffle blir mer och mer lockande.

Måne

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev audirs2:

Jag är inte helt säker på det. Jag har sett hans tangentbord. 😜

FB_IMG_1636508529239.jpg

Dela på andra sajter

Webbaserade e-postklienter  som g-mail. Det går snabbare för mig att vidarebefordra ett mejl till min jobbmejl och öppna skiten där i Outlook än att förstå vad som är upp/ner början och slutet på mejlet i telefonen speciellt om det är en mejlkonversation med en bifogad fil. Varför ska allt stuvas om i sådana mejlprogram. Jag kan bara inte förlika mig med dessa jävla skitprogram. 

Ändrades av Mankan

Dela på andra sajter

Kommer in på Emmpeeeärrr och texten för alla delforum är förminskad inte fet, men går jag till "vad är nytt" så är texten stor och fet igen!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...