Nicholas Inlagd November 7, 2021 Dela Inlagd November 7, 2021 Adopters. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd November 7, 2021 Dela Inlagd November 7, 2021 4 minuter sedan, skrev Batting: Många av de thai-tjejer som vi annars träffar på har ju jobb som till stor del går ut på att få andra att betala för det man vill ha. Nu ska du nog inte projicera din egen verklighet alltför mycket på andra. Och jag tror de kvinnor som @Atom pratar om ofta har vanliga jobb som betalar bra mycket mer än vad både du och jag tjänar. Och varför man skulle vara dum i huvet för att man vill köpa en väska för sina egna pengar har jag svårt att förstå, men det har jag ju iofs med det mesta du uttrycker.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nutteman Inlagd November 7, 2021 Dela Inlagd November 7, 2021 Att vara ute i god tid är ju alltid bra men det måste finnas gränser. Nyligen fick jag brev från Transportstyrelsen om att jag ska skicka in läkarintyg om min diabetes om jag vill behålla körkortet. Jag ska undersöka mej under Oktober 2024 och skicka in resultatet. Det är om tre år. Enlig min åsikt väldigt överdriven framförhållning. MVH Nutteman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd November 7, 2021 Dela Inlagd November 7, 2021 29 minuter sedan, skrev Batting: Jo det har du ju rätt att tycka, det är tydligen många som tycker att jag är irriterande. Men för att svara på din första fråga, ja jag tycker dom är dumma i huvudet. Jag börjar undra om dessa kvinnor som ska ha dyra handväskor förväntar sig att någon annan ska köpa betala notan, eller jobbar dom själva ihop till väskorna? Den tjej jag kände som hade ett sjukligt samlande på handväskor jobbade inte själv. Hon hade ett märkligt fel på nacken som gjorde sig påmint varje gång hon blev erbjuden ett jobb. Men hon var rätt duktig på att leta upp nya "Försörjare". Hade hon inte varit det så hade hon varit ett klockrent fall för "Lyxfällan". Nu ska jag väl erkänna att folk som har en fäbless för dyra ting inte alltid är av ondo. Dom s.k. "Early adapters" (Stavas det så), gör det ju liksom möjligt för t.ex. mig att så småningom köpa nya tekniska prylar. Om ingen köper t.ex. de nya dyra elbilarna så skulle de aldrig sjunka i pris så att en spröd och fattig pensionär som jag skulle kunna få råd med en. Men de tjejer som jag träffat i Thailand har aldrig visat sig vilja handla över sin egen förmåga, men dom jobbar ju själva och verkar mycket ekonomiskt medvetna. Många av de thai-tjejer som vi annars träffar på har ju jobb som till stor del går ut på att få andra att betala för det man vill ha. Livet är fullt av prioriteringar. Vi ska vara glada att alla inte är lika och har samma preferenser! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd November 7, 2021 Dela Inlagd November 7, 2021 13 minuter sedan, skrev Nutteman: Att vara ute i god tid är ju alltid bra men det måste finnas gränser. Nyligen fick jag brev från Transportstyrelsen om att jag ska skicka in läkarintyg om min diabetes om jag vill behålla körkortet. Jag ska undersöka mej under Oktober 2024 och skicka in resultatet. Det är om tre år. Enlig min åsikt väldigt överdriven framförhållning. MVH Nutteman Transportstyrelsen har väl insikt i dagen sjukvård och hur den kommer att utvecklas framöver! Äntligen en myndighet som har koll och framförhållning. Men jag håller med dig att sådan framförhållning ska absolut inte behövas! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd November 7, 2021 Dela Inlagd November 7, 2021 16 minuter sedan, skrev Wangthong: Äntligen en myndighet som har koll och framförhållning. Dan Eliasson har väl inte varit där, ännu... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 7, 2021 Dela Inlagd November 7, 2021 22 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: Vuxna gubbar kan ju köpa leksaksbåt för miljonbelopp. Galet tycker jag, men är det sådant man önskar köpa så ska man köpa det. Egentligen är det värsta att folk förfasas över hur andra människor spenderar sina pengar. Jag har ju fått nedlåtande kommentarer många gånger för att man köpt en ny motor för 150.000 till lekbilen fast det redan fanns en fungerande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd November 7, 2021 Dela Inlagd November 7, 2021 47 minutes ago, Batting said: Jo det har du ju rätt att tycka, det är tydligen många som tycker att jag är irriterande. Men för att svara på din första fråga, ja jag tycker dom är dumma i huvudet. Jag börjar undra om dessa kvinnor som ska ha dyra handväskor förväntar sig att någon annan ska köpa betala notan, eller jobbar dom själva ihop till väskorna? Den tjej jag kände som hade ett sjukligt samlande på handväskor jobbade inte själv. Hon hade ett märkligt fel på nacken som gjorde sig påmint varje gång hon blev erbjuden ett jobb. Men hon var rätt duktig på att leta upp nya "Försörjare". Hade hon inte varit det så hade hon varit ett klockrent fall för "Lyxfällan". Nu ska jag väl erkänna att folk som har en fäbless för dyra ting inte alltid är av ondo. Dom s.k. "Early adapters" (Stavas det så), gör det ju liksom möjligt för t.ex. mig att så småningom köpa nya tekniska prylar. Om ingen köper t.ex. de nya dyra elbilarna så skulle de aldrig sjunka i pris så att en spröd och fattig pensionär som jag skulle kunna få råd med en. Men de tjejer som jag träffat i Thailand har aldrig visat sig vilja handla över sin egen förmåga, men dom jobbar ju själva och verkar mycket ekonomiskt medvetna. Många av de thai-tjejer som vi annars träffar på har ju jobb som till stor del går ut på att få andra att betala för det man vill ha. Om en tjej som inte har 25,000 Kronor (eller 100,000 Baht) köper en väska för 25,000 Kronor så håller jag med om att det är dumt. Köper hon en resa för 25,000 Kronor är hon dock ännu dummare; väskan kan hon ju trots allt sälja och få tillbaka en del av pengarna. Om hon med lätthet kan avvara 25,000 SEK så kan jag inte se att hon skulle vara dummare om hon köper en väska än om hon köper en resa. Att du tycker att någon som köper en väska för 25,000 Kronor är dum i huvudet är irriterande, på gränsen till sjukligt. Min fru och alla hennes väninnor har väskor för över 25,000 Kronor och det råder ingen som helst tvekan om att de alla är väldigt mycket intelligentare än du. Jag snusar dock upp 25,000 Kronor om året så där är det lite mer tveksamt. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd November 7, 2021 Dela Inlagd November 7, 2021 2 minuter sedan, skrev rolba: Jag har ju fått nedlåtande kommentarer många gånger för att man köpt en ny motor för 150.000 till lekbilen fast det redan fanns en fungerande. Förstå vad mycket lättare det skulle bli om ingen köpte nya motorer eller gjorde något annat åt sina lekbilar! Då vet alla att det bara är dagsformen som avgör. De borde förbjuda oljebyte också. Lite onödigt att lägga pengar på att åka runt och tävla också. Förstå vad mycket pengar som skulle gå att spara om man satt hemma i sandlådan istället. Varför lägga pengar på sandlådor förästen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 7, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 7, 2021 8 minuter sedan, skrev rolba: Jag har ju fått nedlåtande kommentarer många gånger för att man köpt en ny motor för 150.000 till lekbilen fast det redan fanns en fungerande. 150.000 det är ju ett kanonköp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd November 7, 2021 Dela Inlagd November 7, 2021 1 timme sedan, skrev frogfish: Nu ska du nog inte projicera din egen verklighet alltför mycket på andra. Och jag tror de kvinnor som @Atom pratar om ofta har vanliga jobb som betalar bra mycket mer än vad både du och jag tjänar. Och varför man skulle vara dum i huvet för att man vill köpa en väska för sina egna pengar har jag svårt att förstå, men det har jag ju iofs med det mesta du uttrycker.... Var träffar du tjejer när du är i Thailand? Jag skrev generellt och inte just vad Atom har för bekanta. Jag tror att även Atom skrev att Sydost Asiater generellt var mer benägna att lägga pengar på dyrbara märkesgrejer. Eller menade han några specifika? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd November 7, 2021 Dela Inlagd November 7, 2021 50 minuter sedan, skrev Wangthong: Livet är fullt av prioriteringar. Vi ska vara glada att alla inte är lika och har samma preferenser! Ja absolut, men knäppt är det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd November 7, 2021 Dela Inlagd November 7, 2021 31 minuter sedan, skrev Atom: Om en tjej som inte har 25,000 Kronor (eller 100,000 Baht) köper en väska för 25,000 Kronor så håller jag med om att det är dumt. Köper hon en resa för 25,000 Kronor är hon dock ännu dummare; väskan kan hon ju trots allt sälja och få tillbaka en del av pengarna. Om hon med lätthet kan avvara 25,000 SEK så kan jag inte se att hon skulle vara dummare om hon köper en väska än om hon köper en resa. Att du tycker att någon som köper en väska för 25,000 Kronor är dum i huvudet är irriterande, på gränsen till sjukligt. Min fru och alla hennes väninnor har väskor för över 25,000 Kronor och det råder ingen som helst tvekan om att de alla är väldigt mycket intelligentare än du. Jag snusar dock upp 25,000 Kronor om året så där är det lite mer tveksamt. Om du kunde snusa ett annat märke som var lika bra till halva priset så skulle du väl göra det? Eller skulle du stå där och tjurigt stampa med fötterna och kräva att få köpa det dyra märket just för att det anses just dyrare? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 7, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 7, 2021 3 minuter sedan, skrev Batting: Om du kunde snusa ett annat märke som var lika bra till halva priset så skulle du väl göra det? Eller skulle du stå där och tjurigt stampa med fötterna och kräva att få köpa det dyra märket just för att det anses just dyrare? Om……… Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd November 7, 2021 Dela Inlagd November 7, 2021 4 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Om……… Ja.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd November 7, 2021 Dela Inlagd November 7, 2021 49 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: 150.000 det är ju ett kanonköp Exakt. En voucher på ett köp. Optimalt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd November 7, 2021 Dela Inlagd November 7, 2021 28 minutes ago, Batting said: Om du kunde snusa ett annat märke som var lika bra till halva priset så skulle du väl göra det? Eller skulle du stå där och tjurigt stampa med fötterna och kräva att få köpa det dyra märket just för att det anses just dyrare? Jag skulle tveklöst ta det billigare snuset om det var lika gott men vad har det med den här diskussionen att göra? Du skulle ju kunna åka 2 veckor till Albanien istället för 2 veckor till Thailand, det skulle nog bara kosta hälften så mycket. Du gör inte det för du tycker Thailand är roligare och tjejen som köper en dyr väska gör det för att hon tycker den är snyggare och/eller ger henne status. Jag tycker personligen att din prioritering är bättre men kan bara inte förstå varför det skulle vara irriterande att andra personer gör andra prioriteringar. Att du dessutom anser att de är dumma i huvudet reflekterar väldigt illa på dig som person. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd November 7, 2021 Dela Inlagd November 7, 2021 1 timme sedan, skrev Batting: Var träffar du tjejer när du är i Thailand? Jag skrev generellt och inte just vad Atom har för bekanta. Jag tror att även Atom skrev att Sydost Asiater generellt var mer benägna att lägga pengar på dyrbara märkesgrejer. Eller menade han några specifika? Atom vet jag inte säkert men många länder är väl mera benägna att lägga mera pengar på märkesgrejor än mellanmjölkens land. Om det är något skadligt i mellanmjölken får jag inte uttala mig om. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bambam Inlagd November 7, 2021 Dela Inlagd November 7, 2021 Om man tycker att köpa en väska är en dålig affär köp en ny bil, där pratar vi dålig affär. Köpte ny bil 2017 för över 400k, förra veckan var jag och kolla på en hybrid och blev erbjuden 230k i inbyte. För att det ska passa in här så är det jävligt irriterande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd November 7, 2021 Dela Inlagd November 7, 2021 1 timme sedan, skrev Batting: Var träffar du tjejer när du är i Thailand? Jag skrev generellt och inte just vad Atom har för bekanta. Jag tror att även Atom skrev att Sydost Asiater generellt var mer benägna att lägga pengar på dyrbara märkesgrejer. Eller menade han några specifika? Vad @Atom menar får du nog fråga honom. Dock vet jag att han inte hittar sina kvinnliga bekantskaper i fyrkantsbarer som du, detsamma gäller för mig. Du får helt enkelt acceptera att alla inte har samma preferenser som du. Och istället för att skriva "generellt" var folk träffar sina bekanta (det vet du ju inget om), så skriv istället var du träffar dina dambekanta. Där har du ju facit och behöver inte göra några "generella" gissningar, blir helt enkelt mer trovärdigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd November 7, 2021 Dela Inlagd November 7, 2021 4 timmar sedan, skrev Atom: Jag skulle tveklöst ta det billigare snuset om det var lika gott men vad har det med den här diskussionen att göra? Du skulle ju kunna åka 2 veckor till Albanien istället för 2 veckor till Thailand, det skulle nog bara kosta hälften så mycket. Du gör inte det för du tycker Thailand är roligare och tjejen som köper en dyr väska gör det för att hon tycker den är snyggare och/eller ger henne status. Jag tycker personligen att din prioritering är bättre men kan bara inte förstå varför det skulle vara irriterande att andra personer gör andra prioriteringar. Att du dessutom anser att de är dumma i huvudet reflekterar väldigt illa på dig som person. Jag försökte lära min systerson att dyrt inte automatiskt är bäst, att det just är dumt att tänka så. Jag kom en gång knallandes i mina nya Converse då han och hans kompis fick syn på mig. Wow...har du ett par Converse blev då deras imponerade kommentar. Då jag hade köpt dem billigt på "Galne Gunnar" (på den tiden fanns det en billighetsaffär som hette så) så berättade jag glatt och stolt över mitt kap! Då tyckte de genast att mina skor inte var något bra längre. Du tycker alltså att det är ett tänk som är bra och bör uppmuntras? När jag jobbade på Ericsson så tillverkade vi både Ericssons egna telefoner, och några som hette Sharp. När vi läste i en konsumentundersökning att Sharpen fick bättre betyg än vår egen lur så ryckte vi på axlarna. Vi tillverkade ju och sålde båda. Dom gick igenom samma tillverkning, samma material, och samma tillverkningsprocess. Nu kommer jag inte ihåg, men förmodligen såg de väl inte helt likadana ut, men annars var de identiska. Oftast är det ingen skillnad på prylarna nu mera. Det är bara bluff och båg, varför ska det uppmuntras? Jag sitter själv här med ett par glasögon som jag egentligen tycker var för dyra, men det är ju Pierre Cardin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd November 7, 2021 Dela Inlagd November 7, 2021 4 timmar sedan, skrev Wangthong: Atom vet jag inte säkert men många länder är väl mera benägna att lägga mera pengar på märkesgrejor än mellanmjölkens land. Om det är något skadligt i mellanmjölken får jag inte uttala mig om. Då är vi väl lite smartare då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd November 7, 2021 Dela Inlagd November 7, 2021 1 minut sedan, skrev Batting: Då är vi väl lite smartare då? Jo, eller tråkigare... MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 7, 2021 Dela Inlagd November 7, 2021 6 timmar sedan, skrev Benriach: Dan Eliasson har väl inte varit där, ännu... Vänta bara, han (hen enligt rykten från Spanien 🙃), har förmodligen så smått börjat infiltrerat sig in i maktsfären ännu en gång....... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd November 7, 2021 Dela Inlagd November 7, 2021 3 timmar sedan, skrev frogfish: Vad @Atom menar får du nog fråga honom. Dock vet jag att han inte hittar sina kvinnliga bekantskaper i fyrkantsbarer som du, detsamma gäller för mig. Du får helt enkelt acceptera att alla inte har samma preferenser som du. Och istället för att skriva "generellt" var folk träffar sina bekanta (det vet du ju inget om), så skriv istället var du träffar dina dambekanta. Där har du ju facit och behöver inte göra några "generella" gissningar, blir helt enkelt mer trovärdigt. De tjejer som jag kallar mina kompisar där borta har jag inte träffat på någon bar, men visst har jag träffat tjejer på thai barer. Och jag tror inte att jag var ensam. Min minnesbild är att det var flera gator fulla med barer, faranger och thai tjejer. Det var inte en gata, eller en stad. Det såg likadant ut i så gott som alla städer jag ar besökt, möjligen med ett litet undantag för Sri Rasha. Men annars, fullt med barer, tjejer och faranger över hela landet i stad efter stad. Har du inte varit där?! Om du lyckas gå omkring där utan att slinka in på något ölhak är din sak, och förlust, men att säga att man inte kan generalisera verkar ju mer än lovligt skenheligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu