rolba Inlagd November 5, 2021 Dela Inlagd November 5, 2021 Så kommer det väl att låta fram till valet. Lyckas den taktiken så kommer massorna att få känna sig rövknullade en mandatperiod till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd November 5, 2021 Dela Inlagd November 5, 2021 Att handväskor skall vara så jävla dyra...... Kronprinsessan Victoria har skaffat en ny handväska - en väldigt vacker och stilren handväska i grått - för 24 500 kronor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd November 5, 2021 Dela Inlagd November 5, 2021 49 minuter sedan, skrev Alarik: Att handväskor skall vara så jävla dyra...... Du får väl göra som min kära hustru, nöja dig med en kopia. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd November 5, 2021 Dela Inlagd November 5, 2021 1 hour ago, Alarik said: Att handväskor skall vara så jävla dyra...... Kronprinsessan Victoria har skaffat en ny handväska - en väldigt vacker och stilren handväska i grått - för 24 500 kronor. status, ungefär som gubbarna som skaffar sig dyra klockor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 5, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 5, 2021 1 timme sedan, skrev Alarik: Att handväskor skall vara så jävla dyra...... Kronprinsessan Victoria har skaffat en ny handväska - en väldigt vacker och stilren handväska i grått - för 24 500 kronor. Tror även hon har en Hermes Birkin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd November 5, 2021 Dela Inlagd November 5, 2021 52 minuter sedan, skrev Fritz: Du får väl göra som min kära hustru, nöja dig med en kopia. Ja, för det blir väl inte råd till något annat eftersom du köpt originalväskan till dig själv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd November 5, 2021 Dela Inlagd November 5, 2021 4 hours ago, Alarik said: Att handväskor skall vara så jävla dyra...... Kronprinsessan Victoria har skaffat en ny handväska - en väldigt vacker och stilren handväska i grått - för 24 500 kronor. OPM. Other people's money. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd November 5, 2021 Dela Inlagd November 5, 2021 (ändrad) 5 timmar sedan, skrev Alarik: Att handväskor skall vara så jävla dyra...... Kronprinsessan Victoria har skaffat en ny handväska - en väldigt vacker och stilren handväska i grått - för 24 500 kronor. Färgen matchar ju inte ens kläderna! Tror hon att hon är thailändare. Ändrades November 5, 2021 av Wangthong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 5, 2021 Dela Inlagd November 5, 2021 9 timmar sedan, skrev Alarik: Att handväskor skall vara så jävla dyra...... Kronprinsessan Victoria har skaffat en ny handväska - en väldigt vacker och stilren handväska i grått - för 24 500 kronor. Lägger hellre 24500 kr på Viktorias handväska av mina skattepengar vilken dag som helst i veckan istället för miljarders miljarder på ljugande s.k. "asylsökande barn".......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd November 5, 2021 Dela Inlagd November 5, 2021 11 timmar sedan, skrev 65Selander: status, ungefär som gubbarna som skaffar sig dyra klockor. Eller unga fruar. //mrco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd November 6, 2021 Dela Inlagd November 6, 2021 On 11/5/2021 at 5:38 PM, Alarik said: Att handväskor skall vara så jävla dyra...... Kronprinsessan Victoria har skaffat en ny handväska - en väldigt vacker och stilren handväska i grått - för 24 500 kronor. 24,500 Kronor för en handväska låter givetvis väldigt dyrt men jag skulle tro att minst 20% av alla kvinnor mellan 20 och 40 i Bangkok har minst en väska i den prisklassen i sin garderob. I norra Europa har vi det gamla lutheranska oket men i Asien är det inget märkligt att lägga flera månadslöner på en väska eller en klocka. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd November 6, 2021 Dela Inlagd November 6, 2021 Att man skall bifoga en massa saker, men mottagaren klarar ändå inte av att läsa vad det står. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd November 6, 2021 Dela Inlagd November 6, 2021 19 minuter sedan, skrev Atom: 24,500 Kronor för en handväska låter givetvis väldigt dyrt men jag skulle tro att minst 20% av alla kvinnor mellan 20 och 40 i Bangkok har minst en väska i den prisklassen i sin garderob. I norra Europa har vi det gamla lutheranska oket men i Asien är det inget märkligt att lägga flera månadslöner på en väska eller en klocka. Att det finns sådana människor är förmodligen något som irriterar mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd November 6, 2021 Dela Inlagd November 6, 2021 (ändrad) 28 minutes ago, Batting said: Att det finns sådana människor är förmodligen något som irriterar mig. Att många har väskor för 24,500 Kronor eller mer stör mig inte alls, för vissa är det ju trots allt en spottstyver. Om det krävs flera månadslöner så tycker jag givetvis det är märkligt men inte irriterande; vad folk gör med sina pengar har jag inte med att göra. Frugan har släktingar som aldrig varit utanför Thailands gränser men ändå sitter på en väska för runt 100,000 Baht. De tycker givetvis att folk som lägger 100,000 Baht (en Victoria-väska) på en resa är lite märkliga men det är ju ungefär vad 2 veckor i Thailand för en svensk kostar 😉 Ändrades November 6, 2021 av Atom Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 6, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 6, 2021 52 minuter sedan, skrev Atom: Att många har väskor för 24,500 Kronor eller mer stör mig inte alls, för vissa är det ju trots allt en spottstyver. Om det krävs flera månadslöner så tycker jag givetvis det är märkligt men inte irriterande; vad folk gör med sina pengar har jag inte med att göra. Frugan har släktingar som aldrig varit utanför Thailands gränser men ändå sitter på en väska för runt 100,000 Baht. De tycker givetvis att folk som lägger 100,000 Baht (en Victoria-väska) på en resa är lite märkliga men det är ju ungefär vad 2 veckor i Thailand för en svensk kostar 😉 Vuxna gubbar kan ju köpa leksaksbåt för miljonbelopp. Galet tycker jag, men är det sådant man önskar köpa så ska man köpa det. Egentligen är det värsta att folk förfasas över hur andra människor spenderar sina pengar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd November 6, 2021 Dela Inlagd November 6, 2021 3 minutes ago, andrejsdenruskige said: Vuxna gubbar kan ju köpa leksaksbåt för miljonbelopp. Galet tycker jag, men är det sådant man önskar köpa så ska man köpa det. Egentligen är det värsta att folk förfasas över hur andra människor spenderar sina pengar. Så är det givetvis men skulle samtidigt tro att de mest galna utläggen är de man gör i sin vardag då de typ multipliceras med 365 (snus) eller 52 (öl). Ett snabbt överslag ger närmast 1,000 SEK i veckan på öl och snus; 52,000 SEK på 1 år och helt plötsligt kunde jag köpt två stycken Victoria-väskor om jag orkade kontrollera mina laster. Om folk lever på bidrag så har man all rätt att förfasas och irriteras över deras prioriteringar; annars kan man på sin höjd le och kanske skaka lite på huvudet. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd November 6, 2021 Dela Inlagd November 6, 2021 1 timme sedan, skrev Atom: Att många har väskor för 24,500 Kronor eller mer stör mig inte alls, för vissa är det ju trots allt en spottstyver. Om det krävs flera månadslöner så tycker jag givetvis det är märkligt men inte irriterande; vad folk gör med sina pengar har jag inte med att göra. Frugan har släktingar som aldrig varit utanför Thailands gränser men ändå sitter på en väska för runt 100,000 Baht. De tycker givetvis att folk som lägger 100,000 Baht (en Victoria-väska) på en resa är lite märkliga men det är ju ungefär vad 2 veckor i Thailand för en svensk kostar 😉 Ja jag vet iallafall vad jag skulle tycka om någon som tog mina resepengar till Thailand och istället föreslog ett väskköp. Irriterad är nog bara förnamnet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd November 6, 2021 Dela Inlagd November 6, 2021 5 minutes ago, Batting said: Ja jag vet iallafall vad jag skulle tycka om någon som tog mina resepengar till Thailand och istället föreslog ett väskköp. Irriterad är nog bara förnamnet. Om någon tog dina resepengar och köpte en väska så kan jag förstå om du blev irriterad men det är väl knappast väpnad stöld vi diskuterar här. Om Nid eller Noi hellre köper en enkel Prada-väska för 100,000 Baht än åker till Berlin en vecka tycker jag nog ändå är deras beslut. I deras försvar kan man ju dessutom säga att deras väska fortfarande finns kvar efter en vecka och har de köpt "rätt" väska kan de dessutom sälja den för 200,000 Baht om några år. Även 100,000 Baht är dessutom ett ganska konservativt inköp för 100,000-tals thailändare; många av dotterns 15-16-åriga klasskompisar har skolryggsäckar som kostar bra mycket mer än så. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd November 6, 2021 Dela Inlagd November 6, 2021 (ändrad) Var på väg hem till Bkk efter ett 10-veckors arbetspass på en "Leksaksbåt" som senare såldes för 40miljoner€... Begagnad... Efter 10 nästan helvita veckor så tog jag mej några pilsner och lite wiskey på flygplatsen medan jag väntade på boarding. Kom på att jag antagligen förväntades ha nån present med mej till frugan? Så jag kollade runt lite och valde så småningom ett par ganska snygga solglasögon av märket "Gucci", frugan blev väldigt glad, och sen upprörd när hon frågade vad de kostat? Tja ca en månadslön, för din bror sa jag (4000 kronor), men hon vårdar dem ömt och har dem i säkert förvar ännu säker 15 år gamla. Sedan dess har hon själv köpt en Louis Vuitton väska i Stockholm, minns inte exakt vad den kostade, men vi fick den som "Tax free for tourists" då hennes dotter var på väg hem till Thailand efter ett besök hos oss, och man får pengarna innan man checkat in på Arlanda, på Landvetter också förresten. MVH Ändrades November 6, 2021 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd November 6, 2021 Dela Inlagd November 6, 2021 6 timmar sedan, skrev Atom: Om någon tog dina resepengar och köpte en väska så kan jag förstå om du blev irriterad men det är väl knappast väpnad stöld vi diskuterar här. Om Nid eller Noi hellre köper en enkel Prada-väska för 100,000 Baht än åker till Berlin en vecka tycker jag nog ändå är deras beslut. I deras försvar kan man ju dessutom säga att deras väska fortfarande finns kvar efter en vecka och har de köpt "rätt" väska kan de dessutom sälja den för 200,000 Baht om några år. Även 100,000 Baht är dessutom ett ganska konservativt inköp för 100,000-tals thailändare; många av dotterns 15-16-åriga klasskompisar har skolryggsäckar som kostar bra mycket mer än så. "Föreslog ett väskköp", tror jag att jag skrev. Nä det är inte olagligt att vara dum i huvudet, men visst har man väl rätt att tycka att det är irriterande. Jag kände en sådan där tjej som fan inte kunde gå in i en affär utan att börja pilla på handväskor. Hon hade en hel garderob fylld med just handväskor. Det måste vara något sjukt. Jag föreslog att hennes nästa väskköp borde vara en hockeytrunk där hon skulle få plats med alla handväskorna. Det var väl inte så populärt, inte heller att jag tyckte att dragkedjan borde sitta i botten på deras väskor. Det är ju ändå där alla deras saker bruker hittas, i botten på väskan alltså. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd November 7, 2021 Dela Inlagd November 7, 2021 19 timmar sedan, skrev Atom: Frugan har släktingar som aldrig varit utanför Thailands gränser men ändå sitter på en väska för runt 100,000 Baht. 😉 Ja, kvinnor sitter ju på en förmögenhet..... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd November 7, 2021 Dela Inlagd November 7, 2021 12 hours ago, Batting said: "Föreslog ett väskköp", tror jag att jag skrev. Nä det är inte olagligt att vara dum i huvudet, men visst har man väl rätt att tycka att det är irriterande. Jag kände en sådan där tjej som fan inte kunde gå in i en affär utan att börja pilla på handväskor. Hon hade en hel garderob fylld med just handväskor. Det måste vara något sjukt. Jag föreslog att hennes nästa väskköp borde vara en hockeytrunk där hon skulle få plats med alla handväskorna. Det var väl inte så populärt, inte heller att jag tyckte att dragkedjan borde sitta i botten på deras väskor. Det är ju ändå där alla deras saker bruker hittas, i botten på väskan alltså. Jag lägger också hellre 25,000 SEK på en resa än en väska och så tänker nog en majoritet av alla västerlänningar, framförallt män. Bland asiatiska kvinnor är dock förhållandet helt omvänt; det är nog väldigt få kvinnor i Thailand, Kina eller Sydkorea som inte hellre tar väskan. Är de därför dumma i huvudet? Folk gör vad de vill med sina pengar, jag tycker även att köpa droger eller Star Wars figurer är giltiga alternativ att lägga sina pengar på. Jag har oerhört svårt att bli irriterad på andra människors prioriteringar men att någon faktiskt blir irriterad på andra människors prioriteringar tycker jag är lite irriterande 😉 Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd November 7, 2021 Dela Inlagd November 7, 2021 21 timmar sedan, skrev Atom: 24,500 Kronor för en handväska låter givetvis väldigt dyrt men jag skulle tro att minst 20% av alla kvinnor mellan 20 och 40 i Bangkok har minst en väska i den prisklassen i sin garderob. I norra Europa har vi det gamla lutheranska oket men i Asien är det inget märkligt att lägga flera månadslöner på en väska eller en klocka. Är inte något märkvärdigt inte i Sverige och alls inte i Thailand Yves Saint Laurent SEK 450 Rolex Submariner 116618 LN SEK 1324 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 7, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 7, 2021 4 minuter sedan, skrev Alarik: Är inte något märkvärdigt inte i Sverige och alls inte i Thailand Yves Saint Laurent SEK 450 Rolex Submariner 116618 LN SEK 1324 Jag tror det är ganska få människor som löper kopior, men oavsett vilket så är det för många som gör det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd November 7, 2021 Dela Inlagd November 7, 2021 1 timme sedan, skrev Atom: Jag lägger också hellre 25,000 SEK på en resa än en väska och så tänker nog en majoritet av alla västerlänningar, framförallt män. Bland asiatiska kvinnor är dock förhållandet helt omvänt; det är nog väldigt få kvinnor i Thailand, Kina eller Sydkorea som inte hellre tar väskan. Är de därför dumma i huvudet? Folk gör vad de vill med sina pengar, jag tycker även att köpa droger eller Star Wars figurer är giltiga alternativ att lägga sina pengar på. Jag har oerhört svårt att bli irriterad på andra människors prioriteringar men att någon faktiskt blir irriterad på andra människors prioriteringar tycker jag är lite irriterande 😉 Jo det har du ju rätt att tycka, det är tydligen många som tycker att jag är irriterande. Men för att svara på din första fråga, ja jag tycker dom är dumma i huvudet. Jag börjar undra om dessa kvinnor som ska ha dyra handväskor förväntar sig att någon annan ska köpa betala notan, eller jobbar dom själva ihop till väskorna? Den tjej jag kände som hade ett sjukligt samlande på handväskor jobbade inte själv. Hon hade ett märkligt fel på nacken som gjorde sig påmint varje gång hon blev erbjuden ett jobb. Men hon var rätt duktig på att leta upp nya "Försörjare". Hade hon inte varit det så hade hon varit ett klockrent fall för "Lyxfällan". Nu ska jag väl erkänna att folk som har en fäbless för dyra ting inte alltid är av ondo. Dom s.k. "Early adapters" (Stavas det så), gör det ju liksom möjligt för t.ex. mig att så småningom köpa nya tekniska prylar. Om ingen köper t.ex. de nya dyra elbilarna så skulle de aldrig sjunka i pris så att en spröd och fattig pensionär som jag skulle kunna få råd med en. Men de tjejer som jag träffat i Thailand har aldrig visat sig vilja handla över sin egen förmåga, men dom jobbar ju själva och verkar mycket ekonomiskt medvetna. Många av de thai-tjejer som vi annars träffar på har ju jobb som till stor del går ut på att få andra att betala för det man vill ha. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu