Wangthong Inlagd Oktober 11, 2021 Dela Inlagd Oktober 11, 2021 (ändrad) 9 minuter sedan, skrev Amigo: Köpte Willys kaviar med dill, Garant heter väl deras märke. Inget vidare Däremot deras smörgåsgurka o rödbetor, Eldorado, helt okey, Eldorado är deras märke, men kanske de introducerar ett nytt. Tack för varningen, fast jag sitter nog fast vid Kalles! Ändrades Oktober 11, 2021 av Wangthong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Oktober 11, 2021 Dela Inlagd Oktober 11, 2021 2 minuter sedan, skrev Wangthong: Eldorado är deras märke, men kanske de introducerar ett nytt. Vad heter Willys egna märke? Vem säljer märket Garant? Garant är ett koncerngemensamt varumärke inom Axfood som lanserades 2009 och säljs i alla Axfoods butikskedjor. Garants produktsortiment hör hemma i mediumsegmentet, det vill säga att det kvalitetsmässigt ska ha minst samma kvalitet som ledande märkesvaror, men med ett pris som är 10–15 procent lägre. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Oktober 11, 2021 Dela Inlagd Oktober 11, 2021 22 minuter sedan, skrev Amigo: Köpte Willys kaviar med dill, Garant heter väl deras märke. Inget vidare Däremot deras smörgåsgurka o rödbetor, Eldorado, helt okey, Eldorado är deras lågprismärke, vi gillar deras Kaviar, minst lika bra som Kalles. Jag gillar inte dillkaviar, så den där har jag inte testat. Men Baconet är ca 2mm tjockt och smakar utmärkt, tror bara det säljs i storpack, typ 1Kg. Bytte till Garants kaffe för några år sedan när Gevalia minskade innehållet i sina förpackningar till 450 gram! Nyligen följde Garant samma väg, så får se vad fasen jag skall göra nu, Garant sänkte visserligen priset på kaffepaketen och har ungefär samma Kg-pris som innan... MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Oktober 11, 2021 Dela Inlagd Oktober 11, 2021 21 minuter sedan, skrev Tommy: Eldorado är deras lågprismärke, vi gillar deras Kaviar, minst lika bra som Kalles. Jag gillar inte dillkaviar, så den där har jag inte testat. Men Baconet är ca 2mm tjockt och smakar utmärkt, tror bara det säljs i storpack, typ 1Kg. Bytte till Garants kaffe för några år sedan när Gevalia minskade innehållet i sina förpackningar till 450 gram! Nyligen följde Garant samma väg, så får se vad fasen jag skall göra nu, Garant sänkte visserligen priset på kaffepaketen och har ungefär samma Kg-pris som innan... MVH Hur mycket kostar 1 kg kaffe i Sverige? Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Oktober 11, 2021 Dela Inlagd Oktober 11, 2021 1 timme sedan, skrev Jive: Hur mycket kostar 1 kg kaffe i Sverige? Normalt mellanrostat, ca 70-100 kronor. Det finns sketbilligt och jättedyrt, men Gevalia och Zoegas hamnar där. Garant, som faktiskt är helt OK, kostar 30 kr för 450 gram... MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Oktober 11, 2021 Dela Inlagd Oktober 11, 2021 Ofta finns erbjudanden/kampanj, tre för 79 eller tre för 89 då hamnar man på 52.70 resp 59.30 per kilo Minns inte om jag nånsin köpt till ordinarie pris, så ofta finns kampanjer. Och då skriver jag om Arvid Nordqvist, Gevalia o Löfbergs går inte dricka längre. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Oktober 11, 2021 Dela Inlagd Oktober 11, 2021 Så brukar jag också göra, jaga extrapriser alltså. Men om man har Lunchhak och gör av med ett paket kaffe om dagen (minst) så räcker det inte, och då har jag ändå 3 willys medlemskap som jag handlar extra priser på, så senast köpte jag kaffe på mitt, farsans och en anställds medlemskap! Kanske låter märkligt att vi handlar basvaror till Thaihouse på Willys? Men då får man ta i akt att Willys är klart billigare än "Axfood snabbgross" på flera basvaror... 1 exempel: helt ordinarie pris på en burk majskorn på Willys är 7,90Kronor inklusive moms, exakt samma burk kostar för närvarande 12,90 PLUS moms på snabbgross vid partihallarna i Göteborg... Willys ligger 1Km bort, snabbgross ca 8 Km, så varför inte handla på Willys??? Det som verkar vara normalt är att snabbgross tar samma pris som Willys i kronor men deras pris presenteras innan moms, Willys inklusive moms, Mjölk till exempel, "Samma pris" 12,90 kr, fast snabbgross adderar momsen i kassan på Willys ingår momsen i priset, så inte fan betalar vi 12% extra för förmånen att handla längre bort... Snabbgross funkar bara på större partier, en back läsk kostar samma på Willys som på snabbgross när de lagt på momsen, så ibland kvittar det var vi handlar. MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Oktober 11, 2021 Dela Inlagd Oktober 11, 2021 (ändrad) 4 hours ago, Tommy said: Eldorado är deras lågprismärke, vi gillar deras Kaviar, minst lika bra som Kalles. Jag gillar inte dillkaviar, så den där har jag inte testat. Men Baconet är ca 2mm tjockt och smakar utmärkt, tror bara det säljs i storpack, typ 1Kg. Bytte till Garants kaffe för några år sedan när Gevalia minskade innehållet i sina förpackningar till 450 gram! Nyligen följde Garant samma väg, så får se vad fasen jag skall göra nu, Garant sänkte visserligen priset på kaffepaketen och har ungefär samma Kg-pris som innan... MVH I valet mellan Gevalia och garant kaffe kan du ju likaväl rosta lite sågspån. Sparar du en femma till. Ändrades Oktober 11, 2021 av Nicholas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 11, 2021 Dela Inlagd Oktober 11, 2021 2 timmar sedan, skrev Tommy: Normalt mellanrostat, ca 70-100 kronor. Det finns sketbilligt och jättedyrt, men Gevalia och Zoegas hamnar där. Garant, som faktiskt är helt OK, kostar 30 kr för 450 gram... MVH 2 timmar sedan, skrev Amigo: Ofta finns erbjudanden/kampanj, tre för 79 eller tre för 89 då hamnar man på 52.70 resp 59.30 per kilo Minns inte om jag nånsin köpt till ordinarie pris, så ofta finns kampanjer. Och då skriver jag om Arvid Nordqvist, Gevalia o Löfbergs går inte dricka längre. Jag brukar åxå slinka in och köpa kaffe när de har tillbud. Arvid Nordquist franskrost är favoriten för tillfället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Oktober 11, 2021 Dela Inlagd Oktober 11, 2021 24 minuter sedan, skrev Nicholas: I valet mellan Gevalia och garant kaffe kan du ju likaväl rosta lite sågspån. Sparar du en femma till. Nja, priset på gas gick precis upp med 10%, så jag är tveksam... Vilket träslag rekommenderar du, förresten? MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Oktober 11, 2021 Dela Inlagd Oktober 11, 2021 5 timmar sedan, skrev Tommy: Jo, det är kass... Men det finns ett bra bacon att köpa på Willys, deras eget märke "Eldorado" lite billigare och mycket bättre än Scan eller Tulip, för att nämna ett par tunna varianter... Tack för informationen. Skall testa. Irriterande med baconskivor som är så tunna att de inte håller ihop. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Oktober 11, 2021 Dela Inlagd Oktober 11, 2021 1 hour ago, Tommy said: Nja, priset på gas gick precis upp med 10%, så jag är tveksam... Vilket träslag rekommenderar du, förresten? MVH Alspån åtminstone. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Oktober 11, 2021 Dela Inlagd Oktober 11, 2021 2 timmar sedan, skrev Tommy: Nja, priset på gas gick precis upp med 10%, så jag är tveksam... Vilket träslag rekommenderar du, förresten? MVH Kaffeved 😉😉😉 Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Oktober 12, 2021 Dela Inlagd Oktober 12, 2021 8 timmar sedan, skrev Tommy: Eldorado är deras lågprismärke, vi gillar deras Kaviar, minst lika bra som Kalles. Jag gillar inte dillkaviar, så den där har jag inte testat. Men Baconet är ca 2mm tjockt och smakar utmärkt, tror bara det säljs i storpack, typ 1Kg. Bytte till Garants kaffe för några år sedan när Gevalia minskade innehållet i sina förpackningar till 450 gram! Nyligen följde Garant samma väg, så får se vad fasen jag skall göra nu, Garant sänkte visserligen priset på kaffepaketen och har ungefär samma Kg-pris som innan... MVH Jag tycker att Kalles kaviar är rätt så överskattad och gillar Svennes bäst som jag inte sett i Thailand men här finns det mycket av norska Mills som är helt okay. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Oktober 12, 2021 Dela Inlagd Oktober 12, 2021 Ingen anning om kaffepriser och kaviar priser blir kaffeböner hos snabb gross och då handlar kärringen. Där imot kan jag häpna över Ahlsell rabatter upp till 80% avdrag på listpris på en del grejer ser jag i fakturorna. Vet ifan om det är riktigt sunt. Å andra sidan så kan man ju lägga list priset på kunden och stoppa resten i egen ficka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Oktober 12, 2021 Dela Inlagd Oktober 12, 2021 helt suverän...snäppet dyrare men klart godast.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Oktober 12, 2021 Dela Inlagd Oktober 12, 2021 1 timme sedan, skrev Naam jai: helt suverän...snäppet dyrare men klart godast.. Irriterar mig på att alla kaviarer tydligen är bäst enligt experterna på mpr. För att få ett entydigt svar måste en expertpanel frågas. Bäst är en kaviar som har minst fisk/rom i förhållande till deklarationen och naturligtvis den fettaste. Aldrig smakat den överhuvudtaget. https://www.testfakta.se/sites/default/files/2019-11/Tittibld_grafik_kaviar(191118)_0.pdf På jobbet har vi haft en jädra massa provningar, vinprovning, ölprovning, champangeprovning, whiskeyprovning, ostprovning, etc, Det enda vi är överens om är att smaken är som baken. Fast vi har väldigt kul på våra provningar. Får föreslå en kaviarprovning så att vi blir ense någon gång. Att ägg ska ingå i kaviarprovningsmenyn är självklart. Men vad ska man dricka till kaviaren? Vad tror ni om ägglikör! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Oktober 12, 2021 Dela Inlagd Oktober 12, 2021 1 timme sedan, skrev Wangthong: Irriterar mig på att alla kaviarer tydligen är bäst enligt experterna på mpr. För att få ett entydigt svar måste en expertpanel frågas. Bäst är en kaviar som har minst fisk/rom i förhållande till deklarationen och naturligtvis den fettaste. Aldrig smakat den överhuvudtaget. https://www.testfakta.se/sites/default/files/2019-11/Tittibld_grafik_kaviar(191118)_0.pdf På jobbet har vi haft en jädra massa provningar, vinprovning, ölprovning, champangeprovning, whiskeyprovning, ostprovning, etc, Det enda vi är överens om är att smaken är som baken. Fast vi har väldigt kul på våra provningar. Får föreslå en kaviarprovning så att vi blir ense någon gång. Att ägg ska ingå i kaviarprovningsmenyn är självklart. Men vad ska man dricka till kaviaren? Vad tror ni om ägglikör! Eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Oktober 12, 2021 Dela Inlagd Oktober 12, 2021 2 timmar sedan, skrev Wangthong: Irriterar mig på att alla kaviarer tydligen är bäst enligt experterna på mpr. För att få ett entydigt svar måste en expertpanel frågas. Bäst är en kaviar som har minst fisk/rom i förhållande till deklarationen och naturligtvis den fettaste. Aldrig smakat den överhuvudtaget. https://www.testfakta.se/sites/default/files/2019-11/Tittibld_grafik_kaviar(191118)_0.pdf På jobbet har vi haft en jädra massa provningar, vinprovning, ölprovning, champangeprovning, whiskeyprovning, ostprovning, etc, Det enda vi är överens om är att smaken är som baken. Fast vi har väldigt kul på våra provningar. Får föreslå en kaviarprovning så att vi blir ense någon gång. Att ägg ska ingå i kaviarprovningsmenyn är självklart. Men vad ska man dricka till kaviaren? Vad tror ni om ägglikör! njaaa vilken som är bäst vet jag inte....gav bara en input i vilken som är godast 😉...utav dom vanliga tubvarianterna....läser man tester verkar Svennes ligga bra till mycket mild,passar nog normal svensken ....vad man dricker till vet jag ej om vi inte tar med Ryskkaviar då ska det givetvis vara Jeltsin vodka. mvh onormale Naam jai. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Oktober 12, 2021 Dela Inlagd Oktober 12, 2021 Även barn växer upp och blir gubbar, och då blev en barn-kaviar hux flux bästa val för 50+ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Oktober 12, 2021 Dela Inlagd Oktober 12, 2021 tycker denna slår allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Oktober 12, 2021 Dela Inlagd Oktober 12, 2021 (ändrad) Retar mig lite på tramset med märkesutdelningen på MPR som spårade ur redan från start. Kopierar in några rader från dagens utdelning. För man muspekaren över utmärkelserna kan man läsa att Tetra fått utmärkelser för medlemskap i en vecka, en månad, ett år och tio år på samma gång. Tetra förtjänade ett märke Vecka 1 avklarad 3 timmar sedan Tetra förtjänade ett märke En månad senare 3 timmar sedan Tetra förtjänade ett märke Ett år redan 3 timmar sedan Tetra förtjänade ett märke Medlem i 10 år 3 timmar sedan Ändrades Oktober 12, 2021 av Fritz Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Oktober 12, 2021 Dela Inlagd Oktober 12, 2021 (ändrad) 5 minuter sedan, skrev Fritz: Retar mig lite på tramset med märkesutdelningen på MPR Håller med, och ingen förklaring heller från @Surin P3 Ändrades Oktober 12, 2021 av Amigo Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Oktober 12, 2021 Dela Inlagd Oktober 12, 2021 54 minuter sedan, skrev Fritz: Retar mig lite på tramset med märkesutdelningen på MPR som spårade ur redan från start. Kopierar in några rader från dagens utdelning. För man muspekaren över utmärkelserna kan man läsa att Tetra fått utmärkelser för medlemskap i en vecka, en månad, ett år och tio år på samma gång. Tetra förtjänade ett märke Vecka 1 avklarad 3 timmar sedan Tetra förtjänade ett märke En månad senare 3 timmar sedan Tetra förtjänade ett märke Ett år redan 3 timmar sedan Tetra förtjänade ett märke Medlem i 10 år 3 timmar sedan Det kan ju bli en liten klubb för inbördes beundran senare...😀 Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 12, 2021 Dela Inlagd Oktober 12, 2021 Åter till ordningen. Jag tycker att Admiral kaviar från von Lidl står sig riktigt bra. Tyvärr tog de bort den randiga för ett par år sedan. Den var jäkligt fin på äggmackan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu