Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

Ibland finns det trevliga, lite annorlunda etiketter på vin- och ölflaskor som skulle vara trevliga att bevara.

Förr lossnade etiketterna lätt från flaskorna.

Inte idag inte.

Vad är det för djävla klister som används idag?

Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Alarik:

Ibland finns det trevliga, lite annorlunda etiketter på vin- och ölflaskor som skulle vara trevliga att bevara.

Förr lossnade etiketterna lätt från flaskorna.

Inte idag inte.

Vad är det för djävla klister som används idag?

Kan va flaskan åxå!🤠

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Bilförsäljare.......

Boka Pre-test gick bra

Men när jag kom till Bilmetro försäljning så ville de inte befatta sig med bilen

Den finns inte i systemet, kan inte lägga upp den i systemet, den är ju inte köpt här, hur skulle det se ut då skulle ju vi få pre-testa bilar som är sålda i hela Sverige.

Så jag fick lite lätt irriterad lämna stället där det satt fyra försäljare som satt och drack kaffe och inte gjorde ett dugg.

Har väl varit ett misstag att jag ens fått lämna in den på service i Gävle två gånger då….

Telias kundtjänst/försäljare

Jag, England har gått ur EU och ni skriver på er hemsida att tjänsten ringa/SMS/Surf som hemma slutar att fungera efter 13 september.

Hur tänkte ni där då alla andra svenska operatörer har någon form av tjänst för att lösa detta.

Kundtjänst/Försäljare 1: Vänta lite så skall jag knappa lite... jo men om du uppgraderar abonnemanget till detta så skall det fortsatt fungera

Pia: Pappa det går inte ....

Kundtjänst/Försäljare 2: Nääää något sådant finns ej. Det är bara det nya högre standard priset på den tjänst du redan har som du fått... vi har ingen tjänst för Surf i England

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Enis:

Bilförsäljare.......

Boka Pre-test gick bra

Men när jag kom till Bilmetro försäljning så ville de inte befatta sig med bilen

Den finns inte i systemet, kan inte lägga upp den i systemet, den är ju inte köpt här, hur skulle det se ut då skulle ju vi få pre-testa bilar som är sålda i hela Sverige.

Så jag fick lite lätt irriterad lämna stället där det satt fyra försäljare som satt och drack kaffe och inte gjorde ett dugg.

Har väl varit ett misstag att jag ens fått lämna in den på service i Gävle två gånger då….

Jag, England har gått ur EU och ni skriver på er hemsida att tjänsten ringa/SMS/Surf som hemma slutar att fungera efter 13 september.

Hur tänkte ni där då alla andra svenska operatörer har någon form av tjänst för att lösa detta.

Kundtjänst/Försäljare 1: Vänta lite så skall jag knappa lite... jo men om du uppgraderar abonnemanget till detta så skall det fortsatt fungera

Kundtjänst/Försäljare 2: Nääää något sådant finns ej. Det är bara det nya högre standard priset på den tjänst du redan har som du fått... vi har ingen tjänst för Surf i England

Enis

När jag var ung kunde man köpa SURF i Konsum🤨

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev born41:

När jag var ung kunde man köpa SURF i Konsum🤨

"Renare tvätt på lättare sätt"

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Enis:

Bilförsäljare.......

Boka Pre-test gick bra

Enis

Byt till Tre, 15gb så ingår Tre Världen. 299kr om jag minns rätt.

Dela på andra sajter

Att dragtråden i kabelskyddsrör är så ohyggligt klen - en tunn liten fiskelina som man inte ens skulle kunna fånga en 2 grams krill med.  😠

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

Att dragtråden i kabelskyddsrör är så ohyggligt klen - en tunn liten fiskelina som man inte ens skulle kunna fånga en 2 grams krill med.  😠

Vad är det för skitutrustning du jobbar med??:giggle:

De dragtrådar (eller dragfjädrar)  som jag har jobbat med (ja, jag är inte bara kötthandlare utan även "semielektriker":giggle: och faktisk med utbildning på det också) har alltid varit av grov kvalitet och aldrig orsakat problem.......

Så här skall det se ut om det skall vara riktiga grejjer.....image.thumb.png.67614a4131ed3e98d252aed432cbd778.png

Gjorde en trefasdragning en gång i tiden från fyra våningar upp till källare trots att rören bara var avsedda för enfas med en dylik dragfjäder......

Mycket vilja och vapenfett men tråden höll......:rotfl:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

20 minutes ago, Kötthandlarn said:

De dragtrådar (eller dragfjädrar)  som jag har jobbat med (ja, jag är inte bara kötthandlare utan även "semielektriker":giggle: och faktisk med utbildning på det också) har alltid varit av grov kvalitet och aldrig orsakat problem.......

Så här skall det se ut om det skall vara riktiga grejjer.....image.thumb.png.67614a4131ed3e98d252aed432cbd778.png

Gjorde en trefasdragning en gång i tiden från fyra våningar upp till källare trots att rören bara var avsedda för enfas med en dylik dragfjäder......

Isbiten pratar nog om rör som har tråd i sig när man köper dom. 

Förmodligen på rulle.

Men för all del, jag kan ha fel. 

Är man snål på sådana rullar ångrar man sig när hela slangen drar ihop sig när man försöker vålda i lite kabel över längre distanser.

Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Jag tvivlar inte på din förmåga eller din kunskap.

Heller inte på de saker du uträttat.  :wai:

Men hur faen är huset byggt när du befinner dig på fjärde våningen och skickar upp något till källaren.........

Det hela är besynnerligt.

Säkert har du en bra skiss.

Dela på andra sajter

Att varningsskyltar vid vägarbeten nu tydligen ska stå väldigt långt in i vägbanan.
Här om dagen upplevde jag skyltarna som klart farligare än själva vägarbetet. :559bdc3bb7475_pissedoff: 

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

Jag tvivlar inte på din förmåga eller din kunskap.

Heller inte på de saker du uträttat.  :wai:

Men hur faen är huset byggt när du befinner dig på fjärde våningen och skickar upp något till källaren.........

Det hela är besynnerligt.

Säkert har du en bra skiss.

Nja, jag skulle förmodligen kunna göra en "Andrejs den ruskiga-skiss" men jag tror du missuppfattade, eller om jag vart otydlig (vilket inte är helt ovanligt :giggle:)......

Skall försöka förklara igen......:giggle:

Inmatningen skedde från de kommande elcentralerna på fjärde våningen ner till källaren, där jag stod och drog i fjädern ner till inkommande matarkabel.......

Som sagt, mycket fett och vilja men tråden höll iaf......:thumbsup:

Ändrades av Kötthandlarn

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Nja, jag skullen förmodligen kunna göra en "Andrejs den ruskiga-skiss" men jag tror du missuppfattade, eller om jag vart otydlig (vilket inte är helt ovanligt :giggle:)......

Skall försöka förklara igen......:giggle:

Inmatningen skedde från de kommande elcentralerna på fjärde våningen ner till källaren, där jag stod och drog i fjädern ner till inkommande matarkabel.......

Som sagt, mycket fett och vilja men tråden höll iaf......

Jag kan ordna med en ritning på fett och vilja. 

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Batting:

Att varningsskyltar vid vägarbeten nu tydligen ska stå väldigt långt in i vägbanan.
Här om dagen upplevde jag skyltarna som klart farligare än själva vägarbetet. :559bdc3bb7475_pissedoff: 

När det gäller dig är jag inte det minsta förvånad.

Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag kan ordna med en ritning på fett och vilja. 

Ja, gör gärna det.....:giggle:

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Batting:

Vafan har hänt? Ännu ett inlägg där jag håller med illBattingen.

Är det mig eller honom det är fel på?

Nåja, den frågan är väl kanske inte så svår att svara på...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Batting:

7 timmar sedan, skrev Benriach:

Troligtvis för att @Batting och @Benriach skall sakta ner och inte blåsa förbi i hundranittio ....

/ENis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Alarik:

När det gäller dig är jag inte det minsta förvånad.

Ja vägarbetet såg jag inte till, skulle vilja påstå att det var obefintligt.
Det bestod av några sådana där cementblock som stod utmed vägrenen, något arbeta förekom inte.
Vad som förekom var de där mobila vägskyltarna som stod, på båda sidor, långt in i vägbanan.
Där ville man inte ha något möte.

Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Benriach:

Ja det bor nog lite små kommunister i oss moderater trots allt!:big_smile:

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Batting:

Ja vägarbetet såg jag inte till, skulle vilja påstå att det var obefintligt.
Det bestod av några sådana där cementblock som stod utmed vägrenen, något arbeta förekom inte.
Vad som förekom var de där mobila vägskyltarna som stod, på båda sidor, långt in i vägbanan.
Där ville man inte ha något möte.

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Alarik:

Så jävla bra......:rotfl:

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Alarik:

25 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Så jävla bra......:rotfl:

Bättre:

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Benriach:

Nä det handlar om hjärntvätt.
Jag kommer medelst vettiga åsikter äta mig in i huvudet på alla och en var!  :559bdc2d88bf5_seriousbusiness:

Dela på andra sajter

On 2021-09-25 at 20:02, skrev Batting:

Förmodligen för att de som skriver sms när de kör har större chans att uppfatta skyltarna. Om de inte ser dom så kanske de kör på dom!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...