Amigo Inlagd September 14, 2021 Dela Inlagd September 14, 2021 Vad är det som gör mig till kollabotör? @Surin P3 kan väl förklara vad olika nivåer betyder o hur man tjänar sig upp i hierarkin? Har aaldrig jobbat med fienden, för fan Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd September 14, 2021 Dela Inlagd September 14, 2021 40 minuter sedan, skrev Amigo: Vad är det som gör mig till kollabotör? @Surin P3 kan väl förklara vad olika nivåer betyder o hur man tjänar sig upp i hierarkin? Har aaldrig jobbat med fienden, för fan Svårt ord det där kollaboratör. Ej helt lätt att stava till och inte trevligt att bli kallad det. Istället borde väl det gamla ordet kollaborator ha använts. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd September 14, 2021 Dela Inlagd September 14, 2021 Det blev inte rätt, varken för mig eller @Alarik stavas kollaboratör Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd September 14, 2021 Dela Inlagd September 14, 2021 14 minuter sedan, skrev Amigo: Det blev inte rätt, varken för mig eller @Alarik stavas kollaboratör Det var enbart dig som det inte blev rätt för. Läs om, läs rätt. Du skrev kollabotör och inte som det skall stavas vilket är kollaboratör. Det äldre svenska ordet kollaborator betyder medhjälpare, kollega, biträdande, assisterande och har inte någon nedsättande innebörd. Kollaboratör däremot syftar på en person som samarbetar med fienden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd September 14, 2021 Dela Inlagd September 14, 2021 6 minuter sedan, skrev Alarik: Det var enbart dig som det inte blev rätt för. Läs om, läs rätt. Du skrev kollabotör och inte som det skall stavas vilket är kollaboratör. Det äldre svenska ordet kollaborator betyder medhjälpare, kollega, biträdande, assisterande och har inte någon nedsättande innebörd. Kollaboratör däremot syftar på en person som samarbetar med fienden. Det är jävligt irriterande att Du har rätt o jag har fel. Vill ändå veta hur man kommer upp i hierarkin här på MPR Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd September 14, 2021 Dela Inlagd September 14, 2021 42 minuter sedan, skrev Amigo: Det är jävligt irriterande att Du har rätt o jag har fel. Vill ändå veta hur man kommer upp i hierarkin här på MPR Kanske genom mutor. Det är ju ett thailandsforum..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd September 14, 2021 Dela Inlagd September 14, 2021 Ni MÅSTE läsa och FÖRSTÅ vad det står på förpackningen! 8 - 9 minuter får i alla fall jag till 17 minuter, låter du varan sjuda så länge blir den nämligen perfekt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
axe Inlagd September 14, 2021 Dela Inlagd September 14, 2021 8-9 är ju -1 i min värld och pastan lite väl knaprig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd September 14, 2021 Dela Inlagd September 14, 2021 Nu lagar inte jag mat men har för mig det funkade att kasta pastan på väggen, fastnade den så var det bra. Slipper man äggtimern också / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd September 14, 2021 Dela Inlagd September 14, 2021 De nya "Märken" som dök upp nyligen, stör/irriterar mig, rätt mycket, men antagligen är de en skitsak... Vad betyder de? Vad baseras de på? Vad är de bra för? Kan jag byta ut dem mot ett par iskalla Beer Chang någonstans? (hade varit trevligt)? "Lämnat startgroparna" är en av de underligaste, speciellt när till exempel @Kötthandlarn får ett sånt "Märke" Karln har väl varit medlem och bidragit sedan Maipenrai startades? @Surin P3 har du postat någon förklaring till "Märken" och vad de betyder någonstans? Tackar förresten för alla mina fina märken, de betyder jättemycket för en strax 58 år gammal man! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd September 14, 2021 Dela Inlagd September 14, 2021 7 minuter sedan, skrev Tommy: De nya "Märken" som dök upp nyligen, stör/irriterar mig, rätt mycket, men antagligen är de en skitsak... Vad betyder de? Vad baseras de på? Vad är de bra för? Kan jag byta ut dem mot ett par iskalla Beer Chang någonstans? (hade varit trevligt)? "Lämnat startgroparna" är en av de underligaste, speciellt när till exempel @Kötthandlarn får ett sånt "Märke" Karln har väl varit medlem och bidragit sedan Maipenrai startades? @Surin P3 har du postat någon förklaring till "Märken" och vad de betyder någonstans? Tackar förresten för alla mina fina märken, de betyder jättemycket för en strax 58 år gammal man! MVH Grabbhalva! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd September 14, 2021 Dela Inlagd September 14, 2021 34 minuter sedan, skrev Tommy: De nya "Märken" som dök upp nyligen, stör/irriterar mig, rätt mycket, men antagligen är de en skitsak... Vad betyder de? Vad baseras de på? Vad är de bra för? Kan jag byta ut dem mot ett par iskalla Beer Chang någonstans? (hade varit trevligt)? "Lämnat startgroparna" är en av de underligaste, speciellt när till exempel @Kötthandlarn får ett sånt "Märke" Karln har väl varit medlem och bidragit sedan Maipenrai startades? @Surin P3 har du postat någon förklaring till "Märken" och vad de betyder någonstans? Tackar förresten för alla mina fina märken, de betyder jättemycket för en strax 58 år gammal man! MVH De betyder säkert inget genomtänkt! Bara P3 som har tråkigt i pandemitider. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd September 14, 2021 Dela Inlagd September 14, 2021 1 minut sedan, skrev Wangthong: De betyder säkert inget genomtänkt! Bara P3 som har tråkigt i pandemitider. Men kan man byta ut sina märken mot Chang??? MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd September 14, 2021 Dela Inlagd September 14, 2021 1 minut sedan, skrev Tommy: Men kan man byta ut sina märken mot Chang??? MVH Förstår att det var den viktigaste funderingen! Men frågan är felställd. Kan jag byta ut märkena mot vilken thailändsk öl som helst (bara den inte är gjord på ris förstås)? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd September 15, 2021 Dela Inlagd September 15, 2021 Självklart kan man byta märken mot valfri öl eller drink. De fungerar på de flesta takbarerna både i Bangkok och Pattaya. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd September 15, 2021 Dela Inlagd September 15, 2021 Att SurinP3 envisas med att skriva instruktioner på engelska o inte på Svenska. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd September 15, 2021 Dela Inlagd September 15, 2021 1 timme sedan, skrev born41: Att SurinP3 envisas med att skriva instruktioner på engelska o inte på Svenska. Of course! Det är väl ändå ingen som läser dom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd September 15, 2021 Dela Inlagd September 15, 2021 1 timme sedan, skrev born41: Att SurinP3 envisas med att skriva instruktioner på engelska o inte på Svenska. Folk som har sina forumnamn på engelska. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd September 15, 2021 Dela Inlagd September 15, 2021 12 timmar sedan, skrev Surin P3: Självklart kan man byta märken mot valfri öl eller drink. De fungerar på de flesta takbarerna både i Bangkok och Pattaya. Fasen ock! Jag som skall till Patong... MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd September 15, 2021 Dela Inlagd September 15, 2021 Biobränsle som går ut på att jag ska gå och köpa t.ex. en banan, lök eller apelsin. Sedan ska jag utan någon form av betalning sortera ut allt organiskt material från andra sopor och lägga det i en för detta avses behållare. Vidare betala för en transport till en rötningsanläggning (Antar jag att det heter). Där tillverkas biobränsle som jag förväntas köpa för dyra pengar. Det är ju en fantastisk affärsidé! Frågan är om inte jag även har varit med och betalat bygget av den däringa anläggningen? Den kanske t.o.m. drivs av skattepengar. Det är sådana där tankar som håller mig vaken mörka höstnätter. När fan ska jag få flyga till Thailand! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd September 16, 2021 Dela Inlagd September 16, 2021 Att allt ska vara så jävla komplicerat. Regnbågsgänget har snart lagt beslag på halva alfabetet LGBTQIA+. När jag var grabb kallade vi hela rasket för homofiler. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd September 16, 2021 Trådstartare Dela Inlagd September 16, 2021 8 timmar sedan, skrev Batting: Biobränsle som går ut på att jag ska gå och köpa t.ex. en banan, lök eller apelsin. Sedan ska jag utan någon form av betalning sortera ut allt organiskt material från andra sopor och lägga det i en för detta avses behållare. Vidare betala för en transport till en rötningsanläggning (Antar jag att det heter). Där tillverkas biobränsle som jag förväntas köpa för dyra pengar. Det är ju en fantastisk affärsidé! Frågan är om inte jag även har varit med och betalat bygget av den däringa anläggningen? Den kanske t.o.m. drivs av skattepengar. Det är sådana där tankar som håller mig vaken mörka höstnätter. När fan ska jag få flyga till Thailand! Absolut är det så. Har du dessutom fjärrvärme så får du betala för ditt övriga avfall två gånger. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd September 16, 2021 Dela Inlagd September 16, 2021 2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: Absolut är det så. Har du dessutom fjärrvärme så får du betala för ditt övriga avfall två gånger. Nya emojis på väg, och P3 ligger efter! https://emoji.se/blogg/nya-emojis-2021 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd September 16, 2021 Dela Inlagd September 16, 2021 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd September 16, 2021 Dela Inlagd September 16, 2021 Att det finns de som snor de där gummigrejerna som skruvas på cykelventilerna. Kan det vara såna där HBTQI-personer som snor dem? Eller KFML(R)-personer? Vad heter såna gummigrejer förresten och finns såna på Biltema? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu