Enis Inlagd Juni 23, 2021 Dela Inlagd Juni 23, 2021 Thai….. de vet bara av ett läge på en spis IMG_3638.MOV det högsta, gärna powerfunktionen enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 23, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Juni 23, 2021 1 minut sedan, skrev Enis: Thai….. de vet bara av ett läge på en spis IMG_3638.MOV 12 MB · 0 downloads det högsta, gärna powerfunktionen enis Tycker mig känna igen det där. Frun har däremot börjat med att starta långsamt efter att jag köpte ett par emaljerade franska prylar. Jag har däremot en kolstålspanna som borde planhyvlas och en och annan kniv som har fått behandling av kycklingben. Kina yxa finns i köket, men Miyabi och andra knivar föredras när det ska användas våld….. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juni 23, 2021 Dela Inlagd Juni 23, 2021 Nästan varenda gång jag går och handlar på 7/11 eller någon av våra affärer. Kostnaden är t.ex 925 Baht. jag lägger fram en tusing plus 25 Baht. Väntar att få en hundring tbx! Biträde vägrar att ta emot mina pengar!! Ger mig 75 Baht tbx utan att accepera min deal!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Juni 23, 2021 Dela Inlagd Juni 23, 2021 (ändrad) Klart jag är glad för de som slipper försörjningskravet. Nedan är mest min personlig feeling just nu. Vissa saker blir man liiitte irriterad. Tex när ens sambo fått avslag om UT pga man inte uppfyller försörjningskravet gällande bostad. Man rustar en jobbig överklagan till förvaltningsrätten, skaffar en annan godkännt bostad långt borta, som misstänkligörs av Migrationsverket. Medan man väntar beslutet och har inte ens hunnit flytta så avskaffas lagen om försäkringskrav helt. Svenskar i världen / Ändringar i utlänningslagen gynnar utlandssvenskar Riksdagen har nu antagit den nya utlänningslagen som träder i kraft den 20 juli. Äntligen kan utlandssvenska familjer, där partnern inte är en EU-medborgare, slippa det förödande försörjningskravet. - - Försörjningskravet som innebar att den svenske medborgaren var tvungen att ha ett jobb och bostad som Migrationsverket godkände innan den utländska partnern ens kunde påbörja processen med att ansöka om uppehållstillstånd, bidrog till att många familjer var tvungna att leva åtskilda under lång tid – inte sällan uppemot 18 månader. Detta krav är nu borttaget för utlandssvenska familjer i den nya lagen. Ändrades Juni 23, 2021 av Amigo Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 23, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Juni 23, 2021 16 minuter sedan, skrev Amigo: Klart jag är glad för de som slipper försörjningskravet. Nedan är mest min personlig feeling just nu. Vissa saker blir man liiitte irriterad. Tex när ens sambo fått avslag om UT pga man inte uppfyller försörjningskravet gällande bostad. Man rustar en jobbig överklagan till förvaltningsrätten, skaffar en annan godkännt bostad långt borta, som misstänkligörs av Migrationsverket. Medan man väntar beslutet och har inte ens hunnit flytta så avskaffas lagen om försäkringskrav helt. Svenskar i världen / Ändringar i utlänningslagen gynnar utlandssvenskar Riksdagen har nu antagit den nya utlänningslagen som träder i kraft den 20 juli. Äntligen kan utlandssvenska familjer, där partnern inte är en EU-medborgare, slippa det förödande försörjningskravet. - - Försörjningskravet som innebar att den svenske medborgaren var tvungen att ha ett jobb och bostad som Migrationsverket godkände innan den utländska partnern ens kunde påbörja processen med att ansöka om uppehållstillstånd, bidrog till att många familjer var tvungna att leva åtskilda under lång tid – inte sällan uppemot 18 månader. Detta krav är nu borttaget för utlandssvenska familjer i den nya lagen. Det är ju fullständigt galet att slippa försörjningskravet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Juni 23, 2021 Dela Inlagd Juni 23, 2021 4 timmar sedan, skrev thomas001: Nästan varenda gång jag går och handlar på 7/11 eller någon av våra affärer. Kostnaden är t.ex 925 Baht. jag lägger fram en tusing plus 25 Baht. Väntar att få en hundring tbx! Biträde vägrar att ta emot mina pengar!! Ger mig 75 Baht tbx utan att accepera min deal!! Men där blir det matematik då blir det svårt liksom att räkna upp sina grannländer. 🤣 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juni 23, 2021 Dela Inlagd Juni 23, 2021 59 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Det är ju fullständigt galet att slippa försörjningskravet. Jag är inte helt överens med dej om detta. OK, försörjningskravet är inte helt fel, men när det gäller en svensk medborgare med utländsk man eller fru, så tycker jag att det är fel. Jag kan däremot tycka att det är lite för enkelt att bli medborgare i Sverige idag, det enda som krävs (i princip) är att man är ostraffad för grövre brott (det finns fall där den blivande svenska medborgaren fått sitt medborgarskap under tiden som han suttit i häktet för nåt grövre brott men inte hunnit bli dömd innan han blev medborgare) och saknar allvarliga betalningsanmärkningar, främst från skatteverket hos Kronofogden. MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Juni 23, 2021 Dela Inlagd Juni 23, 2021 1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige: Det är ju fullständigt galet att slippa försörjningskravet. Den har ju inneburit stora problem för folk som bott utanför EU och bildat familj under tiden. Frun kanske inte är svensk medborgare, eller har barn som har annan far. Hur många har en lägenhet/bostad som krävdes vid ansökningstillfälle enl tillfälliga lagen? Jag var en som drabbades, och flyttar nu i onödan! Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 23, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Juni 23, 2021 12 minuter sedan, skrev Amigo: Den har ju inneburit stora problem för folk som bott utanför EU och bildat familj under tiden. Frun kanske inte är svensk medborgare, eller har barn som har annan far. Hur många har en lägenhet/bostad som krävdes vid ansökningstillfälle enl tillfälliga lagen? Jag var en som drabbades, och flyttar nu i onödan! Då hoppas jag att du är den sista som klagar när gymnasieafghanerna ordnar med nya pensionsräddare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 23, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Juni 23, 2021 32 minuter sedan, skrev Tommy: Jag är inte helt överens med dej om detta. OK, försörjningskravet är inte helt fel, men när det gäller en svensk medborgare med utländsk man eller fru, så tycker jag att det är fel. Jag kan däremot tycka att det är lite för enkelt att bli medborgare i Sverige idag, det enda som krävs (i princip) är att man är ostraffad för grövre brott (det finns fall där den blivande svenska medborgaren fått sitt medborgarskap under tiden som han suttit i häktet för nåt grövre brott men inte hunnit bli dömd innan han blev medborgare) och saknar allvarliga betalningsanmärkningar, främst från skatteverket hos Kronofogden. MVH Om jag går på socialbidrag och tar hit en fru/flickvän så ska då grannen betala för uppehället? Klart fan att man ska vara så pass ekonomiskt självständig så att man kan föda det man har valt att ta hit till Sverige. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Juni 23, 2021 Dela Inlagd Juni 23, 2021 10 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Om jag går på socialbidrag och tar hit en fru/flickvän så ska då grannen betala för uppehället? Ju, jag håller med på det ekonomiska kravet, blev till o med förvånad att den är så låg. Det är kravet på bostaden som ställer till för många! Och man ska skilja familjeanknyting och charter! Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 23, 2021 Dela Inlagd Juni 23, 2021 detta är dock de drygaste enis the maid "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 23, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Juni 23, 2021 46 minuter sedan, skrev Amigo: Ju, jag håller med på det ekonomiska kravet, blev till o med förvånad att den är så låg. Det är kravet på bostaden som ställer till för många! Och man ska skilja familjeanknyting och charter! Ok, då kan jag delvis vara med på noterna. Men vad menar du med familjeanknytning och charter? Vilket av dessa två gäller i ditt fall? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 23, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Juni 23, 2021 6 minuter sedan, skrev Enis: detta är dock de drygaste enis the maid Ja, den ölen är förvisso lättdrucken, men man har ju högre krav än så. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Juni 23, 2021 Dela Inlagd Juni 23, 2021 2 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Ok, då kan jag delvis vara med på noterna. Men vad menar du med familjeanknytning och charter? Vilket av dessa två gäller i ditt fall? Familjeanknyting eller som de formulerar det gift eller sambo med någon i Sverige . Charter vill jag inte förklara mer, men de som får bostad, inkomst etc vid ankomst. Ofta behövs inga papper heller. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juni 23, 2021 Dela Inlagd Juni 23, 2021 1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige: Om jag går på socialbidrag och tar hit en fru/flickvän så ska då grannen betala för uppehället? Klart fan att man ska vara så pass ekonomiskt självständig så att man kan föda det man har valt att ta hit till Sverige. "föda det man har valt att ta hit till Sverige", låter som kärlek! Jag gick iofs inte på några bidrag när vi flyttade till Sverige för ca 10 år sedan, men jag var arbetslös, eller egentligen emellan jobb, och började jobba efter nån månad utan bidrag (förutom barnbidrag för våra 2 svenska barn) här. Med ditt sätt att se på saken, så borde frugan inte ha fått följa med till Sverige? Boende hade vi klart. MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 23, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Juni 23, 2021 1 timme sedan, skrev Amigo: Familjeanknyting eller som de formulerar det gift eller sambo med någon i Sverige . Charter vill jag inte förklara mer, men de som får bostad, inkomst etc vid ankomst. Ofta behövs inga papper heller. Ok, men borde det inte vara gift eller särbo? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 23, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Juni 23, 2021 49 minuter sedan, skrev Tommy: "föda det man har valt att ta hit till Sverige", låter som kärlek! Jag gick iofs inte på några bidrag när vi flyttade till Sverige för ca 10 år sedan, men jag var arbetslös, eller egentligen emellan jobb, och började jobba efter nån månad utan bidrag (förutom barnbidrag för våra 2 svenska barn) här. Med ditt sätt att se på saken, så borde frugan inte ha fått följa med till Sverige? Boende hade vi klart. MVH Du hade tydligen medel att försörja er med…… Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Juni 24, 2021 Dela Inlagd Juni 24, 2021 10 timmar sedan, skrev Amigo: Ju, jag håller med på det ekonomiska kravet, blev till o med förvånad att den är så låg. Det är kravet på bostaden som ställer till för många! Och man ska skilja familjeanknyting och charter! Så... beställa hem tjännarina/flickvän är familjeanknytning medans fru, barn och syskon är charter? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Juni 24, 2021 Dela Inlagd Juni 24, 2021 (ändrad) 10 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: Ok, men borde det inte vara gift eller särbo? Du kan ju alltid tipsa Migrationsverket 🤣 Ändrades Juni 24, 2021 av Amigo Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
falukorven Inlagd Juni 24, 2021 Dela Inlagd Juni 24, 2021 15 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: Det är ju fullständigt galet att slippa försörjningskravet. Tacka Mongot Johansson och MP för det.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fager Inlagd Juni 24, 2021 Dela Inlagd Juni 24, 2021 (ändrad) 22 timmar sedan, skrev Amigo: Klart jag är glad för de som slipper försörjningskravet. Nedan är mest min personlig feeling just nu. Vissa saker blir man liiitte irriterad. Tex när ens sambo fått avslag om UT pga man inte uppfyller försörjningskravet gällande bostad. Man rustar en jobbig överklagan till förvaltningsrätten, skaffar en annan godkännt bostad långt borta, som misstänkligörs av Migrationsverket. Medan man väntar beslutet och har inte ens hunnit flytta så avskaffas lagen om försäkringskrav helt. Svenskar i världen / Ändringar i utlänningslagen gynnar utlandssvenskar Riksdagen har nu antagit den nya utlänningslagen som träder i kraft den 20 juli. Äntligen kan utlandssvenska familjer, där partnern inte är en EU-medborgare, slippa det förödande försörjningskravet. - - Försörjningskravet som innebar att den svenske medborgaren var tvungen att ha ett jobb och bostad som Migrationsverket godkände innan den utländska partnern ens kunde påbörja processen med att ansöka om uppehållstillstånd, bidrog till att många familjer var tvungna att leva åtskilda under lång tid – inte sällan uppemot 18 månader. Detta krav är nu borttaget för utlandssvenska familjer i den nya lagen. Är verkligen försörjningskravet borttaget för alla vid anhöriginvandring. Eller gäller detta endast för utlandssvenskar som vill ta med sin partner vid hemflytt till Sverige. Kanske thaikonsult kan reda ut vad som gäller. Ändrades Juni 24, 2021 av Fager Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 25, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Juni 25, 2021 15 timmar sedan, skrev Fager: Är verkligen försörjningskravet borttaget för alla vid anhöriginvandring. Eller gäller detta endast för utlandssvenskar som vill ta med sin partner vid hemflytt till Sverige. Kanske thaikonsult kan reda ut vad som gäller. Denna regel kommer att tillämpas på alla som någonsin har åkt tunnelbana i Stockholm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Juni 25, 2021 Dela Inlagd Juni 25, 2021 (ändrad) 16 hours ago, Fager said: Är verkligen försörjningskravet borttaget för alla vid anhöriginvandring. Eller gäller detta endast för utlandssvenskar som vill ta med sin partner vid hemflytt till Sverige. Kanske thaikonsult kan reda ut vad som gäller. Försörjnings/bostadskravet drabbade nog mest svenskar tidigare då det undantogs de första tre månaderna för de som fick PUT. / SatanG Ändrades Juni 25, 2021 av SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 26, 2021 Dela Inlagd Juni 26, 2021 Har vi inte någon som kan detta om möbler och design här... Hotellsäng. Hur i hela friden kan man placera en fast lampa just där man har huvudet?! Ofattbart... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu