frogfish Inlagd Maj 8, 2021 Dela Inlagd Maj 8, 2021 22 timmar sedan, skrev frogfish: Haha! Det finns hopp. Efter att ha varit spårlöst försvunnet så har igår mitt paket scannats som ankommet till Thailand. Det scannades ju ut ur Svedala 19/4, så vetefan vilka äventyr det varit på däremellan (brukar ta typ 2 dygn). Blir intressant att se om det hittar sista biten till frugan oxå. Normalt brukar det ta ca 3 dgr väl i Thailand, men vi får väl se om det äventyrslystna paketet har andra planer🙉 Clirrar på😀 Kan rekommendera nedan länk för paketspårning: https://www.17track.net/sv Innehåller fler detaljer och kontrollpunkter än postens spårning. Med det sagt är mitt paket framme i närmaste tätort (Newin-land), så med lite tur kan nåt positivt hända i helgen...🙃 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Maj 8, 2021 Dela Inlagd Maj 8, 2021 (ändrad) Kanske inte så irriterande, mer att jag skrattar åt det: reflexmässiga lögner om vad man gör/gjort. En klassiker är väl när folk blir väckta av telefon, och när de får frågan om de sov så svarar ju alltför många nej. Hade precis ett sånt moment när jag ringde frugan på skype. Hon ser tydligen inte sig själv (tydligen viktigare än att se mig....) och börjar fingra på luren. Då vänder kameran och jag ser vad som händer framför henne. Dock verkar hon se sig själv nu. Jag: What did you do? Fru: Nothing! Jag: But I saw you pushed your phone. Fru: I did not! Jag: Push on the same place on the phone and the picture will come back. Fru: I did not do anything. . . . . Jag inser att det är lika bra att fortsätta samtalet med utsikt över marknaden istället. Får kolla in frugan en annan gång. Dessutom har jag sett henne tidigare...🙉 Så små vardagslögner småirriterar mig, eller kanske roar. Har inte bestämt mig än.....🍻 Ändrades Maj 8, 2021 av frogfish Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Maj 8, 2021 Dela Inlagd Maj 8, 2021 19 timmar sedan, skrev Enis: Satan vad det spelas fickpingis /Enis Hallååååå, jag är högerhänt och stegräknaren sitter på den naturliga klockarmen (i mitt fall vänster).......... Hade den suttit på "fickpingisarmen", hade jag haft 178000 steg på en kvart......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Maj 11, 2021 Dela Inlagd Maj 11, 2021 On 2021-05-07 at 06:28, skrev Rillex: Godmorgon! Jag var aldrig otrevlig på något sätt. Detta föranledde inte bara ett samtal den första jag pratade med var kille vi pratade väldigt länge. Men han lät mest bekymrad om deras arbetssätt och vecklade in sig i motsägelser. Och jag var mest då ”bönande”. Han lät som rätt ny på jobbet och vi pratade länge och om han hade kunnat skulle han nog bara tryckt på en återställ knapp. Vi kom ingenstans jag knixade och sa allt utom ”knarket”. Samtal 2 då hade jag blivit arg/besviken då var det en sk ”posthäxa” det var det jag skrev om. Jag höjer aldrig rösten men blir nog mer sarkastisk. Mailet jag efter det skickade såg ut så här. Jag kommer inte längre i detta eftersom jag inte gjort något fel utan avsändaren. Men någon som varit med om detta och få de att ändra på sitt beslut? ——————————————————————- : kundservice.privat.forsandelse@postnord.com Subject: Postnord.se - Spårbar försändelse Försändelsenummer: Xxxxxxxxxxxx Innehållsbeskrivning: 3 st T-shirt enligt nedan: I SHOOT RAW Stealth Tee × 1 Woodstock Tee × 1 Original I SHOOT RAW Tee × 1 Meddelande: Hur kan ni skicka tillbaka ett paket där det är fritt att öppna? Ni hade all möjlighet att kontakta mig för att få alla leverans detaljer samt samtliga försändelseuppgifter från mig. Svaret löd: tack för ditt mejl. Jag ser att din försändelse dessvärre gått i retur från vår importavdelning. Detta på grund av ofullständig tulldeklaration. För att försändelsen ska kunna förtullas så behöver tulldeklarationen vara korrekt ifylld annars skickas försändelsen i retur utan vidare hantering. Jag råder dig därför att kontakta avsändaren för att få försändelsen skickad på nytt eller för att upprätta en reklamation. Anledningen till att vi hänvisar dig dit är eftersom det är där du köpt tjänsten. Det är då dit du behöver vända dig vid krav på ersättning/ersättningsvara. Har du fler frågor så återkom i detta mejl eller till vår kundservice på 0771 - 33 33 10. Jag önskar dig en trevlig dag. Med vänlig hälsning, PostNord Sverige AB Kundservice Box 242 721 06 Västerås +46 (0)771-33 33 10 www.postnord.se Nu kommer liksom fortsättningen på ärendet Jag ger mig inte eftersom de inte kan svara på några enkla frågor och de gör lite som de vill utan att vara speciellt "servicemindade" eller smidiga det börja nu faktiskt bli lite komiskt. Som sagt var jag reklamerade att de hade skickat tillbaka mitt paket fast det låg kvar hos dem i Sverige. Svar jag fick: Hej, Tack för din reklamation. Försändelsen har skickats i retur till avsändaren. När ett Spårbart Brev Utrikes skickas i retur är försändelsen inte längre spårbar. Vid import är det enligt internationella överenskommelser avsändaren som har rätt till eventuell ersättning. Detta gäller oavsett i vilket land ett fel har inträffat. Om något går fel under transporten så utgår eventuell ersättning enligt de villkor som gällde där avsändaren köpte tjänsten. Vänligen kontakta avsändaren och be dem reklamera i avsändarlandet. Har du frågor är du välkommen att kontakta oss. Vi önskar dig en trevlig dag. Best regards / Med vänlig hälsning Post Nord Jag skickade tillbaka: Hej! Med anledning av ert svar där jag har betalat för en produkt (3 st t-tröjor) där jag inte har haft en chans att få den till mig. Även att den fanns här i Sverige och jag skickad med min beställningsinformation med bilder mm. Där nu helt sonika har underkänt leveransen utan att jag har haft en chans att förklara alt överklaga. Skulle jag nu önska att ni skickade vad som stod på paket ni inte levererade. Så jag kan göra en reklamation på ett paket som jag aldrig fick och har betalt till min leverantör i USA. Med vänlig hälsning, R PostNord svar på det: Hej R, tack för ditt mejl. Försändelsen har gått i retur på grund av att den saknar innehåll i deklarationen. Om det inte finns en detaljerad beskrivning, utan enbart t.ex Clothes, Accessories, Gift, så kan den returneras. De ska kunna indentifiera innehållet. Vid import är det enligt internationella överenskommelser avsändaren som har rätt till eventuell ersättning. Detta gäller oavsett i vilket land ett fel har inträffat. Vänligen kontakta avsändaren. Har du frågor är du välkommen att kontakta oss. Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag. Best regards / Med vänlig hälsning PostNord Och jag skickade nyss tillbaka: Hej! Men det måste ju ha blivit en scannad bild på det? Annars vet jag ju inte vad jag skall säga till leverantören vad de har gjort för fel där ni helt sonika har skickat den tillbaka utan att jag har fått förklara vad det är samt det har varit helt ok att öppna och kontrollerat att innehållet stämmer med det jag skulle ha angett. Men ingen som helst avi till mig att paketet kommit utan det var en tillfällighet att jag såg att de blivit returnerat, kan tillägga vid första samtalet så hade de inte skickats tillbaka och jag sände över bilder mm men det hjälpte ju inte. Och det är inte dem / leverantören som har blivit av med en beställd betald vara utan jag, så intresset ligger faktiskt hos mig att göra en så detaljerad reklamation som det bara går! Likna detta med att handla en vara i en butik och inte kunna reklamera detta för att du inte kan visa upp vad som blivit fel. Med Vänliga Hälsningar R Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Maj 11, 2021 Dela Inlagd Maj 11, 2021 En sak som irriterar mig att thailändare inte vet vad en trottoar är till för. De tror att det är en marknadsplats och finns det utrymme över så blir det för motobikes. Kanske jag som tror fel att det ska vara som i Sverige som har fel inställning, kanske, hrmm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Maj 11, 2021 Dela Inlagd Maj 11, 2021 9 minuter sedan, skrev Wanchai: En sak som irriterar mig att thailändare inte vet vad en trottoar är till för. De tror att det är en marknadsplats och finns det utrymme över så blir det för motobikes. Kanske jag som tror fel att det ska vara som i Sverige som har fel inställning, kanske, hrmm. Och parkerar man bilen framför ett håliväggenföretag, så får man bilen nersprayad av färg. Har hänt mig ett par gånger. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Maj 11, 2021 Dela Inlagd Maj 11, 2021 34 minuter sedan, skrev Wanchai: En sak som irriterar mig att thailändare inte vet vad en trottoar är till för. De tror att det är en marknadsplats och finns det utrymme över så blir det för motobikes. Kanske jag som tror fel att det ska vara som i Sverige som har fel inställning, kanske, hrmm. Måste vara ett helvete att vara typ synskadad eller rörelsehindrad i Thailand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Maj 12, 2021 Dela Inlagd Maj 12, 2021 Bankdjävlar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 12, 2021 Dela Inlagd Maj 12, 2021 On 2021-05-07 at 18:29, skrev spooncreek: Att jag idag fick frågan om vilken "könsidentitet" jag har när jag skulle registrera mig på ett seminarie. Vad har dom med det att göra? 😉😎 Dom vill väl veta om du är en giver or a taker Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Maj 12, 2021 Dela Inlagd Maj 12, 2021 Kashmirtröjor för hundar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 14, 2021 Dela Inlagd Maj 14, 2021 Att man har en inofficiell världsmästare i hemmet i grenen Hemmatriathlon. Består av Paradgrenarna Sova ett par dygn i sträck.... borde man ju tycka vara skönt men .... i bland vil man ju säga och göra något Skithusradar.... När man slår sig ner på sin porslinstron för att sitta i lugn och ro, garanterat så rycks det i handtaget 0.3 sekunder senare och det är panik och du har ju redan suttit där 17 timmar typ Köksradar... inom en minut efter det att man har börjat lagat mat så står hon där och suckar att man tar så lång tid på sig... Jaaag är hungrig och skall laga mat nu.. 😉 Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goli006 Inlagd Maj 14, 2021 Dela Inlagd Maj 14, 2021 Att man måste ta hand om disken när man lagat mat 😭 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Maj 14, 2021 Dela Inlagd Maj 14, 2021 On 2021-05-06 at 22:38, skrev Rillex: Så arg på PostNord/tullen nu! Eller tragikomiskt är det… Mitt paket med 3 betalda t-tröjor går nu tillbaka till usa pga ofullständig uppgifter…🥶🥶🤬🤬🤬🥶🥶 wtf ska de en trött gubbe/kärring bestämma det som inte kan engelska göra det står så här på vad det är. I SHOOT RAW Stealth Tee × 1 Woodstock Tee × 1 Original I SHOOT RAW Tee × 1 Tee är ett ord för t-tröja (slang kanske) hade de klämt in bara ordet shirt efter Tee… Nä de ligger nu för leverans tillbaka till avsändare smidiga inte mycket… Jag bad dem öppna paketet PostNord -nä nä det ingår inte Jag -om ni misstänker droger då? PostNord - det är en annan sak. Jag - Du hör väl hur det låter om jag skulle säga att den leveransen misstänker jag är full med olagliga droger öppnar ni den då, och det inte är några olagliga droger får jag då paketet för då har ni ju sett innehållet, du måste höra hur korkat det låter. Eller varför skickade ni mig inte en komplettering på ett brev eller så skulle ni få se innehållet på bild. PostNord - Vi arbetar inte så.. Skulle alla vara så skulle inget komma fram. Jag - Men alla är inte kassa på engelska men jag hade otur? PostNord - Vi arbetar inte så! Jag - Nä det är ju klart….? Då får jag tacka för mig. Sen muttrade jag lite om att vi i detta land är endast hänvisade till Dressman bla bla bla. Så nu åker skiten tillbaka ingen pardon går inte att ta ut från deras avg. terminal .. Vi får se om jag någonsin får mina t-tröjor eller balla tee… Postnord är nog bland de sämsta bolag som finns. Har många ggr fått mina varor levererade till annan ort trots att det stått rätt på adressen. Hur lyckas de? De lyckas också veta att jag inte är hemma när jag sitter och väntar där hemma på att de ska komma med mitt packet! De lyckas inte ens klara av sina koder för lägenheter. Lgh 1101 betyder att lägenheten ligger till vänster på första våningen. Jag bor på lgh 1302 vilket är lägenheten till höger på tredje våningen. Har tappat räkningen på hur många ggr vi fått gå till varandra med posten för att de levererat fel. Visserligen har vi samma efternamn men inga andra bokstäver är lika, i de flesta fallen har lghets koden stått korrekt angiven. Att de anförtror ett sådant bolag att hålla på med någon slags tullklarering visar hur dåligt ställt det är med landet lagom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Maj 14, 2021 Dela Inlagd Maj 14, 2021 On 2021-05-12 at 21:46, skrev Alarik: Kashmirtröjor för hundar. Matchande kashmirkläder för husse och matte! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Maj 14, 2021 Dela Inlagd Maj 14, 2021 1 timme sedan, skrev Wangthong: Matchande kashmirkläder för husse och matte! En annan värld än vår. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Maj 14, 2021 Dela Inlagd Maj 14, 2021 1 timme sedan, skrev Wangthong: Postnord är nog bland de sämsta bolag som finns. Har många ggr fått mina varor levererade till annan ort trots att det stått rätt på adressen. Hur lyckas de? De lyckas också veta att jag inte är hemma när jag sitter och väntar där hemma på att de ska komma med mitt packet! De lyckas inte ens klara av sina koder för lägenheter. Lgh 1101 betyder att lägenheten ligger till vänster på första våningen. Jag bor på lgh 1302 vilket är lägenheten till höger på tredje våningen. Har tappat räkningen på hur många ggr vi fått gå till varandra med posten för att de levererat fel. Visserligen har vi samma efternamn men inga andra bokstäver är lika, i de flesta fallen har lghets koden stått korrekt angiven. Att de anförtror ett sådant bolag att hålla på med någon slags tullklarering visar hur dåligt ställt det är med landet lagom. Tänk efter lite ett statligt aktiebolag… Som gör som de behagar…. Som jag skrev tidigare. Sen att deras sk brevbärare inte kan/vill göra sina jobb eftersom staten (deras arbetsgivare ) gjorde denna fantastiska lgh räkningen för några år sedan. Då undrar man ju ibland hur ska de ha det? Många frågor blir det till den ansvarige som är ”ingen” eftersom de inte kan uttala sig om ”enskilda ärenden” . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Maj 15, 2021 Dela Inlagd Maj 15, 2021 On 2021-05-08 at 12:23, skrev frogfish: Clirrar på😀 Kan rekommendera nedan länk för paketspårning: https://www.17track.net/sv Innehåller fler detaljer och kontrollpunkter än postens spårning. Med det sagt är mitt paket framme i närmaste tätort (Newin-land), så med lite tur kan nåt positivt hända i helgen...🙃 Ibland händer det. Paketet hittade fram tillslut. 25 dagar, det är ju iaf bättre än 125 dagar... Intressant glapp mellan utfärd från Sverige 19/4 tills det dyker upp igen i Thailand 6/5. Undrar vart det varit och snurrat...🙃? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 15, 2021 Dela Inlagd Maj 15, 2021 Irriterar mig över hur vissa individer envisas med att vistas i samma begränsade utrymme som jag - hållandes en telefon i handen framför sig med högtalarfunktion och högsta volym inställd... Idag lät det så här: -"Hashibashi dumbidumbi gurk!! 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jrk Inlagd Maj 15, 2021 Dela Inlagd Maj 15, 2021 Vuxna som talar barnspråk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Maj 15, 2021 Dela Inlagd Maj 15, 2021 2 minuter sedan, skrev jrk: Vuxna som talar barnspråk Borde faktiskt vara olagligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jrk Inlagd Maj 15, 2021 Dela Inlagd Maj 15, 2021 1 timme sedan, skrev Rillex: Borde faktiskt vara olagligt. Specielt vuxna i mellan 5555 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Maj 15, 2021 Dela Inlagd Maj 15, 2021 12 minuter sedan, skrev jrk: Specielt vuxna i mellan 5555 Där ser jag falangen och asiaten i en bar framför mig just nu🤣🤣 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jrk Inlagd Maj 15, 2021 Dela Inlagd Maj 15, 2021 11 minuter sedan, skrev Rillex: Där ser jag falangen och asiaten i en bar framför mig just nu🤣🤣 Exat så Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thaiger Inlagd Maj 16, 2021 Dela Inlagd Maj 16, 2021 Att Filip Lamprecht som vann Lets Dance, vem f-n är det, förutom han har en känd mamma och mormor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Maj 16, 2021 Dela Inlagd Maj 16, 2021 14 minuter sedan, skrev Thaiger: Att Filip Lamprecht som vann Lets Dance, vem f-n är det, förutom han har en känd mamma och mormor. Jo, förutom att han är barnbarn till Lill-babs och son till Kristin Kaspersen är han ju ihop med Peg Parnevik. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu