Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

Fick en vattenräkning idag på 6000 baht!!! Frugan var lite sur.....

Tydligen har nåt vattenrör pajat, så det har läckt under jord. Tur i oturen att det inte var värre. En granne råkade ut för samma sak förra året och fick en räkning på 18000 baht...

Ännu tråkigare är ju att skiten måste fixas. Så det blir ett helt gäng med tusenbattingar som ryker där.

Vad härligt med torsdag🍻

Dela på andra sajter

On 2021-05-03 at 19:58, skrev Rillex:

Då är de välkomna att öppna paketet 3 st t-tröjor för privat bruk.

Kan man inte skicka en notis om det?

On 2021-05-03 at 21:27, skrev samet:

Kvittar helt, skall betalas avgifter å annat ändå. 

Gumman glömde ett par skor i Thailand, fick dem skickade. Åkte på att betala 240kr i tull/avgift. 

Hon kunde fått in dem utan avgift om hon kunde ordna fram orginalkvittot och ett brev från avsändaren att skorna redan var hennes. 

Jag fick ett SMS från TNT express, om att jag hade ett paket från Kina som låg i Tullen, de behövde underlag på vad vi betalat för varorna och frakten...

Jag väntade inget från Kina, men jag hade beställt ett litet RC-flygplan från "Aliexpress", deras Tjeckiska varuhus...

Jag mailade och frågade vad paketet innehåller???

Fick svar "Kjolar och brassinstrument", OK???

Jag ringde upp deras kundtjänst och sa som det var, jag väntar inget paket från Kina, men frugan väntar ett paket från sin kusin i Bangkok, kan ni kolla lite närmare?

"Hoppsan det ÄR från Thailand"... Vad har ni betalat och vad innehåller paketet?

"Det skall innehålla Tyger och några mässingsskålar, Brass betyder ju mässing på engelska och kjolar kanske är Tyger?

Vi har inte betalat någonting det är en gåva från frugans Kusin".

Klart! Paketet som vägde 21kg, levererades till ett Thaihak nära mej nästa dag, INGA avgifter alls.

På frågan varför det skulle lämnas på en restaurang svarade jag "Frugan är nästan alltid där mellan 9-20-snåret alla vardagar."

Detta var för 1 vecka sedan.

EDIT:

sms.thumb.png.109f04a0ed1bdd81ce920d574b38a189.png

MVH

Ändrades av Tommy
La till en screenshot

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Inte lätt med tullen: ur e-meil till dem Jag skulle ha fått tillbaka 6 kronor, så jag sket i det.

Fick en gåva från en vän i Thailand, en keps värd ca 100 SEK och ni tar en importmoms på den med 6 SEK + avgift på 75 SEK totalt 81 SEK.  Eftersom gåvan är av mindre värd än 1 600 SEK ber jag tullverket returnera redan betalt summa.

deras svar:

För att kunna titta på ditt ärende behöver jag ett tull ID och varupostnummer, detta får du av Postnord. När det gäller eventuell återbetalning så kan Tullverket endast betala tillbaka felaktigt betalda tullavgifter. Deklarationsavgiften Postnord har tagit betalt för får du vända dig till dem om.

Jag behöver även en styrkande handling som visar att det är en gåva, tex adressetiketten eller en bekräftelse från avsändaren.

Ändrades av Amigo

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Tallviking:

Man kan dock tycka att dom borde begära samtycke av dig i någon form att publicera bilderna

Verkar inte vara så, fick svar på min fråga:

besikting.thumb.jpg.a1fd885a4232a25a6012f9200489ac3c.jpg

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Tallviking:

Så gör väl på alla annonser på Hemnet att bilder presenteras på hem tagna innan nuvarande gäst flyttar ut ?

Annonser med bilder på tomma lägenheter eller "stageade" lägenheter är väldigt ovanliga

De är stylade

fina kuddar i sofforna, blomsterbuketter strategiskt utplacerade (mestadels flyttas samma buketter runt till de olika rummen allteftersom de fotograferas), stora tavlor eller gobelänger för att dölja alla spikhål, en fårskinnsfäll framför tv:n i brist på öppen spis

men whiskysamlingen, hembränningsapparaten och vapenskåpet (förhoppningsvis) inte med på någon bild.

Dela på andra sajter

Tallviking
15 minuter sedan, skrev Alarik:

De är stylade

fina kuddar i sofforna, blomsterbuketter strategiskt utplacerade (mestadels flyttas samma buketter runt till de olika rummen allteftersom de fotograferas), stora tavlor eller gobelänger för att dölja alla spikhål, en fårskinnsfäll framför tv:n i brist på öppen spis

men whiskysamlingen, hembränningsapparaten och vapenskåpet (förhoppningsvis) inte med på någon bild.

Har nyligen varit på nästan 50 villavisningar och det som är med på bilderna är det som finns i verkligheten också. mycket "smått" är undanplockat men annars det samma i verkligheten som på bilderna

Mäklarnas fotograferna vet väldigt väl hur dom skall göra bilderna "generella" och en grundregel för all bostadsfotografering är att plocka bort allt personligt

Var på en villavisning där ett dödsbo sålde och huset var helt tomt. Dom ställde då in lite stageade möbler och det syntes väldigt väl på dom bilderna att det inte var "äkta"

Vi var i den stan dagen efter den las upp på Hemnet och ville ha en förhandsvisning men mäklaren sa nej och det visade sig att dom hade haft inbrott i huset den natten och en TV och en laptop stulits och det var en massa glas på golvet där tjuven tog sig in på baksidan mot trädgården.

Problemet för tjuven (som inte var den smartaste) var att både TV:n och Laptopen vare fake, av den typen man ser i möbelaffärer som bara plast och helt tomma inuti !

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Tommy:

Jag fick ett SMS från TNT express, om att jag hade ett paket från Kina som låg i Tullen, de behövde underlag på vad vi betalat för varorna och frakten...

Jag väntade inget från Kina, men jag hade beställt ett litet RC-flygplan från "Aliexpress", deras Tjeckiska varuhus...

Jag mailade och frågade vad paketet innehåller???

Fick svar "Kjolar och brassinstrument", OK???

Jag ringde upp deras kundtjänst och sa som det var, jag väntar inget paket från Kina, men frugan väntar ett paket från sin kusin i Bangkok, kan ni kolla lite närmare?

"Hoppsan det ÄR från Thailand"... Vad har ni betalat och vad innehåller paketet?

"Det skall innehålla Tyger och några mässingsskålar, Brass betyder ju mässing på engelska och kjolar kanske är Tyger?

Vi har inte betalat någonting det är en gåva från frugans Kusin".

Klart! Paketet som vägde 21kg, levererades till ett Thaihak nära mej nästa dag, INGA avgifter alls.

På frågan varför det skulle lämnas på en restaurang svarade jag "Frugan är nästan alltid där mellan 9-20-snåret alla vardagar."

Detta var för 1 vecka sedan.

EDIT:

sms.thumb.png.109f04a0ed1bdd81ce920d574b38a189.png

MVH

Så arg på PostNord/tullen nu! Eller tragikomiskt är det…

Mitt paket med 3 betalda t-tröjor går nu tillbaka till usa pga ofullständig uppgifter…🥶🥶🤬🤬🤬🥶🥶

wtf ska de en trött gubbe/kärring bestämma det som inte kan engelska göra det står så här på vad det är.

I SHOOT RAW Stealth Tee × 1
Woodstock Tee × 1
Original I SHOOT RAW Tee × 1

Tee är ett ord för t-tröja (slang kanske) hade de klämt in bara ordet shirt efter Tee…

Nä de ligger nu för leverans tillbaka till avsändare smidiga inte mycket…

Jag bad dem öppna paketet 

PostNord -nä nä det ingår inte 

Jag -om ni misstänker droger då?

PostNord - det är en annan sak.

Jag - Du hör väl hur det låter om jag skulle säga att den leveransen misstänker jag är full med olagliga droger öppnar ni den då, och det inte är några olagliga droger får jag då paketet för då har ni ju sett innehållet, du måste höra hur korkat det låter. Eller varför skickade ni mig inte en komplettering på ett brev eller så skulle ni få se innehållet på bild.

PostNord - Vi arbetar inte så.. Skulle alla vara så skulle inget komma fram.

Jag - Men alla är inte kassa på engelska men jag hade otur?

PostNord - Vi arbetar inte så!

Jag - Nä det är ju klart….? Då får jag tacka för mig.

Sen muttrade jag lite om att vi i detta land är endast hänvisade till Dressman bla bla bla.

Så nu åker skiten tillbaka ingen pardon går inte att ta ut från deras avg. terminal ..

Vi får se om jag någonsin får mina t-tröjor eller balla tee…

B1A40416-6BBC-439A-B5F9-BEBCEEAF930C.thumb.jpeg.085484e12c021f8456443177359d7793.jpeg

Ändrades av Rillex
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Rillex:

Så arg på PostNord/tullen nu! Eller tragikomiskt är det…

Mitt paket med 3 betalda t-tröjor går nu tillbaka till usa pga ofullständig uppgifter…🥶🥶🤬🤬🤬🥶🥶

wtf ska de en trött gubbe/kärring bestämma det som inte kan engelska göra det står så här på vad det är.

Woodstock Tee × 1

Tee är ett ord för t-tröja (slang kanske) hade de klämt in bara ordet shirt efter Tee…

Nä de ligger nu för leverans tillbaka till avsändare smidiga inte mycket…

Jag bad dem öppna paketet 

PostNord -nä nä det ingår inte 

Jag -om ni misstänker droger då?

PostNord - det är en annan sak.

Jag - Du hör väl hur det låter om jag skulle säga att den leveransen misstänker jag är full med olagliga droger öppnar ni den då, och det inte är några olagliga droger får jag då paketet för då har ni ju sett innehållet, du måste höra hur korkat det låter. Eller varför skickade ni mig inte en komplettering på ett brev eller så skulle ni få se innehållet på bild.

PostNord - Vi arbetar inte så.. Skulle alla vara så skulle inget komma fram.

Jag - Men alla är inte kassa på engelska men jag hade otur?

PostNord - Vi arbetar inte så!

Jag - Nä det är ju klart….? Då får jag tacka för mig.

Sen muttrade jag lite om att vi i detta land är endast hänvisade till Dressman bla bla bla.

Så nu åker skiten tillbaka ingen pardon går inte att ta ut från deras avg. terminal ..

Vi får se om jag någonsin får mina t-tröjor eller balla tee…

Kan du inte bara skicka dem en länk till hemsidan/webshopen du handlat ifrån, med bilder, priser osv borde de ju kunna fatta?

Jag får oftast ett "Kvitto" när jag köper något, brukar funka bra att bifoga det.

Och de kanske skulle uppskatta lite lugnare svar...

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Koh Changer
4 timmar sedan, skrev Tommy:

Kan du inte bara skicka dem en länk till hemsidan/webshopen du handlat ifrån, med bilder, priser osv borde de ju kunna fatta?

Jag får oftast ett "Kvitto" när jag köper något, brukar funka bra att bifoga det.

MVH

Dock måste du komma ihåg att det är Sverige det handlar om, att ta reson eller göra en sak smidigt, det förbjuds på första sidan på §1 i lagboken i princip. 

Pessimist blir inte besviken

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Tommy:

MVH

2 timmar sedan, skrev Koh Changer:

Dock måste du komma ihåg att det är Sverige det handlar om, att ta reson eller göra en sak smidigt, det förbjuds på första sidan på §1 i lagboken i princip. 

Godmorgon!

Jag var aldrig otrevlig på något sätt.

Detta föranledde inte bara ett samtal den första jag pratade med var kille vi pratade väldigt länge.

Men han lät mest bekymrad om deras arbetssätt och vecklade in sig i motsägelser.

Och jag var mest då ”bönande”. Han lät som rätt ny på jobbet och vi pratade länge och om han hade kunnat skulle han nog bara tryckt på en återställ knapp.

Vi kom ingenstans jag knixade och sa allt utom ”knarket”.

Samtal 2 då hade jag blivit arg/besviken då var det en sk ”posthäxa” det var det jag skrev om.

Jag höjer aldrig rösten men blir nog mer sarkastisk. 

Mailet jag efter det skickade såg ut så här. 

Jag kommer inte längre i detta eftersom jag inte gjort något fel utan avsändaren. 
Men någon som varit med om detta och få de att ändra på sitt beslut?

——————————————————————-

: kundservice.privat.forsandelse@postnord.com

Subject: Postnord.se - Spårbar försändelse

Försändelsenummer:

Xxxxxxxxxxxx

Innehållsbeskrivning:

3 st T-shirt enligt nedan:

Woodstock Tee × 1

Meddelande:

Hur kan ni skicka tillbaka ett paket där det är fritt att öppna?

Ni hade all möjlighet att kontakta mig för att få alla leverans detaljer samt samtliga försändelseuppgifter från mig.

Svaret löd:

tack för ditt mejl.

Jag ser att din försändelse dessvärre gått i retur från vår importavdelning. Detta på grund av ofullständig tulldeklaration. För att försändelsen ska kunna förtullas så behöver tulldeklarationen vara korrekt ifylld annars skickas försändelsen i retur utan vidare hantering. Jag råder dig därför att kontakta avsändaren för att få försändelsen skickad på nytt eller för att upprätta en reklamation. 

Anledningen till att vi hänvisar dig dit är eftersom det är där du köpt tjänsten. Det är då dit du behöver vända dig vid krav på ersättning/ersättningsvara.

Har du fler frågor så återkom i detta mejl eller till vår kundservice på 0771 - 33 33 10.

Jag önskar dig en trevlig dag.

Med vänlig hälsning,

PostNord Sverige AB

Kundservice

Box 242

721 06 Västerås

+46 (0)771-33 33 10

www.postnord.se

Dela på andra sajter

65Selander
1 hour ago, Rillex said:

Godmorgon!

Jag var aldrig otrevlig på något sätt.

Detta föranledde inte bara ett samtal den första jag pratade med var kille vi pratade väldigt länge.

Men han lät mest bekymrad om deras arbetssätt och vecklade in sig i motsägelser.

Och jag var mest då ”bönande”. Han lät som rätt ny på jobbet och vi pratade länge och om han hade kunnat skulle han nog bara tryckt på en återställ knapp.

Vi kom ingenstans jag knixade och sa allt utom ”knarket”.

Samtal 2 då hade jag blivit arg/besviken då var det en sk ”posthäxa” det var det jag skrev om.

Jag höjer aldrig rösten men blir nog mer sarkastisk. 

Mailet jag efter det skickade såg ut så här. 

Jag kommer inte längre i detta eftersom jag inte gjort något fel utan avsändaren. 
Men någon som varit med om detta och få de att ändra på sitt beslut?

——————————————————————-

: kundservice.privat.forsandelse@postnord.com

Subject: Postnord.se - Spårbar försändelse

Försändelsenummer:

Xxxxxxxxxxxx

Innehållsbeskrivning:

3 st T-shirt enligt nedan:

Woodstock Tee × 1

Meddelande:

Hur kan ni skicka tillbaka ett paket där det är fritt att öppna?

Ni hade all möjlighet att kontakta mig för att få alla leverans detaljer samt samtliga försändelseuppgifter från mig.

Svaret löd:

tack för ditt mejl.

Jag ser att din försändelse dessvärre gått i retur från vår importavdelning. Detta på grund av ofullständig tulldeklaration. För att försändelsen ska kunna förtullas så behöver tulldeklarationen vara korrekt ifylld annars skickas försändelsen i retur utan vidare hantering. Jag råder dig därför att kontakta avsändaren för att få försändelsen skickad på nytt eller för att upprätta en reklamation. 

Anledningen till att vi hänvisar dig dit är eftersom det är där du köpt tjänsten. Det är då dit du behöver vända dig vid krav på ersättning/ersättningsvara.

Har du fler frågor så återkom i detta mejl eller till vår kundservice på 0771 - 33 33 10.

Jag önskar dig en trevlig dag.

Med vänlig hälsning,

PostNord Sverige AB

Kundservice

Box 242

721 06 Västerås

+46 (0)771-33 33 10

www.postnord.se

En fråga vad är det för liten firma du har köpt ifrån som inte kan skicka sina försändelser på rätt sätt?

Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev 65Selander:

En fråga vad är det för liten firma du har köpt ifrån som inte kan skicka sina försändelser på rätt sätt?

Ja du det kan man fråga sig?

För några år sedan skickade de mitt paket som inte kom fram hade hamnat på Kuba sen skickade de ett nytt och det kom fram.

Men den här är det.

https://store.froknowsphoto.com/

Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Amigo:

Verkar inte vara så, fick svar på min fråga:

besikting.thumb.jpg.a1fd885a4232a25a6012f9200489ac3c.jpg

Du får fan gömma dina Picasso och Rembrant nu!;)

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

65Selander
1 hour ago, Rillex said:

Ja du det kan man fråga sig?

För några år sedan skickade de mitt paket som inte kom fram hade hamnat på Kuba sen skickade de ett nytt och det kom fram.

Men den här är det.

https://store.froknowsphoto.com/

Ursäkta jag skrattar men reagerade på detta  "För några år sedan skickade de mitt paket som inte kom fram hade hamnat på Kuba sen skickade de ett nytt och det kom fram."

Dela på andra sajter

conservator
2 timmar sedan, skrev 65Selander:

Ursäkta jag skrattar men reagerade på detta  "För några år sedan skickade de mitt paket som inte kom fram hade hamnat på Kuba sen skickade de ett nytt och det kom fram."

Min leverantör i Kina skickade av "misstag" mina varor till en annan kund i USA som sedan skickade tillbaka  dem till mig, nu har det tagit en månad och jag har ännu inte fått mina varor, USPS sämsta skitet jag varit med om tillsammans med Post Nord

Dela på andra sajter

On 2021-05-03 at 12:27, skrev frogfish:

PostNord-jävlarna......

4 veckor sen jag skickade paket (rek) och inte ett liv efter att det lämnat Sverige (enligt PN).

Andra paketet i år som nån jävel i leveranskedjan snor.

Skitföretag (som givetvis skyller på sina underleverantörer).....!!

Haha! Det finns hopp.

Efter att ha varit spårlöst försvunnet så har igår mitt paket scannats som ankommet till Thailand. Det scannades ju ut ur Svedala 19/4, så vetefan vilka äventyr det varit på däremellan (brukar ta typ 2 dygn).

Blir intressant att se om det hittar sista biten till frugan oxå. Normalt brukar det ta ca 3 dgr väl i Thailand, men vi får väl se om det äventyrslystna paketet har andra planer🙉

Dela på andra sajter

spooncreek

Att jag idag fick frågan om vilken "könsidentitet" jag har när jag skulle registrera mig på ett seminarie. Vad har dom med det att göra? 😉😎

identitet.jpg

Dela på andra sajter

HuaHindinnge

Skaffade mig en sådan där stegmätare, typ en armbandsklocka.

Jag upptäckte att den räknar steg när jag sitter i soffan.

😖

Dela på andra sajter

Risifrutti
19 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

😖

japp, jag köpte en billig för längesedan och den gick att skaka fram till 10,000 steg på en kvart.

Använder numera bara den som finns i min Iphone(gratis) och vågar påstå att den är 99% träffsäker på just stegräkningen.

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
1 timme sedan, skrev HuaHindinnge:

😖

Samma här......

Jag fick ca. 200 steg trots att jag låg på sofflocket hela dagen.........:rotfl:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev HuaHindinnge:

😖

1 timme sedan, skrev Risifrutti:

japp, jag köpte en billig för längesedan och den gick att skaka fram till 10,000 steg på en kvart.

Använder numera bara den som finns i min Iphone(gratis) och vågar påstå att den är 99% träffsäker på just stegräkningen.

9 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Samma här......

Jag fick ca. 200 steg trots att jag låg på sofflocket hela dagen.........:rotfl:

När jag var ute med polarn och fiskade gick han i trappor typ 3 våningar enligt hans iPhone. Det gick knappt vågor på havet.

Dela på andra sajter

Risifrutti
5 minuter sedan, skrev rolba:

När jag var ute med polarn och fiskade gick han i trappor typ 3 våningar enligt hans iPhone. Det gick knappt vågor på havet.

Våningar går ju på höjdskillnaden och den kan ha gått på tiden, medans stegen är statiska och väldigt träffsäkra (tyvärr)

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev spooncreek:

Att jag idag fick frågan om vilken "könsidentitet" jag har när jag skulle registrera mig på ett seminarie. Vad har dom med det att göra? 😉😎

identitet.jpg

De vill kanske veta om de ska fixa en särskild toa till dig.

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

😖

3 timmar sedan, skrev Risifrutti:

2 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Samma här......

Satan vad det spelas fickpingis

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Risifrutti
33 minuter sedan, skrev Enis:

Satan vad det spelas fickpingis

/Enis

Sådana allvarliga saker spelar man inte fickpingis om, det slår man dank om...förloraren får gå det dubbla😃

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...