Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

18 timmar sedan, skrev Alarik:

I Sverige däremot gillar man att stänga dörrar och stänga dem ljudligt

för många tycker att dörrtrycket endast skall tryckas ned när dörren skall öppnas

inte då dörren stängs

Den svenska modellen är den ända rätta! :)

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev audirs2:

Den svenska modellen är den ända rätta! :)

Låskistor är försedda med tryckfall, en snedskuren, fjäderbelastad regel som öppnas med handtaget för enkelt kunna stänga och öppna en dörr.

Men varför göra det enkelt när det går att med våld slå igen dörren?

Dela på andra sajter

PostNord-jävlarna......

4 veckor sen jag skickade paket (rek) och inte ett liv efter att det lämnat Sverige (enligt PN).

Andra paketet i år som nån jävel i leveranskedjan snor.

Skitföretag (som givetvis skyller på sina underleverantörer).....!!

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev frogfish:

PostNord-jävlarna......

4 veckor sen jag skickade paket (rek) och inte ett liv efter att det lämnat Sverige (enligt PN).

Andra paketet i år som nån jävel i leveranskedjan snor.

Skitföretag (som givetvis skyller på sina underleverantörer).....!!

Lite som mina t tröjor från USA det har varit i leverans nu i drygt en månad varav de har legat i tullen i 3 veckor måste vara mycket att rönka.

Dela på andra sajter

65Selander
14 minutes ago, Rillex said:

Lite som mina t tröjor från USA det har varit i leverans nu i drygt en månad varav de har legat i tullen i 3 veckor måste vara mycket att rönka.

Antingen inte förtullade på rätt sätt.

Dela på andra sajter

Tallviking
11 minuter sedan, skrev 65Selander:

Jag har nu två gånger fått en och samma leverans från Kina återsända av PostNord/Tullen i Sverige och båda gångerna p.g.a avsaknad/bristande tulldeklaration på paketet

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Vågdjävulen med inbyggd ......

hoppade upp på den i morse och väntade mig det värsta.... Wow trots svull i Helgen ner ett par Kilon till... glad som en lärka

När jag klev av lyste det med stora bokstäver CAL

Steg på igen.... Ridå...

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev 65Selander:

4 timmar sedan, skrev Tallviking:

Jag har nu två gånger fått en och samma leverans från Kina återsända av PostNord/Tullen i Sverige och båda gångerna p.g.a avsaknad/bristande tulldeklaration på paketet

Då är de välkomna att öppna paketet 3 st t-tröjor för privat bruk.

Kan man inte skicka en notis om det?

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Rillex:

Då är de välkomna att öppna paketet 3 st t-tröjor för privat bruk.

Kan man inte skicka en notis om det?

Kvittar helt, skall betalas avgifter å annat ändå. 

Gumman glömde ett par skor i Thailand, fick dem skickade. Åkte på att betala 240kr i tull/avgift. 

Hon kunde fått in dem utan avgift om hon kunde ordna fram orginalkvittot och ett brev från avsändaren att skorna redan var hennes. 

Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev samet:

Kvittar helt, skall betalas avgifter å annat ändå. 

Gumman glömde ett par skor i Thailand, fick dem skickade. Åkte på att betala 240kr i tull/avgift. 

Hon kunde fått in dem utan avgift om hon kunde ordna fram orginalkvittot och ett brev från avsändaren att skorna redan var hennes. 

Ja deras kontrollavgift kan de ta.

Men skicka tillbaka dem om ”innehålls deklarationen” inte duger vad har de då kontrollerat? 

Dela på andra sajter

Bil-Batteriet slutade funka. 

Kom väl inte direkt som en överraskning, jag hade bara försökt att inte låtsas om varning-signalerna. 

Skulle lämna lunch-haket. 

Inte tillräckligt med kräm. 

Som tur är med smartphones kan man styra upp.

Efter 20 minuter kom dom med ett nytt batteri. 

Dom försökte smuggla med sig det gamla, men där gick dom bet. 

Den enkla går jag inte på. 

En sväng förbi min elektriker, han dömde ut generatorn så imorgon får den repareras / bytas. 

2900 baht kostar ett batteri med leverans. 

Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev Nicholas:

Bil-Batteriet slutade funka. 

Kom väl inte direkt som en överraskning, jag hade bara försökt att inte låtsas om varning-signalerna. 

Skulle lämna lunch-haket. 

Inte tillräckligt med kräm. 

Som tur är med smartphones kan man styra upp.

Efter 20 minuter kom dom med ett nytt batteri. 

Dom försökte smuggla med sig det gamla, men där gick dom bet. 

Den enkla går jag inte på. 

En sväng förbi min elektriker, han dömde ut generatorn så imorgon får den repareras / bytas. 

2900 baht kostar ett batteri med leverans. 

Generatorns laddningsförmåga kan du enkelt kolla med en enkel multimeter som kostar runt 70 bath.

Laddströmmen skall vara 14.2 volt om jag min rätt.

Dela på andra sajter

Risifrutti

Jag litar inte på dyra vågar:) Jävla skit är det. Väger mig hellre utanför 7/11. Alltid fina siffror, trots mina foppa tofflor och snusdosan i fickan..

Dela på andra sajter

Nån har fått en snilleblixt igen på Telgebostäder, eftersom det inte ordnas fysiska visningar på lediga (eller kommande lediga) lägenheter pga covid-19 fotograferas lägenheterna vid besikting och hör o häppna, bilder läggs sedan på nätet under t.ex https://hyresborsen.telge.se/ledigt/detalj/id/381-26530 för allmän skåding. Även om hyresgästen bor kvar och har sina tillgångar i lyan.

Lyckligtvis är jag fattig men det finns folk som är förmögna, så välkommen tjuvar!

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

Tallviking
31 minuter sedan, skrev Amigo:

Nån har fått en snilleblixt igen på Telgebostäder, eftersom det inte ordnas fysiska visningar på lediga (eller kommande lediga) lägenheter pga covid-19 fotograferas lägenheterna vid besikting och hör o häppna, bilder läggs sedan på nätet under t.ex https://hyresborsen.telge.se/ledigt/detalj/id/381-26530 för allmän skåding. Även om hyresgästen bor kvar och har sina tillgångar i lyan.

Lyckligtvis är jag fattig men det finns folk som är förmögna, så välkommen tjuvar!

Så gör väl på alla annonser på Hemnet att bilder presenteras på hem tagna innan nuvarande gäst flyttar ut ?

Annonser med bilder på tomma lägenheter eller "stageade" lägenheter är väldigt ovanliga

Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Tallviking:

Så gör väl på alla annonser på Hemnet att bilder presenteras på hem tagna innan nuvarande gäst flyttar ut ?

Annonser med bilder på tomma lägenheter eller "stageade" lägenheter är väldigt ovanliga

Hemnet är väl mäklarfirma? Där kan säljaren styra vad som visas. Vet inte men jag blev förvånad iallafall att ett kommunalt bolag lägger ut bilder på privata hem. Jag kommer iallafall förbjuda de att lägga ut foton, vill inte visa hur skitigt jag har.

Ändrades av Amigo

Dela på andra sajter

Tallviking
26 minuter sedan, skrev Amigo:

Hemnet är väl mäklarfirma? Där kan säljaren styra vad som visas. Vet inte men jag blev förvånad iallafall att ett kommunalt bolag lägger ut bilder på privata hem. Jag kommer iallafall förbjuda de att lägga ut foton, vill inte visa hur skitigt jag har.

Nej. Hemnet är en samlingssida som huvudsakligen mäklare men även privata använder för att annonsera alla former av boende (villor, lägenheter, fritidshus, tomter, gårdar, företagslokaler)

Man kan dock tycka att dom borde begära samtycke av dig i någon form att publicera bilderna

Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Amigo:

Intressant resonemang!
De flesta brukar nog dock resonera som så att om man vill få sålt sin bostad så försöker man att göra den så attraktiv som möjligt för köparen och då brukar de flesta städa.

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fantomen:

Intressant resonemang!
De flesta brukar nog dock resonera som så att om man vill få sålt sin bostad så försöker man att göra den så attraktiv som möjligt för köparen och då brukar de flesta städa.

Nu är det ju lite svårt att sälja en kommunalt hyreslägenhet, men är Du intresserad så kan vi alltid komma överens om ett rimligt peng, som jag inte tar nån som helst ansvar.

Dela på andra sajter

Jasså ska vi börja märka ord nu? Är du säker på att du verkligen vill att vi ska fortsätta på den linjen? ;) ;)

Ändra "sålt" till "bli av med" och "köparen" till "nya hyresgästen" då så är innebörden precis samma:

Om man inte är en skitgris så städar normalt funtade människor objektet om man ska flytta/sälja/hyra/arrendera ut.
Uppenbarligen dock inte du och det är fortfarande ett lika intressant resonemang men föga förvånande.

Dela på andra sajter

Tallviking
17 minuter sedan, skrev apknug:

Sälja privat och annonsera på Hemnet? Nä du de släpper inte in några privatannonser. På Hemnet är det bara mäklare som får annonsera.

Det var / är likadant när de stora dagstidningarna hade bilagor med bostadsreportage samt mest bostadsannonser. Det gick inte att annonsera där som privatperson, det hade mäklarna satt stopp för, de villa inte ha konkurrens. Släpper ni in privat annonser här så annonserar vi inte och ,95% av annonsintäkterna försvinner.

Det finns flera "mäklare" som gör att privatpersoner kan ta sig runt det problemet

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Amigo:

vill inte visa hur skitigt jag har.

Nä, du har ju inte fått hit städerskan ännu...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Benriach:

Nä, du har ju inte fått hit städerskan ännu...

Att Du orkar ta upp din bitterhet i varenda tråd. , lite barnsligt till och med.

Dela på andra sajter

Tallviking
5 minuter sedan, skrev apknug:

Intressant har själv funderat på att skaffa Vitec eller liknande mäklarsystem för att försöka kringgå systemet men det hade krävts lite business för att motivera kostnaden.

Länka till några annonser som är semi privata. 

Kolla Privatmäklaren

Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Fantomen:

Jasså ska vi börja märka ord nu? Är du säker på att du verkligen vill att vi ska fortsätta på den linjen? ;) ;)

Ändra "sålt" till "bli av med" och "köparen" till "nya hyresgästen" då så är innebörden precis samma:

Om man inte är en skitgris så städar normalt funtade människor objektet om man ska flytta/sälja/hyra/arrendera ut.
Uppenbarligen dock inte du och det är fortfarande ett lika intressant resonemang men föga förvånande.

de som vill, får gärna lägga ut sina hembilder på nätet, inte borta från mig. Men jag vill inte dela ut bilder på mitt privata område, ifall jag inte kan styra vem som kan se det. Detta var poängen med min undran. Dessutom har man helt annan motivation/orsak med en säljannons

Verkar vara så att nuförtiden folk går med på allt, utan att tänka på noggrannare.

Ändrades av Amigo

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...