Jive Inlagd Januari 20, 2021 Dela Inlagd Januari 20, 2021 7 minuter sedan, skrev Esspe: Finns att köpa ibland. Ikea brukar tydligen ha. Tror att du kan beställa från olearys med men det kostar. Hittar jag bara en god ost, så betalar jag gärna. Det blir nog en tripp till Olearys, för de verkar ha en hel del smått och gott. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 20, 2021 Dela Inlagd Januari 20, 2021 On 1/19/2021 at 9:25 AM, apknug said: Bristande insikter om hur man kan förändra verkar finnas på alla nivåer. Jag tänker på när Gustav Fridolin blev utbildningsminister, fanns tre andra "utbildningsministrar" samtidigt, och Gustav skulle fixa den svenska skolan på 100 dagar efter valet. Sällan har det hänt så lite på den fronten som under hans tid vid fögderiet. Nu är det knappt någon som kommer ihåg honom, trots att han var rätt färgstark och gick genom rutan. Så bölade han ut och tog på sig offerkoftan efter att slutat som språkrör att nu blev det att gå tillbaka som lärare eller vad det nu var, men se så blev det inte utan som gubben ur lådan dök han upp i TV igen och hade gjort en (trumvirvel) utredning. Hans titel numera var "utredare". Utredare av bibliotek, och hans utredning visade att man borde hälla pengar på biblioteken. Avancerat nytänkande där. Jesus Alcala. (inte Amalia) Påminner som sagt om Margot Wallström som sa samma sak efter en valförlust att nu var hon arbetslös och skulle åka hem till byn och återupta sitt gamla yrke. Jo tjena. https://www.expressen.se/nyheter/margot-wallstrom-har-tjanat-27-miljoner/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Januari 20, 2021 Dela Inlagd Januari 20, 2021 On 2021-01-18 at 17:03, skrev Tallviking: Svårt att säga. Hälso och sjukvårdens årsrapporter är inte uppdelade i regioner utan ser på riket i sin helhet Vet inte om Stockholmsregionen tar fram en egen rapport Finns det något som blivit bättre i stockholm under borgerligt styre? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Januari 20, 2021 Dela Inlagd Januari 20, 2021 12 minuter sedan, skrev Batting: Finns det något som blivit bättre i stockholm under borgerligt styre? Det kommer inte att hända så länge miljömuppen Daniel Helldén och hans partikamrater sitter som vågmästare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Januari 20, 2021 Dela Inlagd Januari 20, 2021 När Östling var chef på Scania så såg man över sjukvården och jämförde den med den tyska. En tysk läkare träffade i genomsnitt 4 gånger fler patienter.... https://sverigesradio.se/avsnitt/1319506 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 7, 2021 Dela Inlagd Februari 7, 2021 De där vindrutespolarmunstyckena som finns på så många bilar nu för tiden...... Ni vet de där som inte skickar ut strålar utan de som sprider en "dimma" över vindrutan...... Visst, de funkar ju bra vid stillastående och i låg hastighet men så fort man kommer över 50 km/h, så orkar inte "dimman" upp till vindrutan utan det mesta spolas upp så det hamnar nedanför torkarbladen........🤬 Det är min erfarenhet iaf....... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 7, 2021 Dela Inlagd Februari 7, 2021 2 timmar sedan, skrev apknug: Det där kan inte stämma. Högtryck funkar ju. Annars vore det lågtryck. En polare till mig "byggde om" min gamla Opel ascona från 1975 till cab och tyckte det var fullt med "vindrutetorkare" på strålkastarna. Så kan sågade bort dem. Blev nedslag på besiktningen. Då drog han fram spolningen, som han också hade kapat, och hängde ner slangen framför strålkastarna och sa högtryck! Det blev nedslag,.... Jösses , har du ens läst inlägget och framförallt, förstått det???....... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Februari 7, 2021 Dela Inlagd Februari 7, 2021 (ändrad) Folk som inte använder blinkers, och folk som använder blinkers men aldrig verkar svänga. Dom kryper fram den där sista biten innan de tänker ta av till höger, eller vänster. Folk som mitt i en omkörning verkar komma på att, "Men hoppsan så här fort ska jag väl inte köra?". När de väl har kört och så gasar de av någon konstig anledning på igen. Ändrades Februari 8, 2021 av Batting Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 9, 2021 Dela Inlagd Februari 9, 2021 On 2021-02-07 at 16:00, skrev Kötthandlarn: De där vindrutespolarmunstyckena som finns på så många bilar nu för tiden...... Ni vet de där som inte skickar ut strålar utan de som sprider en "dimma" över vindrutan...... Visst, de funkar ju bra vid stillastående och i låg hastighet men så fort man kommer över 50 km/h, så orkar inte "dimman" upp till vindrutan utan det mesta spolas upp så det hamnar nedanför torkarbladen........🤬 Det är min erfarenhet iaf....... Vilka bilar är det som har denna dimmning? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 10, 2021 Dela Inlagd Februari 10, 2021 On 2021-02-07 at 20:33, skrev Batting: Folk som inte använder blinkers, och folk som använder blinkers men aldrig verkar svänga. Dom kryper fram den där sista biten innan de tänker ta av till höger, eller vänster. Folk som mitt i en omkörning verkar komma på att, "Men hoppsan så här fort ska jag väl inte köra?". När de väl har kört och så gasar de av någon konstig anledning på igen. Sådanna därniga bilister som hamnar i bakhasorna och blinkar med helljusen och tutar tycker jag r synnerligen irriterande eNis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Februari 10, 2021 Dela Inlagd Februari 10, 2021 4 minuter sedan, skrev Enis: Sådanna därniga bilister som hamnar i bakhasorna och blinkar med helljusen och tutar tycker jag r synnerligen irriterande eNis Du får väl köra lite fortare då, växla upp till tvåan kanske? (Nä, tänk inte på massage nu..., inte den tvåan). manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IsaanWarrior Inlagd Februari 10, 2021 Dela Inlagd Februari 10, 2021 Mittfilskörare som puttrar i 90 km/h på 100-väg, håll för i helvete till höger om ni era dumma jävlar inte ska köra om....satan så det börjar koka när jag skriver detta 😡🤬😈💩 Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IsaanWarrior Inlagd Februari 10, 2021 Dela Inlagd Februari 10, 2021 (ändrad) 9 minuter sedan, skrev Enis: Sådanna därniga bilister som hamnar i bakhasorna och blinkar med helljusen och tutar tycker jag r synnerligen irriterande eNis Förlåt, skippar tutandet nästa gång. Ändrades Februari 10, 2021 av IsaanWarrior Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 10, 2021 Dela Inlagd Februari 10, 2021 6 minuter sedan, skrev IsaanWarrior: Mittfilskörare som puttrar i 90 km/h på 100-väg, håll för i helvete till höger om ni era dumma jävlar inte ska köra om....satan så det börjar koka när jag skriver detta 😡🤬😈💩 Mittfältskramare borde det vara skottpengar på..... Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Februari 10, 2021 Dela Inlagd Februari 10, 2021 1 timme sedan, skrev Enis: Sådanna därniga bilister som hamnar i bakhasorna och blinkar med helljusen och tutar tycker jag r synnerligen irriterande eNis Det har jag aldrig varit med om, varför gör di på detta viset? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 10, 2021 Dela Inlagd Februari 10, 2021 1 timme sedan, skrev Enis: Sådanna därniga bilister som hamnar i bakhasorna och blinkar med helljusen och tutar tycker jag r synnerligen irriterande eNis Framförallt tycker jag att blåljusen irriterar ögonen. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Februari 10, 2021 Dela Inlagd Februari 10, 2021 2 timmar sedan, skrev Enis: Sådanna därniga bilister som hamnar i bakhasorna och blinkar med helljusen och tutar tycker jag r synnerligen irriterande eNis Man ska inte tuta samtidigt som man kör bil! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Mars 3, 2021 Dela Inlagd Mars 3, 2021 När man infinner sig på vårdcentralen en kvart till tjugo minuter innan den bestämda tiden och tror att man ska hinna. Då dyker det upp en liten tant/farbror och lägger beslag på hela receptionen och berättar för receptionisten om sina problem. Den stackars receptionisten försöker förklara att man måste beställa tid, och att hon inte är doktor. Det hjälper inte. Man tittar på klockan och konstaterar att, "Jaha, nu borde jag nog sitta i väntrummet". Nu sist i Måndags var det än tant som var tvungen att klanka ned på receptionisten ang. bristande telefontider. Det var ju inget som receptionisten kunde göra något åt, men hon tipsade om vårdguiden 1177. "Vaffönått?", sade då tanten och fortsatte att mala om att det var svårt att komma fram. Jag hann precis fram till väntrummet när jag blev uppropad. Ska man behöva infinna sig trekvart innan bestämd tid? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Mars 3, 2021 Dela Inlagd Mars 3, 2021 13 minuter sedan, skrev Batting: När man infinner sig på vårdcentralen en kvart till tjugo minuter innan den bestämda tiden och tror att man ska hinna. Då dyker det upp en liten tant/farbror och lägger beslag på hela receptionen och berättar för receptionisten om sina problem. Den stackars receptionisten försöker förklara att man måste beställa tid, och att hon inte är doktor. Det hjälper inte. Man tittar på klockan och konstaterar att, "Jaha, nu borde jag nog sitta i väntrummet". Nu sist i Måndags var det än tant som var tvungen att klanka ned på receptionisten ang. bristande telefontider. Det var ju inget som receptionisten kunde göra något åt, men hon tipsade om vårdguiden 1177. "Vaffönått?", sade då tanten och fortsatte att mala om att det var svårt att komma fram. Jag hann precis fram till väntrummet när jag blev uppropad. Ska man behöva infinna sig trekvart innan bestämd tid? Japp, gamla senila kärringar över 80 som inte begriper bättre än att logga in på vårdguiden ska man bunta ihop och slå ihjäl! //S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Mars 3, 2021 Dela Inlagd Mars 3, 2021 15 minuter sedan, skrev Batting: När man infinner sig på vårdcentralen en kvart till tjugo minuter innan den bestämda tiden och tror att man ska hinna. Då dyker det upp en liten tant/farbror och lägger beslag på hela receptionen och berättar för receptionisten om sina problem. Den stackars receptionisten försöker förklara att man måste beställa tid, och att hon inte är doktor. Det hjälper inte. Man tittar på klockan och konstaterar att, "Jaha, nu borde jag nog sitta i väntrummet". Nu sist i Måndags var det än tant som var tvungen att klanka ned på receptionisten ang. bristande telefontider. Det var ju inget som receptionisten kunde göra något åt, men hon tipsade om vårdguiden 1177. "Vaffönått?", sade då tanten och fortsatte att mala om att det var svårt att komma fram. Jag hann precis fram till väntrummet när jag blev uppropad. Ska man behöva infinna sig trekvart innan bestämd tid? Nej, du hann ju. Vad för gött hade du väntat på att få göra i väntrummet en halvtimma? Dessutom så tror jag baske mig inte att det ät lätt för äldre människor att boka tid nu med internet, appar och fan och hens moster... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Mars 3, 2021 Dela Inlagd Mars 3, 2021 31 minuter sedan, skrev Benriach: Nej, du hann ju. Vad för gött hade du väntat på att få göra i väntrummet en halvtimma? Dessutom så tror jag baske mig inte att det ät lätt för äldre människor att boka tid nu med internet, appar och fan och hens moster... Nej det håller jag med om, men dessa människor har förmodligen varit på vårdcentralen förr och borde veta att det finns tider på dagen då det inte är kö framför receptionen. Man behöver ju inte stå och tjata på receptionisten under värsta rusningen. För övrigt så har jag alltid fått telefontid, men om man inte orkar besvära sig med att ta sig ur sängen och ringa när vårdcentralen öppnar så kanske det blir så där. Men annars så håller jag givetvis med om att detta med datoriseringen har gått allt för fort. Det är också något man kan reta upp sig på, det var väl det tråden handlade om? Skriv om det! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Mars 3, 2021 Dela Inlagd Mars 3, 2021 5 minuter sedan, skrev Batting: Nej det håller jag med om, men dessa människor har förmodligen varit på vårdcentralen förr och borde veta att det finns tider på dagen då det inte är kö framför receptionen. Man behöver ju inte stå och tjata på receptionisten under värsta rusningen. För övrigt så har jag alltid fått telefontid, men om man inte orkar besvära sig med att ta sig ur sängen och ringa när vårdcentralen öppnar så kanske det blir så där. Men annars så håller jag givetvis med om att detta med datoriseringen har gått allt för fort. Det är också något man kan reta upp sig på, det var väl det tråden handlade om? Skriv om det! Vilken tid är rusningstrafik på vårdcentralen? Vill bara veta så att jag kan anpassa mina eventuella akuta besvär till att ej uppstå just då... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Mars 3, 2021 Dela Inlagd Mars 3, 2021 1 timme sedan, skrev Benriach: Vilken tid är rusningstrafik på vårdcentralen? Vill bara veta så att jag kan anpassa mina eventuella akuta besvär till att ej uppstå just då... Akut mottagning finns givetvis. Från morgonen och fram till 11.30 bör man nog inte stå och bara hänga och ta upp utrymme och tid. Eller tycker du att det är försvarligt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Mars 11, 2021 Dela Inlagd Mars 11, 2021 Folk...! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Mars 11, 2021 Dela Inlagd Mars 11, 2021 On 2021-03-03 at 22:11, skrev Benriach: Vilken tid är rusningstrafik på vårdcentralen? Vill bara veta så att jag kan anpassa mina eventuella akuta besvär till att ej uppstå just då... Skall du till labbet och ta prov, så gå inte dit måndagsförmiddag,då är alla pensionärer där och köar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu