Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Esspe:

och hörapparater?

Kan du upprepa det där? Hörs väldigt dåligt här borta.
Är väl massa dynga och skit i vägen som stör där nere på den där jävla ön som vanligt.

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Fantomen:

Kan du upprepa det där? Hörs väldigt dåligt här borta.
Är väl massa dynga och skit i vägen som stör där nere på den där jävla ön som vanligt.

För fan @Esspe

Då Fantomen frågar svarar man.

Djungelordspråk

Dela på andra sajter

3 hours ago, Alarik said:

Riksrätt för minister som vill skydda barn!

Danmarks Invandrings- och integrationsminister Inger Støjberg, som i februari 2016 gav en instruktion om att skilja asylsökande par åt där ena parten var minderårig för att undvika barnbrudar i danska flyktingboenden, kommer att ställas inför riksrätt.

En kommission har kommit fram till att fast det inte finns några bevis på att Inger Støjberg gav en direkt instruktion om att bryta lagen har hon varnats för att åtgärden var olaglig.

Inger Støjberg anser att hon agerade rätt

och det är hon inte ensam om.

Det där landar väl knappast i kategorin"skitsaker som jag irriterar mig på"

Dela på andra sajter

44 minutes ago, John Khonken said:

Kan ni stava till aftonhoran. Märkligt. Ni vet och kan allt ändå kan inte kolla en enda sak. När ni själv länkar hur gör ni då. Kontrollerar ni alltid sanningshalten eller bara om det är rätt värdegrund.

PS ni ärkesossar läser väl aftonhoran som en bibel. Ni är bara fega att svara på påståendet. Vad tycker ni om att inskränka yttrandefriheten .

Tala nu inte om att det bara gäller en här gången. Jag säger som på Titanic. Det började som en skakning på yttre däck.

Njut nu av helgens underbara dagar

Ni kommunister (Khonken och Wiehe)  gillar den där liknelsen med Titanic som det verkar. 😎

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev spooncreek:

Det där landar väl knappast i kategorin"skitsaker som jag irriterar mig på"

Är en definitionsfråga.

Jag tycker definitivt att det är skit att ställas inför riksrätt för att ha värnat om barn.

Dela på andra sajter

Väderstation från jula med lägsta mätområde för utetemp-25

Oandvändbar minst en månad per år😠

Just nu milt väder med annars visar den bara Lo

20210115_163954.jpg

Never forget: Robots will kill you.

Dela på andra sajter

1 hour ago, Alarik said:

Är en definitionsfråga.

Jag tycker definitivt att det är skit att ställas inför riksrätt för att ha värnat om barn.

Alla barn på hela jordens yta borde ha rätt att flytta till Danmark. 

Eller till Iran kanske. 

I vilket fall som helst, dom har rätt till allt. 

No limits. 

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Nicholas:

Folk som röstar på S, MP, C och L. 

Inatt igen. 

Screenshot_20210116-050123_Chrome.jpg

Synd att det är så långt hem till dej, jag har en polare som har en svårsåld bil han gärna vill bli av med.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

En sak som ligger och gnager...

Vad ska jag göra med dessa dagar har ambitionen att byta arbetsgivare men fullständigt meningslöst att ta ut semester just nu...

Vill ju inte ta ut det i pengar och skänka det till lövens experiment....

🎃

Screenshot_20210116-143627_Samsung Internet.jpg

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Oskarudon:

Vad ska jag göra med dessa dagar har ambitionen att byta arbetsgivare men fullständigt meningslöst att ta ut semester just nu...

🎃

Söker du ett jobb med betydligt mindre lön?

Dela på andra sajter

109 sidor....med saker som irriterar. Vi måste verkligen vara Griniga Gamla Män  🤣

bild_2021-01-16_172707.png.e639f3afe789d09cd20cce62b4b42bf8.png

Själv irriterar jag mig på hur räkningarna kommer nuförtiden. Det är pappersbrev, diverse appar på telefonen, några kommer som mejl och andra varianter.

Nä, det var enklare när allt kom med posten och jag kunde lägga alla räkningar i min skokartong.

Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Alarik:

Söker du ett jobb med betydligt mindre lön?

Nä verkligen inte. men blir ju bara skatt till staten om jag tar ut semestern i pengar.

Syftar även på att det inte går att resa just nu...

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Oskarudon:

En sak som ligger och gnager...

🎃

Screenshot_20210116-143627_Samsung Internet.jpg

Det var ju inte så mycket att grubbla över...

image.thumb.png.085d1c8cce12d0a09b5e9020b3be0504.png

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

On 2021-01-15 at 10:28, skrev hamnoi:

Den är till för herdestunden, annars får han inte krypa på😉

Men då har du ju dubbel användning av den!

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Oskarudon:

Nä verkligen inte. men blir ju bara skatt till staten om jag tar ut semestern i pengar.

Syftar även på att det inte går att resa just nu...

Att betala skatt är "häftigt" harjag hört 😉

Dela på andra sajter

Ja, visst fan är det häftigt att betala skatt, fick detta som julklapp precis innan jul!

image.thumb.png.d7817e435e74142df72d22816864dab0.png

//S, en go skattebetalare som hittills inte fått ett skit för det jag betalat för...

Ändrades av Stefan
komplettering

There can be only one (Stefan)

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
13 minuter sedan, skrev Stefan:

Ja, visst fan är det häftigt att betala skatt, fick detta som julklapp precis innan jul!

//S, en go skattebetalare som hittills inte fått ett skit för det jag betalat för...

Jag förväntar mig en restskatt på ca 36.000kr och känner mig lyckligt lottad av en konstig anledning. 

Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Stefan:

Född fri beskattad till döds.

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Stefan:

Det där räcker väl inte ens ett halvår för att täcka kostnaden för ett ensamkommande skäggbarn från Afghaniran eller en Adidaskrigare från Zoomalia...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Det mest sjuka med denna restskatt är att den är på kapital jag ännu inte fått. Det är en lång och komplicerad historia. Jag är sedan länge delägare av ett företag som gått förhållandevis bra genom åren. När några av delägarna skulle gå i pension, en av dem VD,n blev det en del stora utsköp mm, vi hittade ingen passande ny VD inom organisationen så vi var tvungna att anlita en extern VD. Här hade vi ett allt för stort både obeskattat och beskattat kapital i företaget så vi beslutade att ta ut viss del som utdelning till delägarna samt att starta ett överliggande moderbolag. Förra året blev det således skatt på utdelningen med 96000 kr, det är helt OK för mig.

Förra årets efterskatt är något helt annat, vi får betala skatt på den vinst vi lyfte upp till det nya moderbolaget, alltså pengar som jag ännu inte fått i handen. Dessa pengar är nu låsta och ingen utdelning törs tas i riktlinjer med Covid. Jag betalar således en restskatt på 200000 sek på något som jag inte fått!
Lysande Sickan, lysande!

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
4 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

109 sidor....med saker som irriterar. Vi måste verkligen vara Griniga Gamla Män  🤣

bild_2021-01-16_172707.png.e639f3afe789d09cd20cce62b4b42bf8.png

Själv irriterar jag mig på hur räkningarna kommer nuförtiden. Det är pappersbrev, diverse appar på telefonen, några kommer som mejl och andra varianter.

Nä, det var enklare när allt kom med posten och jag kunde lägga alla räkningar i min skokartong.

Håller med dig fullt ut........:thumbsup:

Hade gärna tagit emot diverse meddelanden via Kivra om jag själv får välja vilka det är men så är det ju inte har jag fattat det som?...

Anmäler man sig, så kommer alla in där som är med på Kivra och det vill jag inte.....

Ta t.ex. trängselskatten.......

Skall jag betala den, så skall Transportstyrelsen ta mig fan inte få möjligheten att skicka ut en räkning som i stort sett inte kostar dem ngt utan då får de skicka mig en pappersfaktura, så att det kostar dem lite iaf.......:giggle:7

Å ja, jag är en grinig gubbe trots att jag inte fyllt 50 ännu........:rotfl:

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Benriach:

Det där räcker väl inte ens ett halvår för att täcka kostnaden för ett ensamkommande skäggbarn från Afghaniran eller en Adidaskrigare från Zoomalia...

Täckte inte ens kostanden för en trött socialarbetare i början av nittiotalet!!

Som man retat sig för och inse att man inte betalt in....

Har man inte betalt in tillräckligt med skatt är det bara att pröjsa sen kan man sitta där och "knuta näven i fickan"..

Var där själv då och fick en liknande skattsedel och det är nu som en liten pust i nacken....

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Rillex:

Täckte inte ens kostanden för en trött socialarbetare i början av nittiotalet!!

Som man retat sig för och inse att man inte betalt in....

Har man inte betalt in tillräckligt med skatt är det bara att pröjsa sen kan man sitta där och "knuta näven i fickan"..

Var där själv då och fick en liknande skattsedel och det är nu som en liten pust i nacken....

Det är just "knuta näven i fickan" mentaliteten jag retar mig på, dock ingen skitsak!

//S

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...