frogfish Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 1 minut sedan, skrev Boa52: Alldrig prövat, alltid köpt egen tvättmaskin, funkar den inte mest handhavande fel Vet inte vad du pratar om, jag är gift🙃 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 1 minut sedan, skrev Boa52: Alldrig prövat, alltid köpt egen tvättmaskin, funkar den inte mest handhavande fel Du får väl gå ner till sjön och tvätta då istället om du inte klarar av att handhava din egna tvättmaskin. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 1 minut sedan, skrev Boa52: Alldrig prövat, alltid köpt egen tvättmaskin, funkar den inte mest handhavande fel Så kan det förmodligen vara för de som bor i eget hus och har egen tvättstuga men det var inte detta som denna frågeställningen handlade om...... Den handlade aldrig om huruvida man skall köpa sin egen tvättmaskin eller om den man har ev. inte fungerar..... Ha en underbar kväll min käre vän....... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 20 timmar sedan, skrev Nicholas: Man kan köpa tvättmaskin. Man ska ha husvagn tvättmaskin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 1 minut sedan, skrev Kötthandlarn: Så kan det förmodligen vara för de som bor i eget hus och har egen tvättstuga men det var inte detta som denna frågeställningen handlade om...... Den handlade aldrig om huruvida man skall köpa sin egen tvättmaskin eller om den man har ev. inte fungerar..... Ha en underbar kväll min käre vän....... Det förstod nog alla utom Boa och St Nicholas. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 5 minuter sedan, skrev frogfish: Vet inte vad du pratar om, jag är gift🙃 Det prova jag på Soc, en dam ville jag skulle kolla diskmaskinen, har ingen svara jag vet inte hur dom funka. Va ingen diskmaskin, Nä jag är gift. Det gick inte hem hos damerna i köket Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 2 minuter sedan, skrev GreenValley: Det förstod nog alla utom Boa och St Nicholas. Hur vet du det vi svarade inte Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 On 2020-12-06 at 09:59, skrev Naam kaeng: Nu var det mycket lösenord, pengar och Thaitjejer. Konstig (?) kombination... Vid frukost i morse fick jag klippa allt bacon och sedan pilla loss alla delar och som om inte det var nog så fick jag med en massa små äggskal när jag knäckte äggen. Nä - bacon borde gå att köpa på rulle, färdigkapat i rätta längder och äggen skall finnas i tetraförpackning eller liknande. Busenkelt. Och när de ändå håller på, yoghurt med smak av skogsbär får inte innehålla föremål så små att de kan fastna mellan tänderna. Katten då,,,,,,,? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 1 timme sedan, skrev Kötthandlarn: Precis den här lösningen har vi i huset (likadan terminal) och den fungerar perfekt...... De som inte har tillträde under rådande tvättid kommer inte in och det är programmerat på det sättet att man även har tillgång till tvättstugan en timme efter sin tvättid för torkning, för under den tiden ligger ju den nuvarande tvättande hyresgästens tvätt fortfarande i maskinen (om de nu har börjat tvätta när de skulle börja)....... Underbart system för de som sköter sig och bra mycket bättre än alla hänglås, nyckellås och diverse papperslappar....... Kan man inte passa tider får man skylla sig själv........ Men så klart, är systemet inte programmerat rätt blir man ju onödigt drabbad.......🤬 Det där låset skulle finnas på thaimassagen! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 1 timme sedan, skrev Boa52: Alldrig prövat, alltid köpt egen tvättmaskin, funkar den inte mest handhavande fel 47 minuter sedan, skrev Boa52: Hur vet du det vi svarade inte Ok! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 Vad som är j*vligt irriterande? Jo, thailändare med gudskomplex. Idag kom en gubbe från kommunala vattenbolaget till huset i Buriram och påstod att vi (frun) inte betalat vattenräkningen på 4 månader, och skulle skruva bort vattenmätaren och plugga igen ledningen. Bara äldsta dottern (21 år) var hemma och blev överrumplad. Min fru var i Bangkok på 100-dagars (efter begravning), och försökte prata med gubben på telefon. Dottern visade kvitton på betalningarna, vi har ju betalt. MEN, då kommer de thailändska reglerna in, kvittona gäller inte om inte min fru (som står på abonnemanget) visar upp dem själv. Att dottern visar samma sak gills inte. Så gubbfan skruvar bort mätaren och stänger av vattnet och åker därifrån. Skitkul.... Resultatet är att frun måste ta en taxi hem till Buriram, åka till vattenbolaget och förklara för dem att de är dumma i huvet, och sen få nån att åka ut och skruva tillbaka vattenmätare och slå på vattnet. Troligtvis får hon betala för arbetet, det är ju Thailand. Det känns kanon. Utlägg för taxi, en förbannad thaifru (inte att leka med), och troligtvis flera utlägg för att återställa. Thailand när Thailand är som bäst. Och imorgon är troligtvis allt mitt fel oxå, jag är ju ändå farang. Vet inte om jag är glad att jag är i Sverige eller inte, nog mest irriterad (i trådens anda)...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 On 2020-12-15 at 02:06, skrev Enis: sådan här mackapär med rigida fitttidslås så nu är det bara och sitta och vänta tills näste man kommer och skall byta maskin enis Svensk kvalitet... Bra grejor. När de fungerar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 On 2020-12-15 at 02:06, skrev Enis: sådan här mackapär med rigida fitttidslås så nu är det bara och sitta och vänta tills näste man kommer och skall byta maskin enis Svensk kvalitet... Bra grejor. När de fungerar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 2 minuter sedan, skrev Surin P3: Svensk kvalitet... Bra grejor. När de fungerar. 1 minut sedan, skrev Surin P3: Svensk kvalitet... Bra grejor. När de fungerar. Visst är det irriterande när man citerar nåt som inte är på sista sidan i tråden.🤣🤣🤣 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd December 16, 2020 Dela Inlagd December 16, 2020 5 minuter sedan, skrev rolba: Visst är det irriterande när man citerar nåt som inte är på sista sidan i tråden.🤣🤣🤣 Passande tråd för det... hehe. Ska kolla på detta problem igen, när jag får tid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd December 16, 2020 Dela Inlagd December 16, 2020 On 2020-12-15 at 02:06, skrev Enis: sådan här mackapär med rigida fitttidslås så nu är det bara och sitta och vänta tills näste man kommer och skall byta maskin enis Provar forumkvaliten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd December 16, 2020 Dela Inlagd December 16, 2020 Kanske fel på AJAX kod. Ändrat till vanlig sidladdning så får vi se... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 16, 2020 Dela Inlagd December 16, 2020 9 minuter sedan, skrev Surin P3: Passande tråd för det... hehe. Ska kolla på detta problem igen, när jag får tid. Om tiden räcker till kan du även kolla varför man ibland hamnar längst ner på sidan när man byter sida. Kanske det finns ett samband med alla ettor och nollor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd December 16, 2020 Dela Inlagd December 16, 2020 3 minuter sedan, skrev rolba: Om tiden räcker till kan du även kolla varför man ibland hamnar längst ner på sidan när man byter sida. Kanske det finns ett samband med alla ettor och nollor. Tror det är samma fel. Meddela gärna i den här tråden när du irriteras om det nästa gång. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd December 16, 2020 Dela Inlagd December 16, 2020 11 timmar sedan, skrev frogfish: Vad som är j*vligt irriterande? Jo, thailändare med gudskomplex. Idag kom en gubbe från kommunala vattenbolaget till huset i Buriram och påstod att vi (frun) inte betalat vattenräkningen på 4 månader, och skulle skruva bort vattenmätaren och plugga igen ledningen. Bara äldsta dottern (21 år) var hemma och blev överrumplad. Min fru var i Bangkok på 100-dagars (efter begravning), och försökte prata med gubben på telefon. Dottern visade kvitton på betalningarna, vi har ju betalt. MEN, då kommer de thailändska reglerna in, kvittona gäller inte om inte min fru (som står på abonnemanget) visar upp dem själv. Att dottern visar samma sak gills inte. Så gubbfan skruvar bort mätaren och stänger av vattnet och åker därifrån. Skitkul.... Resultatet är att frun måste ta en taxi hem till Buriram, åka till vattenbolaget och förklara för dem att de är dumma i huvet, och sen få nån att åka ut och skruva tillbaka vattenmätare och slå på vattnet. Troligtvis får hon betala för arbetet, det är ju Thailand. Det känns kanon. Utlägg för taxi, en förbannad thaifru (inte att leka med), och troligtvis flera utlägg för att återställa. Thailand när Thailand är som bäst. Och imorgon är troligtvis allt mitt fel oxå, jag är ju ändå farang. Vet inte om jag är glad att jag är i Sverige eller inte, nog mest irriterad (i trådens anda)...... "Ordningen" återställd, vattenmätaren tillbaka och vattnet på. Vattenbolaget hade bokfört fel, så givetvis börjar de med att göra livet till ett helvete för sina kunder innan de dubbelkollar sina papper. På frågan om vem som ska betala taxinotan på 4000 baht, så verkade de inte förstå. Taxiverksamhet har väl inget med vattenförbrukning att göra tyckte de. Hmmm... Men nu är som sagt vattnet (och mätaren) tillbaka. Och för att avsluta i riktig thaistajl kom det ju givetvis även en räkning på 300 baht för installation av vattenmätare. Man vet inte om man ska skratta, gråta eller börja shoppa efter automatvapen...... Men snipp, snapp, snut, nu hoppas jag denna thaihistoria är slut......🙃 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd December 16, 2020 Dela Inlagd December 16, 2020 Att Frölunda Fjollers gjorde ett mål på Dif i hockeyn. Får trösta mig med krossen 5-1. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd December 16, 2020 Dela Inlagd December 16, 2020 Bristen på logiskt tänkande kan irritera och det går inte alltid att slå dövörat till. I Los tänker de ju lite ologiskt ibland (inklusive frun) och ofta tänks det nog inte alls, inte ens efteråt. Här betalar man ingen årlig fastighetsskatt för fastigheten man bor i men betalar däremot skatt om man äger oanvänd mark. Frun har en obebyggd tomt på andra sidan Bangkok som hon betalar hela 60 Baht per år för, i fastighetsskatt, och det har aldrig varit något problem med det tills för några veckor sedan då hon fick ett brev från Land office i området där tomten ligger. De skulle höja skatten från 60 till 180 Baht per år och om man inte accepterade höjningen så måste man infinna sig personligen hos Land office inom en viss tid. Oj, oj vika upprörda känslor det skapade. - Vi åker dit, röt en ilsken thaifru, en höjning på flera hundra procent!!! - Skit i det, 180 Baht är ju för fan inte mer än tre Storsingh, tyckte jag. - Vi åker dit, genast! (Nu hade det plötsligt utvecklats till en principsak). - Okay, okay. (Onödigt att reta upp en redan fnysande hustru). - De skulle inte ha någon skatt alls, de gör ju inget annat än å sitter på arslet och pillar med sina mobiler hela dan. - Okay, okay. Vi drog iväg i rättvisans tecken trots att bensinen fram och tillbaka säkert skulle kosta mer än 180 Baht. När vi spenderat ett par timmar genom en seg Bangkoktrafik kom vi fram till Land office och efter att frun spenderat över en halvtimme med att förklara den ”ytterst allvarliga” situationen för någon med axelklaffar därinne så kom hon ut igen. - Vi kör ner till tomten, sa hon och förklarade att tjänstemannen hade sagt att om man kunde bevisa att marken används för boskap eller odlingar så är det ingen skatt alls och nu hade hon en idé. När en Thai får en idé eller en uppenbarelse av något slag, då är det hög tid att oroa sig. - Vi ska i alla fall inte ha en ko i Bangkok, sa jag. - Nä, nä, men vi kan ju plantera något, blev svaret. Ett svar som inte dämpade min oro det minsta och såg en hel morotsodling framför mig bara för att komma undan 180 Baht i skatt. Nu hade jag sådan jävla tur att hennes idé (vad det nu var) gick upp i rök när hon fick se att några burmeser, som hyrde rum i närheten, redan använde tomten som sin hushållsodling. Där var prydliga rader med fina välväxta grönsaker av alla de sorter som de vattnade varje dag så det var bara att ta foton och åka tillbaka till Landoffice för att presentera bevisen och erhålla ett dokument för tre års skattebefrielse. Burmeserna skapade ro i mitt hus för tre år framåt men därefter snurrar väl karusellen igång igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd December 16, 2020 Dela Inlagd December 16, 2020 1 timme sedan, skrev Captain Morgan: Bristen på logiskt tänkande kan irritera och det går inte alltid att slå dövörat till. I Los tänker de ju lite ologiskt ibland (inklusive frun) och ofta tänks det nog inte alls, inte ens efteråt. Här betalar man ingen årlig fastighetsskatt för fastigheten man bor i men betalar däremot skatt om man äger oanvänd mark. Frun har en obebyggd tomt på andra sidan Bangkok som hon betalar hela 60 Baht per år för, i fastighetsskatt, och det har aldrig varit något problem med det tills för några veckor sedan då hon fick ett brev från Land office i området där tomten ligger. De skulle höja skatten från 60 till 180 Baht per år och om man inte accepterade höjningen så måste man infinna sig personligen hos Land office inom en viss tid. Oj, oj vika upprörda känslor det skapade. - Vi åker dit, röt en ilsken thaifru, en höjning på flera hundra procent!!! - Skit i det, 180 Baht är ju för fan inte mer än tre Storsingh, tyckte jag. - Vi åker dit, genast! (Nu hade det plötsligt utvecklats till en principsak). - Okay, okay. (Onödigt att reta upp en redan fnysande hustru). - De skulle inte ha någon skatt alls, de gör ju inget annat än å sitter på arslet och pillar med sina mobiler hela dan. - Okay, okay. Vi drog iväg i rättvisans tecken trots att bensinen fram och tillbaka säkert skulle kosta mer än 180 Baht. När vi spenderat ett par timmar genom en seg Bangkoktrafik kom vi fram till Land office och efter att frun spenderat över en halvtimme med att förklara den ”ytterst allvarliga” situationen för någon med axelklaffar därinne så kom hon ut igen. - Vi kör ner till tomten, sa hon och förklarade att tjänstemannen hade sagt att om man kunde bevisa att marken används för boskap eller odlingar så är det ingen skatt alls och nu hade hon en idé. När en Thai får en idé eller en uppenbarelse av något slag, då är det hög tid att oroa sig. - Vi ska i alla fall inte ha en ko i Bangkok, sa jag. - Nä, nä, men vi kan ju plantera något, blev svaret. Ett svar som inte dämpade min oro det minsta och såg en hel morotsodling framför mig bara för att komma undan 180 Baht i skatt. Nu hade jag sådan jävla tur att hennes idé (vad det nu var) gick upp i rök när hon fick se att några burmeser, som hyrde rum i närheten, redan använde tomten som sin hushållsodling. Där var prydliga rader med fina välväxta grönsaker av alla de sorter som de vattnade varje dag så det var bara att ta foton och åka tillbaka till Landoffice för att presentera bevisen och erhålla ett dokument för tre års skattebefrielse. Burmeserna skapade ro i mitt hus för tre år framåt men därefter snurrar väl karusellen igång igen. Jäkla priser i Bangkok, här i obygden betalar frugan 130 Baht för 25 rai😃 BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd December 16, 2020 Dela Inlagd December 16, 2020 4 timmar sedan, skrev stefan5300: Jäkla priser i Bangkok, här i obygden betalar frugan 130 Baht för 25 rai😃 Och CM:s fru inget alls. Förstod du det? manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 16, 2020 Dela Inlagd December 16, 2020 (ändrad) 8 minutes ago, Bibben said: Och CM:s fru inget alls. Förstod du det? Exakt. Jag hade brytit ihop!! Ändrades December 16, 2020 av Oregistrerad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu