Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

3 minuter sedan, skrev apknug:

flytande_aegg_1kg_mg_6207-ny-foerp.thumb.jpg.98e97249f57684ea8c1050330c240ae3.jpg

Hmmm enda bekymret är väl att det är svårt att steka sedan och få "sunny side up" med hel äggula i mitten och äggvita utanför. Blir en tuff nöt (ägg) att knäcka.

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

Nu var det mycket lösenord, pengar och Thaitjejer. Konstig (?) kombination...

Vid frukost i morse fick jag klippa allt bacon och sedan pilla loss alla delar och som om inte det var nog så fick jag med en massa små äggskal när jag knäckte äggen.

Nä - bacon borde gå att köpa på rulle, färdigkapat i rätta längder och äggen skall finnas i tetraförpackning eller liknande. Busenkelt.

Och när de ändå håller på, yoghurt med smak av skogsbär får inte innehålla föremål så små att de kan fastna mellan tänderna.

Är det du Mark Levengood?😋

Dela på andra sajter

7 hours ago, LTD said:

Finns gott om nålar här, gäller bara att ta ur dom vanföreställningen om att vi ska ösa pengar över dom. 

Dom allra flesta nöjer sig med mat och husrum till slut, att kunna äta vad man vill när man vill är höjden av lyx för en flicka från Isaan. 

Hahaha det finns en del begåvade kvinnor även från Isaan som faktiskt klarar föda sig själv (och mig) :-)

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

Barnfamiljer (eller andra som känner sig träffade) som tvättar dygnet runt i lägenhet, och där centrifugeringsprogrammet dominerar. Trots att det finns en tvättstuga i källaren som inte "stör" nån.

Nu har jag gjort min gubbklagan för den här veckan......🙃

Dela på andra sajter

Jag irriterar mej på skitgubbar som drar alla Thai över en kam...

Min bestämda uppfattning är att alla människor är unika, och att det finns olikheter mellan dem, även om de råkar vara thailändska kvinnor.

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

On 2020-12-05 at 17:28, skrev NiceBeaver:

Skit också, tänkte inte på det där med support. Får byta tillbaka till det gamla.

Du kan använda samma fast baklänges kanske. 

Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev frogfish:

Barnfamiljer (eller andra som känner sig träffade) som tvättar dygnet runt i lägenhet, och där centrifugeringsprogrammet dominerar. Trots att det finns en tvättstuga i källaren som inte "stör" nån.

Ja, och den skall igång tidiga morgonen som tack för allt dunka dunka och skrål sena kvällen

Dela på andra sajter

I Thailand skall alla papperskorgar stoppas undan och gömmas, så att det krävs en spårhund för att hitta dem.

Jag har sagt till frugan hur jag vill ha det, men inte fan hjälper det.

Nu skall jag börja med att kasta allt skräp på golvet i lägenheten, så får vi se om det hjälper.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jive:

I Thailand skall alla papperskorgar stoppas undan och gömmas, så att det krävs en spårhund för att hitta dem.

Jag har sagt till frugan hur jag vill ha det, men inte fan hjälper det.

Nu skall jag börja med att kasta allt skräp på golvet i lägenheten, så får vi se om det hjälper.

Det där håller jag inte med om, de thai jag känner vill helst ha en papperskorg inom armlängds avstånd och hittar dom ingen tar dom närmsta burk, skål, sko eller bara petar ner skräpet bakom kuddarna i soffan.

Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Det där håller jag inte med om, de thai jag känner vill helst ha en papperskorg inom armlängds avstånd och hittar dom ingen tar dom närmsta burk, skål, sko eller bara petar ner skräpet bakom kuddarna i soffan.

I Pattaya hittar man iaf inga synliga i offentlig miljö.

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Jive:

I Pattaya hittar man iaf inga synliga i offentlig miljö.

Längs strandpromenaden står det stora fyrkantiga soptunnor med jämna mellanrum.

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev born41:

Längs strandpromenaden står det stora fyrkantiga soptunnor med jämna mellanrum.

Ok

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Alarik:

Ja, och den skall igång tidiga morgonen som tack för allt dunka dunka och skrål sena kvällen

En granne här som lånade ut sitt hus till släktingar till hans familj, med eller utan falangens vetskap vet jag inte men iaf så hade dom världens party långt inpå småtimmarna, hördes att det var mycket fylla och vi fick vackert vänta till dom va klara innan vi fick sova. Kl 8 på morgonen dan efter så steg jag upp och såg att det va inte en skäl uppe hos grannen. Till saken hör att jag har en rätt fet stereo så jag släpade ut högtalarna på altanen å drog på utav helvete sen tog jag ett dopp i poolen. Det dröjde inte länge förrän ungdomarna ramlade ut ur grannhuset å undrade vad som försigick, hoppas dom va fett bakis 😇😇

Ändrades av LTD
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

En granne här som lånade ut sitt hus till släktingar till hans familj, med eller utan falangens vetskap vet jag inte men iaf så hade dom världens party långt inpå småtimmarna, hördes att det var mycket fylla och vi fick vackert vänta till dom va klara innan vi fick sova. Kl 8 på morgonen dan efter så steg jag upp och såg att det va inte en skäl uppe hos grannen. Till saken hör att jag har en rätt fet stereo så jag släpade ut högtalarna på altanen å drog på utav helvete sen tog jag ett dopp i poolen. Det dröjde inte länge förrän ungdomarna ramlade ut ur grannhuset å undrade vad som försigick, hoppas dom va fett bakis 😇😇

Musik skall byggas utav glädje
Av glädje bygger man musik.
Musik, det får ni ändå medge
Gör glädjen ännu mera glädjerik
.

Dela på andra sajter

image.thumb.jpg.f2ec08fcfbff03d55de0a1a93e669e59.jpg

sådan här mackapär med rigida fitttidslås

717C6595-5991-4610-8AD8-5D1A5A98C2D3.thumb.jpeg.a9bc7848f4147a7e16ec434077c9baef.jpeg

så nu är det bara och sitta och vänta tills näste man kommer och skall byta maskin 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Enis:

717C6595-5991-4610-8AD8-5D1A5A98C2D3.thumb.jpeg.a9bc7848f4147a7e16ec434077c9baef.jpeg

så nu är det bara och sitta och vänta tills näste man kommer och skall byta maskin 

enis

Du fick karma men skulle för en skull visa snurrigt, dj snurrigt

Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Enis:

enis

De där är kromosomstyrda.

Det är inte meningen att du ska komma in där. 😉😉

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Enis:

enis

Ser mer ut som ett nintendospel.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Enis:

enis

Ja tyvärr har de även i min förening bytt till den där skiten. Pappers almanacka med blyertspenna har funkat hur bra som helst i många år men nu är det tyvärr slut på det.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Ja tyvärr har de även i min förening bytt till den där skiten. Pappers almanacka med blyertspenna har funkat hur bra som helst i många år men nu är det tyvärr slut på det.

Ja... och från att kunna köra tre omgångar maskiner och sedan torka en timme till...och sedan mangla ytterligare en timma om man så nu vela

Så har man bara tre timmar på sig att tvätta torka mangla då det är samma tidslås till samtliga rum

å naturligtvis så är det ju datans fel .... inte idi*terna som gjort upphandlingen hos de kommunala och puckorna som programmerat

Enis

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

3 hours ago, Enis said:

enis

Man kan köpa tvättmaskin. 

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
22 timmar sedan, skrev Enis:

enis

Precis den här lösningen har vi i huset (likadan terminal) och den fungerar perfekt......

De som inte har tillträde under rådande tvättid kommer inte in och det är programmerat på det sättet att man även har tillgång till tvättstugan en timme efter sin tvättid för torkning, för under den tiden ligger ju den nuvarande tvättande hyresgästens tvätt fortfarande i maskinen (om de nu har börjat tvätta när de skulle börja).......

Underbart system för de som sköter sig och bra mycket bättre än alla hänglås, nyckellås och diverse papperslappar.......:thumbsup:

Kan man inte passa tider får man skylla sig själv........:giggle:

Men så klart, är systemet inte programmerat rätt blir man ju onödigt drabbad.......🤬

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Precis den här lösningen har vi i huset (likadan terminal) och den fungerar perfekt......

De som inte har tillträde under rådande tvättid kommer inte in och det är programmerat på det sättet att man även har tillgång till tvättstugan en timme efter sin tvättid för torkning, för under den tiden ligger ju den nuvarande tvättande hyresgästens tvätt fortfarande i maskinen (om de nu har börjat tvätta när de skulle börja).......

Underbart system för de som sköter sig och bra mycket bättre än alla hänglås, nyckellås och diverse papperslappar.......:thumbsup:

Men så klart, är systemet inte programmerat rätt blir man ju onödigt drabbad.......🤬

Vi har ett liknande system men vi som har bott länge i föreningen kan öppna dörren med en analog nyckel som ingen efterfrågat och som fortfarande fungerar. :crazy:

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kötthandlarn:

Alldrig prövat, alltid köpt egen tvättmaskin, funkar den inte mest handhavande fel

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...