Soengsang Inlagd December 5, 2020 Dela Inlagd December 5, 2020 5 timmar sedan, skrev ellim63: Du ljuger, ni hade ju karaoke för några veckor sen enligt vad du skrivit tidigare! Petitesser för PMS-Tarzan i Tavelbäck......55555 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd December 5, 2020 Dela Inlagd December 5, 2020 11 timmar sedan, skrev ellim63: Du ljuger, ni hade ju karaoke för några veckor sen enligt vad du skrivit tidigare! Den karaoken hade karatoken glömt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd December 5, 2020 Dela Inlagd December 5, 2020 Jag gläds åt att frugan är skitförbannad, hon har nämligen koden till att starta sin telefon inlagd i telefonen och av misstag stängt av sin telefon. Hon "säger", skriker tycker jag, att hon ska ha lösenordet någon annanstans men vet inte var. M.a.o. ikväll lär det inte bli något eftersom hela hennes liv tydligen finns i den däringa tingesten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 5, 2020 Dela Inlagd December 5, 2020 13 timmar sedan, skrev ellim63: Du ljuger, ni hade ju karaoke för några veckor sen enligt vad du skrivit tidigare! Ljuger inte om du tänker lite, bara lite så går en karoke anlägning att flytta på En av damerna hade med sej sin, samma nu dom sjunger och har roligt som fa 🙃 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd December 5, 2020 Dela Inlagd December 5, 2020 5 minuter sedan, skrev evert 1: Jag gläds åt att frugan är skitförbannad, hon har nämligen koden till att starta sin telefon inlagd i telefonen och av misstag stängt av sin telefon. Hon "säger", skriker tycker jag, att hon ska ha lösenordet någon annanstans men vet inte var. M.a.o. ikväll lär det inte bli något eftersom hela hennes liv tydligen finns i den däringa tingesten. Thai och lösenord är en knepig kombination. Jag vet inte hur många ggr jag fått "skäll" för att frugan tappat bort koder (mobil, banker etc). Har svårt att förstå hur det kan vara så svårt att välja nåt man kommer ihåg (inte 1234567890), men den saken luftar man bara en gång.... Lägg fram alternativet att nu när mobilen inte tar så mkt tid, så kan ni ju "göra annat" istället..🙉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 5, 2020 Dela Inlagd December 5, 2020 49 minutes ago, frogfish said: Thai och lösenord är en knepig kombination. Jag vet inte hur många ggr jag fått "skäll" för att frugan tappat bort koder (mobil, banker etc). Har svårt att förstå hur det kan vara så svårt att välja nåt man kommer ihåg (inte 1234567890), men den saken luftar man bara en gång.... Lägg fram alternativet att nu när mobilen inte tar så mkt tid, så kan ni ju "göra annat" istället..🙉 Att använda samma lösenord på fler ställen är inte heller en tanke som slagit min tant. Så lösenord är ett ständigt dilemma. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd December 5, 2020 Dela Inlagd December 5, 2020 8 minuter sedan, skrev Nicholas: Att använda samma lösenord på fler ställen är inte heller en tanke som slagit min tant. Så lösenord är ett ständigt dilemma. Det är inte att rekommendera att ha "standardlösenord", det bör du låta bli. Men för egen del har jag lätt att komma ihåg siffror och bokstavskombos, farsan drillade mig redan tidigt om det. Kombinationer till kassaskåp etc finns bara i våra huvuden. Tycker andra borde öva på sånt också. I jobbet ser jag alldeles för mkt "qwerty" och "12345"... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 5, 2020 Dela Inlagd December 5, 2020 15 timmar sedan, skrev Stefan: Käre Boa, nu står du inför ett gigantiskt berg av pompem, endera får du införskaffa en nytt fungerade kellokeee system till morgondagens festligheter, eller att bli drabbad av tysta leken och otvättade kalsonger i två veckor! Up too yooo! //S Hööru du Stefan gå på sängen, Dom har bärbara Karaoke och aldrig drabats av tysta leken och tvätten sköter jag om. Men vi sitter två gubbar och tänker, inte starta karaoken i Tv,n var ska vi sitta då. Nä flyttbar annlägning så kan dom sitta i köket laga mat, dricka vin, sjunga och må bra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 5, 2020 Dela Inlagd December 5, 2020 1 timme sedan, skrev evert 1: Jag gläds åt att frugan är skitförbannad, hon har nämligen koden till att starta sin telefon inlagd i telefonen och av misstag stängt av sin telefon. Hon "säger", skriker tycker jag, att hon ska ha lösenordet någon annanstans men vet inte var. M.a.o. ikväll lär det inte bli något eftersom hela hennes liv tydligen finns i den däringa tingesten. Varför hjälper du henne inte att hålla koll på dom koder hon behöver, Jag och min fru hjälps åt med allt, Det hon är bra på fixar hon och det jag är bra fixar jag, enkelt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd December 5, 2020 Dela Inlagd December 5, 2020 4 minuter sedan, skrev Boa52: Varför hjälper du henne inte att hålla koll på dom koder hon behöver, Jag och min fru hjälps åt med allt, Det hon är bra på fixar hon och det jag är bra fixar jag, enkelt Är det inte skönt att vara helledig då.....🙃? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd December 5, 2020 Dela Inlagd December 5, 2020 1 timme sedan, skrev Boa52: Ljuger inte om du tänker lite, bara lite så går en karoke anlägning att flytta på En av damerna hade med sej sin, samma nu dom sjunger och har roligt som fa 🙃 Tydligen en smart dam eftersom hon, till skillnad från dig, inte glömde strömsladden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd December 5, 2020 Dela Inlagd December 5, 2020 Angående lösenord så sa en expert att det ska vara ett ord man inte använder dagligdags och gärna vara lite snuskigt så man kommer ihåg. Kom genast att tänka på Eddie Meduza och hans Kukrunkarmaskin. 😁 "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd December 5, 2020 Dela Inlagd December 5, 2020 Kan själv, vet själv är frugans slagord. Ok, hon är betydligt smartare (intelligentare) än jag är. M.a.o. rena vansinnet att över huvud taget säga något eller försöka "hjälpa" till. Ända sedan hon kom till Sverige och skolat upp sig är det hon som skött allt som har med papper att göra. Hon vill och kan detta med sin utbildning medans jag få ta det mer fysiska. För övrigt har hon nu dragit till jobbet,"inbillar" sig att hon har koden (lösenordet) där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd December 5, 2020 Dela Inlagd December 5, 2020 5 minuter sedan, skrev NiceBeaver: Angående lösenord så sa en expert att det ska vara ett ord man inte använder dagligdags och gärna vara lite snuskigt så man kommer ihåg. Kom genast att tänka på Eddie Meduza och hans Kukrunkarmaskin. 😁 Den är kanon när man skall få supporthjälp. Vad har du för lösenord....öhhh.... öhh... KuKrunKarMaskin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd December 5, 2020 Dela Inlagd December 5, 2020 18 minuter sedan, skrev evert 1: Kan själv, vet själv är frugans slagord. Ok, hon är betydligt smartare (intelligentare) än jag är. M.a.o. rena vansinnet att över huvud taget säga något eller försöka "hjälpa" till. Ända sedan hon kom till Sverige och skolat upp sig är det hon som skött allt som har med papper att göra. Hon vill och kan detta med sin utbildning medans jag få ta det mer fysiska. För övrigt har hon nu dragit till jobbet,"inbillar" sig att hon har koden (lösenordet) där. Du lever farligt som överlåter allt det ekonomiska till frugan.OK det är bekvämt för dig. Tyvärr finns det MPR -are som blivit skinnade när "frugan" stuckit med bil och alla tillgångar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd December 5, 2020 Dela Inlagd December 5, 2020 Då har jag levt farligt i snart 40 år. Hon är jurist, jobbar som konkursförvaltare, medans jag är en vanlig bonddräng och tidigare varit en vägapa (chaffis). Hon drar in mer pengar/mån än vad jag gör på 1/2 år - mer eller mindre. Jag får i stället vara tacksam för att hon nöjer sig med en pensionerad bondlus. BMW och huset på Samui står på henne, resten äger vi gemensamt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 5, 2020 Dela Inlagd December 5, 2020 1 timme sedan, skrev evert 1: Kan själv, vet själv är frugans slagord. Ok, hon är betydligt smartare (intelligentare) än jag är. M.a.o. rena vansinnet att över huvud taget säga något eller försöka "hjälpa" till. Ända sedan hon kom till Sverige och skolat upp sig är det hon som skött allt som har med papper att göra. Hon vill och kan detta med sin utbildning medans jag få ta det mer fysiska. För övrigt har hon nu dragit till jobbet,"inbillar" sig att hon har koden (lösenordet) där. Har du ingen hjälp av svenska människor för du verkar inte klara av vardagen. Hur kan du låta henne ta hand om all det ekonomiska i Sverige. Hon är säkert en fn människa men hon är från Thailand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 5, 2020 Dela Inlagd December 5, 2020 8 minuter sedan, skrev evert 1: Då har jag levt farligt i snart 40 år. Hon är jurist, jobbar som konkursförvaltare, medans jag är en vanlig bonddräng och tidigare varit en vägapa (chaffis). Hon drar in mer pengar/mån än vad jag gör på 1/2 år - mer eller mindre. Jag får i stället vara tacksam för att hon nöjer sig med en pensionerad bondlus. BMW och huset på Samui står på henne, resten äger vi gemensamt. Ok men du är en loser när du inte tar tag i dina egna saker utan bara litar på henne Du har inget hon har allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 5, 2020 Dela Inlagd December 5, 2020 1 hour ago, NiceBeaver said: Angående lösenord så sa en expert att det ska vara ett ord man inte använder dagligdags och gärna vara lite snuskigt så man kommer ihåg. Kom genast att tänka på Eddie Meduza och hans Kukrunkarmaskin. 😁 Du menar Kukrunkarmaskin20! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 5, 2020 Dela Inlagd December 5, 2020 8 minutes ago, Boa52 said: Har du ingen hjälp av svenska människor för du verkar inte klara av vardagen. Hur kan du låta henne ta hand om all det ekonomiska i Sverige. Hon är säkert en fn människa men hon är från Thailand Jag var ihop med en tjej en gång. Hon var en fin tjej och så, men hon var från Umeå, så det gick ju inte att se en framtid där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd December 5, 2020 Dela Inlagd December 5, 2020 13 minuter sedan, skrev Boa52: Ok men du är en loser när du inte tar tag i dina egna saker utan bara litar på henne Du har inget hon har allt Ok vad är problemet. Har jag inte hittat min dam, så har jag troligen 99,9% säkert jag inte funnits nu i livet, levde på fel sida linjen före förhållande uppstod. Allt i Thailand står på henne,bilar,mc, enklast så när jag lägger pipen i vädret. Nu är det en bilköp 3 på gång i Thailand, denna gång till äldsta dotter, jag står för fijolerna med glädje 17+ år nu tillsammans Mvh. Dolemon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd December 5, 2020 Dela Inlagd December 5, 2020 1 timme sedan, skrev samet: Den är kanon när man skall få supporthjälp. Vad har du för lösenord....öhhh.... öhh... KuKrunKarMaskin Skit också, tänkte inte på det där med support. Får byta tillbaka till det gamla. "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 5, 2020 Dela Inlagd December 5, 2020 16 minuter sedan, skrev Nicholas: Jag var ihop med en tjej en gång. Hon var en fin tjej och så, men hon var från Umeå, så det gick ju inte att se en framtid där. Hon såg ingen framtid och det förstår jag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 5, 2020 Dela Inlagd December 5, 2020 1 timme sedan, skrev born41: Du lever farligt som överlåter allt det ekonomiska till frugan.OK det är bekvämt för dig. Tyvärr finns det MPR -are som blivit skinnade när "frugan" stuckit med bil och alla tillgångar. Usch, då lever jag farligt.....hon har haft full acces i 15 år, sköter det bättre än mig Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 5, 2020 Dela Inlagd December 5, 2020 5 minuter sedan, skrev Dolemon: Ok vad är problemet. Har jag inte hittat min dam, så har jag troligen 99,9% säkert jag inte funnits nu i livet, levde på fel sida linjen före förhållande uppstod. Allt i Thailand står på henne,bilar,mc, enklast så när jag lägger pipen i vädret. Nu är det en bilköp 3 på gång i Thailand, denna gång till äldsta dotter, jag står för fijolerna med glädje 17+ år nu tillsammans Mvh. Dolemon Det är ju en annan sak du har hittat tillbaka i livet Sköt om dej och lev bra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu