Bike Inlagd November 16, 2020 Dela Inlagd November 16, 2020 Behövs inte alls, och att jag har språköra är inte någon större tvekan om, Talar även riktigt bra Finska som jag även det har lärt mig på gehör. Levt med en Finska i 17 år, nu kan ni ju göra er lustiga över det språket , men ett av världens svåraste språk att lära sig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd November 16, 2020 Dela Inlagd November 16, 2020 16 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Nu är jag nog den som är sämst på thai på detta forum. Jag tycker mig alltid höra något som är mycket mer likt ett "Å" än ett "A" Om alla är överens om att detta (tjejen i klippet) uttal är korrekt, är det ju bara en idi*t som kan påstå att hon uttalar det med "A". Allt mellan "O" och "Å" kan jag köpa, annat är ju bara trams. Med detta sagt pratar jag själv ganska kass "rinkebythai", men hörseln är det inget fel på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 16, 2020 Dela Inlagd November 16, 2020 13 minuter sedan, skrev frogfish: Gäller det även dina kids? Nej, men de har allt försökt ett par gånger. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd November 16, 2020 Dela Inlagd November 16, 2020 Slänger in en klabbe... Pratade precis med pojken och utnämnde honom till domare. Han sade en fin blandning av a och å, men närmare a än å. Plus att vi faranger är helt slut som diskuterar sånt här... Faaaaan. Eller fååååån. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd November 16, 2020 Dela Inlagd November 16, 2020 Precis nyss, skrev Soengsang: Nej, men de har allt försökt ett par gånger. Ok. Jag tycker det är ett skit när de försöker mjölka det så mycket som i detta fallet. En liten skillnad kan jag köpa mellan thai och utlänning, men detta är ju absurt. Förr gick jag alltid med in och surade. Numera sitter jag ofta utanför och tar en bira istället. Det brukar reta gallfeber på de som tar betalt när man skiter i dem och bara betalar för thaiarna. Men det är ju trist när man försöker hitta på saker med familjen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 16, 2020 Dela Inlagd November 16, 2020 3 minuter sedan, skrev Esspe: Det var en häftig skillnad, så mycket brukar det väl inte vara? Har för mig dom brukar ta 200. Var är det? Ännu fulare när dom sätter ut kostnaden för thai med thai siffror. Ja x10 brukar väl vara det vanliga? Men igår uppe i Nan o naturpark så var det samma. Fru o jag argumenterar ofta om detta, hon tycker det är ok, medan jag tycker det är sjukt. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd November 16, 2020 Dela Inlagd November 16, 2020 24 minutes ago, Surin P3 said: Slänger in en klabbe... Pratade precis med pojken och utnämnde honom till domare. Han sade en fin blandning av a och å, men närmare a än å. Plus att vi faranger är helt slut som diskuterar sånt här... Faaaaan. Eller fååååån. Skulle jag skriva det på engelska så blir det ”hom” och det är också så thailändarna skriver Hom Mali, jasminris. Om jag skulle skriva det på svenska, utan möjlighet att ge en förklaring, så skulle jag skriva ”håm”. Skriver jag på svenska, men med bruksanvisning, så skriver jag ”ham” med förtydligandet att det låter som svenskans ”hav” men inte alls som ”haft”. Vi kanske skulle dra ihop ett MPR-mästerskap i thailändska när epidemin är över. Fritz får samla ihop lite brudar från runt om i Thailand och sedan får de efter en 5 minuters pratstund sätta betyg på uttal, ordförråd, grammatik, meningsbyggnad etc. Själv tar jag nog en 3-4 öl innan tävlingen; precis som med dart och forumskäbbel känner jag att jag är som bäst då 😉 Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 16, 2020 Dela Inlagd November 16, 2020 46 minuter sedan, skrev Surin P3: Slänger in en klabbe... Pratade precis med pojken och utnämnde honom till domare. Han sade en fin blandning av a och å, men närmare a än å. Plus att vi faranger är helt slut som diskuterar sånt här... Faaaaan. Eller fååååån. Exakt enl mina tjejer också, lika så komentaren om att vi e helt slut....a-å gäller. Tjejsrna behärskar... Korat-Thai, modersmål. Thai, kan de med. Lao-Thai, kan de med. Svenskan e hyfsad. Engelskan nja..... aa-åå. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 16, 2020 Dela Inlagd November 16, 2020 56 minuter sedan, skrev Surin P3: Plus att vi faranger är helt slut som diskuterar sånt här... Ja precis. Kanske en skitsak som jag irriterar mig på. Synd att inte alla dessa kvinnor, som bor ihop med Svenska män, kan skriva rätt svar direkt på våra spörsmål om det thailändska språket. Utan oss som tolkare/filter. Det är ju ändå dem och inte vi/ni som är de riktiga experterna. Får införa en underavdelning här på forumet för thaitalande individer. Är det inte lite ogörligt när vi frågar personer med olika skolning från alla olika delar av Thailand? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bike Inlagd November 16, 2020 Dela Inlagd November 16, 2020 1 timme sedan, skrev Esspe: Vad bra, då kan du ju prata finska i Maha Sarakram. Gör nog ingen större skillnad. Du får ändå säkert en träpenisamulett om du beställer en lök. ja du kan antagligen varken Finska ller Thai så spelar roll , och Maha Sarakam åker jag allmer sällan till Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bike Inlagd November 16, 2020 Dela Inlagd November 16, 2020 54 minuter sedan, skrev Esspe: För turister tycker jag det är ok (dock inte så stor skillnad) men kan man visa thai körkort eller ID så borde det vara samma. Det funkar på dom flesta privata ställen. Helt korrekt, jag betalar som frugan , och visar Thai ID samt har ju även Thai efternamn så det kommer aldrig till en diskussion Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd November 16, 2020 Dela Inlagd November 16, 2020 49 minuter sedan, skrev Atom: Vi kanske skulle dra ihop ett MPR-mästerskap i thailändska när epidemin är över. Fritz får samla ihop lite brudar från runt om i Thailand och sedan får de efter en 5 minuters pratstund sätta betyg på uttal, ordförråd, grammatik, meningsbyggnad etc. Själv tar jag nog en 3-4 öl innan tävlingen; precis som med dart och forumskäbbel känner jag att jag är som bäst då Om brudarna efter 5 minuter får sätta betyg på oss hur länge dröjer det sen innan vi får sätta på? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd November 16, 2020 Dela Inlagd November 16, 2020 1 hour ago, Surin P3 said: Slänger in en klabbe... Pratade precis med pojken och utnämnde honom till domare. Han sade en fin blandning av a och å, men närmare a än å. Plus att vi faranger är helt slut som diskuterar sånt här... Faaaaan. Eller fååååån. Jepp, Haaaam, A som i Anus alltså / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd November 17, 2020 Dela Inlagd November 17, 2020 Var just på Nbct, för att förnya min drönar licens. Vart tvärstopp. Då jag bara hade en kopia på den gamla. Där det klart framgår nummer, och allt som står i deras dator. Jag måste ha originalet med mig. Så jag får åka hit i morgon igen.... Det retar mig att jag inte bara gick till lådan där originalet ligger. Och tog med mig den. Eller Thailändsk byråkrati i sitt esse.... ! "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd November 17, 2020 Dela Inlagd November 17, 2020 3 timmar sedan, skrev janne_h: Var just på Nbct, för att förnya min drönar licens. Vart tvärstopp. Då jag bara hade en kopia på den gamla. Där det klart framgår nummer, och allt som står i deras dator. Jag måste ha originalet med mig. Så jag får åka hit i morgon igen.... Det retar mig att jag inte bara gick till lådan där originalet ligger. Och tog med mig den. Eller Thailändsk byråkrati i sitt esse.... ! Oroa dig inte. Imorgon vill de inte se orginalet, däremot vill de ha en kopia på den till sina arkiv... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 17, 2020 Dela Inlagd November 17, 2020 Anonyma troll som har åsikter. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 17, 2020 Dela Inlagd November 17, 2020 det kommunala bostadsbolagets sätt att lägga in nytt golv... skapar ju för i h-vete dubbla dammansamlingar en fru som kommer i arbetsrummet och lägger sig o toksnarkar när man har möte och håller ett getöga på en så man inte kan fråga @rolba om ”places to be and feel happy” samt beta av de absolut sista sidorna på internet innehållande porr enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd November 18, 2020 Dela Inlagd November 18, 2020 On 2020-11-15 at 07:47, skrev Bike: Ma och Maa är inte svårt alls= Hund och Häst Fast tvärtom kanske om ditt dubbel aa beskrev längden på uttalet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bike Inlagd November 19, 2020 Dela Inlagd November 19, 2020 8 timmar sedan, skrev conservator: Fast tvärtom kanske om ditt dubbel aa beskrev längden på uttalet Kan så vara, som sagt skiter i hur det stavas, folk förstår mig alldeles utmärkt och det räcker ju 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd November 19, 2020 Dela Inlagd November 19, 2020 2 timmar sedan, skrev Esspe: Båda stavas med า vilket är "långa" a, så det ingen skillnad. Det är tonerna som skiljer. Häst kortare betoning än hund helt klart Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd November 19, 2020 Dela Inlagd November 19, 2020 (ändrad) 15 hours ago, Esspe said: Båda stavas med า vilket är "långa" a, så det ingen skillnad. Det är tonerna som skiljer. ม้า Du tror inte den lilla flärpen där påverkar uttalet av "a"? Sedan påverkar konsonanterna alltid vokalerna men här är det samma m före. Dock börjar ju hunden med h. Hma หมา Precis som ordet ny. Hmai. ใหม่ H:et ger lite mer skuts åt hela ordet. Ändrades November 19, 2020 av Nicholas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd November 22, 2020 Dela Inlagd November 22, 2020 Retar mig på modeordet polarisering. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd November 23, 2020 Dela Inlagd November 23, 2020 Jag retar mig på allt genustrams och alla HBTQ personer som skall visas upp i alla TV-serier. I gårkväll såg jag ett avsnitt av Star Trek Discovery, i föregående avsnitt dök en ny figur upp, en ung tjej som såg ut och betedde sig som en kille och i nästa avsnitt kommer hennes kille in i bilden och han ser ut som en tjej! Vad skall detta vara bra för, man blir ju bara förvirrad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd November 23, 2020 Dela Inlagd November 23, 2020 22 minuter sedan, skrev lasseiudon: Jag retar mig på allt genustrams och alla HBTQ personer som skall visas upp i alla TV-serier. I gårkväll såg jag ett avsnitt av Star Trek Discovery, i föregående avsnitt dök en ny figur upp, en ung tjej som såg ut och betedde sig som en kille och i nästa avsnitt kommer hennes kille in i bilden och han ser ut som en tjej! Vad skall detta vara bra för, man blir ju bara förvirrad. Är man trygg i sig själv och sitt kön har jag svårt att förstå varför man blir förvirrad? 😉 /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd November 23, 2020 Dela Inlagd November 23, 2020 (ändrad) 27 minuter sedan, skrev lasseiudon: Jag retar mig på allt genustrams och alla HBTQ personer som skall visas upp i alla TV-serier. I gårkväll såg jag ett avsnitt av Star Trek Discovery, i föregående avsnitt dök en ny figur upp, en ung tjej som såg ut och betedde sig som en kille och i nästa avsnitt kommer hennes kille in i bilden och han ser ut som en tjej! Vad skall detta vara bra för, man blir ju bara förvirrad. Nej Star Treak ska vara realistiskt så att man inte blir förvirrad och därmed basta, jajjamensan! Ändrades November 23, 2020 av Fritz Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu