Bike Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 3 timmar sedan, skrev Soengsang: Små jävla röda myror.... "Mot si däng", de är elaka som fn, mina västa fiender i Isaan. Men den på bilden ser inte ut att vara en sån ? De som bor i träden med bon i hoprullade blad, är det en sån ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TheProdigy Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 Irrinerar mig på att flighten blev ändrad... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 28 minuter sedan, skrev TheProdigy: Irrinerar mig på att flighten blev ändrad... Finns en kärra 09.40 som är uppe 10.40 så bara ringa dem å få ändrat. Men trist att tappa några timmar som man kunde haft bättre för sig än vänta på en flygplats. Loungen är visserligen öppen i Stockholm men inte särskilt exalterade nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 A-traktorer eller vad fan eländet heter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 9 timmar sedan, skrev Bike: "Mot si däng", de är elaka som fn, mina västa fiender i Isaan. Men den på bilden ser inte ut att vara en sån ? De som bor i träden med bon i hoprullade blad, är det en sån ? Stämmer, är inga vanliga små röda jävlar, utan något större som terrar mig. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 9 timmar sedan, skrev Bike: "Mot si däng", de är elaka som fn, mina västa fiender i Isaan. Men den på bilden ser inte ut att vara en sån ? De som bor i träden med bon i hoprullade blad, är det en sån ? Pekade på myrejävelen och sa Mot si däng till hustrun som skrattade och rättade, som vanligt, mig. Mot däng skall man tydligen säga. Gäller det däremot själva färgen röd skall man däremot säga si däng. Men jag uttalade minsann alla orden helt korrekt! På det fanns, för en gångs skull, ingenting att klaga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 10 hours ago, Bike said: "Mot si däng", de är elaka som fn, mina västa fiender i Isaan. Men den på bilden ser inte ut att vara en sån ? De som bor i träden med bon i hoprullade blad, är det en sån ? "Mot fai daeng" trodde jag de kallades men skit samma. De brukar gilla mangoträd och kan vara satans otrevliga. Ena grabben blev biten på benet i Buriram för några år sedan och det höll på att gå riktigt illa. Det kan dröja innan det märks men sen märks det ordentligt. Febern peakade på knappt 41 grader och det finns ju inget motmedel utan bara att försöka svalka med våta trasor. Vi var på sjukan andra natten och när han på morgonen blev lite bättre drog vi snabbt hem till Bkks förort för att ha bättre vård i närheten om läget skulle försämras igen. / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bike Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 1 minut sedan, skrev SatanG: "Mot fai daeng" trodde jag de kallades men skit samma. De brukar gilla mangoträd och kan vara satans otrevliga. Ena grabben blev biten på benet i Buriram för några år sedan och det höll på att gå riktigt illa. Det kan dröja innan det märks men sen märks det ordentligt. Febern peakade på knappt 41 grader och det finns ju inget motmedel utan bara att försöka svalka med våta trasor. Vi var på sjukan andra natten och när han på morgonen blev lite bättre drog vi snabbt hem till Bkks förort för att ha bättre vård i närheten om läget skulle försämras igen. / SatanG Oj , då är han överkänslig, ju det heter Mot fai daeng, bara mitt egna utryck , jag hatar dem , vi har massor av skiten i våra mangoträd, jag har blivit biten många ggr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 20 minuter sedan, skrev SatanG: "Mot fai daeng" trodde jag de kallades men skit samma. De brukar gilla mangoträd och kan vara satans otrevliga. Ena grabben blev biten på benet i Buriram för några år sedan och det höll på att gå riktigt illa. Det kan dröja innan det märks men sen märks det ordentligt. Febern peakade på knappt 41 grader och det finns ju inget motmedel utan bara att försöka svalka med våta trasor. Vi var på sjukan andra natten och när han på morgonen blev lite bättre drog vi snabbt hem till Bkks förort för att ha bättre vård i närheten om läget skulle försämras igen. / SatanG Då skall det tydligen heta mot daeng fai. Fai = svida / bränna. Fan detta var lärorikt. Sedan skall man komma ihåg det också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bike Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 9 minuter sedan, skrev Alarik: Då skall det tydligen heta mot daeng fai. Fai = svida / bränna. Fan detta var lärorikt. Sedan skall man komma ihåg det också. Maffia si daeng kallar jag dem Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 29 minutes ago, Bike said: Oj , då är han överkänslig, ju det heter Mot fai daeng, bara mitt egna utryck , jag hatar dem , vi har massor av skiten i våra mangoträd, jag har blivit biten många ggr Hur lång tid tar det innan du märker att du blivit biten? / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bike Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 12 minuter sedan, skrev SatanG: Hur lång tid tar det innan du märker att du blivit biten? / SatanG Gör ont som fn direkt på mig, frugan och andra Thai bryr sig inte mycket Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 48 minutes ago, Alarik said: Då skall det tydligen heta mot daeng fai. Fai = svida / bränna. Fan detta var lärorikt. Sedan skall man komma ihåg det också. ไฟ Faij Eld, ljus, el. Jämfört fire-ant. Roth-fai, bil/fordon eld = lok. Sai fai, snöre/slang el = elkabel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 32 minuter sedan, skrev Bike: Gör ont som fn direkt på mig, frugan och andra Thai bryr sig inte mycket Ja jag och tjejen var iväg på en sådan där båttur till någon av alla dessa öar i Andeman sea. Vi satt och åt när hon var tvungen att gå på toa, eller "Lestluum" som hon säger. När hon kom tillbaka så såg jag att en massa myror tagit över både hennes mat och dryck. "Ho stopp där!", utbrast jag "Du har fullt med myror där!". "Oh, I do not cale" sade hon lugt, och fortsatte äta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 En gång såg jag några idi*ter här på nätet som hade fått för sig att de skulle bli höga på Fire Ants. Så dom snortade dem! Båda två dog ju givetvis, och det kan fan inte varit någon skön död. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 Stör mig på att jag inte är lika störd som Konken och Nicholas. Hade varit kul att testa deras liv en stund. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HighWai Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 On 2020-11-05 at 22:48, skrev Alarik: Inte nog med alla för handikappade och barnfamiljer reserverade platser. P-platser för barnfamiljer. Ha!!! där står man för att inte få lackskador på pärlan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 (ändrad) 1 timme sedan, skrev SatanG: Hur lång tid tar det innan du märker att du blivit biten? / SatanG 1 timme sedan, skrev Bike: Gör ont som fn direkt på mig, frugan och andra Thai bryr sig inte mycket Det finns väl en anledning till att det enligt Pattaya sports club regler är fri dropp bort från eländet om man hamnar vid ett träd där dessa myror håller till. Har hänt mig många gånger på golfbanorna. Caddies brukar ha koll vart det kan finnas men inte alltid och nog fasen bryr dom sig allt. Enligt min mening är det väl jämförbart med bromsbett. Ingen större fara men man står ogärna kvar under trädet efter andra eller tredje bettet. Vart sucken av en jordgeting en gång på banan precist under ögat och det kändes värre. De hade också sin boplats under ett träd där jag tyvärr hamnade med bollen. Ändrades November 14, 2020 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HighWai Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 On 2020-11-06 at 16:26, skrev LTD: Varför sitter jag å stirrar här på mpr när tjejen sitter naken i soffan 😳 irriterande korkat, ha en fin kväll gubbs 😎 För att det inte är eran soffa? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bike Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 10 minuter sedan, skrev Mankan: Det finns väl en anledning till att det enligt Pattaya sports club regler är fri dropp bort från eländet om man hamnar vid ett träd där dessa myror håller till. Har hänt mig många gånger på golfbanorna. Caddies brukar ha koll vart det kan finnas men inte alltid och nog fasen bryr dom sig allt. Enligt min mening är det väl jämförbart med bromsbett. Ingen större fara men man står ogärna kvar under trädet efter andra eller tredje bettet. Vart sucken av en jordgeting en gång på banan precist under ögat och det kändes värre. De hade också sin boplats under ett träd där jag tyvärr hamnade med bollen. Chicken och golfare samma 🤣 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bike Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 1 timme sedan, skrev Batting: En gång såg jag några idi*ter här på nätet som hade fått för sig att de skulle bli höga på Fire Ants. Så dom snortade dem! Båda två dog ju givetvis, och det kan fan inte varit någon skön död. Lördag ?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 1 timme sedan, skrev Nicholas: ไฟ Faij Eld, ljus, el. Jämfört fire-ant. Roth-fai, bil/fordon eld = lok. Sai fai, snöre/slang el = elkabel. Det är så rätt så. Bränna, brinna heter tydligen mai - ej att förväxla med mai Kan fan inte heller, enligt thai, skilja på hund och häst Ma och ma Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd November 14, 2020 Dela Inlagd November 14, 2020 1 timme sedan, skrev apknug: Förhoppningsvis, det är ju det roligaste batting har skrivit sedan han drog igång mobbar drevet mot hans full Irish/English/Brittish breakfast. Men det måste vara ett skämt, lite som röka bananskal fast det dog ju ingen av iof...... Jag försökte just hitta klippet igen men det var förmodligen borttaget. Visst det kan ha varit ett skämt, men speciellt roligt var det väl inte? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 15, 2020 Dela Inlagd November 15, 2020 13 timmar sedan, skrev Batting: A-traktorer eller vad fan eländet heter! Var glad att det växer upp motorintresserade ungdomar. Betydligt bättre med A-traktorer som hobby än att terra blåljus, elda bilar och våldta våra tjejer? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kalasbullen Inlagd November 15, 2020 Dela Inlagd November 15, 2020 2 timmar sedan, skrev Soengsang: Var glad att det växer upp motorintresserade ungdomar. Betydligt bättre med A-traktorer som hobby än att terra blåljus, elda bilar och våldta våra tjejer? Det var sanna ord. Även du har en ljusglimt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu