Ban phutsa Inlagd Januari 11, 2017 Dela Inlagd Januari 11, 2017 En skitsak jag irriterar mig på, är dessa förbannade blöta dassgolv i byarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Januari 11, 2017 Dela Inlagd Januari 11, 2017 32 minuter sedan, skrev Tallviking: Inte så ofta i Stockholm eftersom de flesta vägarna i Stockholm med sådana hastigheter så fartvinden ger den effekten är mötesseparerade med mitträcke så man ligger inte tillräckligt nära i sidled för att beröras Det är med "ute på landet" som det är ett problem när lastbilarna inte täcker sina lass som dom skall Oftast kommer ju singel från "landet" och ska in till städerna. Då måste de börja på små vägar, sen borde det vara böter på att inte täcka lasten. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 11, 2017 Dela Inlagd Januari 11, 2017 4 timmar sedan, skrev audirs2: Sedan så lossnar ju dubben från däcken och slår in andra bilar i trafiken och det gör att lacken går sönder = rost! I Stockholm flyger det ofta grus ner från lastbilar och rakt ner på motorhuven, det blästrar bra det! Det där är nog ett lokalt problem bara i 08 området “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 11, 2017 Dela Inlagd Januari 11, 2017 Att efter pissande kommer det alltid någon droppe i mina silkeskallingar trots idogt rengörande.Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 11, 2017 Dela Inlagd Januari 11, 2017 3 minuter sedan, skrev Peolito: Att efter pissande kommer det alltid någon droppe i mina silkeskallingar trots idogt rengörande. Skickat från min iPhone med Tapatalk "Hur man skakar, hur man drar, sista droppen ändå byxan tar" Den ramsan fick jag lära mig av vår biologilärare på högstadiet Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 11, 2017 Dela Inlagd Januari 11, 2017 "Hur man skakar, hur man drar, sista droppen ändå byxan tar" Den ramsan fick jag lära mig av vår biologilärare på högstadietJa så är det [emoji1]Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 11, 2017 Dela Inlagd Januari 11, 2017 1 timme sedan, skrev Peolito: Att efter pissande kommer det alltid någon droppe i mina silkeskallingar trots idogt rengörande. Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 timme sedan, skrev Tallviking: "Hur man skakar, hur man drar, sista droppen ändå byxan tar" Den ramsan fick jag lära mig av vår biologilärare på högstadiet Vuxenblöjor är underskattat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Januari 11, 2017 Dela Inlagd Januari 11, 2017 3 timmar sedan, skrev Peolito: Att efter pissande kommer det alltid någon droppe i mina silkeskallingar trots idogt rengörande. Skickat från min iPhone med Tapatalk 2 timmar sedan, skrev Tallviking: "Hur man skakar, hur man drar, sista droppen ändå byxan tar" Den ramsan fick jag lära mig av vår biologilärare på högstadiet Mer än 3 skak eller drag räknas som ett runk! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 11, 2017 Dela Inlagd Januari 11, 2017 (ändrad) 5 timmar sedan, skrev Tallviking: Det beror på att du ligger för nära Håller du rätt avstånd hinner både gruset och de lösa dubben falla ner och gör ingen skada på din bil Skickat från min iPhone med Tapatalk Ok trafiklärarn! Har ju bara kört bil och mc sedan 1972 och sedan 1980 i Stockholm så lite har jag nog kvar att lära mig! Sedan tävlat i dragracing och gokart sedan 1975 - 1988 så måste nog lära mig ännu mera än Sveriges alla rally och formel1 världsmästare! Ändrades Januari 11, 2017 av audirs2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Januari 11, 2017 Dela Inlagd Januari 11, 2017 5 timmar sedan, skrev Tallviking: Inte så ofta i Stockholm eftersom de flesta vägarna i Stockholm med sådana hastigheter så fartvinden ger den effekten är mötesseparerade med mitträcke så man ligger inte tillräckligt nära i sidled för att beröras Det är med "ute på landet" som det är ett problem när lastbilarna inte täcker sina lass som dom skall Å andra sidan finns det ju rätt många vägar med fler än en fil i samma riktning. Konstigare saker har hänt än att en sten studsar snett så den hamnar i filen bredvid. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chomphoo Inlagd Januari 11, 2017 Dela Inlagd Januari 11, 2017 Att restauranger alltid väljer det meningslösa rostbrödet i "Röd" påse och inte den något bättre i "Grön" påse. Blir mat till frukost istället. Att det anses fult att säga ifrån när någon försöker blåsa en Farang. Jag sa ifrån PÅ THAI senast när vi åt en pisslunch vid Ekamai busstationen och killen sa 160 bath! "Det var väldigt dyrt, onormalt dyrt". Retar ihjäl mig på bussbolaganställda mm som lyfter i en ryggsäck så att den riskerar gå sönder! Har ett STORT GULT lyft rep som lyser. Men dom som jobbat med detta länge fattar ändå inte vad den är till för! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Januari 11, 2017 Dela Inlagd Januari 11, 2017 5 timmar sedan, skrev Peolito: Att efter pissande kommer det alltid någon droppe i mina silkeskallingar trots idogt rengörande. Skickat från min iPhone med Tapatalk A, fy fan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 12, 2017 Dela Inlagd Januari 12, 2017 (ändrad) 6 timmar sedan, skrev Mankan: Å andra sidan finns det ju rätt många vägar med fler än en fil i samma riktning. Konstigare saker har hänt än att en sten studsar snett så den hamnar i filen bredvid. Nynäsvägen är tydligen värst av alla. Pratade med en glasmästare inom bilglas och en representant för ett större försäkringsbolag och just Nynäsvägen var betydligt fler glasskador på än andra vägar i Stockholm Bor själv där och har aldrig råkat ut för något men som sagt håller man avståndet minskar riskerna drastiskt. Ändrades Januari 12, 2017 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 12, 2017 Dela Inlagd Januari 12, 2017 Grovmönstrade vinterdäck lyfter stenar från vägbanan och blästrar hjulhuskanterna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Januari 12, 2017 Dela Inlagd Januari 12, 2017 Banker som använder undermåliga SMS tjänster för att skicka kod-SMS. Väldigt irriterande, men de brukar vara väldigt hjälpsamma när man ringer och klagar... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 12, 2017 Dela Inlagd Januari 12, 2017 (ändrad) On 2017-01-09 at 09:46, skrev evert 1: Trafikverket, de varnar folk regelbundet för att ge sig ut och köra bil istället borde de sköta sina åligganden och förbättra vintervägunderhållet i stället för att försämra. Salt är tydligen en bristvara i Sverige - raka motsatsen till Tyskland. Kan någon förklara för mig hur det kan komma sig att bilar i Sverige rostar mer än bilar i Tyskland då det saltas betydligt mer i Tyskland än Sverige och salt ska vara orsaken till att bilarna rostar? Varför är det inte tvärtom??????? Nu har de lagt på 3 till 5 gram/m2 vilket gör att sörjan som bildats bara vältras runt och det är snorhalt vid en temperatur på minus 1 grad. Det är väl olika typer av salt, i sverige så är det dels det vanliga NaCl(koksalt) men även CaCl2 som används vid vinterväglag NaCl är mycket billigare och används mest, i Tyskland så används oftast inte detta utan ett salt som inte går så illa åt bilkarosserna, det kan vara CaCl2 som framställs på kemisk väg och är dyrare. CaCl2 smälter is mycket bättre än Vanliga NaCl Ändrades Januari 12, 2017 av UglyFarang Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 12, 2017 Dela Inlagd Januari 12, 2017 23 minuter sedan, skrev uptoyou: Sen ökade stenskotten avsevärt när lagen om stänkskydd bak försvann 1995. Fast å andra sidan minskade luftmotståndet och bränsleförbrukningen då så frågan är vilket som är bäst ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 12, 2017 Dela Inlagd Januari 12, 2017 16 minuter sedan, skrev uptoyou: Förmodligen bränsleförbrukningen. Men går i stänkskyddstankar mest pga att bilen skitar ner så hemskt nu på vinter. Brukar köpa stänkskydd till mina bilar via Ebay i Tyskland eller Aliexpress i Kina Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Januari 12, 2017 Dela Inlagd Januari 12, 2017 På tal om stänkskydd Det här är ju irriterande Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Januari 12, 2017 Dela Inlagd Januari 12, 2017 On 2017-01-12 at 00:25, skrev audirs2: Ok trafiklärarn! Har ju bara kört bil och mc sedan 1972 och sedan 1980 i Stockholm så lite har jag nog kvar att lära mig! Sedan tävlat i dragracing och gokart sedan 1975 - 1988 så måste nog lära mig ännu mera än Sveriges alla rally och formel1 världsmästare! LOL Finnkampen igen hahahah ???? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 12, 2017 Dela Inlagd Januari 12, 2017 8 minuter sedan, skrev Khonis: LOL Finnkampen igen hahahah ???? Jåå pääärrrkele! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 13, 2017 Dela Inlagd Januari 13, 2017 10 timmar sedan, skrev uptoyou: Ali har inte till min bil och hos ebay blir det samma pris som att köpa här hemma. Men har annars köpt lite grejor hos ebay som har kanonpriser jämfört mot här hemma. Dessutom ofta lägre fraktpriser från södra Tyskland än vad PostNord tar inom Stockholm ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Februari 9, 2017 Dela Inlagd Februari 9, 2017 Att grannkärringen springer och matar småfåglarna!! Men det är inte fåglarna som får käket!! Vilket hon har noterat, genom min iakttagelse. Men ändå så fortsätter kärringen.... BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Februari 9, 2017 Dela Inlagd Februari 9, 2017 MPR uppdateringar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Februari 9, 2017 Dela Inlagd Februari 9, 2017 Alla Kadetter som stod och köade på mässen när jag ville köpa 2 kokta med bröd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu