Kenneth4618 Inlagd Januari 8, 2017 Dela Inlagd Januari 8, 2017 2 timmar sedan, skrev Batting: När man flyger hem från t.ex. Thailand och planet landat på Arlanda. Om man då sitter i en innerstol mot gången så studsar iallafall jag upp och ställer mig i gången för att inte vara i vägen. När man står där med väskan och väntar så får man alltid höra någon grötmyndig viktigpetter som lite överlägset säger, "Jag förstår inte varför folk alltid har så bråttom, vi kommer ju alla ut", men vad händer när flygplansdörrarna öppnas, och kön börjar röra på sig? Jo då ska plötsligt fjanten ut i gången, tränga sig, trassla med väskan o.s.v. Vi brukar alltid sitta kvar till sist för man får ändå vänta på väskorna “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Januari 8, 2017 Dela Inlagd Januari 8, 2017 56 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Vi brukar alltid sitta kvar till sist för man får ändå vänta på väskorna Jo men det är ju helt okej så länge som man inte sitter där och gör sig märkvärdig, för att sedan kasta sig ut i gången när det börjat röra på sig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Januari 8, 2017 Dela Inlagd Januari 8, 2017 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Batting: Folk som kanske behöver komma åt sin väska m.m. Jaha så du är en av de där som kommer ut i gången när det börjat röra på sig och då stoppar upp allt? Det är du som världsvant sitter och skäller andra för att vara Rookies. Moget SatanG, moget Du har iallafall inget emot att vara i vägen. Fantastiskt, du kunde få mitt inlägg till något negativt också. Varför skall alla stå och trängas 20 minuter i flygplansgången? Som så mycket annat så har du inte förstått något, vilket verkar vara en röd tråd i ditt liv, min väska är startklar så fort jag ställer mig upp och jag försenar ingen. Men skitsamma, stå du och tryck röv med de andra nybörjarna tills kön når dig, fortare ut är du inte ändå. Sedan ska du på allt detta hitta billigast möjliga transport till nowhere somewhere, åk charter istället. / SatanG Förresten, hur tränger man sig på ett flygplan? Tanken är väl ändå att man tömmer rad för rad, inte först ut i gången. Ändrades Januari 8, 2017 av SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Januari 8, 2017 Dela Inlagd Januari 8, 2017 2 timmar sedan, skrev SatanG: Fantastiskt, du kunde få mitt inlägg till något negativt också. Varför skall alla stå och trängas 20 minuter i flygplansgången? Som så mycket annat så har du inte förstått något, vilket verkar vara en röd tråd i ditt liv, min väska är startklar så fort jag ställer mig upp och jag försenar ingen. Men skitsamma, stå du och tryck röv med de andra nybörjarna tills kön når dig, fortare ut är du inte ändå. Sedan ska du på allt detta hitta billigast möjliga transport till nowhere somewhere, åk charter istället. / SatanG Förresten, hur tränger man sig på ett flygplan? Tanken är väl ändå att man tömmer rad för rad, inte först ut i gången. Så du menar att om du sitter ytterst mot gången så skiter du i om det sitter två andra innanför dig mot fönstret? Du låter dessa sitta där de sitter och för lyssna på ditt överlägsna snack om nybörjare? Trevlig kille Menar du att det skulle vara svårt att hitta något negativt i dina gnälliga inlägg? Nu vet vi att du anser dig vara störst, bäst och mest världsvan. Det blir man ju av Svenssonresemålet Thailand. Det är trevligt med Thailand, men inte är det väl så exklusivt som du verkar antyda. Tänk att du tycker det är så märkvärdigt så att du kallar andra för "Rookies". Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Januari 8, 2017 Dela Inlagd Januari 8, 2017 1 timme sedan, skrev Batting: Så du menar att om du sitter ytterst mot gången så skiter du i om det sitter två andra innanför dig mot fönstret? Du låter dessa sitta där de sitter och för lyssna på ditt överlägsna snack om nybörjare? Trevlig kille Menar du att det skulle vara svårt att hitta något negativt i dina gnälliga inlägg? Nu vet vi att du anser dig vara störst, bäst och mest världsvan. Det blir man ju av Svenssonresemålet Thailand. Det är trevligt med Thailand, men inte är det väl så exklusivt som du verkar antyda. Tänk att du tycker det är så märkvärdigt så att du kallar andra för "Rookies". Sitter alltid i gång (mittenrad). Och vill nån innanför mig ut och slita efter sin väska så varsågod. Själv sätter jag mig därefter och väntar sittande de 10-15 minuterna det tar för dörrarna att öppnas och kön börjat röra sig vid min rad. Bråttomfolket kan dock gott få stå den tiden och stampa bredvid mig, de kommer av planet ca 1 sekund före mig sen, tycker de att det är viktigt så up2them. Min väska tar 2 sekunder att greppa handtaget och lyfta ner, och sen gå efter herr/fru bråttom som stått i 15 minuter och tjatat om "varför öppnar de inte dörren?". Men det är jag det, vi är alla annorlunda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Januari 8, 2017 Dela Inlagd Januari 8, 2017 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Batting: Så du menar att om du sitter ytterst mot gången så skiter du i om det sitter två andra innanför dig mot fönstret? Du låter dessa sitta där de sitter och för lyssna på ditt överlägsna snack om nybörjare? Trevlig kille Menar du att det skulle vara svårt att hitta något negativt i dina gnälliga inlägg? Nu vet vi att du anser dig vara störst, bäst och mest världsvan. Det blir man ju av Svenssonresemålet Thailand. Det är trevligt med Thailand, men inte är det väl så exklusivt som du verkar antyda. Tänk att du tycker det är så märkvärdigt så att du kallar andra för "Rookies". 1. Jag flyger hyffsat ofta och länge, begär och får då oftast fönsterplats eller i mitten av mittsätena eftersom jag ofta sover tungt med hjälp av Bose och kemikalier. Så nej jag har sällan det problemet men när det uppstår att någon vill förbi så släpper jag naturligtvis förbi denne även om jag i just detta fallet kan tänka tanken att det verkar rätt korkat att hetsa ut i gången, stressa fram sitt handbagage för att sedan stå och trycka röv på okända under okänd tid. Tanken kommer oftare om det är mycket indier/mellanöstern ombord vilka jag anser oftare luktar illa. Men varför skulle jag påtala detta ombord ett plan, det är ju bara ett konstaterande som knappast kommer slå igenom globalt ändå. Så varför hakar du upp dig på din bild av mig som du hittar på? 2. Näää jag tror inte alls att jag är "störst, bäst och mest världsvan pga svenssonresmålet Thailand". Inte snyggast heller ;-) Dock är mitt jobb globalt och jag har ofta fått flyga t.ex. Bkk-Dubai-Rio-Buenos aires, Bkk-London-Bogota-Barranquilla, Bkk-Amsterdam-Aruba/Karibien/Houston förutom standardresor Bkk-skandinavien etc etc så jag har en viss resvana. Vi är nog alla ganska lika, dvs vi har uppfattningar om det vi ser och hur människor beter sig. Alla har en mall om hur "rätt" beteende är. Förklara gärna var du anser att jag brister, jag lyssnar gärna på dig, dock utan att hitta på skit som att mina medpassagerare får "lyssna på mitt överlägsna snack om nybörjare" t.ex. 3. Jag har rest till Thailand sedan tonåren och bor sedan snart 12 år i Bangkok. Alltså är jag knappast särskilt imponerad av en resa till Thailand så vart utläser du att jag anser Thailand vara "så exklusivt"? Jag har aldrig varit i Japan eller på Hawaii, dessa platser är för mig lite exklusivt men annars kommer jag inte på så många andra platser utan det är sällskapet som numera är viktigast. / SatanG Ändrades Januari 8, 2017 av SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Januari 8, 2017 Dela Inlagd Januari 8, 2017 När jag ska flyga så retar jag mig på "ryggsäcksmaffian" som inte kan ta av sig säcken innan dom går ombord. Istället ska dom stå och vifta som väderkvarnar i flygplansgångarna. Och samma elände när dom ska gå av planet. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 8, 2017 Dela Inlagd Januari 8, 2017 Eller de som har en maxstor kabinväska som väger "bly" Förutom detta en "datorväska" som är större än de första bärbara datorerna som kom i slutet på 80-talet Och dessutom en enorm handväska samt 3-4 riktigt stora taxfree-bagar Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Januari 8, 2017 Dela Inlagd Januari 8, 2017 Svärmor. "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tortan Inlagd Januari 8, 2017 Dela Inlagd Januari 8, 2017 Okej här kommer lite gnäll från mej med . Har en granne som förmodligen är nån form av hemmafixare . Varje gång personen i fråga skall borra ett hål med slagborren så borras det ca 3 sek därefter paus i 15 osv osv . Detta kan vara i i nån timme eller så beroende på antalet hål . My attitude, your problem . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Januari 8, 2017 Dela Inlagd Januari 8, 2017 2 timmar sedan, skrev SatanG: 1. Jag flyger hyffsat ofta och länge, begär och får då oftast fönsterplats eller i mitten av mittsätena eftersom jag ofta sover tungt med hjälp av Bose och kemikalier. Så nej jag har sällan det problemet men när det uppstår att någon vill förbi så släpper jag naturligtvis förbi denne även om jag i just detta fallet kan tänka tanken att det verkar rätt korkat att hetsa ut i gången, stressa fram sitt handbagage för att sedan stå och trycka röv på okända under okänd tid. Tanken kommer oftare om det är mycket indier/mellanöstern ombord vilka jag anser oftare luktar illa. Men varför skulle jag påtala detta ombord ett plan, det är ju bara ett konstaterande som knappast kommer slå igenom globalt ändå. Så varför hakar du upp dig på din bild av mig som du hittar på? 2. Näää jag tror inte alls att jag är "störst, bäst och mest världsvan pga svenssonresmålet Thailand". Inte snyggast heller ;-) Dock är mitt jobb globalt och jag har ofta fått flyga t.ex. Bkk-Dubai-Rio-Buenos aires, Bkk-London-Bogota-Barranquilla, Bkk-Amsterdam-Aruba/Karibien/Houston förutom standardresor Bkk-skandinavien etc etc så jag har en viss resvana. Vi är nog alla ganska lika, dvs vi har uppfattningar om det vi ser och hur människor beter sig. Alla har en mall om hur "rätt" beteende är. Förklara gärna var du anser att jag brister, jag lyssnar gärna på dig, dock utan att hitta på skit som att mina medpassagerare får "lyssna på mitt överlägsna snack om nybörjare" t.ex. 3. Jag har rest till Thailand sedan tonåren och bor sedan snart 12 år i Bangkok. Alltså är jag knappast särskilt imponerad av en resa till Thailand så vart utläser du att jag anser Thailand vara "så exklusivt"? Jag har aldrig varit i Japan eller på Hawaii, dessa platser är för mig lite exklusivt men annars kommer jag inte på så många andra platser utan det är sällskapet som numera är viktigast. / SatanG Man kallar väl inte folk nybörjare om man inte själv anser att man själv är ett riktigt Ess? Jag skrev att jag inte tyckte om folk som satt och snackade skit om att andra hade bråttom, men sedan själva fick jävligt bråttom och trängde sig så fort som kön började röra sig. Du tyckte det var ett helt okej beteende. Därav min bild av dig. Jag ställer mig gärna upp efter att i stort sett suttit i ett halvt dygn. Du får gärna sitta kvar, men gör det då tills alla som vill komma ut har fått göra det! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Januari 8, 2017 Dela Inlagd Januari 8, 2017 (ändrad) 17 minuter sedan, skrev Batting: Man kallar väl inte folk nybörjare om man inte själv anser att man själv är ett riktigt Ess? Jag skrev att jag inte tyckte om folk som satt och snackade skit om att andra hade bråttom, men sedan själva fick jävligt bråttom och trängde sig så fort som kön började röra sig. Du tyckte det var ett helt okej beteende. Därav min bild av dig. Jag ställer mig gärna upp efter att i stort sett suttit i ett halvt dygn. Du får gärna sitta kvar, men gör det då tills alla som vill komma ut har fått göra det! Har följt dina trådar och inlägg. Har nog aldrig tidigare träffat på någon som har fattat så lite som du har gjort. Vore det inte betydligt fridsammare för dig att stanna hemma? Måste vara extremt påfrestande att ha en känsla hela tiden att alla andra har fel, och måste anpassa sig till dig. Nu har jag förvisso redan fattat att du trollar här på MPR. Och så länge trollen matas, så fortsätter ju konsterna, precis som en cirkusapa gör. mvh biker Ändrades Januari 8, 2017 av biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Januari 8, 2017 Dela Inlagd Januari 8, 2017 On 2016-07-31 at 16:26, skrev Boa52: Vi har ju träffats men 6 mån i ditt minne är för mycke, En grej jag såg på TV fartygen behöver inte nån idi*t som styr längre Halleluja nu kan man åka båt inte en full gubbe som styr båten Vilket bra och trevligt möte det måste ha varit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Januari 8, 2017 Dela Inlagd Januari 8, 2017 5 timmar sedan, skrev biker: Har följt dina trådar och inlägg. Har nog aldrig tidigare träffat på någon som har fattat så lite som du har gjort. Vore det inte betydligt fridsammare för dig att stanna hemma? Måste vara extremt påfrestande att ha en känsla hela tiden att alla andra har fel, och måste anpassa sig till dig. Nu har jag förvisso redan fattat att du trollar här på MPR. Och så länge trollen matas, så fortsätter ju konsterna, precis som en cirkusapa gör. mvh biker Kul att ha en "Följare" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Januari 9, 2017 Dela Inlagd Januari 9, 2017 8 timmar sedan, skrev Tommy: Svärmor. Snabbaste karman jag någonsin givit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Januari 9, 2017 Dela Inlagd Januari 9, 2017 9 timmar sedan, skrev Tommy: Svärmor. 1 timme sedan, skrev Surin P3: Snabbaste karman jag någonsin givit. Ni har gift er alldeles för ungt..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Januari 9, 2017 Dela Inlagd Januari 9, 2017 Precis nyss, skrev Nemo: Ni har gift er alldeles för ungt..... Jag är inte överhuvudtaget gift med svärmor. Plus att folk kan ändras en del på 16 år. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Januari 9, 2017 Dela Inlagd Januari 9, 2017 Precis nyss, skrev Surin P3: Jag är inte överhuvudtaget gift med svärmor. Plus att folk kan ändras en del på 16 år. Jag menar naturligtvis att frugan var för ung, med följd att svärmor fortfarande var i livet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Januari 9, 2017 Dela Inlagd Januari 9, 2017 2 timmar sedan, skrev Nemo: Jag menar naturligtvis att frugan var för ung, med följd att svärmor fortfarande var i livet. Hehe... Ja, det hade ju varit en kul grej att som 26-åring gifta sig med en 50-taggare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Januari 9, 2017 Dela Inlagd Januari 9, 2017 12 timmar sedan, skrev Batting: Man kallar väl inte folk nybörjare om man inte själv anser att man själv är ett riktigt Ess? Jag skrev att jag inte tyckte om folk som satt och snackade skit om att andra hade bråttom, men sedan själva fick jävligt bråttom och trängde sig så fort som kön började röra sig. Du tyckte det var ett helt okej beteende. Därav min bild av dig. Jag ställer mig gärna upp efter att i stort sett suttit i ett halvt dygn. Du får gärna sitta kvar, men gör det då tills alla som vill komma ut har fått göra det! Tanken med att tömma ett plan är att man, i bästa mån, går av rad efter rad. Behöver man vara ett ess för att fatta det så ok, jag är ett ess. Japp jag sitter kvar tills kön rör på sig nära min stolsrad och går sedan lugnt ut efter dig som tryckt röv i onödan för att du tror att väskan kommer ut på bandet i samma ordning som folk lämnar planet. Bra så! Jag undrar hur det kan komma sig att just du råkar ut för så många misstag, det måste väl vara alla andras fel rookie . Så hur var det, hur tränger man sig på ett flygplan? Händer dig titt som tätt antar jag. / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Januari 9, 2017 Dela Inlagd Januari 9, 2017 2 timmar sedan, skrev Surin P3: Hehe... Ja, det hade ju varit en kul grej att som 26-åring gifta sig med en 50-taggare. Åja, lite mognare Quinnor är inte att förakta. Annars verkar det vara ganska poppis med det omvända förhållandet, där mannen är 50+ taggaren..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Januari 9, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Januari 9, 2017 1 timme sedan, skrev SatanG: Tanken med att tömma ett plan är att man, i bästa mån, går av rad efter rad. Behöver man vara ett ess för att fatta det så ok, jag är ett ess. Japp jag sitter kvar tills kön rör på sig nära min stolsrad och går sedan lugnt ut efter dig som tryckt röv i onödan för att du tror att väskan kommer ut på bandet i samma ordning som folk lämnar planet. Bra så! Jag undrar hur det kan komma sig att just du råkar ut för så många misstag, det måste väl vara alla andras fel rookie . Så hur var det, hur tränger man sig på ett flygplan? Händer dig titt som tätt antar jag. / SatanG Bagagen kommer ju ut i prio ordning. Det gör att människor, som lyckas gå vilse i ett rör eller korridor, lik förbannat får vänta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ban phutsa Inlagd Januari 9, 2017 Dela Inlagd Januari 9, 2017 Brukar inte gnälla i Thailand, men fan va tröttsamt det är att köra barnvagn, lättare å bära ungarna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd Januari 9, 2017 Dela Inlagd Januari 9, 2017 Trafikverket, de varnar folk regelbundet för att ge sig ut och köra bil istället borde de sköta sina åligganden och förbättra vintervägunderhållet i stället för att försämra. Salt är tydligen en bristvara i Sverige - raka motsatsen till Tyskland. Kan någon förklara för mig hur det kan komma sig att bilar i Sverige rostar mer än bilar i Tyskland då det saltas betydligt mer i Tyskland än Sverige och salt ska vara orsaken till att bilarna rostar? Varför är det inte tvärtom??????? Nu har de lagt på 3 till 5 gram/m2 vilket gör att sörjan som bildats bara vältras runt och det är snorhalt vid en temperatur på minus 1 grad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Januari 9, 2017 Dela Inlagd Januari 9, 2017 3 timmar sedan, skrev Nemo: Åja, lite mognare Quinnor är inte att förakta. Annars verkar det vara ganska poppis med det omvända förhållandet, där mannen är 50+ taggaren..... Är väl inte helt ovanligt i dag att även fruntimret är betydligt äldre än sin man. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu