Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

Precis ätet en frukost tagen direkt från helevetet! Har aldrig upplevet något liknande förrut, en frukost tillsammans med kanske 50 kineser.  Ljudvolymen som dessa människor lyckades framkalla var fan i mig värre en en hårdrockskonsert från 80-talet! Ungar som gapade och for runt lokalen, vuxna som skrek till varandra tvärs över rummet. Folk satt och kollade på kinesisk tv på härligt hög nivå...

Som svensk är man ju van att äta i lugn och ro, maten ska ju tysta mun eller vad nu ordspråket säger.

Ann pratade med en stackars sate i personalen och som tur är så checkar denna grupp ut idag, bara hoppas inte en ny grupp med vrålande kineser kommer.

Dela på andra sajter

De som kommer med 5 pass och arrivalcard i näven och inte fattar när IM tjänstemannen vill ha fram personerna en och en. :( 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Trafikljusen!!  Varför i helvete väntar de med att köra först när bilen framför börjar röra på sig? Om man i stället börjar köra när bilen framför den som man ligger bakom kör iväg så skulle man kanske hinna fram till korsningen innan det blir rött igen.  :wacko:

Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev leifen:

De som kommer med 5 pass och arrivalcard i näven och inte fattar när IM tjänstemannen vill ha fram personerna en och en. :( 

Hahah exakt, och oftast talar de ryska. 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Hahah exakt, och oftast talar de ryska. 

Indier och kineser är mina erfarenheter.......

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev leifen:

Indier och kineser är mina erfarenheter.......

Fick två små ungar före mig en gång, jag tänkte hur kan de åka själv.

Plötsligt kommer 10 vuxna inträngande, de hade bara "hållt plats" de pratade ryska, var de var ifrån har jag ingen aning om.

Men skapligt irriterande.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

On 4 juli 2016 at 12:16, skrev leifen:

De som blir påmind 14 ggr att fylla i arrivalcard för att sedan se ut som fågelholkar vid IM. Oftast ryssar är min erfarenhet.

Dela på andra sajter

Trafikljusen!!  Varför i helvete väntar de med att köra först när bilen framför börjar röra på sig? Om man i stället börjar köra när bilen framför den som man ligger bakom kör iväg så skulle man kanske hinna fram till korsningen innan det blir rött igen.  :wacko:

Thailändare är otroligt långsamma i trafiken.

Dom kliver snudd på ur bilen och leder den genom korsningar, svängar etc etc.

Uppfattning om tiden och att grönljus blir rödljus när klockan går, det saknas helt.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Khonis:

De som blir påmind 14 ggr att fylla i arrivalcard för att sedan se ut som fågelholkar vid IM. Oftast ryssar är min erfarenhet.

Nu är det bättre sen det finns ett ”filter” som granskar arrivalcarden innan man får gå fram till ”desken”. 

Dela på andra sajter

Guest jlh66
13 minuter sedan, skrev leifen:

Nu är det bättre sen det finns ett ”filter” som granskar arrivalcarden innan man får gå fram till ”desken”. 

Det gjorde dom inte i thaikön, men dom kolla alla boardingkorten när vi skulle ut ur gaten. Det blev en djävulsk kö.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev jlh66:

Det gjorde dom inte i thaikön, men dom kolla alla boardingkorten när vi skulle ut ur gaten. Det blev en djävulsk kö.

Nu har väl inte turistande ryssar, indier eller kineser något att göra i thaikön ;) på IM

Dela på andra sajter

Guest jlh66
2 minuter sedan, skrev leifen:

Nu har väl inte turistande ryssar, indier eller kineser något att göra i thaikön ;) på IM

Nej det tror jag inte,jag bara skrev det som jag var med om ;),det gick riktigt fort genom thaisidan. Det smidiga var att mina 2 systrar som är med på besök fick även dom följa med oss i thaikön.

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev jlh66:

Nej det tror jag inte,jag bara skrev det som jag var med om ;),det gick riktigt fort genom thaisidan. Det smidiga var att mina 2 systrar som är med på besök fick även dom följa med oss i thaikön.

Inte alla som kan utnyttja denna fasttrack :( 

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev leifen:

Nja det räckte då att personen i fråga svarade djeäs djeäs lagoms surt för att kontrollanterna skulle hålla sig på avstånd :waaaht:

Dela på andra sajter

Jag ska ge er ett mycket bra tips men åt andra hållet vid utresa, köerna till både säkerhetskontroller och IM kan vara långa och gå mycket sakta.

Ta er längst bort till incheckningsgång T/U så finns där ytterligare en sån som jag alltid använder, som mest har det varit två före mig i kö :D 

Sen kan ni passa på och dricka några billiga kalla öl som köps i MiniMart nära rulltrappan innan ni äntrar den dyrare taxfree-zonen.

Dela på andra sajter

Om jag stjäl från min arbetsgivare, använder företagets telefon när jag ringer betalbrudar + super på arbetstid, får jag sparken. Är jag landshövding i Kalmar län har ändå regeringen + även mina andra goda vänner inom politiken fullt förtroende för mitt görande och låtande.

Detta om något, säger mig i alla fall vilken kategori folk vi har i ledande befattningar.

Ingen nämnd men heller ingen glömd

Fick just nu höra att eftersom massmedia fått reda på vad landshövdingen sysslat med ska han INTE få förnyat förtroende.

Tilläggas bör att personalen runt landshövdingen vetat allt i ÖVER 1 år.

Ändrades av evert 1
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev leifen:

Inte alla som kan utnyttja denna fasttrack :(

Hej på dej Leijfen

Sköt om några av dom Thaitjejer du har haft så skulle du också kunna utnyttja denna fasttrack som jag gör. Du kan ju inte pippa alla ha ha

Ändrades av Boa52
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Hej på dej Leijfen

Sköt om några av dom Thaitjejer du har haft så skulle du också kunna utnyttja denna fasttrack som jag gör. Du kan ju inte pippa alla ha ha

Du får ju bara vara i Thailand 1 månad per år, vad är vitsen med ett fasttrack då.

Hoppas du också får pippa annat än din fru vid din korta vistelse. ;)

Resväskan kommer inte fortare på bandet med fasttrack i thaikön...

Ändrades av leifen

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev leifen:

Du får ju bara vara i Thailand 1 månad per år, vad är vitsen med ett fasttrack då.

Det är mitt val 1 mån så länge, köa tycker jag inte roligt även om jag måste vänta på väskan.

Du kommer aldrig att få pippa min fru så du vet inte vad du har gått miste om, tycker man om

varandra är bom bomen WOW, tjyvknull ok inge mer

Dela på andra sajter

Guest jlh66
16 minuter sedan, skrev leifen:

Det stämmer till 100. Vi kom igenom till väskorna på nolltid,men våra väskor kom typ sist :haha:

Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev jlh66:

Det stämmer till 100. Vi kom igenom till väskorna på nolltid,men våra väskor kom typ sist :haha:

Därför brukar jag inte stressa för att komma fort igenom IM, man är ju ändå en loser på bagagebandet. 

Räkna med minst 40 minuter från ni kliver av planet ;) till väskan kommer. 

Dela på andra sajter

kitungmakmak
17 timmar sedan, skrev Nemo:

Kanske för att inte köra in i framförvarande fordon kan jag tänka.

Optimalt är väl om alla körde när det bli grönt samtidigt, men det behövs då bara en bil som inte gör det så har vi en seriekrock istället om den bilen inte står längst bak i kön.

ทีรัก

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev kitungmakmak:

Kanske för att inte köra in i framförvarande fordon kan jag tänka.

Optimalt är väl om alla körde när det bli grönt samtidigt, men det behövs då bara en bil som inte gör det så har vi en seriekrock istället om den bilen inte står längst bak i kön.

Ja, underförstått är ju att man har koll på framförvarande bil också. Poängen är att man håller koll på vad som händer ett par bilar framför, då kan man ju komma lite närmare "det optimala". Samma fel gör ju de flesta när det handlar om inbromsningar, de börjar bromsa när de ser framförvarande bils bromsljus tändas och då kan det vara för sent, eftersom de allra flesta håller ett för kort avstånd till framförvarande fordon.

Jag får ju erkänna att jag håller ett kortare avstånd än jag egentligen vill, annars blir ju luckan igentäppt av nån idi*t som vill tjäna någon nanosekund till sitt färdmål.

Ändrades av Nemo
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev jlh66:

Handbagage is da shit.  ;)

Dela på andra sajter

Guest jlh66
11 timmar sedan, skrev leifen:

Därför brukar jag inte stressa för att komma fort igenom IM, man är ju ändå en loser på bagagebandet. 

Räkna med minst 40 minuter från ni kliver av planet ;) till väskan kommer. 

Jo men jag väntar hellre på bagaget än står i IM kön, på bagage sidan kan man ju sitta och har man flyt så kommer väskan bland dom första och då blir det knappt nån väntetid. :)

Ändrades av jlh66
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...