M33 Inlagd Juni 28, 2016 Dela Inlagd Juni 28, 2016 1 timme sedan, skrev Surin P3: Vår mjölkleverantör har liknande problem. Det kostar alltid 420 för det vi köper och han levererat till oss i flera år varje vecka. Och jag betalar alltid med 1000 Baht. Ja, ni kan tänka er hur det blir... Han blir säkert irriterad på att du efter flera år fortfarande inte har lärt dig att ha jämna pengar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Juni 28, 2016 Dela Inlagd Juni 28, 2016 2 minuter sedan, skrev M33: Han blir säkert irriterad på att du efter flera år fortfarande inte har lärt dig att ha jämna pengar Det blir han garanterat inte, för det har han inte vett till. Påpekade en gång att han får ta av sig skorna om han ska gå in och ställa mjölken i kylen. Enligt honom, så glömde han det. Finns det någon thai som inte lärt sig att ta av sig skorna inomhus? En annan gång körde han upp på vår nylagda gräsmatta med moppen. För att slippa gå en ynka, extra meter. Frågade om han inte ser skillnad på grusväg och gräs...? Fick en sån där tom blick, som svar. Nä, hans kanot är tom, utan paddel och hål i botten. Men han är ändå OK eftersom han levererar, så jag slipper gå och handla. Hade han levererat öl också, så hade jag inte skrivit detta småelaka inlägg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Juni 28, 2016 Dela Inlagd Juni 28, 2016 3 timmar sedan, skrev leifen: Blir irriterad på de som inte kan ge växel tillbaka på 1000b när man handlat för flera hundra, detta trots stället varit öppet hela dagen och haft massor av kunder. Om jag så bara koper en påse is for 5 Baht så ska fanimig en lanthandlare ha växelpengar på en 1000-lapp. Lämnar aldrig ifrån mig mynt så varje gång när jag koper en påse is for 5 Baht sparar jag 15 Baht till min burk. När jag idkade affärsverksamhet så var det alltid växel i plånboken for jag tog inte betalkort. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Juni 28, 2016 Dela Inlagd Juni 28, 2016 47 minuter sedan, skrev wUThai: Att det tar ungefär en halvtimme att posta ett rekommenderat brev här i kalle anka landet. Sen började dom tjata om id-kort eller pass. Frugan gav henne en skrapa och slapp hämta sitt pass. Att man stå ut att bo i detta landet året om är en gåta för mig!? Skickat från min HTC 10 via Tapatalk Fan va bra med Yxbyn, har aldrig visat pass eller körkort. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Juni 28, 2016 Dela Inlagd Juni 28, 2016 Fan va bra med Yxbyn, har aldrig visat pass eller körkort. Ordning och reda i yxbyn! Nu är jag halvt irriterad igen. Nu fick jag böter på 2000 thb för jag slängde cigarettfimpen på marken och släkte den! Vi fick allt följa med sheriffen en bit bort för att betala böterna.. Under tiden så snackade frugan med polisen och efter ett tag kom dom fram till att bägge är från Sisaket.. Då tyckte frugan att han kunde sänka böterna till 1000 THB, vilket han gjorde! Då blev jag lite glad igen... Faktiskt första gången jag får böter i Thailand. Skickat från min HTC 10 via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Juni 28, 2016 Dela Inlagd Juni 28, 2016 37 minuter sedan, skrev wUThai: Ordning och reda i yxbyn! Nu är jag halvt irriterad igen. Nu fick jag böter på 2000 thb för jag slängde cigarettfimpen på marken och släkte den! Vi fick allt följa med sheriffen en bit bort för att betala böterna.. Under tiden så snackade frugan med polisen och efter ett tag kom dom fram till att bägge är från Sisaket.. Då tyckte frugan att han kunde sänka böterna till 1000 THB, vilket han gjorde! Då blev jag lite glad igen... Faktiskt första gången jag får böter i Thailand. Skickat från min HTC 10 via Tapatalk Ja du ser, trevligt folk från yxbyn. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Juni 28, 2016 Dela Inlagd Juni 28, 2016 45 minuter sedan, skrev wUThai: Ordning och reda i yxbyn! Nu är jag halvt irriterad igen. Nu fick jag böter på 2000 thb för jag slängde cigarettfimpen på marken och släkte den! Vi fick allt följa med sheriffen en bit bort för att betala böterna.. Under tiden så snackade frugan med polisen och efter ett tag kom dom fram till att bägge är från Sisaket.. Då tyckte frugan att han kunde sänka böterna till 1000 THB, vilket han gjorde! Då blev jag lite glad igen... Faktiskt första gången jag får böter i Thailand. Skickat från min HTC 10 via Tapatalk Undrar vad snuten hade sagt om du istället hade kastat/spottat ut en prilla, tobak som tobak? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Juni 28, 2016 Dela Inlagd Juni 28, 2016 Undrar vad snuten hade sagt om du istället hade kastat/spottat ut en prilla, tobak som tobak? All nedskräpning ger 2000 THB i böter. Skickat från min HTC 10 via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd Juni 29, 2016 Dela Inlagd Juni 29, 2016 On 2016-06-28 at 08:34, skrev wUThai: Ordning och reda i yxbyn! Nu är jag halvt irriterad igen. Nu fick jag böter på 2000 thb för jag slängde cigarettfimpen på marken och släkte den! Vi fick allt följa med sheriffen en bit bort för att betala böterna.. Under tiden så snackade frugan med polisen och efter ett tag kom dom fram till att bägge är från Sisaket.. Då tyckte frugan att han kunde sänka böterna till 1000 THB, vilket han gjorde! Då blev jag lite glad igen... Faktiskt första gången jag får böter i Thailand. Skickat från min HTC 10 via Tapatalk Var någonstans i Bkk hände det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Juni 29, 2016 Dela Inlagd Juni 29, 2016 Var någonstans i Bkk hände det? Soi 3 sukhuwit. Han sa att dom är verksamma på Soi 15 också. Skickat från min HTC 10 via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd Juni 29, 2016 Dela Inlagd Juni 29, 2016 Har fått betala vid Mariott, soi 2. Vet att de bruka stå vid Paragon också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 30, 2016 Dela Inlagd Juni 30, 2016 (ändrad) Lyckats natta gumman över skype, men nu kommer jag på att jag inte kan somna själv. Så jäkla irriterande, funderar på att väcka henne igen. Om hon nu inte gjort som jag sa och fimpat båda telefonerna. EDIT: Väckte sockersmulan och hon var inte alls glad. Tja, så går det ibland när jag inte tänker efter före. Ändrades Juni 30, 2016 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Juni 30, 2016 Dela Inlagd Juni 30, 2016 1 timme sedan, skrev kitungmakmak: Lyckats natta gumman över skype, men nu kommer jag på att jag inte kan somna själv. Så jäkla irriterande, funderar på att väcka henne igen. Om hon nu inte gjort som jag sa och fimpat båda telefonerna. EDIT: Väckte sockersmulan och hon var inte alls glad. Tja, så går det ibland när jag inte tänker efter före. Du sover väl aldrig? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 30, 2016 Dela Inlagd Juni 30, 2016 Precis nyss, skrev Khonis: Du sover väl aldrig? Lustigt, hon säger samma sak om mig. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Juli 2, 2016 Dela Inlagd Juli 2, 2016 När jag tittar på golf, är otroligt imponerad av dessa spelare men det måte vara tråkigt att spela inför världens dummaste publik. Varför applåderas det när spelaren precis slagit ut bollen från tee, den kan ju hamna i vatten, i skogen och ibland hittar de ju inte bollen alls, den knäppa publiken kanske tycker att det är duktigt att de träffar bollen, När publiken applåderar då spelaren efter en dubbelboggey äntligen får i bollen, de applåderna måste ju kännas som ett hån för spelaren. Och sedan den där förbannade handsken som måste hänga utanför bakfickan. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd Juli 2, 2016 Dela Inlagd Juli 2, 2016 2 timmar sedan, skrev stefan5300: Varför applåderas det när spelaren precis slagit ut bollen från tee Det har jag också tänkt på för dom som står vid sidan av utslaget kan ju knappast se om det var ett bra slag. Man kanske kan höra på klangen att han fick en bra träff på bollen men i övrigt nja. Vi får hoppas MPRs golfgubbar har svaret Drivern Mankan mfl. //Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Juli 2, 2016 Dela Inlagd Juli 2, 2016 Det applåderas kanske för att hen träffade bollen... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juli 2, 2016 Dela Inlagd Juli 2, 2016 Eller gjorde ett snyggt utslag, sen är det ju skitsamma vart bollfan hamnar för dom har väl en till i fickan som dom kan droppa nära green. Jag provade en gång och fick nåt bumerangsyndrom (slice tror jag det kallas) den höll nästan på att komma tillbaka till mig det lilla rymdägget. Tja inte riktigt så illa, men rakt blev det inte i alla fall. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Inlagd Juli 2, 2016 Dela Inlagd Juli 2, 2016 Att de inte har svenskt kaffe här på hotellet i Krabi!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Juli 2, 2016 Dela Inlagd Juli 2, 2016 (ändrad) Att det regnar idag oxå samt förtältet inte håller tätt!? Samt min stol är blöt så man blir blöt där bak när morgonkaffet skall avnjutas. Borlänge inget gästvänligt Ändrades Juli 2, 2016 av Issanbonde Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd Juli 2, 2016 Dela Inlagd Juli 2, 2016 Att netonet/siba/elgiganten fortfarande vill lura på en onödiga extraförsäkringar... Trevligare om de önskar en trevlig dag än att vill du ha.... Man har ju redan köpt grejer så de skall inte vara så giriga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 2, 2016 Dela Inlagd Juli 2, 2016 SJ:s sätt att hantera tider, och att man aldrig lär sig, ta Swebus för i helvete!!* Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Juli 2, 2016 Dela Inlagd Juli 2, 2016 10 timmar sedan, skrev Soengsang: SJ:s sätt att hantera tider, och att man aldrig lär sig, ta Swebus för i helvete!!* Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk Jaså, ta taxi Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juli 3, 2016 Dela Inlagd Juli 3, 2016 22 timmar sedan, skrev Drik: Att de inte har svenskt kaffe här på hotellet i Krabi!! Ska du vara glad för det thailändska mkt godare i Thailand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 3, 2016 Dela Inlagd Juli 3, 2016 5 timmar sedan, skrev leifen: Jaså, ta taxi Swebus kör inte i Thailand, men alldeles strax taxi Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu