Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

kitungmakmak
7 timmar sedan, skrev Tommy:

Kan leda till en Professur om du utvecklar resonemanget till ett par hundra sidor akademiskt ordbajs! 

Underbart logiskt!

MVH Tommy

Men Wangthong  kanske är nåt på spåret här, en perfekt ursäkt för att dricka öl  (av medicinska skäl) är ju inte alls fel. ;)

ทีรัก

Dela på andra sajter

KaiserBlood

Mina kunder är lediga i morgon (idag) pga jäkla flaggans dag. 

På tisdag kan man börja tjäna pengar igen.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev KaiserBlood:

Mina kunder är lediga i morgon (idag) pga jäkla flaggans dag. 

På tisdag kan man börja tjäna pengar igen.

Håller jag med om, jädra trams med denna artificiella nationaldag, finns väl ingen tradition som berör denna dag!

Midsommar borde givetvis varit nationaldag, det är då Svenskar är fulla och firar, eller springer omkring i fåniga kläder.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

stefan5300
16 minuter sedan, skrev Soengsang:

Håller jag med om, jädra trams med denna artificiella nationaldag, finns väl ingen tradition som berör denna dag!

Midsommar borde givetvis varit nationaldag, det är då Svenskar är fulla och firar, eller springer omkring i fåniga kläder.

Ja det var ju bättre när Pingsthelgen var längre med Annandag pingst.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev stefan5300:

Jo kanske det var, men det har aldrig bekymrat mig, då alla mina arbetsdagar varit gråa, dvs jobbat oberoende på dag.

Däremot så är det löjligt att försöka skapa en nationaldag, då vi  redan har Sveriges stora dag som är midsommar!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Eller springer omkring utan käder. :-)

Dela på andra sajter

KaiserBlood
4 timmar sedan, skrev Soengsang:

Jag gillar finnarnas stil. Drick mycket koskenkorva och tänd ett ljus för de stupade i kriget, det räcker. Ingen jäkla fotbollsmatch som norrmännen håller på med sitt flaggviftande skit.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Dela på andra sajter

kitungmakmak

+4°C (just nu, kl 17:40) och regn i Juni, det var dessutom bra med blåst. Ska det vara såhär...

ทีรัก

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

+4°C (just nu, kl 17:40) och regn i Juni, det var dessutom bra med blåst. Ska det vara såhär...

På din bild ser det inte ut som du är så ung okej håret kan ju lossna tidigt men du borde minnas. Varenda år har vi en köld knäpp i början av juni, inte hänga ut blommor som inte tål minus grader förrän 15 juni

Dela på andra sajter

kitungmakmak
10 minuter sedan, skrev Boa52:

På din bild ser det inte ut som du är så ung okej håret kan ju lossna tidigt men du borde minnas. Varenda år har vi en köld knäpp i början av juni, inte hänga ut blommor som inte tål minus grader förrän 15 juni

Nä, jag är en idi0t (på resa). Kommer aldrig ihåg (exakt) hur det var förr. Tycker somrarna var längre och vintern bus-skön när jag var yngre. Nu är Svenska sommaren en dag och resten av året skulle jag vilja vara i Asien. Fast dom har ju dåligt väder dom åxå, så jag vetesjutton vad jag skall ta mig till.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Det är klassiskt svenskt semesterväder.9 grader i Umeå nu.I går hade vi orkanvindar men dessa har tack och lov bedarrat.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

kitungmakmak
3 minuter sedan, skrev B747:

Det är klassiskt svenskt semesterväder.9 grader i Umeå nu.I går hade vi orkanvindar men dessa har tack och lov bedarrat.

Jo, över 10 000 abonnenter utan ström och nedfallna trän överallt här åxå. Tja, idag är dom visst nere i runt 3000 utan ström så det tar sig. På en linfärja nånstans norrut tror jag det var blåste styrhytten ner. Kapten hade just klivit ut och det fanns inga bilar på däck vilket ju var bra i alla fall.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev B747:

Vist svenska vädret men förra veckan hade jag 28 grader i skuggan, vem vill jobba med veden eller nåt hemma då. Det är väl det man gör på semestern jobbar hemma på tomten eller huset. Sitta på puben har aldrig varit mitt största nöje, nån gång okej, sola inte min grej, hyfsat varmt vatten utan för bryggan så man kan hoppa i efter en bastu, bra

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Jo, över 10 000 abonnenter utan ström och nedfallna trän överallt här åxå. Tja, idag är dom visst nere i runt 3000 utan ström så det tar sig. På en linfärja nånstans norrut tror jag det var blåste styrhytten ner. Kapten hade just klivit ut och det fanns inga bilar på däck vilket ju var bra i alla fall.

Härligt!

Nu får du ju uppleva din semesterstandard även hemma. Hiva bara in några vedklabbar i spisen så får du upp temperaturen.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Vist svenska vädret men förra veckan hade jag 28 grader i skuggan, vem vill jobba med veden eller nåt hemma då. Det är väl det man gör på semestern jobbar hemma på tomten eller huset. Sitta på puben har aldrig varit mitt största nöje, nån gång okej, sola inte min grej, hyfsat varmt vatten utan för bryggan så man kan hoppa i efter en bastu, bra

Jag personligen ser alltid till att jag är helledig då jag har semester.Alla tråkiga måsten gör jag bort innan semestern,men det är jag det.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

Härligt!

Nu får du ju uppleva din semesterstandard även hemma. Hiva bara in några vedklabbar i spisen så får du upp temperaturen.

Precis vad jag gjort, eld i kaminen skön värme. Går jag ut och jobbar , bra temp

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Precis vad jag gjort, eld i kaminen skön värme. Går jag ut och jobbar , bra temp

Ja, vedeldad kamin är trevligt.

Synd bara att man ska behöva hålla på så på sommaren.

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ja, vedeldad kamin är trevligt.

Synd bara att man ska behöva hålla på så på sommaren.

Sommaren är ju inte här ännu, midsommar är det ju alltid ca 10 - 15 grader, 5 - 10 på natten. Jag bor i Sverige också är det vill jag ha varmare kan jag flyta till vårat hus i Thai

Dela på andra sajter

kitungmakmak
13 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Härligt!

Skulle jag börja elda i spisen i lägenheten skulle dom andra som bor i  kåken nog få psykbryt. Det är en sån konstig modell med 4 svarta runda ytor upptill och vred på framsidan (1-6) ;)

ทีรัก

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Sommaren är ju inte här ännu, midsommar är det ju alltid ca 10 - 15 grader, 5 - 10 på natten. Jag bor i Sverige också är det vill jag ha varmare kan jag flyta till vårat hus i Thai

Är det inte fan att du alltid ska skriva från Svampens Tandjäntbord?

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Skulle jag börja elda i spisen i lägenheten skulle dom andra som bor i  kåken nog få psykbryt. Det är en sån konstig modell med 4 svarta runda ytor upptill och vred på framsidan (1-6) [emoji6]

Tänkte att du gillade spartansk livsstil och bodde i ett renoverat utedass, dock med elektricitet.

Dela på andra sajter

kitungmakmak
Precis nyss, skrev andrejsdenruskige:

Tänkte att du gillade spartansk livsstil och bodde i ett renoverat utedass, dock med elektricitet.

Även solen har sina fläckar. Men i stugan har jag bara utedass (dock utan elektricitet) så det blir snabba besök där på vintern. Man sitter inte med byxorna nere och löser korsord i -20. Där har jag dock en jötul 3 från gudvetenär. Jäkligt gammal spis (tja, typ 1950 skulle jag gissa) tror jag det är och den går att elda i. Vatten i brunnen och fisk i sjön året om. Så krisar det lite så drar jag dit. Lägenheten har inga möjligheter till uppvärmning utan el till cirkulationspumpen för fjärrvärmen så det lär bli lite bistert efter ett tag. Sen går det ju inte att laga käk heller.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Sam sip sam
On 6/6/2016 at 06:11, skrev stefan5300:

Norrmännen fick 4 dagar ledigt vid pingst 17 Maj inföll på tisdagen efter annandag pingst så även jag 

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...