Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

kitungmakmak

Vad har en lärare att göra med elevernas (föräldrarnas) elräkning att göra, jag fattar det inte. Försökte ju visa upp hyra+el (vatten är separat) på Immi i Jomtien men dom var inte ens intresserade. Dock var det bra att ha med dessa då jag inte visste adressen som jag behövde på nåt papper som jag glatt fyllde i (skulle nog göras av landlorden, men jag ville inte traska tillbaka). Allt detta (och en massa andra papper) för 30 extra dagar.

Dom är fan inte kloka ibland, först var jag för tidig för att få förlängning, sen skulle jag komma tillbaka en annan dag och det var knökfullt så blev hemskickad igen - återkom på fredag sa dom (visumet gick ut på lördag). Sånt är inte kul. Men det slutade ju bra. Nu är det en skitsak, men jag var jäkligt irriterad just då.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
6 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Vad har en lärare att göra med elevernas (föräldrarnas) elräkning att göra, jag fattar det inte. Försökte ju visa upp hyra+el (vatten är separat) på Immi i Jomtien men dom var inte ens intresserade. Dock var det bra att ha med dessa då jag inte visste adressen som jag behövde på nåt papper som jag glatt fyllde i (skulle nog göras av landlorden, men jag ville inte traska tillbaka). Allt detta (och en massa andra papper) för 30 extra dagar.

Dom är fan inte kloka ibland, först var jag för tidig för att få förlängning, sen skulle jag komma tillbaka en annan dag och det var knökfullt så blev hemskickad igen - återkom på fredag sa dom (visumet gick ut på lördag). Sånt är inte kul. Men det slutade ju bra. Nu är det en skitsak, men jag var jäkligt irriterad just då.

Började med en elräkning i Surin slutade hos Immigration i Jomtien  MPR är ett härligt forum...

Dela på andra sajter

kitungmakmak
Precis nyss, skrev Scandinaviancorner:

Började med en elräkning i Surin slutade hos Immigration i Jomtien  MPR är ett härligt forum...

Elräkning som elräkning. Fast min ville dom inte se.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Guest Fredman
8 timmar sedan, skrev Enis:

Att folk skriver "Jag beklagar sorgen" när någon anhörig gått bort.

Sorgen är ju en effekt av känslorna då man förlorat en anhörig

/Enis

Helt riktigt, "jag beklagar förlusten" är mer passande. 

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev kitungmakmak:

Elräkning som elräkning. Fast min ville dom inte se.

Det hade nog varit enklare och bättre att ha med rätt dokument vid en 30 dagars förlängning.

Bara det nödvändiga för ett turistvisum behövs. Ifylld blankett, ett visitkort från valfritt hotell/resort, inte nödvändigtvis det du bor på.

Pass, passfoto, departurecard och cash räcker. Några battingar för kopieringar.

Fel dokument och/eller för många ger bara signaler att här kommer en naiv ATM-gubbe som går att lura ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

kitungmakmak
13 minuter sedan, skrev leifen:

Det hade nog varit enklare och bättre att ha med rätt dokument vid en 30 dagars förlängning.

Bara det nödvändiga för ett turistvisum behövs. Ifylld blankett, ett visitkort från valfritt hotell/resort, inte nödvändigtvis det du bor på.

Pass, passfoto, departurecard och cash räcker. Några battingar för kopieringar.

Fel dokument och/eller för många ger bara signaler att här kommer en naiv ATM-gubbe som går att lura ;) 

Tja, jag gör som dom vill att jag ska göra - och det kostade mig 1900B i alla fall (om jag kommer ihåg rätt). Fick för mig att jag var tvungen att visa var jag bodde - hotellen ska väl rapportera in det (vilket jag inte tror dom gör alltid) men jag ville inte tjorva till det. Hade skrivit samma adress på arrival card så det kändes ju vettigt. Även om jag varit ute på lite utflykter.

Men det var lättare tidigare, mindre papper.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev kitungmakmak:

Tja, jag gör som dom vill att jag ska göra - och det kostade mig 1900B i alla fall. Fick för mig att jag var tvungen att visa var jag bodde - hotellen ska väl rapportera in det (vilket jag inte tror dom gör alltid) men jag ville inte tjorva till det. Hade skrivit samma adress på arrival card så det kändes ju vettigt. Även om jag varit ute på lite utflykter.

Tror du fått det om bakfoten som en turist vad dom vill att du ska göra.

Blanda inte in rapportering av var utlänningar bor, det är inte din uppgift och inte ett krav för förlängning av ett turistvisa.

Jag hyr hus på långtidskontrakt men visar aldrig det vid en förlängning om 30 dagar. Kör med ett visitkort på nått ställe som jag säger att jag skall checka in i, efter förlängningen är klar på IM. Som längst 10 minuter innan allt är klart.

Turister kan ju ha nya adresser varje dag :D 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

kitungmakmak
1 minut sedan, skrev leifen:

Tror du fått det om bakfoten som en turist vad dom vill att du ska göra.

Blanda inte in rapportering av var utlänningar bor, det är inte din uppgift och inte ett krav för förlängning av ett turistvisa.

Jag hyr hus på långtidskontrakt men visar aldrig det vid en förlängning om 30 dagar. Kör med ett visitkort på nått ställe som jag säger att jag skall checka in i, efter förlängningen är klar på IM. Som längst 10 minuter innan allt är klart.

Turister kan ju ha nya adresser varje dag :D 

Du kan nog detta bättre än jag, jag läste bara på vad som dom ville ha och fixade det. Enklast så tänkte jag.

ทีรัก

Dela på andra sajter

kitungmakmak
8 minuter sedan, skrev MickeN:

Så jävla jobbigt att hoppa runt på kryckor, sex veckor till. 

Fick du inte en såndär permobil som går att trimma upp lite så den går i 60 knyck... Ta hand om dig nu.

ทีรัก

Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Tja, jag gör som dom vill att jag ska göra - och det kostade mig 1900B i alla fall (om jag kommer ihåg rätt). Fick för mig att jag var tvungen att visa var jag bodde - hotellen ska väl rapportera in det (vilket jag inte tror dom gör alltid) men jag ville inte tjorva till det. Hade skrivit samma adress på arrival card så det kändes ju vettigt. Även om jag varit ute på lite utflykter.

Men det var lättare tidigare, mindre papper.

Klart det är lättare med mindre papper, ett A4 väger dubbelt så mycket som ett A5, fast sist jag tjorvade med Migration var det A4, har de bytt till A3?, det blir tyngre, och bökigare dessutom...

Det var enklare förr också, med färre papper!

Stör mej på besserwissers ock!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

kitungmakmak
1 minut sedan, skrev Tommy:

Klart det är lättare med mindre papper, ett A4 väger dubbelt så mycket som ett A5, fast sist jag tjorvade med Migration var det A4, har de bytt till A3?, det blir tyngre, och bökigare dessutom...

Det var enklare förr också, med färre papper!

Stör mej på besserwissers ock!

MVH Tommy

Eller så är Jomtien hårdare än Khon Kaen var. Hur fan man nu stavar till det.. tja, ni fattar... Ligger lite norrut, nånstans.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Kom på 2 saker som verkligen irriterar mej för tillfället...

1, Att jag tror att Khittungmakmak ser ut som Karl Pilkinton, de verkar vara brödrasjälar...

2, Att jag är för lat för att gå ut och testa min nya leksak, en Quadcopter och att kontoret är så litet att jag kraschar hela tiden...

EDIT, nu har jag varit ute och provflugit Quaden!

MVH 

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tommy:

Kom 2 saker som verkligen irriterar mej för tillfället...

1, Att jag tror att Khittungmakmak ser ut som Karl Pilkinton, de verkar vara brödrasjälar...

2, Att jag är för lat för att gå ut och testa min nya leksak, en Quadcopter och att kontoret är så litet att jag kraschar hela tiden...

MVH

Är det viktigt för dej hur folk ser ut. Du gillar inte skype då förstår jag

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Skype är ok, det är väl eg bara dej jag inte gillar, för tillfället!

:46:

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tommy:

3 minuter sedan, skrev Tommy:

Tråden heter ju skit saker jag irriterar mej på och du irriterade dej på nån som såg ut som nån annan eller hur

Ändrades av Boa52
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Tommy:

Att jag tror att Khittungmakmak ser ut som Karl Pilkinton

Inte bara ser ut som 55555555

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Boa52:

Tråden heter ju skit saker jag irriterar mej på och du irriterade dej på nån som såg ut som nån annan eller hur

Googla Karl Pilkington, och kolla på Kitungmakmaks Avatar, så finns det en mikroskopisk chans att du fattar 1 sak idag.

För vad jag skrev var; "1, Att jag tror att Khittungmakmak ser ut som Karl Pilkington,"  "jag tror att" missade du i alkodimman?

MVH

Ändrades av Tommy

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Mr atm:

När man pratar om gått bort, istället för dött.:big_smile:

Eller gått över en skolgård eller lagt en Lars.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Tommy:

Googla Karl Pilkington, och kolla på Kitungmakmaks Avatar, så finns det en mikroskopisk chans att du fattar 1 sak idag.

För vad jag skrev var; "1, Att jag tror att Khittungmakmak ser ut som Karl Pilkington,"  "jag tror att" missade du i alkodimman?

MVH

och det irriterar du dej på

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Boa52:

och det irriterar du dej på

Vad trist du måste ha det, bor du i Norrland eller?

Inlägget du stört dej på i nån timme, för att du inte fattar vanlig svenska..... WAIT FOR IT!...

Var ett skämt, googla skämt också, om du någonsin fattar vad googla betyder...

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev Boa52:

http://images.lmgtfy.com/?q=karl+pilkington

klicka på länken Boa52!

Vassego!

Ändrades av Tommy

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev rolba:

Öl är jättebra mot allergi. :-)

Måste vara Singha och Leo då! Har aldrig varit allergisk i Thailand då jag druckit dessa. I Sverige dricker jag nästan aldrig dessa och känner av allergi ibland. Dottern som inte dricker öl har en hemsk allergi. Fast inte i Thailand, men det beror nog på att jag dricker Leo så att det räcker.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Wangthong:

Måste vara Singha och Leo då! Har aldrig varit allergisk i Thailand då jag druckit dessa. I Sverige dricker jag nästan aldrig dessa och känner av allergi ibland. Dottern som inte dricker öl har en hemsk allergi. Fast inte i Thailand, men det beror nog på att jag dricker Leo så att det räcker.

Kan leda till en Professur om du utvecklar resonemanget till ett par hundra sidor akademiskt ordbajs! 

Underbart logiskt!

MVH Tommy

Dela på andra sajter

stefan5300
17 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Att folk skriver RIP istället för Vila i frid när någon har gått till de sälla jaktmarkerna

;)

Och varför ta med massa blommor och blomkransar till en begravning, ge dem till personen som avlidit när den var i livet i stället, hade nog uppskattats mer, det räcker väl med en ros eller annan blomma att lägga på kistan.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...