Galten Inlagd December 30, 2015 Dela Inlagd December 30, 2015 Sitter här i vid datorn i vintervädret när jag hellre sitter vid soi covboy i Bangkok. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd December 31, 2015 Dela Inlagd December 31, 2015 Att man blev hindrad från att vara nere i Thailand med frun nu under vintern, hon har det varmt och gott i alla fall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd December 31, 2015 Dela Inlagd December 31, 2015 Att man blev hindrad från att vara nere i Thailand med frun nu under vintern, hon har det varmt och gott i alla fall. Det är väl ingen skitsak, närmare katastrof skulle jag vilja påstå! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ArneMorales Inlagd December 31, 2015 Dela Inlagd December 31, 2015 Att detta kan bli en nyhet i Sverige... http://nsd.se/kultur/sorg-i-Thailand-kungens-vovve-dod-9767241.aspx Helt fantastikt att folk dör som flugor överallt utan en notis men en jycke... då skall det skrivas om det. Blir säkert landssorg i en vecka med tillhörande torrläggning åxå bara för att hylla jycken. Det är väl så PK makthavare och PK journalister vill ha det i Sverige. Importera fler lågutbildade muslimer, simma lugnt i maktens korridorer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Januari 19, 2016 Dela Inlagd Januari 19, 2016 Att folk kommer och våldgästar utan tillstymmelse till respekt för ens privatliv. Imorgon blir det byte av kod till grinden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Januari 19, 2016 Dela Inlagd Januari 19, 2016 Dessa förbannade tuppar vareviga natt (när jag är i Isaan), först jyckarna på kvällen fram till runt 01:00 sen vid 04:00 drar tupphelvetena igång. Mest irriterande är dock att vännen inte störs det minsta... Det finns ingen rättvisa alls, alla andra verkar kunna sova med oljudet utom jag. Nåja, jag hinner kolla lite mail och nyheter i alla fall - internet verkar fungera bättre när jag är nästan ensam användare på masten (kör via telefon). ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 19, 2016 Dela Inlagd Januari 19, 2016 Dessa förbannade tuppar vareviga natt (när jag är i Isaan), först jyckarna på kvällen fram till runt 01:00 sen vid 04:00 drar tupphelvetena igång. Mest irriterande är dock att vännen inte störs det minsta... Det finns ingen rättvisa alls, alla andra verkar kunna sova med oljudet utom jag. Nåja, jag hinner kolla lite mail och nyheter i alla fall - internet verkar fungera bättre när jag är nästan ensam användare på masten (kör via telefon). Var håller du hus? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Januari 19, 2016 Dela Inlagd Januari 19, 2016 (ändrad) Var håller du hus? Nån risby (vet inte om den har ett namn) i Sisaket. Jo, den måste ha ett namn för vi skickade ju hit sängen. Men vad det är vet jag inte. Ändrades Januari 19, 2016 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Januari 20, 2016 Dela Inlagd Januari 20, 2016 Att folk kommer och våldgästar utan tillstymmelse till respekt för ens privatliv. Imorgon blir det byte av kod till grinden. Fantasy, eller BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Januari 20, 2016 Dela Inlagd Januari 20, 2016 Fantasy, eller Hehe... Nä, vettiga människor ringer först. Nu är i alla fall koden bytt till grinden och de som kommer oanmälda (varför hela, tjocka släkten fått tag i koden, vet jag inte), kommer inte in.Oavsett om jag är hemma eller inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 20, 2016 Dela Inlagd Januari 20, 2016 Är kul när folk bara tittar in “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd Januari 21, 2016 Dela Inlagd Januari 21, 2016 Irriterar mig på monstret som käkar upp mina viktiga papper. Ju viktigare och äldre desto godare verkar det vara. Exempelvis elräkningen, bladet med uppgifter hur mycket som kommer från förnyelsebart och all annan skit m.m. klarar sig det är inte bara räkningar utan diverse intyg, besked och beslut som ligger i riskzonen. Men det finns ett hopp! Pärmar verkar ge ett skydd mot monstret , snoddmappar och i viss mån plastfickor ger ett visst skydd.Lite att tänka på nu när kontrolluppgifter och årsbesked m.m. kommer som en lavin genom brevinkastet.Ps: se bara upp med håltagning i Thailand och övriga asiatiska länder. Jag har hört att det kan bli problem då hålen kan missuppfattas som att dokumentet är makulerat då man tydligen "klipper" ett hål (ungefär som konduktören gjorde med biljetterna förr) för att makulera eller t.ex.. för att ge en anmärkning på ett körkort* *(har jag hört lite osäker) Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Februari 3, 2016 Dela Inlagd Februari 3, 2016 Ungefär 10-15 minuter över ett på kanal 3 (Thailand) går det ett program var man kan höra hela spektrat av dessa konstiga ljud som brukar höras på tv. Kinesisk vattentortyr måste vara rena avkopplingen, jämfört med att tvingas lyssna på detta monstruösa program.Prova gärna själva, det går alla vardagar tror jag och se hur länge ni står ut.Fruktansvärt!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Februari 3, 2016 Dela Inlagd Februari 3, 2016 Att när folk hostar eller får en snyt attack, så istället för att täcka det med armen så låter man allt gå i handen eller så fint in i knytnäven.Sedan fortsätter man att ta i alla bestick på buffé bordet tex. För många människor är det också svårt att ställa tillbaka stolen efter sig.Eller att ett gäng stannar upp efter rulltrappan och undrar vart dom skall gå sedan.Eller att tajarna har så jädra bråttom att dom måste tränga sig hela tiden med mopparna. Nuförtiden om dom går o försöker sig att snedda när jag går så får dom ont.Att det ofta är evenemang på Pattayas strandväg men ingen förvarning på början av vägen då. Då brukar det bli totalstopp så att det nästan är omöjligt att åka igenom köerna ens med moppe.Jag väger 100 plus men hemma så räknar kvinnorna kallt med att dom bara kan gena o att jag stoppar för dom. kanske är det slut med det också.Dom kan också gå och fönstershoppa utan att behöva titta framåt eller knappa på sin telefon då. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Februari 3, 2016 Dela Inlagd Februari 3, 2016 Magproblem, ingen turistmage och dessutom verkar vännen fått en släng av den åxå men mildare. Nån variant på vinterkräksjuka - men det har jag inte trott skall finnas här. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Februari 3, 2016 Dela Inlagd Februari 3, 2016 Gravid-test kanske...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Februari 3, 2016 Dela Inlagd Februari 3, 2016 Gravid-test kanske...... Ja det är ju en tanke... Symptomen passar faktiskt in ganska bra. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 24, 2016 Dela Inlagd April 24, 2016 Dagens lilla irritationsmoment är; varför ska alla gå in i bilens baksäte genom samma dörr. Nu fyra i baksätet och de gick in på samma sida. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd April 24, 2016 Dela Inlagd April 24, 2016 23 minuter sedan, skrev Surin P3: Dagens lilla irritationsmoment är; varför ska alla gå in i bilens baksäte genom samma dörr. Nu fyra i baksätet och de gick in på samma sida. Stod du sist i kön eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 24, 2016 Trådstartare Dela Inlagd April 24, 2016 Dagens lilla irritationsmoment är; varför ska alla gå in i bilens baksäte genom samma dörr. Nu fyra i baksätet och de gick in på samma sida. Ett flockbeteende? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd April 24, 2016 Dela Inlagd April 24, 2016 Snö i april borde vara förbjudet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rajraj Inlagd April 24, 2016 Dela Inlagd April 24, 2016 6 minuter sedan, skrev M33: Snö i april borde vara förbjudet. Man blev lite snopen när man tittade ut... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 24, 2016 Trådstartare Dela Inlagd April 24, 2016 Dagens lilla irritationsmoment är; varför ska alla gå in i bilens baksäte genom samma dörr. Nu fyra i baksätet och de gick in på samma sida. Nu kom jag att tänka på min kommentar, flockbeteende. Gick i BKK med frun på någon trång jävla shoppinggata. På något sätt så är det ju känt att en stor massa har stor dragningskraft, så som jorden, månen, solen och övriga planeter. Det var relativt gott om plats lite här och där, men frugan envisades med att alltid gå in i de värsta klungorna. Hon såg inget, hon köpte inget och hon nådde aldrig egentligen fram till något salustånd heller. Det samma gäller om man placerar ut 200 människor i klunga, på ett öppet torg. Om en stund står där 400 människor. Dom står bara där, men vet inte varför dom står där. Det är ju fan lika smart som att välja den längsta kön när man handlar på ICA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd April 24, 2016 Dela Inlagd April 24, 2016 Never underestimate the power of stupid people in large groups... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 24, 2016 Dela Inlagd April 24, 2016 (ändrad) 11 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Nu kom jag att tänka på min kommentar, flockbeteende. Gick i BKK med frun på någon trång jävla shoppinggata. På något sätt så är det ju känt att en stor massa har stor dragningskraft, så som jorden, månen, solen och övriga planeter. Det var relativt gott om plats lite här och där, men frugan envisades med att alltid gå in i de värsta klungorna. Hon såg inget, hon köpte inget och hon nådde aldrig egentligen fram till något salustånd heller. Det samma gäller om man placerar ut 200 människor i klunga, på ett öppet torg. Om en stund står där 400 människor. Dom står bara där, men vet inte varför dom står där. Det är ju fan lika smart som att välja den längsta kön när man handlar på ICA. Har ni tänkt på var alla kärringar stannar upp för att prata i tex. en butik? De e samma beteende var än man är, jo dom stannar alltid i den trängsta korsningen och där ställer dom kundvagnen tvärs över. Eller i bredd om dom är fler än en. Ändrades April 24, 2016 av Odin Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu