Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

När var det här, tidigt 50-tal?

Nä jag skulle tro det var tidigt 40-tal för jag var då inte född men man kan ju ha ett långt spann

Dela på andra sajter

När var det här, tidigt 50-tal?

Hahahahahah

https://sv.wikipedia.org/wiki/E4

Fram till 1980 gick e4 genom Centrala Gävle

/Enis

/Enis

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Av någon konstig anledning så behöver man inte trycka på dessa i Helsingborg, ljuset slår om för gröngubbe automatiskt på många ställen, utan att det finns några gående i närheten, mycket bra för miljön med bilar som tvingas att stanna i onödan och stå på tomgång och släppa ut avgaser.

Samma här i Malmö , likförbannat biip biip biip . Fast vissa slår inte över automatiskt på  övergångsstället utan bara på cykelbanan, nåt fel antagligen . Går man då över ändå eftersom det rimligen borde vara grönt blir det ett jävla liv på vissa . Kan ju tillägga att trafiken här är minst sagt aggressiv . En annan skitsak till listan .

My attitude, your problem .

Dela på andra sajter

Av någon konstig anledning så behöver man inte trycka på dessa i Helsingborg, ljuset slår om för gröngubbe automatiskt på många ställen, utan att det finns några gående i närheten, mycket bra för miljön med bilar som tvingas att stanna i onödan och stå på tomgång och släppa ut avgaser.

Jag tror att ljusen styrs av biltrafiken . I alla fall borde det vara så .

Edit : I korsningar alltså

Ändrades av Tortan

Dela på andra sajter

Thailogik

Stanna inte för en som ska gå över gatan den som är bakom kör om och över dom

Dela på andra sajter

Oregistrerad

E väl alla gupp di bygger i gatukorsningar...boende i närheten fattar ente att di besväras mer av avgaser när man måste sakta in och sedan accelerera  :-(

Dela på andra sajter

E väl alla gupp di bygger i gatukorsningar...boende i närheten fattar ente att di besväras mer av avgaser när man måste sakta in och sedan accelerera  :-(

Hej du

Det där var en dj dålig thai du skrev

Dela på andra sajter

Guest jlh66

Ja svenska utbildning. Hon är inte klar på SFI slutade där när hon kom in på folkhögskolan. Hon hade precis kommit till d-kursen.

Skickat från min iPad med Tapatalk

Okej,trodde man var tvungen att klara svenska-D innan man kunde söka annan utbildning.

Dela på andra sajter

Jag tror att ljusen styrs av biltrafiken . I alla fall borde det vara så .

Edit : I korsningar alltså

Bland annat så på en rak del av Drottninggatan utan korsningar så slår det om till rött för fordonstrafiken och grönt för gående/cyklande utan att det är någon som tryckt på knappen eller någon gående/cyklande i närheten

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Youtubeinternetmiljonäer, uttråkad följde jag en Youtublänk som visade dom tio rikaste/mest sedda "kanalerna.. Blev ärligt rädd...

Svenskar dominerade iom Mindcraft och en PewDiePie som sitter och svär som en tioåring utan fostran till olika spel och tjänar 4m$!!

Samt två kanaler som handlar om uppackning (unboxing) av Disneyleksaker.

Världen kommer gå under.

Dela på andra sajter

Bland annat så på en rak del av Drottninggatan utan korsningar så slår det om till rött för fordonstrafiken och grönt för gående/cyklande utan att det är någon som tryckt på knappen eller någon gående/cyklande i närheten

Du  och alla andra ha en bra midsomar

Dela på andra sajter

Du  och alla andra ha en bra midsomar

Detsamma!

Jag har tagit på mej att ha jouren hela helgen.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Samma här i Malmö , likförbannat biip biip biip . Fast vissa slår inte över automatiskt på  övergångsstället utan bara på cykelbanan, nåt fel antagligen . Går man då över ändå eftersom det rimligen borde vara grönt blir det ett jävla liv på vissa . Kan ju tillägga att trafiken här är minst sagt aggressiv . En annan skitsak till listan .

Cykelbanan har detektorer (i marken eller radar) men inte övergångstället för fotgängare, det innebär att som fotgängare ska man trycka på knappen.

Dela på andra sajter

Cykelbanan har detektorer (i marken eller radar) men inte övergångstället för fotgängare, det innebär att som fotgängare ska man trycka på knappen.

Detta handlar om ett ställe jag passerar dagligen , alla andra blir det grönt på bägge samtidigt . Kommer jag fram precis när det blir grönt

på cykelbanan och trycker på knappen får jag vänta tills nästa gång vilket jag inte gör .

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Retar mig på ungjävlar..

Rock on!

Galenskap är ärftligt, man får det av sina barn - har jag läst nånstans. :wink:

Jag retar mig på pollen, eller vad fan jag nu lider av för allergi. Ids inte ta antihistaminer heller, blir lite trött av dom som faktiskt funkar. Så jag vet ju inte om dom fungerar egentligen, fiffgt - har läkarskrället skrivit ut sömntabletter istället... I år så hoppar jag över dom små vita, kör med sensibilitetsträning istället. Förr eller senare måste ju kroppen vänja sig.

Har ju en ask clarityn som funkar hjälpligt, men har inte tagit en tablett i år - nu skall kroppen få vänja sig själv. Men ataraxen eller vad den nu hette blir jag bara tröttare av. Kliar lite av nässelutslagen, men det gör mig bara på ett för Sverige passande humör.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Du kan aldrig vänja dig vid en allergi, medicinerar du inte så kommer det bara att bli värre.

Allergi kan gå över

Dela på andra sajter

Allergi kan gå över

Inte i  den här tråden!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Dela på andra sajter

Galenskap är ärftligt, man får det av sina barn - har jag läst nånstans. :wink:

Jag retar mig på pollen, eller vad fan jag nu lider av för allergi. Ids inte ta antihistaminer heller, blir lite trött av dom som faktiskt funkar. Så jag vet ju inte om dom fungerar egentligen, fiffgt - har läkarskrället skrivit ut sömntabletter istället... I år så hoppar jag över dom små vita, kör med sensibilitetsträning istället. Förr eller senare måste ju kroppen vänja sig.

Har ju en ask clarityn som funkar hjälpligt, men har inte tagit en tablett i år - nu skall kroppen få vänja sig själv. Men ataraxen eller vad den nu hette blir jag bara tröttare av. Kliar lite av nässelutslagen, men det gör mig bara på ett för Sverige passande humör.

Jag kör receptfria Cetirizin som funkar ok.

Dela på andra sajter

Vilket retar mej till vansinne, vi bilister får betala för detta.

Ok inför cykelskatt så dom jäkla snåljåparna får betala för sin egen framfart...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Vilket retar mej till vansinne, vi bilister får betala för detta.

Ok inför cykelskatt så dom jäkla snåljåparna får betala för sin egen framfart...

Cyklister är den högst stående trafikformen.

Står över allt, kärringar med barnvagn har väjningsplikt och blinda med ledhund bör hålla sig ur vägen om dom vill slippa en sjuhelvetes avhyvling.

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Detta är det många cyklistjävlar i Uppsala som inte har en aning om

Cyklister och mopedister får använda övergångsställen, men bilförarna har ingen väjningsplikt mot dem.

Men många anser sig som odödliga när de sitter på en cykel i vår stad

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Detta är det många cyklistjävlar i Uppsala som inte har en aning om

Cyklister och mopedister får använda övergångsställen, men bilförarna har ingen väjningsplikt mot dem.

Men många anser sig som odödliga när de sitter på en cykel i vår stad

Åja, jag blev påkörd när jag korsade en väg sidoväg och själv var jag på en cykelbana - då har vad jag kommer ihåg bilisterna väjningsplikt då. 2 kotor i ryggen ser inte ut som tidigare enligt läkaren (jag har ingen aning om hur dom såg ut innan, men jag får väl lita på honom) och jag är ett par cm kortare. Men det blev ju bara 3 månader med en aluminiumställning för att stabilisera ryggen så vafan...

Kör på... Jag är tamigfan odödlig.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...