Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

kitungmakmak

Eller vanligt trådat headset.

Eller det dumma ovanan att alltid snacka med högtalarfunktionen, som frun har börjat göra inom hemmets väggar.

Rövig ljudkvalitet och störande för övriga familjemedlammar.

555, sen vill hon att jag slår av ljudet på TVn/datorn åxå då hon snackar med högtalarvarianten. Varför hon gör detta (högtalartelefon) övergår ju i alla fall mitt förstånd.

Jag använde den på jobbet å vi var flera som skulle prata/lyssna. Men är det bara hon så förstår jag inte vitsen..

ทีรัก

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Nu är jag sur, hon har dörren öppen hela tiden på dagarna trots ACn på i rummet, och då kommer flugorna in.

Nu har dom små flygande monstren hållit mig vaken halva natten. Har ju DEET mot mygg, men det fungerar inte på flugarna tyvär.

Får trösta mig med ett försök till fiske idag, om nu min fiskekompis inte skall jobba igen. Gör han det så har jag en till sak att vara irriterad på.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Nu är jag sur, hon har dörren öppen hela tiden på dagarna trots ACn på i rummet, och då kommer flugorna in.

Nu har dom små flygande monstren hållit mig vaken halva natten. Har ju DEET mot mygg, men det fungerar inte på flugarna tyvär.

Har hört att short time ska vara det bästa.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Får trösta mig med ett försök till fiske idag, om nu min fiskekompis inte skall jobba igen. Gör han det så har jag en till sak att vara irriterad på.

Du är svår att få riktigt irriterad.

Vid detta laget hade jag varit så pass irriterad och dragit till Pattis, BKK eller Phuket utan kärringen

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Har hört att short time ska vara det bästa.

555, mot flugor på rummet... jag funderade på nåt insektsmedel som jag köpte senast, dräpte allt utom termiterna (tja och vi överlevde åxå)

ทีรัก

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...
kitungmakmak

Tråden dog ju, vi skiter fel och asiaterna har rätt..

Enders says, ‘1.2 billion people around the world who squat have almost no incidence of diverticulosis and fewer problems with piles.

‘We in the west, on the other hand, squeeze our gut tissue until it comes out of our bottoms.

http://metro.co.uk/2015/05/18/everyone-is-pooing-wrong-its-actually-unhealthy-to-sit-on-the-toilet-5202590/

ทีรัก

Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Irriterande;

Kakafonin som uppstår strax efter att flygplanet har landat och alla bara måste sätta på sina telefoner med en gång.   

Dela på andra sajter

Det är väl kakofoni du menar?

Kul att det finns folk som bidrar med underhållningen 24/7  :good:

Dela på andra sajter

Skit samma, men enligt SAOL finns inte kakafoni, utan det heter kakofoni :drinks:

.............och det är irriterande.

Dela på andra sajter

Precis, när du väl befinner dig där uppe i obygden, lösa ut ett gäng Changclassic, Leo eller vad man nu gillar. Sätta sig på en stol. Finns alltid tillgänglig från nånstans

Testa detsamma och gör samma framför Ica eller Willy´s. Vad tror du kommer att hända. Rak Thai. :good:  

Någon av Ziggisarna kommer fram och säger till dej att du ska bjuda

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Någon av Ziggisarna kommer fram och säger till dej att du ska bjuda

på tomburken.

Dela på andra sajter

Dåliga filmer...

Senaste exemplet?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Thailändare vid en ATM maskin. När dom är färdiga med sina grejer ska det noga kollas om pengarna stämmer,om kvittot stämmer,pengarna ska noga stoppas ner i handväskan eller fickan. ATM kortet ska stoppas tbx på rätt ställe. Kan ta en evighet för en del.

Dela på andra sajter

Att jag får ett meddelande på mobilen,via tapatalk, varje gång nån ger karma eller citerar.

Nån som vet hur man stänger av detta elände...

Och nej, jag har inte lust att logga ut och in på tapatalk hela tiden.

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Att jag får ett meddelande på mobilen,via tapatalk, varje gång nån ger karma eller citerar.

Jag har inget svar på det så här direkt.

Men jag citerar och gillar ditt inlägg för att du ska bli mer irriterad.

:)

Dela på andra sajter

Gå in på din profil/notifikationsinställningar och bocka av meddelande om karma och citat.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Skriv bara inlägg om att du gillar Miljöpartiet, invandrare och svenska kvinnor så lovat jag att du inte får några karma; antalet Godhetsapostlar och PK-ister på MPR är trots allt väldigt lågt. Efter en klunk Brooklyn Laget kom jag dock på att antalet citeringar kommer bli närmast oändligt då Godhetsapostlarnas antitesis; radhusrasisterna, landsortslosers och förortsförlorarna, också kända som White Trash, är desto fler.
Dela på andra sajter

Gå in på din profil/notifikationsinställningar och bocka av meddelande om karma och citat.

Jo, men problemet är att jag inte hittar dit på tapatalk...

För att förtydliga så vill jag gärna få meddelande om detta men inte till mobilen.

Ändrades av Benriach

Dela på andra sajter

Jo, men problemet är att jag inte hittar dit på tapatalk...

För att förtydliga så vill jag gärna få meddelande om detta men inte till mobilen.

På tapatalks startsida i inställningar.

e15d3a7c0817d0179f04c8b52da920cb.jpg

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

På tapatalks startsida i inställningar.

e15d3a7c0817d0179f04c8b52da920cb.jpg

Ahh, så enkelt var det, tack Kapten!

Så, nu kan ni överösa mig med karma igen...

Dela på andra sajter

Men nu får jag ingen notifikation till Tapatalk, och det var ju inte det jag ville bli av med utan bara till telefonen...

Dela på andra sajter

Men nu får jag ingen notifikation till Tapatalk, och det var ju inte det jag ville bli av med utan bara till telefonen...

Det har ju då inget med Tapatalk eller forumet att göra, utan det måste ju ställas in i din mobil.

Mitt tips blir att köp en iphone och ring Lappen :D

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...