thomas001 Inlagd April 12, 2015 Dela Inlagd April 12, 2015 Var på en lite längre resa i veckan med bilen. Mestadels på 2 och 3 filiga highways. Blir vansinnig på på dessa stolpskott som måste ligga i högerfilen. Oftast i 70 till 90 km/timmen. Krampaktigt hålla sig i ratten och inte ens verkar veta om att deras bilar är utrustade med backspeglar både utanpå bilen och inne i bilen.Tyvärr ofta pratandes i mobilen. Ibland hjälper det inte hur många ggr man blinkar med helljuset i röven på dom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd April 12, 2015 Dela Inlagd April 12, 2015 Var på en lite längre resa i veckan med bilen. Mestadels på 2 och 3 filiga highways. Blir vansinnig på på dessa stolpskott som måste ligga i högerfilen. Oftast i 70 till 90 km/timmen. Krampaktigt hålla sig i ratten och inte ens verkar veta om att deras bilar är utrustade med backspeglar både utanpå bilen och inne i bilen.Tyvärr ofta pratandes i mobilen. Ibland hjälper det inte hur många ggr man blinkar med helljuset i röven på dom. Är det inte högerfilen man ska va i om man ska prata i mobilen? Anledningen ska vara att man har så dålig koll på vägen framför att man inte vill ha några bilar framför sig att köra in i. I vänsterfilerna vet man ju aldrig vilka slökörare man får framför sig, även om man saktar ner för att kunna prata säkert i mobilen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd April 12, 2015 Dela Inlagd April 12, 2015 Är det inte högerfilen man ska va i om man ska prata i mobilen? Anledningen ska vara att man har så dålig koll på vägen framför att man inte vill ha några bilar framför sig att köra in i. I vänsterfilerna vet man ju aldrig vilka slökörare man får framför sig, även om man saktar ner för att kunna prata säkert i mobilen. Har för mig att det är förbjudet att prata i mobilen när man kör bil i Thailand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd April 12, 2015 Dela Inlagd April 12, 2015 (ändrad) Har för mig att det är förbjudet att prata i mobilen när man kör bil i Thailand.Stämmer klassas som vårdslöshet i trafik [emoji1] Ändrades April 12, 2015 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd April 12, 2015 Dela Inlagd April 12, 2015 Har för mig att det är förbjudet att prata i mobilen när man kör bil i Thailand. Det är helt lagligt om man har Bluetooth. Du får dock inte köra med mobilen i handen. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd April 12, 2015 Dela Inlagd April 12, 2015 Köm allri å slut ve he. Ävadårå! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pho Inlagd April 12, 2015 Dela Inlagd April 12, 2015 Det är helt lagligt om man har Bluetooth. Du får dock inte köra med mobilen i handen. Så bara om man har Bluetooth inte handsfree WiFi endast Bluetooth ? hur tänkte du nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 12, 2015 Dela Inlagd April 12, 2015 Så bara om man har Bluetooth inte handsfree WiFi endast Bluetooth ? hur tänkte du nu. Wifi i bilen ? Hur tänkte du nu ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd April 12, 2015 Dela Inlagd April 12, 2015 Wifi i bilen ? Hur tänkte du nu ? Har inte du det ? Trodde alla hade det numera Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 12, 2015 Dela Inlagd April 12, 2015 Wifi i bilen ? Ja är väl flera av de stora bildrakarna som har Enis Skickat från min iPhone med Tapatalk "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd April 12, 2015 Dela Inlagd April 12, 2015 Wifi i bilen ? Hur tänkte du nu ? Går bra Inga problem alls [emoji1] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd April 12, 2015 Dela Inlagd April 12, 2015 Har inte du det ? Trodde alla hade det numera Först när det blir lag på det som det är aktuellt för vissa, skulle jag tro... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd April 12, 2015 Dela Inlagd April 12, 2015 Ja är väl flera av de stora bildrakarna som har Enis Skickat från min iPhone med Tapatalk En kan bygga eget med, finns massor av lösningar Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd April 12, 2015 Dela Inlagd April 12, 2015 Går alldeles utmärkt.Visste inte allvetaren det? PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd April 12, 2015 Dela Inlagd April 12, 2015 Först när det blir lag på det som det är aktuellt för vissa, skulle jag tro... PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 12, 2015 Dela Inlagd April 12, 2015 Går alldeles utmärkt.Visste inte allvetaren det? Det är väldigt ovanligt med handsfree-kit som jobbar med Wifi-teknik Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd April 12, 2015 Dela Inlagd April 12, 2015 Har för mig att det är förbjudet att prata i mobilen när man kör bil i Thailand. Har för mig att prostitution och en massa annat är förbjudet också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd April 12, 2015 Dela Inlagd April 12, 2015 Stämmer klassas som vårdslöshet i trafik [emoji1] Även i högerfilen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd April 12, 2015 Dela Inlagd April 12, 2015 Så bara om man har Bluetooth inte handsfree WiFi endast Bluetooth ? hur tänkte du nu. Var hittar du ordet bara i det jag skriver? "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd April 12, 2015 Dela Inlagd April 12, 2015 Även i högerfilen? Alla filer [emoji1] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd April 12, 2015 Dela Inlagd April 12, 2015 Thailand har både höger- och vänstertrafik dagligen så mer flexibelt kan det inte bli i "teflonlandet". 12 åringar som kör motorcykel med släckta lysen varje kväll mot färdriktningen för att inte synas. Inte ens lönt att bli irriterad på. Faranger som gillar att köra för fort också, men som inte använder mobiltelefon för att det är olagligt. Blev omkörd av en tjej på en Honda "moppe" när jag körde 80km/t som pratade i telefonen samtidigt. Talangfull tjej. Maipenrai. Happy Songkran eller en i statistiken. Maipenrai Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd April 13, 2015 Dela Inlagd April 13, 2015 Var på en lite längre resa i veckan med bilen. Mestadels på 2 och 3 filiga highways. Blir vansinnig på på dessa stolpskott som måste ligga i högerfilen. Oftast i 70 till 90 km/timmen. Krampaktigt hålla sig i ratten och inte ens verkar veta om att deras bilar är utrustade med backspeglar både utanpå bilen och inne i bilen.Tyvärr ofta pratandes i mobilen. Ibland hjälper det inte hur många ggr man blinkar med helljuset i röven på dom. Irriterar mig också på detta men jag tror att mycket beror på att i regel är vänsterfilen i sämre skick då mycket tung trafik går där och det beror på for dåligt underarbete och for tunn asfalt/oljegrus. En rätt så ny anlagd väg i obygden men ändå i uselt skick efter reparation. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd April 13, 2015 Dela Inlagd April 13, 2015 (ändrad) Songkran retar mig lite, blev blöt 2 ggr i går redan. Den skall ju inte börja ännu men det var jag förberedd på. . Så kamera+2 mobiler i en vattentät påse runt halsen. Ska jag reta mig mer så var det ju att jag inte köpte en super-soaker när jag nu ändå var på tesco-lotus så jag kan ge tillbaka lite vatten åt fanstygen som står och slänger det på mig när jag sitter på flaket på pickisen. Jag åker ju ståndsmässigt, Dom skulle ha in mig i bilen men jag sa att en tjej med en 2 månaders unge i famnen nog trivs bättre därinne. Så jag satt på flaket. Stekare som jag är så valde jag att sitta ute då bilfan inte ens har en fungerande AC. Lyxliv i sisaket, 103km från surin. tror jag sitter på gränsen mellan provinserna. Att dom tjuvstartar songkran i pattis förvånar mig inte ett dugg, men häruppe... det var lite överraskande, dock så hade jag förberett mig som sagt. Ändrades April 13, 2015 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pho Inlagd April 13, 2015 Dela Inlagd April 13, 2015 Wifi i bilen ? Hur tänkte du nu ? Ja du kan ju ha en WiFi 3g dongle/router för att prata skype mm. Det var så jag tänkte vet inte vad du tänkte. Mvh Pho Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pho Inlagd April 13, 2015 Dela Inlagd April 13, 2015 Var hittar du ordet bara i det jag skriver? Que??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu