Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

Passet är på väg ut, så jag kan inte boka aeroflot. Har prel bokat boende i pattis ock kao sok i alla fall. Får försöka fixa ett nytt pass.

ทีรัก

Dela på andra sajter

När man åker hiss i Bangkok så kliver det in typ 47 thailändare i hissen så att hissen blir helt fullknökad och det behövs fyra försök innan dörrarna går igen.

Varför inte bara vänta på nästa hisstur?

Dela på andra sajter

Passet är på väg ut, så jag kan inte boka aeroflot. Har prel bokat boende i pattis ock kao sok i alla fall. Får försöka fixa ett nytt pass.

Stäng dörren så stannar passet inomhus. :good:

Veteran

Dela på andra sajter

Stäng dörren så stannar passet inomhus. :good:

Hann inte, fanstyget skuttade glatt ner för trappen och ut i snön på väg mot COOP Forum, är väl bara ta på sig paltorna och traska efter för att shoppa lite nyårskäk när jag nu en gång är ute.

Är ju faktiskt bara -7.4°C jämfört med runt -25 igår.

Men då är vår reglering av fjärrvärmen så idi*tiskt konstruerad så när det blir varmare ute så drar den ner på en gång.

Husväggarna är fortfarande kalla så det blir kallare inomhus om det blir varmare utomhus... Irriterande

Köpte nya handtag till resväskan, men för 35kr/st så fick jag inte ens med skruv för att fästa handtaget med... Irriterande

Så jag behöver 4 försänkta sksruvar, 4 brickor (karosseri) och 4 nylock. Ger mig fan på att dom kommer att kosta mer än Handtagen på COOP. Irriterande.

Men snart bär det av igen... vem kan vara irriterad.

ทีรัก

Dela på andra sajter

I somras var jag lite irriterad.

Vatten eller elräkningen kommer i husets postlåda i Bang Sare.

De skall betalas till vatten verket eller elverket en mil härifrån minst.

Någon måste komma och tömma postlådan varje månad och fixa, det är gummans syster från Bangkok.

Visserligen tittar de till att huset står kvar men det blir ju en kostnad.

Det som irriterar mig att hon inte lyssnar när jag säger att det skall gå och fixa smidigare och billigare.

Hade jag bara kunnat språket så.

Vad jag förstått så finns det en typ av autogiro i Thailand också.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

När man åker hiss i Bangkok så kliver det in typ 47 thailändare i hissen så att hissen blir helt fullknökad och det behövs fyra försök innan dörrarna går igen.

Varför inte bara vänta på nästa hisstur?

Och 47 thai tänker varför går inte farangen ut... :fool:

Ändrades av THAISWEDE
Dela på andra sajter

I somras var jag lite irriterad.

Vatten eller elräkningen kommer i husets postlåda i Bang Sare.

De skall betalas till vatten verket eller elverket en mil härifrån minst.

Någon måste komma och tömma postlådan varje månad och fixa, det är gummans syster från Bangkok.

Visserligen tittar de till att huset står kvar men det blir ju en kostnad.

Det som irriterar mig att hon inte lyssnar när jag säger att det skall gå och fixa smidigare och billigare.

Hade jag bara kunnat språket så.

Visst gör det, har både vatten och el på autogiro.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

Hur fixas det Kan man betala från Sverige Är less på att alltid vatten o el kommer som en överaskning för Tiraken

Offe

Dela på andra sajter

Funkar nog enbart i mer civiliserade delar av landet, i byn kommer dom runt o

inkasserar.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Har fått våran flygbiljett ändra fyra gånger och senast idag ungefär en vecka innan vi ska åka  :fool:

Som tur var SJ snälla och lät mig avboka tågbiljetten fast den inte var avbokning och ombokningsbar.

Dela på andra sajter

skitutvecklarna på tapatalk som tycker de utvecklat något fränt

tyvärr så ar de glömt bort det viktigaste. användarna

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Just nu irriterar jag mig på skitsajten Bravofly som efter att jag har bankat in 7 namn och har fått ett pris för oss alla lyckas få till en 20-procentig höjning på nästa sida i bokningsförfarandet!

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Att när jag ligger o slösurfar på mpr med min dator , så scrollar jag med tummen  , o när jag skall gå in på ett ämne så kommer jag in på en medlem, så ni alla som fått besök av mig så är det för stort finger ( 8,1 med pekskärm).

Dela på andra sajter

Att när jag ligger o slösurfar på mpr med min dator , så scrollar jag med tummen  , o när jag skall gå in på ett ämne så kommer jag in på en medlem, så ni alla som fått besök av mig så är det för stort finger ( 8,1 med pekskärm).

Om du bara håller koll på var tummen landar så är det OK för mig  :haha:

Måne

Dela på andra sajter

Passnr för en flygbiljett... och jag som skall byta pass. Månne hur Aeroflot tänkte där.

Fått prel boka boende för jag vet ju inte om det finns plats kvar på flyget när jag bokar den "på riktigt".

Sen har jag bara kommit till Khao Sok i planeringen... vad jag ska göra resten av tiden... få pannbenet inslaget eller dra norröver, eller söder. Tja, nånstans hamnar jag väl.

Om jag nu hittar till hotellet...

post-11193-0-08157000-1419984760.jpg

Månne det är skyltat?

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

Passnr för en flygbiljett... och jag som skall byta pass. Månne hur Aeroflot tänkte där.

Fått prel boka boende för jag vet ju inte om det finns plats kvar när jag bokar den.

Sen har jag bara kommit till Khao Sok i planeringen... vad jag ska göra resten av tiden... få pannbenet inslaget eller dra norröver, eller söder. Tja, nånstans hamnar jag väl.

Om jag nu hittar till hotellet...

attachicon.gifkhao sok.jpg

Månne det är skyltat?

Skaffa ett liv pojk!!

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

Skaffa ett liv pojk!!

Gillar det jag har, tjejer överallt och har inte jobbat på ett par år. reser bara och sålänge jag har datorn med mig och det finns internet så kan jag plugga lite åxå.

Då får jag överhoppningbar tid, sen kan jag ju ta ut a-kassan (har väl 300 dagar kvar hoppas jag, har inte tagit ut en dag) när jag beslutat mig för vad jag vill göra dom närmaste 15-20 åren av mitt yrkesliv och börjar söka aktivt efter jobb.

Kan sitta i stugan och sura på sommarn, lägenheten på vintern på helgerna men jag tänkte göra nåt annat ett tag.

Har liksom kutat i ekorrhjulet 23 år efter 12 år skola + 5 år på universitet med examina därifrån åxå medans jag jobbade och hade eget företag. Jag gillade inte det livet vidare bara.

Så jag är nöjd med det jag har! Men irriterar mig på skitsaker i alla fall...

ทีรัก

Dela på andra sajter

Gillar det jag har, tjejer överallt och har inte jobbat på ett par år. reser bara och sålänge jag har datorn med mig och det finns internet så kan jag plugga lite åxå.

Då får jag överhoppningbar tid, sen kan jag ju ta ut a-kassan (har väl 300 dagar kvar hoppas jag, har inte tagit ut en dag) när jag beslutat mig för vad jag vill göra dom närmaste 15-20 åren av mitt yrkesliv och börjar söka aktivt efter jobb.

Kan sitta i stugan och sura på sommarn, lägenheten på vintern på helgerna men jag tänkte göra nåt annat ett tag.

Har liksom kutat i ekorrhjulet 23 år efter 12 år skola + 5 år på universitet med examina därifrån åxå medans jag jobbade och hade eget företag. Jag gillade inte det livet vidare bara.

Så jag är nöjd med det jag har! Men irriterar mig på skitsaker i alla fall...

Så mycket skola o ändå bara utbildad till en ordbajsande nolla, vojne vojne.

#liv utanför internet

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

Hur fixas det Kan man betala från Sverige Är less på att alltid vatten o el kommer som en överaskning för Tiraken

Offe

Jag hämtade papper för autogiro på banken (thailändsk) och åkte iväg till el och vattenverket och fixade det, betala från sverige vet jag inte om man kan...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

Så mycket skola o ändå bara utbildad till en ordbajsande nolla, vojne vojne.

#liv utanför internet

post-11193-0-55933800-1419987104_thumb.p

ทีรัก

Dela på andra sajter

Låter ju nästan som Expedia som ändrade datum i en bokning medans betalningen gick igenom.

Att man sen efter det ständigt plågas av deras reklamspam är ännu mera irriterande!

Edit: Min fru tittade att allt stämde på skärmen tillsammans med mig innan jag tryckte på betala.

Expedia ville inte ta ansvar utan hänvisade till hotellet som var bussiga nog att ändra bokningen.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Att jag måste handdiska eftersom diskmaskinen gått sönder!

Att jag inte kan diska för att vattnet FRYSIT

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...