leifen Inlagd Oktober 24, 2014 Dela Inlagd Oktober 24, 2014 Swedbanks dosa aktiveras inne i banken genom att aktivera sin PIN-kod två gånger på plats. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Oktober 24, 2014 Dela Inlagd Oktober 24, 2014 Swedbanks dosa aktiveras inne i banken genom att aktivera sin PIN-kod två gånger på plats. Ok då fattar jag också har handelsbanken å det var inge problem å få en ny med posten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Oktober 24, 2014 Dela Inlagd Oktober 24, 2014 Jag irriterar mig på folk som har dosor istället för att skaffa mobilt bank-id Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Oktober 24, 2014 Dela Inlagd Oktober 24, 2014 Ok då fattar jag också har handelsbanken å det var inge problem å få en ny med posten Har Nordea och Plusgiro och dom skickar utan vidare en ny dosa med posten då den är obrukbar utan kortet som stoppas i dosan. Därför kan olika användare använda Nordeas dosa, bara byta ut kortet. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 24, 2014 Dela Inlagd Oktober 24, 2014 Jag irriterar mig på folk som har dosor istället för att skaffa mobilt bank-id Supersmidigt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 24, 2014 Dela Inlagd Oktober 24, 2014 (ändrad) Swedbank. http://www.swedbank.se/privat/internet-och-telefontjanster/bankid-(e-legitimation)/mobilt-bankid/ Ändrades Oktober 24, 2014 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Oktober 24, 2014 Dela Inlagd Oktober 24, 2014 Jag irriterar mig på folk som har dosor istället för att skaffa mobilt bank-id hur skaffar man det utan dosa och utan ett personligt möte på banken ? Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Oktober 24, 2014 Dela Inlagd Oktober 24, 2014 Annars är det väl inte värre än att banken får skicka en med tex DHL Nej för tusan inte DHL!!! Jag beställde några spolmunstycken från Sverige som inte gick att få tag i här i Bangkok. Först strul på deras hemsida med registreringen som inte ens supporten kunde lösa. Tappade en dag på det. Efter upphämtning tog det 1,5 dag till suvarnabhumi. Där ligger den nu sen 1.30 inatt. Och levereras först på måndag. Då DHL inte har någon bil att skicka idag. Och sen har stängt över helgen. Och då är det DHL express vi talar om. Inte mycket till express här. Jag bor dessutom endast 3 mil från suvarnabhumi. Men hämta paketet själv på suvarnabhumi var stört omöjligt. Den ska köras ut till mig med DHL bil. Punkt slut!! Är skit förbannad rent ut sagt. Sen har vi ju UPS. Dom är ännu värre. När inte deras sida tog registreringen. Så ringde jag dom. Och fick prata med en stolle som började yra om att dom skulle registrera in mitt företag först vilket skulle enligt henne ta 2 veckor. Något annat alternativ fanns inte. Trots att hennes kollega hade sagt dan innan att registrering på webben med betalning av kort gick utmärkt. Det verkar inte vara dom skarpaste knivarna i lådan som jobbar på dessa företag. I Sverige är det mer än vanligt om någon skickar nånting till oss med DHL. Så har det hänt flera gånger att ärthjärnan till chaufför skriver att ingen var och tog emot paketet. Då vi är flera personer på plats hela dagarna. Som kan intyga att ingen DHL bil överhuvudtaget varit där. Har hört om andra som råkat ut för liknande. Onninen (vvs grossist) använde sig av DHL. Då någon bror duktig ville pressa priserna på frakt. Jag skulle få en panna levererad före klockan 8. Pannan dök upp kl 15.00. Chefen på onninen gick i taket när jag skickade onninen en fet faktura på väntetiden för min personal som skulle byta pannan. Idag har onninen bytt tillbaka till gamla fraktföretaget. Då dom konstaterade att DHL var visserligen billigare. Men med följd att kunderna gick till andra leverantörer. Så vart DHL en ren belastning om än billig sådan. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Oktober 24, 2014 Dela Inlagd Oktober 24, 2014 Jag har väl haft tur norra Vietnam dhl ifrån Sverige ca 30 timmar till mitt hotel i Nha Trang Sundsvall till pattis i våras 24 timmar-men detta hämtade jag själv på tip plaza Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Oktober 24, 2014 Dela Inlagd Oktober 24, 2014 Jag har väl haft tur norra Vietnam dhl ifrån Sverige ca 30 timmar till mitt hotel i Nha Trang Sundsvall till pattis i våras 24 timmar-men detta hämtade jag själv på tip plaza Ja det är väl nånting man borde kunna förvänta sig av DHL express. Men när vi pratar om 5 till 6 dagar. Då undrar man vad dom har för luffare anställda. Då borde dom kunna ta bort express ur namnet. Allra helst då dom i Sverige lovade 2 till 3 dagar. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Oktober 24, 2014 Dela Inlagd Oktober 24, 2014 (ändrad) Jag irriterar mig på folk som har dosor istället för att skaffa mobilt bank-id Intressant, sa du gar omkring och ar irriterad over mig fast du inte visste att jag har dosa, maste va javligt jobbigt Ändrades Oktober 24, 2014 av Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Oktober 24, 2014 Dela Inlagd Oktober 24, 2014 (ändrad) Nej för tusan inte DHL!!! Jag beställde några spolmunstycken från Sverige som inte gick att få tag i här i Bangkok. Först strul på deras hemsida med registreringen som inte ens supporten kunde lösa. Tappade en dag på det. Efter upphämtning tog det 1,5 dag till suvarnabhumi. Där ligger den nu sen 1.30 inatt. Och levereras först på måndag. Då DHL inte har någon bil att skicka idag. Och sen har stängt över helgen. Och då är det DHL express vi talar om. Inte mycket till express här. Jag bor dessutom endast 3 mil från suvarnabhumi. Men hämta paketet själv på suvarnabhumi var stört omöjligt. Den ska köras ut till mig med DHL bil. Punkt slut!! Är skit förbannad rent ut sagt. Sen har vi ju UPS. Dom är ännu värre. När inte deras sida tog registreringen. Så ringde jag dom. Och fick prata med en stolle som började yra om att dom skulle registrera in mitt företag först vilket skulle enligt henne ta 2 veckor. Något annat alternativ fanns inte. Trots att hennes kollega hade sagt dan innan att registrering på webben med betalning av kort gick utmärkt. Det verkar inte vara dom skarpaste knivarna i lådan som jobbar på dessa företag. I Sverige är det mer än vanligt om någon skickar nånting till oss med DHL. Så har det hänt flera gånger att ärthjärnan till chaufför skriver att ingen var och tog emot paketet. Då vi är flera personer på plats hela dagarna. Som kan intyga att ingen DHL bil överhuvudtaget varit där. Har hört om andra som råkat ut för liknande. Onninen (vvs grossist) använde sig av DHL. Då någon bror duktig ville pressa priserna på frakt. Jag skulle få en panna levererad före klockan 8. Pannan dök upp kl 15.00. Chefen på onninen gick i taket när jag skickade onninen en fet faktura på väntetiden för min personal som skulle byta pannan. Idag har onninen bytt tillbaka till gamla fraktföretaget. Då dom konstaterade att DHL var visserligen billigare. Men med följd att kunderna gick till andra leverantörer. Så vart DHL en ren belastning om än billig sådan.Hehe hehe, jag beställde en cykel som skulle levereras via DHL eller om det var shenker, kommer inte ihåg. Nåväl den kom inte fram fast den var skickad och jag kunde se att den var i stan via internet. Så jag ringer upp och frågar var min cykel (paketet) är, då undrar jubleidi*ten i andra ända hur paketet ser ut... Hur f*n skall jag veta det när jag inte fått den??? Då var jag inte lite irriterad. Ändrades Oktober 24, 2014 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Oktober 24, 2014 Dela Inlagd Oktober 24, 2014 Intressant, sa du gar omkring och ar irriterad over mig fast du inte visste att jag har dosa, maste va javligt jobbigt Fråga hur han skaffade mobilt id utan dosa och utan att möta upp på banken boendes utanför Sveriges gränser ? Sen får hen irritera sej bäst hen kan Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 24, 2014 Dela Inlagd Oktober 24, 2014 Ja D Nej för tusan inte DHL!!! Jag beställde några spolmunstycken från Sverige som inte gick att få tag i här i Bangkok. Först strul på deras hemsida med registreringen som inte ens supporten kunde lösa. Tappade en dag på det. Efter upphämtning tog det 1,5 dag till suvarnabhumi. Där ligger den nu sen 1.30 inatt. Och levereras först på måndag. Då DHL inte har någon bil att skicka idag. Och sen har stängt över helgen. Och då är det DHL express vi talar om. Inte mycket till express här. Jag bor dessutom endast 3 mil från suvarnabhumi. Men hämta paketet själv på suvarnabhumi var stört omöjligt. Den ska köras ut till mig med DHL bil. Punkt slut!! Är skit förbannad rent ut sagt. Sen har vi ju UPS. Dom är ännu värre. När inte deras sida tog registreringen. Så ringde jag dom. Och fick prata med en stolle som började yra om att dom skulle registrera in mitt företag först vilket skulle enligt henne ta 2 veckor. Något annat alternativ fanns inte. Trots att hennes kollega hade sagt dan innan att registrering på webben med betalning av kort gick utmärkt. Det verkar inte vara dom skarpaste knivarna i lådan som jobbar på dessa företag. I Sverige är det mer än vanligt om någon skickar nånting till oss med DHL. Så har det hänt flera gånger att ärthjärnan till chaufför skriver att ingen var och tog emot paketet. Då vi är flera personer på plats hela dagarna. Som kan intyga att ingen DHL bil överhuvudtaget varit där. Har hört om andra som råkat ut för liknande. Onninen (vvs grossist) använde sig av DHL. Då någon bror duktig ville pressa priserna på frakt. Jag skulle få en panna levererad före klockan 8. Pannan dök upp kl 15.00. Chefen på onninen gick i taket när jag skickade onninen en fet faktura på väntetiden för min personal som skulle byta pannan. Idag har onninen bytt tillbaka till gamla fraktföretaget. Då dom konstaterade att DHL var visserligen billigare. Men med följd att kunderna gick till andra leverantörer. Så vart DHL en ren belastning om än billig sådan. DHL är Jätteduktiga, mina reservdelar till Quaden får man hämta i jönåker. Har samma restid till Nyköping som vi besöker 5 dgr i veckan, Djävla skandal är detta företag.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Oktober 24, 2014 Dela Inlagd Oktober 24, 2014 Ja D DHL är Jätteduktiga, mina reservdelar till Quaden får man hämta i jönåker. Har samma restid till Nyköping som vi besöker 5 dgr i veckan, Djävla skandal är detta företag.. FF Du får väl beställa hemleverans om dom svarar "kan inte" beställ från annat bolag hur svårt kan det vara ? Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 24, 2014 Dela Inlagd Oktober 24, 2014 Du får väl beställa hemleverans om dom svarar "kan inte" beställ från annat bolag hur svårt kan det vara ? Visst det helt enkelt man får ett mail att det finns att hämta i Jönåker. Hur tusan kan man ändra på det om vill ha sina saker idag.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Oktober 24, 2014 Dela Inlagd Oktober 24, 2014 Visst det helt enkelt man får ett mail att det finns att hämta i Jönåker. Hur tusan kan man ändra på det om vill ha sina saker idag.. FF När du beställer så beställer du till en adress och kan dom inte leverera till den så säger dom väl till och om inte så tar du annan leverantör eller flyttar till områden vart det finns postadresser Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 24, 2014 Dela Inlagd Oktober 24, 2014 Visst det helt enkelt man får ett mail att det finns att hämta i Jönåker. Hur tusan kan man ändra på det om vill ha sina saker idag.. FF Begär en annan transportörer nä du handlar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 24, 2014 Dela Inlagd Oktober 24, 2014 (ändrad) Det är jävla patetiskt när man beställer så har inga val, man får ett mail att de är skickat. Sen får man ett var det finns att hämta, ni är väl experter när man köper var man får veta var finns att hämta.. FF Ändrades Oktober 24, 2014 av FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 24, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 24, 2014 Här var det grym högtalarleverans. Nu är jag mest sur över att dessa måste spelas in en jävla lång stund. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
THAISWEDE Inlagd Oktober 24, 2014 Dela Inlagd Oktober 24, 2014 Jag irriterar mig på folk som har dosor istället för att skaffa mobilt bank-id Jag har båda. För att få Bankid var jag tvungen att ha dosa. Går det att få Bank id utan dosa? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 24, 2014 Dela Inlagd Oktober 24, 2014 Jönåker. VAr Faun bor du nära tegelpannefabriken? /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dotcom Inlagd Oktober 24, 2014 Dela Inlagd Oktober 24, 2014 Jag har båda. För att få Bankid var jag tvungen att ha dosa. Går det att få Bank id utan dosa?jag är mest irriterad över att jag måste använda mitt jävla BankID. Det ligger i någon låda eller inte. Myndigheten jag tog kontakt med försökte få mej att använda bankID't trots att jag förklarat att det ligger i en jävla låda eller inte. Tillslut suckade och stönade kvinnan jag talade med, skickade de papper jag från början förklarade att jag ville ha. Hon avslutade med att jag nog borde leta rätt på BankID't. Visst sa jag och lade på Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 24, 2014 Dela Inlagd Oktober 24, 2014 Här var det grym högtalarleverans. Nu är jag mest sur över att dessa måste spelas in en jävla lång stund. Tänkte förts de där måste ju låta skit med diskanten placerat på det sättet... innan jag förstod att de skall ju ligga ner som på bilden "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 24, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 24, 2014 Tänkte förts de där måste ju låta skit med diskanten placerat på det sättet... innan jag förstod att de skall ju ligga ner som på bilden Helt makalösa små saker. Neat är bra över lag. Kör man på de nästminsta stativarna eller minsta golvarna och en vettig förstärkare, t.ex Naim, så duger det i de flesta hem utan att man bör ta till några aukustiska åtgärder i övrigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu