Jump to content
IGNORERAD

Bilförsäkringar i Thailand.


leifen

Recommended Posts

Vad behöver man betala för en vanlig bilförsäkring i Thailand.

En vanlig Toyota Altis sedan 2009.

 

Har fått uppgift på 11.000b för en trafikförsäkring som gäller bara för bilens skador och en för det dubbla som visst täcker personskador också.

 

Nu påstår Naree att den för 11.000b inte täcker motpartens kostnader om man är vållande.

 

Jag har svårt att tro detta.

 

Någon som kan detta bättre?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad behöver man betala för en vanlig bilförsäkring i Thailand.

En vanlig Toyota Altis sedan 2009.

 

Har fått uppgift på 11.000b för en trafikförsäkring som gäller bara för bilens skador och en för det dubbla som visst täcker personskador också.

 

Nu påstår Naree att den för 11.000b inte täcker motpartens kostnader om man är vållande.

 

Jag har svårt att tro detta.

 

Någon som kan detta bättre?

Bry dig inte om att kolla de olika försäkringsklasserna och vad de ger för skydd utan ta klass 1 försäkringen, då har du i alla fall det bästa skydd som går att få, dock skall du kolla med olika bolag för lika som i Sverige kan det skilja en hel del mellan dem.

Jag betalar för Vigon 18 000!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bry dig inte om att kolla de olika försäkringsklasserna och vad de ger för skydd utan ta klass 1 försäkringen, då har du i alla fall det bästa skydd som går att få, dock skall du kolla med olika bolag för lika som i Sverige kan det skilja en hel del mellan dem.

Jag betalar för Vigon 18 000!

Vi har för ett tag sen, tecknat en separat olycksförsäkring  för Naree på 18.000b per år, och jag har gott försäkringsskydd från Sverige, tycker som det känns överförsäkrat eller tänker jag helt galet.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Vad behöver man betala för en vanlig bilförsäkring i Thailand.

En vanlig Toyota Altis sedan 2009.

 

Har fått uppgift på 11.000b för en trafikförsäkring som gäller bara för bilens skador och en för det dubbla som visst täcker personskador också.

 

Nu påstår Naree att den för 11.000b inte täcker motpartens kostnader om man är vållande.

 

Jag har svårt att tro detta.

 

Någon som kan detta bättre?

 

Som jag fick höra så täckte den billigare bara motpartens skador om man sen skulle ha skydd för sin egen bil och skador på personer i eget fordon så drog det iväg lite i pris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått uppgift på 11.000b för en trafikförsäkring som gäller bara för bilens skador och en för det dubbla som visst täcker personskador också. Nu påstår Naree att den för 11.000b inte täcker motpartens kostnader om man är vållande.

 

Kan inte påstå att jag har järnkoll på detta men jag tror det är tvärt om vad du skriver ovan. Den billigare försäkringen täcker motpartens kostnader men inte skador på eget fordon.

 

 

Vi tänkte som Baa också, vi har klass 1 försäkring på vår bil, täcker skador på båda fordonen. Vi pröjsar 20 000 bath om året för en Honda Jazz 2013 årsmodell.

 

 

Detta är något som jag också funderat på då det enligt damen måste tecknas separat för exempelvis MC-olyckor då MC-försäkringen inte täcker egna personskador.

 

Krångligt är det, men TiT.

 

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för förklarande svar ang. bilförsäkringar.

 

Har dock svårt att förstå den andra extra olycksfallförsäkringen för motiveringen var om hon råkade utför bilolycka med egen bil.

 

MC kommer hon nog aldrig att köra.

 

Vi har klass 1 försäkring sen tidigare, men en motivering till den extra olycksfalls försäkringen var att bilförsäkringen skulle bli billigare men nu är det samma pris ändå på bilförsäkringen när den skall förlängas..

 

Därav mina tvivel

 

In Thailand can.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för förklarande svar ang. bilförsäkringar.

 

Har dock svårt att förstå den andra extra olycksfallförsäkringen för motiveringen var om hon råkade utför bilolycka med egen bil.

 

MC kommer hon nog aldrig att köra.

 

Vi har klass 1 försäkring sen tidigare, men en motivering till den extra olycksfalls försäkringen var att bilförsäkringen skulle bli billigare men nu är det samma pris ändå på bilförsäkringen när den skall förlängas..

 

Därav mina tvivel

 

In Thailand can.

Dom har inte ett skvatt med varandra att göra, det som gäller bilförsäkringen står att utläsa där, olycksfall för 18 000 verkar lite dyrt, men allt är ju avhängigt om vad som täcks, min kostar 6 000 om året och är hyfsat bra! Svårare olyckor klarar man nog inte i "vuxen" ålder! :not_i:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

18t för försäkring för en Vigo? Jag har en Isuzu 3L 4x4 och betalar drygt 14t för klass 1 försäkring hos Mittaree.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag betalar 23000 för en 1a försäkring på min fortuner sportivo uttagen oktober 2012 Nypris på den låg på 1,5 miljoner baht. Därav låter 18000 för en liknande försäkring för en vigo, något högt? Då den max kostar hälften eller straxt över i inköpspris?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag betalar 23000 för en 1a försäkring på min fortuner sportivo uttagen oktober 2012 Nypris på den låg på 1,5 miljoner baht. Därav låter 18000 för en liknande försäkring för en vigo, något högt? Då den max kostar hälften eller straxt över i inköpspris?

 

Hej Janne,

 

Frugan betalade 14 000 Baht/år i försäkrning för sin Vigo 2.5G  i Bangkok, men det skiljer rätt mycket mellan olika försäkringsbolag. Skiljer sig också rätt mycket om en olycka händer, inte roligt att ha köpt en ny bil och få den lagad av "Khun Somchai på hörnet" med begangnade delar. Kan vara värt att tänka på, hade en hel del misssnöjda kunder som fick sina bilar skickade till "Khun Somchai på hörnet", och sen med alla problem efteråt.

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi betalar 15.750 THB för vår Pajero Sport 2009 för 1. klass försäkring.

 

Lagas på Mitsubishi, lackas på samma ställe som vi alltid fått lackjobb gjorda i Surin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...