Jump to content
IGNORERAD

Sittplats på flyget


Guest BpaijingKatai

Recommended Posts

Guest BpaijingKatai

Jag har tidigare kollat sittplatserna(och flygplans typen) på Seatguru, men det verkar inte funka nu.

Finns det annat ställe som man kan kolla alla flygbolagen på?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    11

  • M33

    5

  • Mankan

    4

  • 1609offe

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag har tidigare kollat sittplatserna(och flygplans typen) på Seatguru, men det verkar inte funka nu.

Finns det annat ställe som man kan kolla alla flygbolagen på?

kolla på ståplatser.com???????????????? :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Inte för mej, har testat igen med sök på bla SAS Sk973 : 

No results for this search. You can try browsing over 700 aircraft by airline name.

 

 

Här är den på länk:

http://www.seatguru.com/airlines/SAS_Airlines/SAS_Airlines_Airbus_A340.php

 

Hittas på "Browsa Airlines" sedan SAS

Där kommer du att hitta deras plan.

 

"Flaght search" kan funka senare Ny funktion,

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Jag skulle boka med Finnarna tänkte jag då de hade kanonpris med bra tid med mycket korta uppehåll, döm om min förvåning när jag fick höra att det skulle kosta 250SEK/pers/sträcka att reservera plats!!

Nu skippar jag nog Finnarna och siktar på annat bolag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle boka med Finnarna tänkte jag då de hade kanonpris med bra tid med mycket korta uppehåll, döm om min förvåning när jag fick höra att det skulle kosta 250SEK/pers/sträcka att reservera plats!!

Nu skippar jag nog Finnarna och siktar på annat bolag.

Det är kostnadsfritt vid incheckningen som kan göras 36 timmar innan

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Det är kostnadsfritt vid incheckningen som kan göras 36 timmar innan

 

Av någon konstig anledning så brukar jag checka in när jag kommit till flygplatsen det brukar vara ca 2-3 timmar innan planet ska lyfta vilket då betyder att om man är ett sällskap så kan man spridas ut över hela planet(nästan).

Hur jag skulle kunna checka in 36 timmar innan är för mej en gåta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Av någon konstig anledning så brukar jag checka in när jag kommit till flygplatsen det brukar vara ca 2-3 timmar innan planet ska lyfta vilket då betyder att om man är ett sällskap så kan man spridas ut över hela planet(nästan).

Hur jag skulle kunna checka in 36 timmar innan är för mej en gåta.

Online

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Online

 

Hmm, vi har nog lite olika uppfattning om incheckning, min incheckning är när jag dumpar väskan och får mitt boardingpass så jag kan gå iväg och sätta mej ner och dricka en pilsner och vänta på boarding.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, vi har nog lite olika uppfattning om incheckning, min incheckning är när jag dumpar väskan och får mitt boardingpass så jag kan gå iväg och sätta mej ner och dricka en pilsner och vänta på boarding.

Checka in kan man göra online, väskan dumpar man på bag drop.

Men du får gärna göra på ditt sätt, försökte bara visa att det finns möjlighet att välja sittplats utan extra kostnad 36 timmar innan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Checka in kan man göra online, väskan dumpar man på bag drop.

Men du får gärna göra på ditt sätt, försökte bara visa att det finns möjlighet att välja sittplats utan extra kostnad 36 timmar innan.

 

Jag är delvis med på vad du förklarar, hur får jag mitt boardingpass?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är delvis med på vad du förklarar, hur får jag mitt boardingpass?

 

Du printar ut det eller så kan du få det på sms eller mail tror jag, där får mackan förklara bättre. Jag har dock printat ut det.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Du printar ut det eller så kan du få det på sms eller mail tror jag, där får mackan förklara bättre. Jag har dock printat ut det.

 

Ok, då börjar jag koppla!!

Men då gäller set att vara mycket snabb vid 36 timmar kvar om man ska sitta samlat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Jag valde sittplats i går ,en månad förväg gratis med den supertrevliga Nonki :rolleyes:

 

Finnair??????

Link to comment
Dela på andra sajter

Du printar ut det eller så kan du få det på sms eller mail tror jag, där får mackan förklara bättre. Jag har dock printat ut det.

Kan även få det vid bag drop, eller så kan man hämta ut det vid vanliga incheckningen

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, då börjar jag koppla!!

Men då gäller set att vara mycket snabb vid 36 timmar kvar om man ska sitta samlat!

Exit och vissa specialplatser kostar extra även vis online chek-in, inte bara Finnair utan hos ett antal flygbolag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finnair??????

Nä det är nog Thaiair. Samsipsam undviker nog "Ryanair" till Thailand.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exit och vissa specialplatser kostar extra även vis online chek-in, inte bara Finnair utan hos ett antal flygbolag.

Denna platsen kostade inget extra (i somras)

 

post-6130-0-49818200-1387792502_thumb.jp

 

 

post-6130-0-87447900-1387792525_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Exit och vissa specialplatser kostar extra även vis online chek-in, inte bara Finnair utan hos ett antal flygbolag.

Ja det är väl gemensamt för de flesta lågkvalitetsbolag att de tar betalt för platsbokningen

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag valde sittplats i går ,en månad förväg gratis med den supertrevliga Nonki :rolleyes:

va blev det för datum?

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...