Jump to content
IGNORERAD

Julskinka i Pattaya


Chryzaliz

Recommended Posts

Det har du rätt i, men man kan ju vara med och visa hur man vill ha det styckat, och kan man ha framförhållning på 3 veckor, så går det ju som sagt att salta in själv...

 

Mvh. borje222

Men alltså, vi som bor här i Thailand, speciellt i Pattaya har inte längre framförhållning än att tänka på hur man ska ta sig från soffan till sängen denna dag. Längre än så tänker inte vi. Nu ska jag i alla fall släpa mig till duschen och sen krypa till kojs. Gonatt på dig borje222.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Benriach

    3

  • Fritz

    3

  • Kenneth4618

    2

  • leifen

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Men alltså, vi som bor här i Thailand, speciellt i Pattaya har inte längre framförhållning än att tänka på hur man ska ta sig från soffan till sängen denna dag. Längre än så tänker inte vi. Nu ska jag i alla fall släpa mig till duschen och sen krypa till kojs. Gonatt på dig borje222.

 

Fritz..

 

Jag kan väl hålla med så långt, att som karikatyr så funkar inlägget.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

leifen, on 15 Dec 2014 - 15:19, said:

Stycka kan dom inte, så att hitta en hel skinka är inte lätt.

Marknaderna brukar ha grisköttet i bitar om max 1 kg, och att kunna beställa en hel skinka kräver en hel del kunskaper i språket och en massa tålamod.

Vill man så kan man fixa det mesta ... sen kan man lägga sig ner o gråta vilket gör du Leifi ??
Link to comment
Dela på andra sajter

Stycka kan dom inte, så att hitta en hel skinka är inte lätt.

 

Marknaderna brukar ha grisköttet i bitar om max 1 kg, och att kunna beställa en hel skinka kräver en hel del kunskaper i språket och en massa tålamod.

 

Jo visst behövs kunskaper i språket, men det är inga problem med att få en hel skinka. Damen går till slaktaren på marknaden här och beställer, dagen efter så har vi den. Ligger i saltlake nu.

 

Med vänlig hälsning

BBJ

:good:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo visst behövs kunskaper i språket, men det är inga problem med att få en hel skinka. Damen går till slaktaren på marknaden här och beställer, dagen efter så har vi den. Ligger i saltlake nu.

 

Med vänlig hälsning

BBJ

:good:

Ta med en bild och visa vilken del

post-3485-0-32726100-1418697427.jpg

 

Denna på thai men minsta laget

post-3485-0-32791900-1418697428.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo visst behövs kunskaper i språket, men det är inga problem med att få en hel skinka. Damen går till slaktaren på marknaden här och beställer, dagen efter så har vi den. Ligger i saltlake nu.

 

Med vänlig hälsning

BBJ

:good:

 

Exakt samma läge här, en 4 kilos skinka ligger och gottar sig i saltlake och vill bli klar för kok och griljering dan före dan.

 

 

Oscar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena! Så här skrev jag förra året.
Recept finns det i massor på internet. Problemet var att hitta Salpeter(för att skinkan ska få lite röd färg o inte se grå ut)
Jag kör klassiskt,grovsalt,socker,salpeter o vatten.
Hittade det till sist på Apoteket.
köpte 4kg urbenad grisröv hos vår lokale slaktare.
Band upp röven med samma nät som thaiarna har till sitt fiske.(grönt nät)
Röven låg i saltlaken exakt 3 veckor.I Kylskåp. Vända den några ggr under tiden. Därefter urvattning i några timmar.
Köpte kött-termometer sista gången jag var i Pattis. Ligger en fin affär jämte Foodland som säljer köks-utrustning.
Kokade röven till innertemp var ca 71-72 grader.
Ta av nätet,skär bort svålen o griljera.
MUMMA för en hankatt  :17: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick en skinkmacka av Skuggan idag på Blue Lagoon, toast med smör, skinka , senap.fantastiskt god var den!  :-)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...