Jump to content
IGNORERAD

Julskinka i Pattaya


Chryzaliz

Recommended Posts

Ja, nästan i alla fall.

 

Hos tysken, Belucky i Naklua finns det färdigkokt julskinka att köpa. Bara att slänga in i ugnen och griljera.

 

Belucky ligger på Naklua Road 1 km från Delfinrondellen/Pattaya Nua på vänster sida.

 

Nu är det bara julölen som saknas.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Benriach

    3

  • Fritz

    3

  • Kenneth4618

    2

  • leifen

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja, nästan i alla fall.

 

Hos tysken, Belucky i Naklua finns det färdigkokt julskinka att köpa. Bara att slänga in i ugnen och griljera.

 

Belucky ligger på Naklua Road 1 km från Delfinrondellen/Pattaya Nua på vänster sida.

 

Nu är det bara julölen som saknas.

 

Finns mycket godsaker i den butiken.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...

Smakar kokt tysk skinka som våran julskinka? Dom har även på Big C men jag trodde inte det var samma sak

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Smakar kokt tysk skinka som våran julskinka? Dom har även på Big C men jag trodde inte det var samma sak

//G

Varifrån tror du de flesta julskinkorna på ICA och konsum kommer ifrån?

Ändrades av Benriach

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Varifrån tror du de flesta julskinkorna på ICA och konsum kommer ifrån?

Tomten? Nä men man kan ju laga till mat på olika sätt. 

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Så länge den är rimmad och kokt så är det väl någorlunda likt, men det beror ju självklart på kvaliteten på grisen, osv osv...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer julskinkan från Danmark så är den kryddad med antibiotika, bara för den goda smakens skull

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer julskinkan från Danmark så är den kryddad med antibiotika, bara för den goda smakens skull

Antibiotika är väl okänt i Thailand, finns i ett dussin olika färger till alla sjukdomar och som hälsokost.

 

Även för grisar och tvåbenta svin...

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar ingen roll var skinkan kommer ifrån så länge man inte ska prata med den :wink:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

är det samma tysk som har olika starka korvar också ??

Är det Belucky i Naklua du menar så var jag dit en sväng förra veckan och kollade, jag såg korvar både på längden och tvären men ingen julskinka.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har en tysk som bor två hus ifrån vårt på soien och i detta hus tillverkar han tillverkar diverse "tysk" mat (korv och andra charkuterier) som han levererar till varuhus och restauranger runt om i Pattis och efter att ha fått en liten blick in i hans "fabrik", så är jag väldigt försiktig när/om jag handlar tyska charkvarur i Pattis.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det Belucky i Naklua du menar så var jag dit en sväng förra veckan och kollade, jag såg korvar både på längden och tvären men ingen julskinka.

Fritz..

Jag tror man får beställa där

Link to comment
Dela på andra sajter

Fanns hur mycket skinka som helst förra veckan.

Kilopriset var inte direkt avskräckande det heller.

Men till Julen så skall det väl vara äkta grisröv?

Vad var kilopriset då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men till Julen så skall det väl vara äkta grisröv?

Vad var kilopriset då?

Hamna väl på 15 B men då var det inte benfritt
Link to comment
Dela på andra sajter

Gris finns ju i hela Thailand att köpa. Salt finns också så det största problemet är väl att hitta en ugn.

Lägg den i saltlake eller spruta som de köpta. Koka och griljera...Klart att avnjuta.

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Gris finns ju i hela Thailand att köpa. Salt finns också så det största problemet är väl att hitta en ugn.

Lägg den i saltlake eller spruta som de köpta. Koka och griljera...Klart att avnjuta.

Stycka kan dom inte, så att hitta en hel skinka är inte lätt.

 

Marknaderna brukar ha grisköttet i bitar om max 1 kg, och att kunna beställa en hel skinka kräver en hel del kunskaper i språket och en massa tålamod.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Stycka kan dom inte, så att hitta en hel skinka är inte lätt.

 

Marknaderna brukar ha grisköttet i bitar om max 1 kg, och att kunna beställa en hel skinka kräver en hel del kunskaper i språket och en massa tålamod.

Ibland blixtrar du till leifen !  Här håller jag med dig till 100% och det är tammetusan inte varje dag. :good:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stycka kan dom inte, så att hitta en hel skinka är inte lätt.

 

Marknaderna brukar ha grisköttet i bitar om max 1 kg, och att kunna beställa en hel skinka kräver en hel del kunskaper i språket och en massa tålamod.

 

Det har du rätt i, men man kan ju vara med och visa hur man vill ha det styckat, och kan man ha framförhållning på 3 veckor, så går det ju som sagt att salta in själv...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...