Jump to content
IGNORERAD

Fortkörning!


thomas001

Recommended Posts

om alla idi*ter som kör för fort håller sig hemma eller tar tåget/bussen så händer det kanske inga olyckor eller hur?

 

Nej, där har du helt fel eftersom alla olyckor inte beror på fortkörning.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 126
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    14

  • Kenneth4618

    9

  • FF

    7

  • Nemo

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nja, vad jag har märkt/läst så sker det tågolyckor titt som tätt i Thailand.

 

Mja, di ökar inte pga av att det sitter fler folk i kupeen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, di ökar inte pga av att det sitter fler folk i kupeen.

 

Nej, men antalet skadade o dödade ökar vid varje olyckstillfälle, om det är fler människor i kupeerna..

 

 

(Hur gör man för att få ett sånt där snestreck över e-et ??)

 

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, men antalet skadade o dödade ökar vid varje olyckstillfälle, om det är fler människor i kupeerna..

 

 

(Hur gör man för att få ett sånt där snestreck över e-et ??)

 

mvh

 

Exactemente, väldigt många kan dö i en olycka.

Köp ett tangentbord som har knappen märkt é

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är "för fort" ?

 

Förmodligen är "för fort" om man kör fortare än jan53.

 

Så man kan förmoda att "för sakta" är om man kör saktare än jan53.

 

Det är få förunnat att vara så fartmedveten som han.

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är "för fort" ?

Det dom flesta kallar för fort är det som är fortare än tillåtet, det som jag kallar för fort är när man kör fortare än man behärskar.

Christer/Arunee/Tawan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hoppas att forat kan ta ett majoritetsbeslut om att man skall köra lagom fort och så att man snarast möjligt kan få in detta i forumreglementet.

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

(Hur gör man för att få ett sånt där snestreck över e-et ??)

 

mvh

 

Följ den här länken så får du en lista på alla tecken.  Tryck på ALT  knappen samtidigt som du trycker  den 2 eller 3 siffriga koden till det tecken du vill ha.     :)

 

http://www.theasciicode.com.ar/

Link to comment
Dela på andra sajter

Min Caddy toppar över 170 enl mätaren, Passaten 220, moppen 265, har testat alla.

Och visst bidrar jag staten med lite extra pengar, har klarat mig i år..

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Min Caddy toppar över 170 enl mätaren, Passaten 220, moppen 265, har testat alla.

Och visst bidrar jag staten med lite extra pengar, har klarat mig i år..

 

  FF

 

Skäms på dig..! :police:

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv åker jag 16 mil t.o.r till jobbet, 90- väg nästan hela sträckan...brukar lägga mig på runt 70-km/t...För vem tusan vill ligga sist i en bilkö..! :thumbsup:

Och om ni bara visste hur många idi*ter som kör om..! :nono:

 

Mvh.borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Det e inte smällen som dödar ,,,de e farten :crazy:

 

Det är inte farten som dödar. Det är den hastiga inbromsningen vid kollissionen som dödar

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det e inte smällen som dödar ,,,de e farten :crazy:

 

 

It´s not the fart that kills it's the smell

 

/Eniis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Min Caddy toppar över 170 enl mätaren, Passaten 220, moppen 265, har testat alla.

Och visst bidrar jag staten med lite extra pengar, har klarat mig i år..

FF

Dom moderna mopparna är väl datastoppade vid 200?

Min moppe toppar 280 men jag har här i Thailand nöjt mig med att dra upp den i 200. Hade en likadan i sverige och drog mot en BMW en gång. Utan att jag märkte det innan jag tittade på hastighetsmätaren stod det 240 på mätaren. Och det kändes som man kunde kliva av och springa bredvid. Så nog har sverige motorvägar av klass. :D

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Min Caddy toppar över 170 enl mätaren, Passaten 220, moppen 265, har testat alla.

Och visst bidrar jag staten med lite extra pengar, har klarat mig i år..

 

  FF

Det var en snabb caddy,jag får alltid vänta in min.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en snabb caddy,jag får alltid vänta in min.

Gamla Bettan är väl inte direkt nån fartraket heller och det är jag glad för. Jag har sällan bråttom och det känns lugnt när vi puttrar fram i 90-100 km/h efter vägarna . Annars verkar det som dom på MPR som gillar att köra fort mera är oroade av att åka på böter än det faktum att dom utsätter både sig själva och andra för betydligt högre risk att allvarligt skadas eller omkomma i en olycka genom sin körstil.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns lite som detta med fart är lite olika till definitionen om man ser på inlägg i denna tråd, kanske enklast att dela upp i tex 3 grupper:

:neo:

Vad är att köra fort?

 

Grupp 1: Allt över 70 km/tim

 

Grupp 2: Allt över 110-120 km/tim

 

Grupp 3: Allt över 200 km/tim

 

Var ligger ni själva, jag tillhör nog grupp 2 när det gäller personbil och grupp 1 när det gäller moppen, yrkesmässigt är jag datastyrd :y7:

 

OBS! Jag dömer ingen utan bara iakttar :thumbsup:

 

Mvh

BBJ

:y2:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör oftast ca 130-140 på "motorvägarna". Ibland fortare.

På enkelfiliga vägar kör jag så snabbt det går och det känns OK. Brukar vara mellan 90-120.

Omkörningar ska gå fortast möjligt, men i princip alltid utan att chansa.

 

Med husvagn kör jag max 110.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör gärna fort på bra väg.Ibland riktigt fort både här och i Sverige. Hellre fullt koncentrerad än sakta,halvsovandes,prata i mobilen,skita i att bilen har backspeglar,ta för givet att inget händer eftersom jag kör sakta och håller mig inom lagliga hastigheter. 

Jag undviker att köra i Thailand. I Sverige är jag en oförbättrelig fortkörare. Enda gångerna jag har varit inblandade i krockar har varit i låga hastigheter.  En gång i ca. 0-20km/h när jag körde från Hudik till S-vall och det var kö från Njurundabommen in till S-vall.  Andra gången var när jag i ca 5km/h smög fram bakom en buske med solen bländande i ögonen och inte såg bilen som kom korsande. Detta var inne på ett industriområde. Båda dessa olyckor på 90-talet.

 

Första fallet var helt klart okoncentration.  Att köra fort och säkert håller en allert det håller jag med dig om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom moderna mopparna är väl datastoppade vid 200?

Min moppe toppar 280 men jag har här i Thailand nöjt mig med att dra upp den i 200. Hade en likadan i sverige och drog mot en BMW en gång. Utan att jag märkte det innan jag tittade på hastighetsmätaren stod det 240 på mätaren. Och det kändes som man kunde kliva av och springa bredvid. Så nog har sverige motorvägar av klass. :D

Nu är inte min moppe särskilt modern en 1997 som gått över 6000 mil.

Men dom nya är hastigetsmätaren stoppade vid 299 kmh..

post-5021-0-03678300-1398580931_thumb.jp

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är inte min moppe särskilt modern en 1997 som gått över 6000 mil.

Men dom nya är hastigetsmätaren stoppade vid 299 kmh..

attachicon.gifIMG_1531.JPG

FF

Ja min fireblade 900 är bara 1 år yngre.

Så det är ingen större sillnad :D

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Gamla Bettan är väl inte direkt nån fartraket heller och det är jag glad för. Jag har sällan bråttom och det känns lugnt när vi puttrar fram i 90-100 km/h efter vägarna . Annars verkar det som dom på MPR som gillar att köra fort mera är oroade av att åka på böter än det faktum att dom utsätter både sig själva och andra för betydligt högre risk att allvarligt skadas eller omkomma i en olycka genom sin körstil.

 

Fritz..

Kloka ord ,bra inlägg :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gamla Bettan är väl inte direkt nån fartraket heller och det är jag glad för. Jag har sällan bråttom och det känns lugnt när vi puttrar fram i 90-100 km/h efter vägarna . Annars verkar det som dom på MPR som gillar att köra fort mera är oroade av att åka på böter än det faktum att dom utsätter både sig själva och andra för betydligt högre risk att allvarligt skadas eller omkomma i en olycka genom sin körstil.

 

Fritz..

Hade jag haft råd att bli förtidspankis då kunde man vara väglus.. Men som dagsläget är man ska hinna med allt jobba 8,5 timmar dag 8 mil varje dag.

Då gäller det att hinna med allt, Ta hand om barnbarn kottar o allt annat. Nu är det bara 5 år kvar till väglusen..

Så full fart sparar tid..

 

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Gamla Bettan är väl inte direkt nån fartraket heller och det är jag glad för. Jag har sällan bråttom och det känns lugnt när vi puttrar fram i 90-100 km/h efter vägarna . Annars verkar det som dom på MPR som gillar att köra fort mera är oroade av att åka på böter än det faktum att dom utsätter både sig själva och andra för betydligt högre risk att allvarligt skadas eller omkomma i en olycka genom sin körstil.

 

Fritz..

Faktum är att jag inte tror att det är mer fartdårar på MPR än någon annan stans, just i denna tråd så blev det väl så för att protestera lite mot någon som började leka bror duktig"jag vet mycket bättre än alla och lyssna på mig" och kalla folk för idi*ter härs och tvärs enl sina egna ideal.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...