Jump to content
IGNORERAD

Fortkörning!


thomas001

Recommended Posts

För två veckor sedan hade jag besök av min bäste polare och hans sambo. Vi gjorde ett race till norra Thailand under en vecka. 

Thailand,Burma och Laos. Kanonkul! I går fick man detta på Posten. 2x400 Baht. Ca 200 mil blev det. Det kostar att ligga på topp :crazy:

Frugan är orolig att det droppar in fler!

 

post-8709-0-06749500-1387330873.jpg

 

post-8709-0-56439500-1387330905_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 126
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    14

  • Kenneth4618

    9

  • FF

    7

  • thomas001

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Om det bara blev två böter på 200 mil så måste du haft tur. För jag gissar att det var nog inte många meter som gick i laglig hastighet :)

 

(Har åkt med Thomas en gång. Och fort gick det)

 

Dessutom ska böterna betalas via posten och det ska skickas en massa papper så det tillkommer dessutom en massa pengar för avgifter, kuvert och porto för att bli av med pengarna. (Själv är jag givetvis lagligheten en själv, alltså en riktig väglus, men en gång anlitade jag en thailändare för att transportera en kompis till flyget i min bil så det är därför jag känner till rutinerna)

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det bara blev två böter på 200 mil så måste du haft tur. För jag gissar att det var nog inte många meter som gick i laglig hastighet :)

 

(Har åkt med Thomas en gång. Och fort gick det)

 

Dessutom ska böterna betalas via posten och det ska skickas en massa papper så det tillkommer dessutom en massa pengar för avgifter, kuvert och porto för att bli av med pengarna. (Själv är jag givetvis lagligheten en själv, alltså en riktig väglus, men en gång anlitade jag en thailändare för att transportera en kompis till flyget i min bil så det är därför jag känner till rutinerna)

Tjena Poffa! Kan rutinerna...är inte första gången. Troligtvis inte sista heller!

Link to comment
Dela på andra sajter

håller man under 120 Km/tim så klarar man normalt fartkamrerna / pistoler

 

Om inte polisen är i trängande behov av pengar för då kan man nog få fortkörningsböter även om står parkerad!

 

Ett standardställe för fartkontroll är på motorvägen strax innan Don Muang, nordlig riktning, så den platsen passerar jag alltid i laglig hastighet, 80 km/tim. Det är förvisso livsfarligt och med uppenbar risk med besök bakifrån att köra så långsamt på en motorväg när även trafiken längst åt vänster håller långt över 100, men för att slippa trassel med polisen ser jag till att passera kontrollen i lagenlig hastighet.

 

Detta till trots har jag vid två tillfällen blivit stoppad och avkrävd böter för fortkörning. Trots att jag var den garanterat enda bilen som inte körde för fort. Ska dock erkännas att jag efter att ha påpekat vad jag tycker om att bötfällas för något som jag absolut inte gjort faktiskt slapp betala! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du GPS i bilen kan man kolla i loggen vilka farter man höll fram till kontrollen. Brukar räcka med att man pekar på GPS:en och säger att vi kan titta i loggen så blir poliserna lite medgörligare

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

För två veckor sedan hade jag besök av min bäste polare och hans sambo. Vi gjorde ett race till norra Thailand under en vecka. 

Thailand,Burma och Laos. Kanonkul! I går fick man detta på Posten. 2x400 Baht. Ca 200 mil blev det. Det kostar att ligga på topp :crazy:

Frugan är orolig att det droppar in fler!

 

attachicon.gifrace.jpg

 

attachicon.gifrace1.jpg

Vilken trafikfarlig bilist, skulle minst ha blivit av med kortet i 1 ar.

Om inte fangelse i 6 manader.

Link to comment
Dela på andra sajter

För två veckor sedan hade jag besök av min bäste polare och hans sambo. Vi gjorde ett race till norra Thailand under en vecka. 

Thailand,Burma och Laos. Kanonkul! I går fick man detta på Posten. 2x400 Baht. Ca 200 mil blev det. Det kostar att ligga på topp :crazy:

Frugan är orolig att det droppar in fler!

 

attachicon.gifrace.jpg

 

attachicon.gifrace1.jpg

Inte nog med att du riskerar ditt eget liv. Du riskerar också oskyldiga andras. Så från mig blir det inga applåder.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

2x400 på 200 mil, billigt. 800 thb det är vad det brukar kosta mellan Buriram & Pattaya enkel resa. Och då pratar vi kvittolösa böter för div. Saker. Tex fortkörning på motorväg. 65 km/ timmen, utanför laemchabang. Förlänge i höger körfält med pickup. Felaktigt skattekvitto på hyrbil mm. Dessutom ett flertal hungriga poliser. Hungergraden har iofs minskat från 250 thb till 100 sedans jag fick mitt thai körkort.

// Baan

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Och vad vill Herr Enis säga med detta klipp. Kan varken Tyska eller Franska. Slutade med Go for Zero.

Är det någon form av noll-vision gällande döda i trafiken?

Det vill väl vi alla uppnå!

Kul att du letade upp min tråd från förra året.

Finns Engelsk text. Och den handlar om konsekvenserna som kan uppkomma ifall man kör för fort.

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns Engelsk text. Och den handlar om konsekvenserna som kan uppkomma ifall man kör för fort.

Enis

Dvs högre än noll kilometer per timme?

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns Engelsk text. Och den handlar om konsekvenserna som kan uppkomma ifall det går för fort.

Enis

:crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Dvs högre än noll kilometer per timme?

Nollvisionen, hört talas om den? Ett säkerhetsarbete som andra delar av världen tagit till sig.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns Engelsk text. Och den handlar om konsekvenserna som kan uppkomma ifall man kör för fort.

Enis

Jag kör gärna fort på bra väg.Ibland riktigt fort både här och i Sverige. Hellre fullt koncentrerad än sakta,halvsovandes,prata i mobilen,skita i att bilen har backspeglar,ta för givet att inget händer eftersom jag kör sakta och håller mig inom lagliga hastigheter. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nollvisionen, hört talas om den? Ett säkerhetsarbete som andra delar av världen tagit till sig.

Då bör man inte överskrida noll kilometer per timme om man vill lyckas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Applåder och tack för inblicken

Här på MPR samlas alla världsmästare även inom bil(fort)körning.

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Då får man omförhandla om det överenskomna priset.       :D

Bäst att boka per timme och inte per tömmning.  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick också en sådant brev hemskickat. Bilen hade gått i 123 km/h vet inte vem som körde för det var bara bild på reg-skylten! Men nu vet man att det verkligen finns kameror, och att de funkar!

Dessutom vet de var man bor.

Ändrades av Niro
Link to comment
Dela på andra sajter

Applåder och tack för inblicken

Här på MPR samlas alla världsmästare även inom bil(fort)körning.

Enis

Vi känner ju inte varandra! Men ska detta inlägg var en form av idi*t-förklaring av t.ex mig som kör för fort ibland!!

Då betackar jag mig för dina nedvärderande inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

det verkar som om man håller under / max 120 Km / tim  så klarar man sig från böter från kameror och pistoler (radar)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör gärna fort på bra väg.Ibland riktigt fort både här och i Sverige. Hellre fullt koncentrerad än sakta,halvsovandes,prata i mobilen,skita i att bilen har backspeglar,ta för givet att inget händer eftersom jag kör sakta och håller mig inom lagliga hastigheter. 

 

Du vet att det ena inte utesluter det andra?

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...