Jump to content
IGNORERAD

Tycker ni hon är pålitlig?


Yangsri surat

Recommended Posts

Yangsri surat, on 16 Dec 2013 - 10:49, said:

o hon vill inte att vi ska komma till hua hin och besöka henne där hon jobbar.

 

Jag tar för givet (hoppas för din egen skull) att du internet-trollar nu. Om inte, så är du nog ordentligt blåsat av den här tjejen.     :P

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 157
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Yangsri surat

    21

  • Baa

    10

  • civona

    10

  • Nemo

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

500thb för att sälja mat. Möjligt men knappast troligt.

Hela upplägget luktar lögner.

Åk dit oanmäld. Se till att få se var hon jobbar. Var hon sover. Om det blir livat och "You don´t trust me!" argumentet dyker upp så syna bluffen. Älskar hon dig så tar hon en sån blunder & du får krypa på knäna & be om ursäkt. 

Fördelen är att i framtiden kommer du alltid att kunna lita på henne.
Skulle satsa en hygglig summa på att du är en i mängden tyvärr...

Gör dig själv tjänsten att gå till botten med saken så fort som möjligt så att du sedan kan ha en bra semester med fokus på den som är viktigast i ditt liv nämligen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem på det här forumet känner henne bättre än dig? 

 

Eftersom han ställer frågan här på forumet, så verkar han ju inte känna henne särskilt väl.     :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem på det här forumet känner henne bättre än dig? 

Om det vill sig riktigt illa så kan det var många. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Spring....

 

Varför skaffar hon ett jobb 1 vecka innan du kommer ? ( eller berättar att hon har ett ).

om hon inte har något att dölja så hade hon väl berättat detta direkt när hon åkte till

HH. Så ni kunnat boka om. Som jag ser det så vill hon inte bo i Sverige och om det

är det du vill så är det inget att satsa på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som någon nämnde; sätt din dotter i främsta rummet och ta er till sol och bad. Långt ifrån nöjesindustrin. Det är liksom inte läge att leka kärlekskrank försmådd deckare med sin egen dotter som ressällskap. Det är ju alldeles uppenbart vad lite du betyder för henne genom att hon väljer ett jobb som matförsäljare före dig, visserligen för en lön som gör vilken thai som helst grön av avund. Nästan den dubbla, helt nyligen rekommenderade, minlönen för ett dagsverke. 

 

Skillnad hade kanske varit om du rest ensam. Då hade det möjligen varit lite kul att kolla upp hur det förhöll sig även om resultatet inte varit särskilt upplyftande eftersom hon av någon outgrundlig anledning inte vill ha dig dit, där hon befinner sig.

 

Klockorna borde väl f.ö. ringa redan när hon vantrivdes med sin situation senast hon besökte dig här i Sverige. Det är ju 9 av 10 thaidamers våta dröm. Iaf de från nordost.

 

Glöm och gå vidare och se till att du får en fin semester med ditt eget kött och blod, är det bästa råd iaf jag kan komma på utifrån kända förutsättningar. 

 

 

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dubbel, bubbel.

Ändrades av lenno

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är mer en märkligt att hon inte vill se dig i HH.Varningsklocka.Svaret på din fråga är NEJ.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att hon vantrivdes här och åkte hem efter 2 månader ger nog inte så stort hopp om framtiden. :not_i:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg ut en relativt nytaget bild så får du ett snabbt svar vad hon jobbr med i HH!

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

500thb för att sälja mat. Möjligt men knappast troligt.

 

500 baht om dagen är nog ganska rimlig ersättning om det sker i samband med en festival eller annan happening, sen är ju dagarna över jul, och visserligen även över nyår, peak season och gör väl att 500 baht kanske är mer trolig än otrolig ersättning. Har hört om tjejer som erbjudits 1000 baht om dagen för att servera öl vid speciella happenings.

 

Det framgår ju trots allt inte vad det är för form av matförsäljning hon skulle syssla med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trippel fippel.

Ändrades av lenno

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

500 baht om dagen är nog ganska rimlig ersättning om det sker i samband med en festival eller annan happening, sen är ju dagarna över jul, och visserligen även över nyår, peak season och gör väl att 500 baht kanske är mer trolig än otrolig ersättning. Har hört om tjejer som erbjudits 1000 baht om dagen för att servera öl vid speciella happenings.

 

Det framgår ju trots allt inte vad det är för form av matförsäljning hon skulle syssla med.

Hon kanske ska sälja skäggbiff?Klipp och åk ner och njut med din dotter.Och varför kan hon ta ledigt över nyår som verkligen är högsäsong för försäljare?Är nog som nån sa-farangen har åkt hem då-det gäller att schemalägga bra för att det ska funka.Hur gammal är hon?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Hon kanske ska sälja skäggbiff?Klipp och åk ner och njut med din dotter.Och varför kan hon ta ledigt över nyår som verkligen är högsäsong för försäljare?Är nog som nån sa-farangen har åkt hem då-det gäller att schemalägga bra för att det ska funka.Hur gammal är hon?

 

Ta ledigt? Jag tolkade det som att hon fått ett tillfälligt jobberbjudande om att sälja mat för 500 baht om dagen.

 

Ja jävlar, det är visserligen inte jul än men nog ter det sig som självaste julafton för alla förståsigpåare här på MPR att få blända med sina kunskaper i ämnet, trovärdiga thaitjejer. Fattas bara att btt kommer in i tråden och visar vart skåpet ska stå :rotfl: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Att hon vantrivdes här och åkte hem efter 2 månader ger nog inte så stort hopp om framtiden. :not_i:

Min kärring trivdes inte i sverige första gången,,,,,,så vi har asså inget hopp om framtiden????

 

Vi är fortfarande ihop å har varit det i 3 år i maj

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta ledigt? Jag tolkade det som att hon fått ett tillfälligt jobberbjudande om att sälja mat för 500 baht om dagen.

 

Ja jävlar, det är visserligen inte jul än men nog ter det sig som självaste julafton för alla förståsigpåare här på MPR att få blända med sina kunskaper i ämnet, trovärdiga thaitjejer. Fattas bara att btt kommer in i tråden och visar vart skåpet ska stå :rotfl:

Men det blir ju svårt för BTT att gååggla just på detta.Men några visdomsord har han säkert. :thumbsup:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang maten å 500thb så är det möjligt om hon gör maten själv å säljer,,kärringen sålde mat för mellan 800-1500thb om dagen minus kostnaden ca:300-400thb

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta ledigt? Jag tolkade det som att hon fått ett tillfälligt jobberbjudande om att sälja mat för 500 baht om dagen.

 

Ja jävlar, det är visserligen inte jul än men nog ter det sig som självaste julafton för alla förståsigpåare här på MPR att få blända med sina kunskaper i ämnet, trovärdiga thaitjejer. Fattas bara att btt kommer in i tråden och visar vart skåpet ska stå :rotfl:

 

Tror ni inte han gjort det redan, kanske som TS, känns väl inte otroligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

[size=14]Hej alla MPR vänner jag har en fråga, hur skulle  ni gjort med er tjej. Jag har känt  henne i nästan 2 år ,o under den tiden har jag varit i Thailand och besökt henne 4 ggr med denna. Hon har varit 2 månader i Sverige i år men hon längtade hem så jag ombokade billjetten ,planen va 3 månader [/size]

[size=14]Fick reda på att en vecka innan vi  kmr ner till Thailand att  jag o min 19 åriga dotter som hon känner sedan 1 år tillbaka, att min tjej inte kommer.att möta mig på flygplatsen . för att hon fått jobb i Hua hin att sälja mat. 500 bath om dagen (hon säljer mat)   Hon har inget fast jobb och brukar annars stanna hemma och bara ta hand om sina föräldrar. Jag förstår att hon vill tjäna pengar och att hon inte kan bara sitta hemma och vänta på mig. Jag har erbjudigt mig att betalas 500  varje dag bara hon kommer till hotellet i Pattaya nu. Vi kom överens att vi skulle bo här på hotellet i 10 dagar med frukost och det visste hon 4 månader  innan att vi skulle komma ner till Thailand. men hon kan inte komma hit förrän 28 dec o hon vill inte att vi ska komma till hua hin och besöka henne där hon jobbar.[/size]

[size=14]Den 28 dec kommer hon och hämtar oss så vi kan åka till Isan att fira nyår tillsammans med familjen som gärna vill träffa oss igen ,jag vill höra er åsikt innan jag agerar.MVH.[/size]

Så är ni i Thailand redan?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror ni inte han gjort det redan, kanske som TS, känns väl inte otroligt.

 

Tänk att den tanken slagit mig också. . . .  .nu sitter Berit & Co och garvar läppen av sig i soffan.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte ofta jag lägger några meningar i dessa trådar. Jag förutsätter att TS är ärlig från sin synvinkel.

Mina tankar:

 

1. Varför boka Pattis när du har en tjej på gång? Nu framgår det inte hur ni träffats, men förutsätter att det är en tjej som vill gänga sig och komma bort från barsvängen (om hon nu kommer därifrån), eller absolut inte vill hänga där. Hon kanske inte vill hänga i Pattis, och säger det med andra ord? Och dessutom, varför pattis med en 19-årig dotter?

 

2. Kolla med tjejen om ni kan träffas i Hua Hin för att reda ut saker och ting? En timmes möte. Vill hon jobba i Hua hin för att tjäna pengar (500 baht om dan ser jag som helt möjligt på att sälja mat, då vi inte fått några detaljer. 500 i försäljning eller i lön?? Stor skillnad).

 

3. Skit i Pattis helt nu när dottern är med, om ni kan åka förbi Hua Hin, gör det ett par dar om det lirar med tjejen. Sen kanske dra till Koh Samet, Koh chang som kanske är lite roligare ställen för dig och dottern. Hon kan träffa jämåriga som hon kan hänga med.

 

4. Om dottern har andra att hänga med så kan du ju lätt göra saker på egen hand, dvs träffa tjejer. Både för ST, massage med HE, och även seriösa tjejer som tar sig till öarna över helgerna. Kommer ju gäng med thaiare från Bangkok och andra ställen. Din dotter funkar ju som bra magnet för andra kvinnor.

 

5. Avsluta med några dar i Bangkok så dotter får lite cool shopping och nöjen. Lite bio, justa barer, restaurangbesök etc etc..

 

Förstår att det svider, men känns ju inte bra att hon åkte hem efter bara två månader. Ser ju inte bra ut om du tänkt att hon ska bo hos dig i Sverige i framtiden.

 

Ta semestern för vad det är om du inte får dina önskemål ich viljor igenom. Ingen idé att kämpa för något som inte är.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Du vet redan svaret, annars hade du inte ställt frågan. Du vill bara ha dina misstankar bekräftade.

Glöm henne och detta är omedelbart. Lägg i stället all din energi på din dotter.

Li har också läst din fråga, hon sa: glöm den kvinnan, hon älskar inte dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Yangsri surat

Åk till Hua Hin ändå och försök att hitta henne på ställen där faranger träffas.

får se hur vi gör,tack för ditt svar

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...