Jump to content
IGNORERAD

Tycker ni hon är pålitlig?


Yangsri surat

Recommended Posts

Yangsri surat

Hej alla MPR vänner jag har en fråga, hur skulle  ni gjort med er tjej. Jag har känt  henne i nästan 2 år ,o under den tiden har jag varit i Thailand och besökt henne 4 ggr med denna. Hon har varit 2 månader i Sverige i år men hon längtade hem så jag ombokade billjetten ,planen va 3 månader

Fick reda på att en vecka innan vi  kmr ner till Thailand att  jag o min 19 åriga dotter som hon känner sedan 1 år tillbaka, att min tjej inte kommer.att möta mig på flygplatsen . för att hon fått jobb i Hua hin att sälja mat. 500 bath om dagen (hon säljer mat)   Hon har inget fast jobb och brukar annars stanna hemma och bara ta hand om sina föräldrar. Jag förstår att hon vill tjäna pengar och att hon inte kan bara sitta hemma och vänta på mig. Jag har erbjudigt mig att betalas 500  varje dag bara hon kommer till hotellet i Pattaya nu. Vi kom överens att vi skulle bo här på hotellet i 10 dagar med frukost och det visste hon 4 månader  innan att vi skulle komma ner till Thailand. men hon kan inte komma hit förrän 28 dec o hon vill inte att vi ska komma till hua hin och besöka henne där hon jobbar.

Den 28 dec kommer hon och hämtar oss så vi kan åka till Isan att fira nyår tillsammans med familjen som gärna vill träffa oss igen ,jag vill höra er åsikt innan jag agerar.MVH.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 157
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Yangsri surat

    21

  • Baa

    10

  • civona

    10

  • Nemo

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Om du inte är en skojare så skippa henne då hon inte visar storre intresse for dig då ni inte setts på länge.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skumt att inte få komma och hälsa på där hon jobbar,vill väl ha sitt område själv misstänker jag, (men jag kan ha fel med)

Link to comment
Dela på andra sajter

Storyn känns väl inte så trovärdig.

Du är ju inte nummer ett för henne, utan långt ned på listan verkar det som.

 

Men 500b för att sälja mat var ju inte dåligt för att vara i Thailand

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla MPR vänner jag har en fråga, hur skulle  ni gjort med er tjej. Jag har känt  henne i nästan 2 år ,o under den tiden har jag varit i Thailand och besökt henne 4 ggr med denna. Hon har varit 2 månader i Sverige i år men hon längtade hem så jag ombokade billjetten ,planen va 3 månader

Fick reda på att en vecka innan vi  kmr ner till Thailand att  jag o min 19 åriga dotter som hon känner sedan 1 år tillbaka, att min tjej inte kommer.att möta mig på flygplatsen . för att hon fått jobb i Hua hin att sälja mat. 500 bath om dagen (hon säljer mat)   Hon har inget fast jobb och brukar annars stanna hemma och bara ta hand om sina föräldrar. Jag förstår att hon vill tjäna pengar och att hon inte kan bara sitta hemma och vänta på mig. Jag har erbjudigt mig att betalas 500  varje dag bara hon kommer till hotellet i Pattaya nu. Vi kom överens att vi skulle bo här på hotellet i 10 dagar med frukost och det visste hon 4 månader  innan att vi skulle komma ner till Thailand. men hon kan inte komma hit förrän 28 dec o hon vill inte att vi ska komma till hua hin och besöka henne där hon jobbar.

Den 28 dec kommer hon och hämtar oss så vi kan åka till Isan att fira nyår tillsammans med familjen som gärna vill träffa oss igen ,jag vill höra er åsikt innan jag agerar.MVH.

Hej, skippa den tjejen, hon har tydligen inget intresse av dig i din fam.mister man en så finns det tusen åter brukar man säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Peter Hultgren

Antingen glömmer du henne helt eller tar en tur ner till Hua Hin. Troligen hittar du henne på någon av bargatorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ska du till Pattaya att göra, givetvis åker du till det ställe din donna jobbar oavsett vad hon säger.

 

Och passar det inte då att umgås med dig, eller ens träffa dig på ledig tid. . . . så är väl saken klar, såvida man inte vill dela henne med fler försörjare!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

För at ge en lite annorlunda tolkning betr arbete och ledighet.

Har man ett okvalificerat arbete typ matförsäljning tar man inte ledigt i några dgar, man får helt enkelt inte komma tillbaka så den delen av storyn ger jag henne helt rätt i.

Att hon inte vill att du ska komma dit kan man ju tolka olika, men tjänar hon 500 THB/dag så gissar jag att hon (om storyn håller) jobbar minst 15 timmar om dygnet och då räcker knappast resten till annat än att vila.

Ni ska ju i alla fall "hem till byn" tillsammans så ett visst hopp om ärlighet kan det nog finnas.

Gillar du tjejen så tycker inte jag att du ska skippa henne "osett".

Ta chansen att lyckas, men var försiktig med att ge efter för pengakrav, och försök få till någon sorts bekräftelse på att du är den enda hon satsar på!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Risk för att hon bor hos en farang i Hua hin eller jobbar på en bar. Jag hade inte kunnat hålla mig och åkt dit och kollat. Problemet är att oavsett om det är sanningen hon säger eller inte så kommer hon då bli så förbannad att allt kommer ta slut ändå. Tappa ansiktet är tydligen ingen höjdare.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Risk för att hon bor hos en farang i Hua hin eller jobbar på en bar. Jag hade inte kunnat hålla mig och åkt dit och kollat. Problemet är att oavsett om det är sanningen hon säger eller inte så kommer hon då bli så förbannad att allt kommer ta slut ändå. Tappa ansiktet är tydligen ingen höjdare.

Varför ska hon bo hos en farang? Kan ju i så fall lika väl vara en Thaisnubbe!

Men visst kan det upplevas lite konstigt, men eftersom jag varken känner TS eller tjejen vill jag inte dömma, eller fördömma!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart du ska lite på henne... Finns inga opålitliga brudar

Genom sig själv känner man andra och det är inte alltid positivt hahaha.

Annars håller jag med SF, jag hade åkt ner och kollat.

Jag är alldeles för nyfiken för att släppa sånt förutsatt att hon betyder en hel del för mig, annars hade jag sagt tack och hej.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kom överens att vi skulle bo här på hotellet i 10 dagar med frukost och det visste hon 4 månader innan

Är det kanske frukosten som är problemet?

Skämt åsido, du kommer ju bara att gå runt och undra, hur kul är det? Säg att om ni inte "får" komma till HH och hälsa på så blir det minsann ingen Isaan trip heller. Åka dit utan att säga nåt låter farligt för hälsan, vem vet vad som väntar där, särskilt när du har dottern med dig.
Sätt dottern i första rummet, inte så trevligt för henne att se sin far i denna position, vet ju själv att man blir som en fjantig tonåring av dessa damers spel. Ha en trevlig semester tillsammans istället.
Är inte 500 baht om dan för att sälja mat väldigt bra betalt förresten?

Mvh från en skeptiker som gjort alla missthai, förlåt, misstag.

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte så att hon får 500 baht per gång, annars skulle hon kunna komma till dig, eftersom du vill betala for det hon förlorar per dag ( 500 ) för hon skall ändå sluta sälja mat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Yangsri surat

O herre gud va många o bra svar det hade jag inte väntat mig av er MPR.  återkommer med svar än en gång ett sort tack. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sätt dottern i första rummet, inte så trevligt för henne att se sin far i denna position, vet ju själv att man blir som en fjantig tonåring av dessa damers spel. Ha en trevlig semester tillsammans istället.

Mvh från en skeptiker som gjort alla missthai, förlåt, misstag.

Mja, ska en 19årig dotter sättas i första rummet så kanske för det första inte Pattaya är så trevligt, definitivt bättre med HH i så fall, för dotras skull menar jag..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, ska en 19årig dotter sättas i första rummet så kanske för det första inte Pattaya är så trevligt, definitivt bättre med HH i så fall, för dotras skull menar jag..

Hua Hin är ju som Pattaya. Cha Am är bättre eller Bangsaray.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, ska en 19årig dotter sättas i första rummet så kanske för det första inte Pattaya är så trevligt, definitivt bättre med HH i så fall, för dotras skull menar jag..

Det är ju sant, men ett HH med en möjligen lurig kvinna som sätter griller i farsgubben kanske inte heller är så kul? Man kanske ska undvika båda ställena, finns ju så mycket mer?

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju sant, men ett HH med en möjligen lurig kvinna som sätter griller i farsgubben kanske inte heller är så kul? Man kanske ska undvika båda ställena, finns ju så mycket mer?

 

Absolut, vad som helst men inte Pattaya. . . . 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför lägga ner tid å åka å kolla en brud

 

Jag skulle bara sagt ok up to u å skippat henne om hon inte är mer intresserad än så,,,,,,men det är jag det

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har fragat "tycker ni hon ar palitlig", marklig fraga, for att overhuvud taget kunna ge dej nagot rad, maste du ge lite bakgrund, t.ex har du traffat henne i en bar i Pattaya eller nagon annan ort med motsvarande utbud, om sa skulle vara fallet skulle jag nog dra oronen at mej, behover inte vara fel for det finns sjalvklart undantag, under min tid som fastboende i Pattaya larde jag kanna en hel del damer i verksamheten, oftast hade dessa galant damer ett helsike att fa ihop schemat med alla turistnissar som anlande och trodde att flickvannen satt hemma i byn och vantade pa dom.

I ovrigt haller jag med ovriga talare, Pattis ar val inget trevligt stalle att ta med en 19 arig dotter, finns ju sa manga andra stallen har i paradiset.

Halsningar

Chan2013

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte lätt, men jag tror allt att jag hade åkt ner till HH ett par dagar innan jag hade sagt till henne att jag egentligen skulle komma till TH, så får du förhoppningsvis ett snabbt svar om hon är att lite på eller ej.

 

Det var så jag gjorde med min första kärlek, sa inte ett ord om att jag skulle komma till byn, tänk er själva hur det såg ut I Isaan för snart 25 år sedan och mig på en moppe rakt ut I ingenting… Hehe rena rama Clirre…

 

Ville verkligen ha reda på om det stämde att det kunde finnas så mycket sjuka bufflar, amputerade armar, moppeolyckor etc etc. Och vet ni vad, det gjorde det, farbrorn hade fått armen I skördetröskan, bufflen låg och flämtade I sitt bås (hade fått någon sjukdom) och brodern hade kört ihjäl sig på moppen tro det eller ej men svärfar dog 3 dagar efter att jag kom dit, så inte är det så att alla ljuger inte... men en del har kanske mer otur än andra

 

Lycka till men var försiktig och det inget fel på att vara lite nyfiken.

 

Glömde säga att vi sedan gifte oss och fick två härliga barn och är det något jag ångrar I mitt liv (det finns en del att ångra) så är det det att jag skilde mig från min första stora thaikärlek… har aldrig sett henne ledsen även om livet hennes har varit mycket hårt, och många "bufflar" har varit sjuka... 

 

Nicke nyfiken

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...