Jump to content
IGNORERAD

Varning för Internetlurendrejare


gubben4906

Recommended Posts

Läs detta nedan

 

LÄS DENNA TRÅD, VIKTIGT OM HUR DU SLIPPER BLI LURAD AV SKURKAR OCH BANDITER.

http://blogg.tkj.se/bedrageri-phishing-natfiske-7-exempel/

 

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej ja de väldigt vanliga

Har nog fått ett 15 tal sådana meil på 3 veckor.

 

Har inte gått på lurendrejeriet

 

Kjell

Link to comment
Dela på andra sajter

Det från telia har jag fått 2 gånger.

Men det skulle vara större risk att kanske gå på det om dom kunde stava ordentligt.

Men det är klart att man blev lite fundersam, men som sagt för mycket stavfel.

Katrider

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte fått någon men jag har alla mina räkningar på Autogiro så det dras automatiskt varje månad.

 

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

För att inte tala om alla miljoner och lyxbilar man vunnit och fått besked om i olika mail

 

Att alla bedrägeriförsök finns är ganska känt. Det mest skrämmande är att det finns folk som går på att dom vunnit 1 miljon euro från FN:s lotteri. Särskilt om dom aldrig köpt en lott där !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, uppenbarligen finns det personer som verkar väldigt benägna att tro på jultomten. Så länge dessa människor finns får vi tydligen finnas oss i att besväras av dessa email.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte fått någon men jag har alla mina räkningar på Autogiro så det dras automatiskt varje månad.

 

gubben

 

Same same här med   :police: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, uppenbarligen finns det personer som verkar väldigt benägna att tro på jultomten. Så länge dessa människor finns får vi tydligen finnas oss i att besväras av dessa email.

 

Herr Chang har talat.

Peddo-Muhammed och Oäkting-Jesus är väl äldre än Tomten och det finns "folk" som tar dessa på allvar så lämna Jultomten ifred i ett par hundra år så de andra stollarna hinner komma ikapp...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick det här mailet idag.

 

 

Hej, 

Vi har märkt att din senaste betalning åtalades tva ganger på samma gång, och det är på grund av ett tekniskt fel.

När du bekräftar informationen på kortet, kommer vi att återbetala till ditt konto.

Sida återbetalning:

OBS!: Detta är en obligatorisk åtgärd. Underlåtenhet att uppdatera dina uppgifter kommer att leda till kreditkort suspension.

© Copyright Visa Europe @ 2013

 

Den usla stavningen är ju en direkt giveaway men eftersom jag idag använt mina kreditkort så är det kanske lätt att falla i fällan? Notera att jag tagit bortb länken. Mailet kom från en mailadress som inte hade någonsomhelst anknytning till Visa eller Mastercard.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Handlar ni inte med kort????

 

Det kommer mail från Visa/Mastercard också, att transktionerna blivit dragna dubbelt.

 

Som de ser ut är det samma avsändare..

 

 

Mvh Kjell

Link to comment
Dela på andra sajter

Handlar ni inte med kort? ???

 

Det kommer mail från Visa/Mastercard också, att transktionerna blivit dragna dubbelt.

 

Som de ser ut är det samma avsändare..

 

 

Mvh Kjell

 

Nja, som du ser i mitt exempel så "Åtalades" mitt kort två gånger. Undrar hur många år i spjället mitt kort fick...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Peddo-Muhammed och Oäkting-Jesus är väl äldre än Tomten och det finns "folk" som tar dessa på allvar så lämna Jultomten ifred i ett par hundra år så de andra stollarna hinner komma ikapp...

 

Visst...

 

Likaväl som en del tar dasspappersblaskorna Aftonbladet och Expressen på fullt allvar. De har uppenbarligen sin publik, och jag kan inte klandra de som publicerar skiten. Pengar luktar inte.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma godtrogna och svagt allmänbildade människor som blir lutade på nätet, som förr i tiden blev lurade på traditionellt sätt.

Är man bara vaken och ser allt på webben på ett sunt sätt så är det ingen större risk att bli scamad där än på gatan.

Det är fortfarande mångfaldigt fler som blir robbade på fysiska kontanter, än som blir det "digitalt"

Jag har använt kontokort från "början" på nätet och aldrig haft något som helst problem.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...