Jump to content
IGNORERAD

Thailand vinter 2013-2014


gst

Recommended Posts

post-5922-0-46113900-1386434255_thumb.pn

 

Startar min resetråd redan idag, det börjar ju dra ihop sig till avresa, och den första veckan i Thailand har jag inte tillgång till nät, så det blir i bästa fall någon uppdatering via telefonen. Jag är inte så förtjust i att lägga in resetrådar när man kommit hem, då känns inte allt så aktuellt längre.

 

Vi åker som sagt på onsdag, och åker då direkt upp till Ubon Ratchathani (Någon som vet om man får checka in bagaget direkt till Ubon på Arlanda, eller om man måste ta ut det i Bangkok? Första gången vi reser direkt, brukar annars mellanlanda i Bangkok några dagar).

 

Stannar ca en vecka uppe i byn, sedan blir det en vecka i Pattaya, innan vi åker upp till annandagstäffen i Udon. Efter annandagsträffen är det planerat några dagar i Bangkok, innan vi åker ner till Hua Hin för att fira nyår (ingen av oss har varit i Hua Hin tidigare).

 

Vore ju kul att sammanstråla med några forummedlemmar under resans gång. I Udon vet jag ju att så kommer att ske, men även på andra platser. Vi beräknar komma till Pattaya den 18:e december, och till Hua Hin den 30:e december.

 

Ska försöka hålla tråden så aktuell det går under resans gång.

 

Det ska bli så skönt att slippa detta:

 

post-5922-0-67557200-1386434242_thumb.jp

 

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 230
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • gst

    172

  • Sam sip sam

    7

  • Towe

    7

  • dotcom

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Packat och klart, och vi höll oss nästan inom vikten. Fick plocka bort lite grejjer vi tänkt ta med, men jag hoppas att de inte är alltför petiga med vikten på Arlanda, vi är fortfarande några kilon över.

 

post-5922-0-34799300-1386685200_thumb.jp

 

Nu är det i alla fall inte långt kvar, åker med tåget starx före åtta i morgon bitti.

 

post-5922-0-76789100-1386685212_thumb.pn

 

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen framme i Trakan och har fått mobilt bredband. Var lite krångligt i Trakan :( Kommer lite uppdateringar i morgon hoppa.s jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i byn är det bara jobb, jobb, jobb. Medan jag ägnat MIF åt lättare jobb (eldragning) ha resten av släkten ägnat sig åt det betydligt tyngre jobbet trädfällning.

post-5922-1387015458,27_thumb.jpg

Det blir ju fint efteråt i alla fall.

post-5922-1387015486,07_thumb.jpg

Ska bli skönt att komma till Pattaya och få lite semester, speciellt för min fru som inte får en lugn stund här uppe (och ja, helt plötsligt fungerade det att bilder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fem män jobbade åtminstone 30 minuter med biltvätten, och priset blev 140 bath :)

Tråkigt väder idag, har regnat sedan morgonen, och prognosen för resten av dågen ser inte bättre ut :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Fem män jobbade åtminstone 30 minuter med biltvätten, och priset blev 140 bath :)

Tråkigt väder idag, har regnat sedan morgonen, och prognosen för resten av dågen ser inte bättre ut :(

då tvättade du ju bilen i onödan o förlorade 140 baht :crazy:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

trevligt med ännu en resetråd! :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

då tvättade du ju bilen i onödan o förlorade 140 baht :crazy:

Det behövdes ändå, den var så fruktansvärt duktig även under. Dessutom blev den rengjord inuti också :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Semester är det minsta man har uppe i byn. Är inte all släkt här hos oss (ganska OK) så ska de frånvarande besökas (mycket tråkigare). Varför kan de inte lära sig engelska?

Inte ens MPR är någon räddning då jag har för dåligt 3G för att kunna titta på bildtrådar :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken tur att vi åker härifrån i morgon. Nu börjar det bli alldeles för kallt för mig. 15 grader i morse, 16 nu kl 10. Prognosen säger 12 i morgon bitti. Får verkligen hoppas på varmare i Pattaya.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 grader i Trakan även idag på morgonen, men nu är vi på väg till Ubon och bussen till Pattaya. Förhoppningsvis lite varmare där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...