Jump to content
IGNORERAD

DTAC simkort för mobil m.m


Up2You

Recommended Posts

Hej!

 

Har haft samma nummer ganska många år men nu har man ju inte varit i Thailand på snart 2 år och då inte använt sim kortet.

Nån som vet om det fortfarande fungerar eller måste jag skaffa nytt? Har ju hört att dom gäller bara i 1 år om man inte använder det regelbundet.

 

Klämmer in en annan fråga som inte gäller ämnet :crazy:  Någon som vet om det går att låsa upp operatör låst Iphone 5 och Samsung galaxy s4? och vad kostar det i Thailand i så fall ?

Läste på nån sida att samsung galaxy s4 inte går att låsa upp i Thailand och använda thai sim kort då mobilerna är låsta i europa och norden..nån som vet nåt om detta om det stämmer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Har haft samma nummer ganska många år men nu har man ju inte varit i Thailand på snart 2 år och då inte använt sim kortet.

Nån som vet om det fortfarande fungerar eller måste jag skaffa nytt? Har ju hört att dom gäller bara i 1 år om man inte använder det regelbundet.

Klämmer in en annan fråga som inte gäller ämnet :crazy: Någon som vet om det går att låsa upp operatör låst Iphone 5 och Samsung galaxy s4? och vad kostar det i Thailand i så fall ?

Läste på nån sida att samsung galaxy s4 inte går att låsa upp i Thailand och använda thai sim kort då mobilerna är låsta i europa och norden..nån som vet nåt om detta om det stämmer?

Då har det gått ut på datumet. Du hade kunnat logga in och förlängt datumet för några baht ett par gånger om året.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var i Bangkok sist var jag inne på många ställen och hörde efter upplåsning av min iphone 4. Det skulle bli mycket dyrare än dom 350:- det kostade att låsa upp

på comviq efter 12 månader.

 

Kanske har olika operatörer olika priser på upplåsning. Kanske gäller olika för olika telefoner också. Blev varnad också för att låsa upp med jailbrake. Dom sa att när man sen uppdaterar

sitt operativsystem kan upplåsningen sluta funka igen.

 

Lycka till med upplåsningen.  :_russian:

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var i Bangkok sist var jag inne på många ställen och hörde efter upplåsning av min iphone 4. Det skulle bli mycket dyrare än dom 350:- det kostade att låsa upp

på comviq efter 12 månader.

Kanske har olika operatörer olika priser på upplåsning. Kanske gäller olika för olika telefoner också. Blev varnad också för att låsa upp med jailbrake. Dom sa att när man sen uppdaterar

sitt operativsystem kan upplåsningen sluta funka igen.

Lycka till med upplåsningen. :_russian:

När du jailbreakar telefonen så innebär det att du ändrar programvaran i telefonen och plockar bort låsningen. Nästa gång du uppdaterar den så kommer ju ett färdigt program ersätter allt det gamla, detta betyder att de förändringar som du har gjort blir soprent borta.

Dessutom så finns det troligtvis inte ett nytt jailbreak att tillgå direkt efter en uppdatering heller utan du får vänta tills det kommer ett pålitligt sätt att jailbreaka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...