Jump to content
IGNORERAD

Säkerhetskontrollen i cph


nikuku

Recommended Posts

En fråga:Åker till Thailand nu på onsdag och min bror med familj ska med. Hans dotter har krupp och han ska ha med hennes medicin Lepethon 250ml och vill ha det i handbagaget, det är morfin i medicinen! Kan det bli problem? Behövs det nåt läkarintyg eller sen får man väl bara ha 100ml eller? Tacksam för svar!!! God jul

Link to comment
Dela på andra sajter

Dela upp innehållet i flera förpackningar om 100ml, man får ta flera i handbagaget men max 100ml per förpackning.

Allt som ryms i den plastpåse (1 påse) som finns vid säkerhetskontrollen är ok.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dela upp innehållet i flera förpackningar om 100ml, man får ta flera i handbagaget men max 100ml per förpackning.

Allt som ryms i den plastpåse (1 påse) som finns vid säkerhetskontrollen är ok.

 

Läs frågan innan du svarar och gör bort dig.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs frågan innan du svarar och gör bort dig.

Har gjort det, vad blev fel i svaret?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har gjort det, vad blev fel i svaret?

 

Att du inte svarade på huvudfrågan, sen gjorde jag bort mig för att jag inte läste ända till slutet. God Jul.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Huvudfrågan var säkerhetskontrollen i cph.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nar jag flog for nagra ar sedan fanns det ingen kontroll I alla fal var det ingen oppning av Hbagge det var bara att ga till planet som stod vid ett annat finger tror det var A Som sagt inget darimellan Nagot forvanad belv jag

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Nar jag flog for nagra ar sedan fanns det ingen kontroll I alla fal var det ingen oppning av Hbagge det var bara att ga till planet som stod vid ett annat finger tror det var A Som sagt inget darimellan Nagot forvanad belv jag

Offe

 

Ingen säkerhetskontroll innan planet ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Huvudfrågan var säkerhetskontrollen i cph.

Nar jag for nagar ar sedan flog via CPH Fanns det ingen Kontroll Gick mellan tror jag C till A omk kl 19 Ar 2009 eller 2010

Hur det ar nu vet jag ej

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen säkerhetskontroll innan planet ?

Nej Vi var forsenade omk 15min Men jag sag ingen plats som i tex Vana Helsingfors

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Nar jag for nagar ar sedan flog via CPH Fanns det ingen Kontroll Gick mellan tror jag C till A omk kl 19 Ar 2009 eller 2010

Hur det ar nu vet jag ej

Offe

 

Passerade du ingen säkerhetskontroll någonstans på resan där ditt handbagage kollades och röntgades ?????????

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Passerade du ingen säkerhetskontroll någonstans på resan där ditt handbagage kollades och röntgades ???? ?????

Arn inget mera Har varit pa de flesta sma flygplatser Vien Zurich Helsingfors Har aldrig sluppit sa jag ar fortfarande forvanad 

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Arn inget mera Har varit pa de flesta sma flygplatser Vien Zurich Helsingfors Har aldrig sluppit sa jag ar fortfarande forvanad 

Offe

 

Har du hört talas om EU och Schengen ?

 

Så hur tycker du Trådskaparen skall göra med sina mediciner i den säkerhetskontroll som ALLTID finns i början på varje resa ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du hört talas om EU och Schengen ?

 

Så hur tycker du Trådskaparen skall göra med sina mediciner i den säkerhetskontroll som ALLTID finns i början på varje resa ?

Som det har sagts tidigare Kolla Med Abmasad o tull Har skalv hjartmedecin och om dessa 5 forpackningar hsr det aldrig sagts nagot 

Kollade karta pa CPH Security ligger mellan C o B Man kan emligt karta ga fran B till A som jag tror jag gjorde Oxa F till C funkar Men ej F C till A B 

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Som det har sagts tidigare Kolla Med Abmasad o tull Har skalv hjartmedecin och om dessa 5 forpackningar hsr det aldrig sagts nagot 

Kollade karta pa CPH Security ligger mellan C o B Man kan emligt karta ga fran B till A som jag tror jag gjorde Oxa F till C funkar Men ej F C till A B 

Offe

 

Du fattar visst inte

 

Man måste passera en säkerhetskontroll och där hantera medicinerna och läkarintyg, behållare som är större än 100 ml etc etc när man startar en resa. Byter man inom EU/Schengen behöver man inte kollas ytterligare en gång

 

När man kommer tillbaka måste man dels passera en säkerhetskontroll i Bangkok och dels en om man byter flyg inom EU/Schengen

 

Exempel:

Nerresa från Arlanda till Bangkok med planbyte i Köpenhamn

Säkerhetskontroll på Arlanda och ingen i Köpenhamn

 

Exempel:

Hemresa från Bangkok till Arlanda med planbyte i Köpenhamn

Säkerhetskontroll i Bangkok och Säkerhetskontroll i Köpenhamn

 

Vid alla säkerhetskontroller får TS problem med sin 250 ml flaska. Dels därför att den är större än tillåtna 100 ml flaskor ombord i handbagaget och del för att innehållet är morfinbaserat. Både läkarintyg och kanske lämpliga papper från tullen skulle jag rekommendera men det absolut säkraste är att prata med tullen i god tid innan resan och frågan hur man gör

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja lite tr;gt ar det

Da undrar jag varfor sekk i Helsingfors och Vien Zurich ar ju inte med i Eu men Schengen Bra svar var det anda

Du fattar visst inte

 

Man måste passera en säkerhetskontroll och där hantera medicinerna och läkarintyg, behållare som är större än 100 ml etc etc när man startar en resa. Byter man inom EU/Schengen behöver man inte kollas ytterligare en gång

 

När man kommer tillbaka måste man dels passera en säkerhetskontroll i Bangkok och dels en om man byter flyg inom EU/Schengen

 

Exempel:

Nerresa från Arlanda till Bangkok med planbyte i Köpenhamn

Säkerhetskontroll på Arlanda och ingen i Köpenhamn

 

Exempel:

Hemresa från Bangkok till Arlanda med planbyte i Köpenhamn

Säkerhetskontroll i Bangkok och Säkerhetskontroll i Köpenhamn

 

Vid alla säkerhetskontroller får TS problem med sin 250 ml flaska. Dels därför att den är större än tillåtna 100 ml flaskor ombord i handbagaget och del för att innehållet är morfinbaserat. Både läkarintyg och kanske lämpliga papper från tullen skulle jag rekommendera men det absolut säkraste är att prata med tullen i god tid innan resan och frågan hur man gör

Link to comment
Dela på andra sajter

Både Finland och Österrike är med i både EU och Schengen !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Nikuku!

Be doktorn skriva ut ett TRAVEL CERTIFICATE på medicinen.

Jag kör med det och aldrig haft några problem.

Ha en trevlig resa✈️

Raggarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar! Det får bli att kontakta läkare och thai ambassaden!

Vad roligt det är när folk engagerar sig för att hjälpa en helt främmande människa... Jag blir så glad!

Tack än en gång

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...