Jump to content
IGNORERAD

Bra månadsboende i Centrala Pattaya?


Mankan

Recommended Posts

Är det någon som har några färska tips på bra boende för en månad i Pattaya. Pris i mellan 20000-30000 bath/mån är ok

 

Gärna pool. Jag vill bo nedanför 3:e gatan mellan klangen och Pattaya tai.

 

View talay 6 skulle jag gärna bo på om det fanns rätt lägenhet till rätt pris. Någon som har några känningar?

 

LK mansion såg jag hade rum som såg hyfsade ut. Någon som bott där eller känner till om det är slitet. Går det att ta sig dit från soi Bukao eller måste man komma från Klangen?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar numera oftast boka in vänner som kommer på besök på det här hotellet

 

http://www.natureviewpattaya.com/

 

Bra valuta för pengarna har alla tyckt. Dock har de inte stannat så länge som en månad. Hamnar väl nära maxbeloppet i din budget för en månad

 

Ligger på Soi Buakhow. Går du rakt fram när du kommer ut från hotellet hamnar du på major/avenue shopping mall vid 2nd road.

 

Recensioner här: http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g293919-d2089884-Reviews-Nature_View_Hotel-Pattaya_Chonburi_Province.html

 

Skippar du poolkravet finns det några  små guesthouses på Soi Lengkee mellan 3rd road och Soi Buahkow som är relatvt nya och ser fräscha ut. Har innan kostat runt 600- 700 THB natten, Kanske har de höjt lite inför high season. Kan kolla upp det närmare om det är intressant, går förbi där nästan dagligen.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som har några färska tips på bra boende för en månad i Pattaya. Pris i mellan 20000-30000 bath/mån är ok

 

Gärna pool. Jag vill bo nedanför 3:e gatan mellan klangen och Pattaya tai.

 

View talay 6 skulle jag gärna bo på om det fanns rätt lägenhet till rätt pris. Någon som har några känningar?

 

LK mansion såg jag hade rum som såg hyfsade ut. Någon som bott där eller känner till om det är slitet. Går det att ta sig dit från soi Bukao eller måste man komma från Klangen?

 

 

LK Mansion är helt OK för sitt pris.

 

Kommer in ifrån Soi Bukao eller ifrån Soi Diana

Tycker INTE om dom som kan allt om allt  :fie:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar numera oftast boka in vänner som kommer på besök på det här hotellet

 

http://www.natureviewpattaya.com/

 

Bra valuta för pengarna har alla tyckt. Dock har de inte stannat så länge som en månad. Hamnar väl nära maxbeloppet i din budget för en månad

 

Ligger på Soi Buakhow. Går du rakt fram när du kommer ut från hotellet hamnar du på major/avenue shopping mall vid 2nd road.

 

Recensioner här: http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g293919-d2089884-Reviews-Nature_View_Hotel-Pattaya_Chonburi_Province.html

 

Skippar du poolkravet finns det några  små guesthouses på Soi Lengkee mellan 3rd road och Soi Buahkow som är relatvt nya och ser fräscha ut. Har innan kostat runt 600- 700 THB natten, Kanske har de höjt lite inför high season. Kan kolla upp det närmare om det är intressant, går förbi där nästan dagligen.

Verkar inte finnas så mycket bilder på rummen så det är svårt att bilda sig en uppfatting. Gillar dock inte när det inte finns någon riktig avdelad dusch. Blir bara att man blöter ner hela toastolen och hela golvet vid dusch.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

LK Mansion är helt OK för sitt pris.

 

Kommer in ifrån Soi Bukao eller ifrån Soi Diana

Har inte riktigt fattat vart det ligger. Men om man kommer man dit från Soi Diana är jag nog herlt lost  ???

post-3918-0-96071100-1386263722.jpg

post-3918-0-96071100-1386263722.jpg

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Verkar inte finnas så mycket bilder på rummen så det är svårt att bilda sig en uppfatting. Gillar dock inte när det inte finns någon riktig avdelad dusch. Blir bara att man blöter ner hela toastolen och hela golvet vid dusch.

Och då måste man dra av sig byxorna helt annars blir dom blöta när man tar en sittning, det gillas inte :nono:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte riktigt fattat vart det ligger. Men om man kommer man dit från Soi Diana är jag nog herlt lost  ???

Skulle tro att dom pratar om "LK Metropole"

LK Mansion ligger väl längst ner på Soi Buakaow

den lilla instickaren innan du kommer till Klangen :17: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Och då måste man dra av sig byxorna helt annars blir dom blöta när man tar en sittning, det gillas inte :nono:

Vad är problemet?

Skit först och duscha sen! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som har några färska tips på bra boende för en månad i Pattaya. Pris i mellan 20000-30000 bath/mån är ok

 

Gärna pool. Jag vill bo nedanför 3:e gatan mellan klangen och Pattaya tai.

 

View talay 6 skulle jag gärna bo på om det fanns rätt lägenhet till rätt pris. Någon som har några känningar?

 

LK mansion såg jag hade rum som såg hyfsade ut. Någon som bott där eller känner till om det är slitet. Går det att ta sig dit från soi Bukao eller måste man komma från Klangen?

 

 

Jag bor på VT6 för 25 000 baht/mån. Prata med Ann hon kan säkerligen ordna något åt dig.

info@condo6.com

Enligt mig kan man inte bo bättre/centralare för detta pris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor på VT6 för 25 000 baht/mån. Prata med Ann hon kan säkerligen ordna något åt dig.

info@condo6.com

Enligt mig kan man inte bo bättre/centralare för detta pris.

Ja det låter bra. Får ta att skicka ett mejl. Är det en Ann som svarar på denna.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det låter bra. Får ta att skicka ett mejl. Är det en Ann som svarar på denna.

 

 

Jag tror det bara är Ann som kollar den mejlen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej !

LK Mansion är ju bra om man vill höra allt grannarna säger och gör. DVS. Pappväggar. Upplevde faktiskt likadant nu senast på LK Royal Suite i deras Annex som förövrigt, för att krångla till det lite är, fd LK Mansion :-) Poolen är ju liten på LK Mansion oxå. Har själv svårt att välja nuförtiden.

Bodde nu I veckan på Mercure men det är ju lite dyrare än din budget. Men angående lyhördhet berör det ju på hur känslig man är. Själv blir blir det värre med åren men det är väl åldern...Återkommer om jag kommer på något som jag tyckte/tycker är bra. Dags att sova efter senaste hemresan...

Mvh

Är det någon som har några färska tips på bra boende för en månad i Pattaya. Pris i mellan 20000-30000 bath/mån är ok

 

Gärna pool. Jag vill bo nedanför 3:e gatan mellan klangen och Pattaya tai.

 

View talay 6 skulle jag gärna bo på om det fanns rätt lägenhet till rätt pris. Någon som har några känningar?

 

LK mansion såg jag hade rum som såg hyfsade ut. Någon som bott där eller känner till om det är slitet. Går det att ta sig dit från soi Bukao eller måste man komma från Klangen?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor på VT6 för 25 000 baht/mån. Prata med Ann hon kan säkerligen ordna något åt dig.

info@condo6.com

Enligt mig kan man inte bo bättre/centralare för detta pris.

Då har jag skickat ett mejl. Hyr du flera månader när du du fått de priset?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har jag skickat ett mejl. Hyr du flera månader när du du fått de priset?

brukar vara svårt att få bara en månadshyra där ,ska se om jag har kvar mailen till dom jag hyrde av annars har nog lamai64 den

se på fan jag hade den kvar ,skickar över den till dig

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Sutus Court som ligger i korsningen Soi Buakhoaw och Soi Diana har rum från 450 till 900 baht.

De har även månadsboende men kommer inte ihåg priset.

Hotellet har både swimming pool och jacuzzi,

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor på VT6 för 25 000 baht/mån. Prata med Ann hon kan säkerligen ordna något åt dig.

info@condo6.com

Enligt mig kan man inte bo bättre/centralare för detta pris.

Fick ett snabbt svar men de hade tyvärr inget ledigt. Men tack för tipset.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick ett snabbt svar men de hade tyvärr inget ledigt. Men tack för tipset.

 

 

Har vart ifrån dator och internet några dagar därav min frånvaro.

Jag hyra flera månader, synd det var slut för dig, var ute i god tid nästa gång så löser de säkert allt åt dig. Nu när det är högsäsong så är det nog svårare kan jag tro.

 

Hoppas du hittar något annat istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har vart ifrån dator och internet några dagar därav min frånvaro.

Jag hyra flera månader, synd det var slut för dig, var ute i god tid nästa gång så löser de säkert allt åt dig. Nu när det är högsäsong så är det nog svårare kan jag tro.

 

Hoppas du hittar något annat istället.

Japp helt klart ska man vara ute i god tid men tyvärr har jag inte kunnat ha något klart pga jobbet. Har fortfarande inte fått klartecken bara ett troligen.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Går nog ordna Lk Metropole för runt 30.000..

Bra rum och fin pool.

Rock on!

Tyvärr fullbokat enligt deras sida när jag ska dit i januari

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...