Jump to content
IGNORERAD

Separerat


acdc

Recommended Posts

Det är faktiskt familjen som ställer krav på henne att farangen skall försörja dom med,så hon känner en enorm press ifrån familj och släktingar.jag tycker synd om henne att behöva ha det ansvaret att hon ska i stort sett försörja hennes familj som för den delen är yngre än vad jag är.

Ha det

Efter nästan 12 år med min darling så har hon faktiskt börja tvivla på att familjen kommer först. Hon har ställt upp ända sen hon var 16 år (långt innan träffade mig) skickat bidrag till sina föräldrar. Många gånger har vi väldigt tufft pgr pengar pressen från föräldrarna.

Har själv funderat många gånger om gör rätt som fortsätter vårat förhållande.

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 142
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • acdc

    17

  • måne

    10

  • Baa

    8

  • Wangthong

    7

Mest aktiva i denna tråd

Efter nästan 12 år med min darling så har hon faktiskt börja tvivla på att familjen kommer först. Hon har ställt upp ända sen hon var 16 år (långt innan träffade mig) skickat bidrag till sina föräldrar. Många gånger har vi väldigt tufft pgr pengar pressen från föräldrarna.

Har själv funderat många gånger om gör rätt som fortsätter vårat förhållande.

Omvärdera föräldrarna istället.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Så sant min förra fru ville inte komma till Sverige helt plötsligt, då hade jag precis skickat ner 20 tusen kronor för henne att spendera och 2500 varje månad i ett år, mamman ville ha egna pengar, då min fd påstod saker som säkert var halv sanningar, som jag inte kunde med, sms,ade bay bay, då ändrades allt hon ville komma, pengarna skulle i förvinna horisonten för mamman , skickade inga mer pengar dom 20 tusen sa jag skulle nu gå till flygbiljett, men jag skickade pengar för uppehälle, att träffa en från ett annat kultur land är som att bygga en IKEA möbel andra eller tredje hyllen sen får man nog ihop det.

Helvetes, då kommer detta att bli dyrt då jag ät inne på min första :(

Nu är hon ganska trevlig och inga krav har kommit, dock har jag varit tydlig med att jag varken kan eller vill betala några pengar för att släkten ska kunna dra sig tillbaka.

Ändrar sig detta så kommer det naturligtvis kännas tråkigt men jag får nog tacka för mig samt det trevliga vi hade isåfall och så får det sluta där.

Ser inte riktigt poängen med att köpa kärlek, då kan man lika gärna hyra den timvis när man känner att mus skulle sitta fint samt då se till att spendera pengarna rätt så man vid dessa tillfällen har kalaspinglor istället för den genomsnittliga frun med tillhörande skavanker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog att dem flesta föräldrar vill att barnen får ett bättre liv än en själv, gärna mycket bättre.

Gudskelov att di ente ble lia törstiga som jau :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Min Fd´s  mamma gick i själv påtagen pension när jag kom in i bilden när hon blev 60 år gammal, jag får gå kanske när jag är 67 om jag har tur.

Pensionsåldern i Thailand är 60 år. Så det är i ditt fall svårt att säga vad som är orsaken. Har du ökade krav på försörjning efter pensionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är faktiskt familjen som ställer krav på henne att farangen skall försörja dom med,så hon känner en enorm press ifrån familj och släktingar.jag tycker synd om henne att behöva ha det ansvaret att hon ska i stort sett försörja hennes familj som för den delen är yngre än vad jag är.

 

Ha det

detta är så jävla vanligt att tjejerna å pressade av sina familjer,så trött på detta...Min fru försöker att inte ha så mycket kontakt med dom i Thailand känns bättre så faktiskt

hej alla glada.Thai är bäst

Link to comment
Dela på andra sajter

Omvärdera föräldrarna istället.

Vem ska göra det? Jerker eller hans tjej/fru?

 

Låter väldigt enkelt :thumbsup:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem ska göra det? Jerker eller hans tjej/fru?

 

Låter väldigt enkelt :thumbsup:

Det är väldigt enkelt,har man inte råd så har man inte.Ska man jobba häcken här hemma för att försörja människor som är fullt arbetsföra men lata när de ser en farang komma in i bilden,NEJ,Det kostar en hel del innan man fått in sin TGF i arbetslivet här hemma,då finns det väl ingen anledning att få ur folk(som kan jobba)ur detsamma p.g.a. att de inte vill jobba.Finns det däremot ett barn inblandat så får man givetvis betala kostnaderna för det.Men att föräldrarna ska pensionera sig i förtid,NÄNÄ.Inte i min värld iaf.(om man nu inte är äckligt rik,vilket jag inte är)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Pensionsåldern i Thailand är 60 år. Så det är i ditt fall svårt att säga vad som är orsaken. Har du ökade krav på försörjning efter pensionen.

Nu är vi skilda, men jag betalade samma före som efter men tyckte nog att hon blev väl bekväm, och det värsta var att hon tyckte om att skälla på mig om titt som tätt om fläkten var på för högt, el, mat när det var jag som pröjsade allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är vi skilda, men jag betalade samma före som efter men tyckte nog att hon blev väl bekväm, och det värsta var att hon tyckte om att skälla på mig om titt som tätt om fläkten var på för högt, el, mat när det var jag som pröjsade allt.

Hon hade för lite att göra.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Yangsri surat

Hej alla MPR vänner , hur skulle  ni gjort med er tjej. Jag har känt  henne i nästan 2 år ,o under den tiden har jag varit i Thailand o besökt henne 4 ggr med denna. Hon har varit 2 månader i Sverige i år men  längtade hem så jag ombokade billjetten ,planen va 3 månader

Fick reda på att en vecka innan vi  kmr ner till Thailand att  jag o min 20 åriga dotter som hon känner sedan 1 år tillbaka, att min tjej inte kmr.att möta mig på flygplatsen . för att hon fått jobb i Hua hin att sälja mat. 500 bath om dagen.   innan dess jag har sagt försök att hitta vilket jobb som helst men sitt inte hemma o bara vänta på mig., jag har erbjudigt mig att betala 500  varje dag bara hon kmr.till hotellet i Pattaya nu. Enl överenskommelse skulle vi bo här på hotellet i 10 dagar med frukost o det visste hon 4 månader  innan att vi skulle komma ner till Thailand. men hon kan inte komma hit förrän 28 dec o hon vill inte att vi kmr,ner till hua hin o besöker henne där hon jobbar

Den 28 dec kmr,hon o hämtar oss så vi kan åka till isan att fira nyår tillsammans med familjen som gärna vill träffa oss igen , ,jag vill höra er åsikt innan jag agerrar.MVH.

Thailändska traditioner går före ALLT annat - tyvärr är det så.

När barnen kan försörja sina föräldrar bör de också göra det.

Även min älskling tycker så, ändå har hon varit svenska i över 35 år. Verkar som det sitter i generna.

h

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Det är faktiskt familjen som ställer krav på henne att farangen skall försörja dom med,så hon känner en enorm press ifrån familj och släktingar.jag tycker synd om henne att behöva ha det ansvaret att hon ska i stort sett försörja hennes familj som för den delen är yngre än vad jag är.

 

Ha det

frugans mor berätta för frun att granndottern blev gift och en sinsod vart uppvisad o låg på en dryg miljon,så svärmor planerar en giftas ceremoni för oss till vi kommer dit på mitt första besök i byn nu i vår.

Frun påminde henne om att hon valt ett månatligt underhåll istället för sinsod,för drygt 1,5 år sedan.

Hon räknade lite snabbt ihop mellan tummen o pekfingret hur mkt hon fått i underhåll hittills och sa det till mamma.

Och att det inte skulle bli någon sinsod fick svärmor veta.

Svärmor vart galen och skrek enligt frugan " You cheaper then Woa" Yuo need to change Poa" Jag tycker det rimmar lite  :thumbsup:

Jag tycker det känns lite otrevligt och vet inte hur jag känner för svärmor,hon verkar fått flera skruvar lösa.

Känner mig även lite lessen för min tirak´s skull. Mammor e ju viktiga för dom här thaiorna..

 

Svärmor har fått mer o mer smak för farang pengar

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Ja fy fan vad många thaitjejer som får lida för sina snikna mödrar. Been there, done that men nu har jag det bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

frugans mor berätta för frun att granndottern blev gift och en sinsod vart uppvisad o låg på en dryg miljon,så svärmor planerar en giftas ceremoni för oss till vi kommer dit på mitt första besök i byn nu i vår.

Frun påminde henne om att hon valt ett månatligt underhåll istället för sinsod,för drygt 1,5 år sedan.

Hon räknade lite snabbt ihop mellan tummen o pekfingret hur mkt hon fått i underhåll hittills och sa det till mamma.

Och att det inte skulle bli någon sinsod fick svärmor veta.

Svärmor vart galen och skrek enligt frugan " You cheaper then Woa" Yuo need to change Poa" Jag tycker det rimmar lite  :thumbsup:

Jag tycker det känns lite otrevligt och vet inte hur jag känner för svärmor,hon verkar fått flera skruvar lösa.

Känner mig även lite lessen för min tirak´s skull. Mammor e ju viktiga för dom här thaiorna..

 

Svärmor har fått mer o mer smak för farang pengar

 Är Poa är din fru och Woa hennes syster? Hur mycket skickas det per månad?

 

Om du ska slippa Sinsod helt kanske du får öka lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket

Betala för kärlek ,sin sod  bar fine  andra gör det , men inte jag skulle aldrig komma på fråga. tradition i  Thailand  nej isaan min erfarenhet i social grupp 3----

Link to comment
Dela på andra sajter

 Är Poa är din fru och Woa hennes syster? Hur mycket skickas det per månad?

 

Om du ska slippa Sinsod helt kanske du får öka lite.

Poa det är jag. Woa är kossa. Handlar inte så mkt om pengar här,handlar mer om att svärmor tappat greppet helt och inte mår någe vidare.

Men tack för tipset ändå! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det kontroversiella i att se sin familj som nummer ett? För det är väl rent biologiskt som så att man ser familjen som etta och resten som tvåa? Att frugans familj "frågar" efter det ena och det andra är dock ett problem. Ett problem som är mycket enkel att lösa: ge inget. Om det varit så att min framtida frus familj "frågade" efter något men fick inte det och sen blev sura över det... tja... det är inga personer jag vill ha något att göra med. Det är deras förlust, inte min.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja då var det slut efter fem år känns faktiskt tungt nu.

 

Ha det

Hela falltet ar fyllt av nya blommor

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...