Jump to content
IGNORERAD

Separerat


acdc

Recommended Posts

  • Svar 142
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • acdc

    17

  • måne

    10

  • Baa

    8

  • Wangthong

    7

Mest aktiva i denna tråd

Se det från den nya sidan att du är singel och fri...det andra är historia

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

En seperation är att jämställa med att någon man älskar dör. Sorgearbetet är det samma och det finns inga genvägar det måste få ta den tid som det tar. Prata om det med vänner 'riktiga' vänner som orkar lyssna och förstår.

Är man i en kolkällare kan det inte bli mörkare, bara ljusare. Skriva av sig på MPR är också ett bra sätt att lätta på trycket, här finns säkert många som gått igenom samma sak och kommit ut i ljuset och som jag tror delar med sig av sina erfarenheter och kan ge tips och råd.

Kämpa på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då var det slut efter fem år känns faktiskt tungt nu.

 

Ha det

Det går över

Har själva lämnat ena Thaitjej efter långt förhållande.

Träffades första gången 1999 det tog slut 2011 december.

Detta är alltid jobbigt.

Jag har det bra nu.

Ha det bra!

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var tråkigt att höra.Har själv två separationer bakom mig,båda fleråriga förhållanden som jag trodde skulle vara för evigt

Som tidigare sagts så är det ett slags sorgearbete som måste gås igenom men du kommer att komma ut starkare

Lycka till och ha det bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var tråkigt att höra.Har själv två separationer bakom mig,båda fleråriga förhållanden som jag trodde skulle vara för evigt

Som tidigare sagts så är det ett slags sorgearbete som måste gås igenom men du kommer att komma ut starkare

Lycka till och ha det bra

Tack alla

 

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är faktiskt familjen som ställer krav på henne att farangen skall försörja dom med,så hon känner en enorm press ifrån familj och släktingar.jag tycker synd om henne att behöva ha det ansvaret att hon ska i stort sett försörja hennes familj som för den delen är yngre än vad jag är.

 

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det är faktiskt familjen som ställer krav på henne att farangen skall försörja dom med,så hon känner en enorm press ifrån familj och släktingar.jag tycker synd om henne att behöva ha det ansvaret att hon ska i stort sett försörja hennes familj som för den delen är yngre än vad jag är.

 

Ha det

 

Tragiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är faktiskt familjen som ställer krav på henne att farangen skall försörja dom med,så hon känner en enorm press ifrån familj och släktingar.jag tycker synd om henne att behöva ha det ansvaret att hon ska i stort sett försörja hennes familj som för den delen är yngre än vad jag är.

 

Ha det

 

Jävla utsugare!! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är faktiskt familjen som ställer krav på henne att farangen skall försörja dom med,så hon känner en enorm press ifrån familj och släktingar.jag tycker synd om henne att behöva ha det ansvaret att hon ska i stort sett försörja hennes familj som för den delen är yngre än vad jag är.

 

Ha det

Exakt det har jag varit med om, så separationen lättade oket och känslorna för oss båda.

Hade hon inte haft sin son i skolan hade vi nog flyttat långt därifrån och kunde kanske fått det att fungera, men blod är tjockare än vatten så det blev separation på hennes inrådan.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är faktiskt familjen som ställer krav på henne att farangen skall försörja dom med,så hon känner en enorm press ifrån familj och släktingar.jag tycker synd om henne att behöva ha det ansvaret att hon ska i stort sett försörja hennes familj som för den delen är yngre än vad jag är.

 

Ha det

Trist och utan att vilja bli hängd här så känns det som en klassiker.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är faktiskt familjen som ställer krav på henne att farangen skall försörja dom med,så hon känner en enorm press ifrån familj och släktingar.jag tycker synd om henne att behöva ha det ansvaret att hon ska i stort sett försörja hennes familj som för den delen är yngre än vad jag är.

 

Ha det

Inte lätt när det är på det viset. Fast jag och frugan separerat flera ggr har det i princip varit andra saker som det berott på. Med en familj som ställer krav på försörjning hade det aldrig fungerat för oss. Ofta har det hos oss varit småsaker som förstorats upp, visa gånger har man varit så less på tjafs att det har varit en lättnad när separationen kom. Första gången kändes det tungt men sedan var det inte så besvärligt. Kom tillbaka till varandra igen för barnens skull. Nu trivs vi med varandra igen, men tidigare var det för mycket frustration på båda hållen för att det skulle fungera. Kulturskillnaderna har jämkats samman med åren kan man säga.

 

Gräv inte ner dig utan ställ in dig på ett nytt liv, men bli inte ovänner!

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte du ett guldhalsband? :ironi:

Nee, varför skulle jag? Frugan brukar köba sitt guld själv juh, jag köber mitt guld i Tyskland :17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tröstar den sörjande! Vi skola alla den vägen vandra, förr eller senare ! Hur jäla bra man än har haft det kommer man ju fram till slutet en gång.- ???

För en yngre människa kommer kanske fler goda tillfällen, det kan ju en annan glömma .- :13:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nee, varför skulle jag? Frugan brukar köba sitt guld själv juh, jag köber mitt guld i Tyskland :17:

Jag hoppas du noterade min ironi skylt. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...