Jump to content
IGNORERAD

Separerat


acdc

Recommended Posts

  • Svar 142
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • acdc

    17

  • måne

    10

  • Baa

    8

  • Wangthong

    7

Mest aktiva i denna tråd

Allt kan väl inte gå hem, men jag gjorde i varje fall ett försök!

Detta var inget ålderdomshem. Utan värre ändå de som bestämmer om du ska få komma på hemmet eller inte.

Read my lips! Vi har inte råd! Pengarna behövs tydligen bättre på annat håll.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta, läste inte länken, utan bara antog att den handlade om äldreboende.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du tycker inte vi har ett bättre system, där vårat välfärdssystem kommer ge oss en pension?

Ingen har begärt att bli född och sätta den pressen på sina barn, kräva att dom med sina medel, ska försörja dom till dom ligger i kistan är lite mycket att begära..

Självklart ska man hjälpa sina föräldrar, men lägga hela ansvaret på sina barn är jag emot, samt att det oftast bara gäller sina döttrar..

Rock on!

:thumbsup:  :thumbsup: Där har du rätt.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Naturligtvis gäller detta långt ifrån alla, men det blir lätt generaliseringar när ett specifikt fall kommer upp, nu när ACDC varit öppenhjärtad och berättar hur en miljon skulle lösa alla problem och sedan leva lickliga resten av livet så går i alla fall samtliga mina alarmklockor igång emedan detta inte är första och absolut inte sista gången dett kommer att ske!

Kan man slanta in en mille kan man säkert slanta in en till!

 

Tänk om man hade fått samma "krav" från en svenska?

Man hade nog trillat baklänges.

 

"Sätt in en mille på mitt konto så kommer vårat förhållande fungera"

 

Helt plötsligt blev det bisarrt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om man hade fått samma "krav" från en svenska?

Man hade nog trillat baklänges.

 

"Sätt in en mille på mitt konto så kommer vårat förhållande fungera"

 

Helt plötsligt blev det bisarrt.

 

Har för mej att jag läste att han träffade "tjejen" i Asiabar i rawai.. Om så är fallet vet jag inte om det är så bissart?!

Knappast en låg oddsare att om han hade "dejtat" en prostituerad ifrån Fittja så hade snacket om pengar också kommigt fram, Eller?

 

Skulle du eller nån annan här inleda ett förhållande med en hora i svergie? Om nej, Varför känns det som en bra grej o göra just de med en tjej som förutom och sälja sin kropp för pengar kommer från helt andra värderingar/religion och har en utbildnings nivå som motsvarar årskurs 4 i svergie.. Finns ju så mycket trevliga tjejer i Thailand som inte säljer sej själv och aldrig skulle ställa krav om betalning och massa skit.. gå lite längre än baren nästa gång så blir de inte samma skit igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt kan väl inte gå hem, men jag gjorde i varje fall ett försök!

Detta var inget ålderdomshem. Utan värre ändå de som bestämmer om du ska få komma på hemmet eller inte.

Read my lips! Vi har inte råd! Pengarna behövs tydligen bättre på annat håll.

Enligt pk folket så ska vi snart ha oändliga resurser på detta området och de ska bli så väl omhändertagna så att vi alla kommer att längta till hemmet, detta skulle ju mena invandringen säkerställa åt oss.

Menar du att detta bara var rent ljug ifrån pk eliten här och att våra åldringar har fått det ännu sämre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt pk folket så ska vi snart ha oändliga resurser på detta området och de ska bli så väl omhändertagna så att vi alla kommer att längta till hemmet, detta skulle ju mena invandringen säkerställa åt oss.

Menar du att detta bara var rent ljug ifrån pk eliten här och att våra åldringar har fått det ännu sämre?

De får det garanterat bättre nu när de börjat använda tekniken oxå,de t.o.m. väger blöjorna så nog tjänar de in så det blir en hög välfärd på hemmet. :not_i:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt pk folket så ska vi snart ha oändliga resurser på detta området och de ska bli så väl omhändertagna så att vi alla kommer att längta till hemmet, detta skulle ju mena invandringen säkerställa åt oss.

Menar du att detta bara var rent ljug ifrån pk eliten här och att våra åldringar har fått det ännu sämre?

Har ingen aning!

Kan det inte vara så att Heby kommun inte har tagit emot några invandrare och i bästa värsta "de rödas demokrati" inte fått ta del av utvecklingen och blivit utan resurser?

De får väl rösta rätt nästa år!

 

http://www.dn.se/nyheter/sverige/toahink-i-stallet-for-aldreboende/

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen aning!

Kan det inte vara så att Heby kommun inte har tagit emot några invandrare och i bästa värsta "de rödas demokrati" inte fått ta del av utvecklingen och blivit utan resurser?

De får väl rösta rätt nästa år!

 

http://www.dn.se/nyheter/sverige/toahink-i-stallet-for-aldreboende/

Han får väl kalla sig flykting,då kanske han får bo i slott.Det är bedrövlig att behandla en gammal människa på detta sätt.Tagelskjorta på för dessa politiker+att de kan byta boende med farbrorn.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du allvarlig Baa

 

Betala inte ett öre.

Behåll din självständighet och dina pengar som är en del av ditt kraftfält..

Ge inte bort din power.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta med pengar till Thaifamiljen är en tragiskt och känsligt ämne som ofta återkommer på thaiforum.

 

Förenklat brukar kommentarerna kunna delas upp i två grupper. 

 

En grupp som anser att inte en krona skall skickas till Thailand.

 

En grupp som anser att farangen är egoistisk och inte förstår den thailändska kulturen om han inte skickar allt han tjänar till thaisläkten.

 

Personligen anser jag att thaifrun, ihop med sin farang har ett ansvar att tillsammans med övriga syskon hjälpa föräldrarna, när de på ålderns höst inte längre klarar av sin egen försörjning. Denna hjälp får fördelas bland syskonen efter förmåga. Att det syskon som har en farang får en högre börda än de övriga syskonen är naturligt.

 

Men jag anser att farangen inte har något som helst försörjningsansvar mot friska och starka svärföräldrar som utan problem kan klara av sin egen försörjning, ty vad levde dom av innan farangen uppenbarade sig i deras familj? Samma sak gäller ändå mer för unga friska starka syskon, för att inte tala om övriga släktingar.

 

Däremot om thaifrun har egna barn boende hos släktingar i Thailand har hon och farangen ett självklart ansvar att försörja dessa barn och hjälpa dom till en ordentlig utbildning. När barnen har fått ett eget arbete är de självförsörjande, och mamman behöver inte längre stå för deras försörjning.

 

Farangen har ingen som helst skyldighet att finansiera diverse mer eller mindre optimistiska affärsprojekt i Thailand.

 

Självklart kan farangen efter tycke och ekonomiska möjligheter hjälpa sin thaifamilj. Om det är en ordentlig familj kan farangen exempelvis fungera som bank vid inköp av moppar och jordbruksmaskiner. Familjen sparar betydande summor om familjen kan kontantköpa och inte behöver anlita avbetalningskontrakt eller byns ockrare.

 

Min egen ovetenskapliga observation är att thai i Sverige ofta totalt tappar begreppet om pengars värde. Dessa flickor som tidigare har arbetat som daglönare på byns risfält för drygt 100 Baht om dagen anser efter en kortare tid med farang att struntsummor som ett par tusen Baht bara är någon dags ospecifierade fickpengar och inget man ens talar om. Att denna summa motsvarar en månads slit på risfälten har hon helt förträngt. Den farang som försöker att förklara detta för henne är bara en dum farang som inte förstår någonting. Samma sak kan inträffa när farangen försöker att sätta ekonomiska krav från familjen i relation till hur många månader han måste arbeta för att tjäna denna summa. Då är han i fruns och thaisläktens ögon bara en dum och snål farang som inte förstår att hans uppgift är att skicka pengar och hålla tyst.

 

 

Som kuriosa kan jag berätta om en farang på Stickmans insändarsida som för första gången kom till fruns föräldrahem. En av de saker han såg var husets soptipp där alla tomma glasflaskor låg i en hög. Farangen märkte att det i botten kåg Lao Kao flaskor, men att det översta lagret utgjordes av dyrare märken. Farangen insåg att skiljelinjen i flaskhögen hade uppstått då han började att skicka pengar till familjen!

 

 

Till sist. Alla mina åsikter är klart generaliserade och jag vill inte såra eller förolämpa någon på forumet. Var och en får ta sitt eget beslut i denna fråga.

 

 

Med Vänlig Hälsning.

 

Luttrad.

Ändrades av Luttrad
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta med pengar till Thaifamiljen är en tragiskt och känsligt ämne som ofta återkommer på thaiforum.

 

Förenklat brukar kommentarerna kunna delas upp i två grupper. 

 

En grupp som anser att inte en krona skall skickas till Thailand.

 

En grupp som anser att farangen är egoistisk och inte förstår den thailändska kulturen om han inte skickar allt han tjänar till thaisläkten.

 

Personligen anser jag att thaifrun, ihop med sin farang har ett ansvar att tillsammans med övriga syskon hjälpa föräldrarna, när de på ålderns höst inte längre klarar av sin egen försörjning. Denna hjälp får fördelas bland syskonen efter förmåga. Att det syskon som har en farang får en högre börda än de övriga syskonen är naturligt.

 

Men jag anser att farangen inte har något som helst försörjningsansvar mot friska och starka svärföräldrar som utan problem kan klara av sin egen försörjning, ty vad levde dom av innan farangen uppenbarade sig i deras familj? Samma sak gäller ändå mer för unga friska starka syskon, för att inte tala om övriga släktingar.

 

Däremot om thaifrun har egna barn boende hos släktingar i Thailand har hon och farangen ett självklart ansvar att försörja dessa barn och hjälpa dom till en ordentlig utbildning. När barnen har fått ett eget arbete är de självförsörjande, och mamman behöver inte längre stå för deras försörjning.

 

Farangen har ingen som helst skyldighet att finansiera diverse mer eller mindre optimistiska affärsprojekt i Thailand.

 

Självklart kan farangen efter tycke och ekonomiska möjligheter hjälpa sin thaifamilj. Om det är en ordentlig familj kan farangen exempelvis fungera som bank vid inköp av moppar och jordbruksmaskiner. Familjen sparar betydande summor om familjen kan kontantköpa och inte behöver anlita avbetalningskontrakt eller byns ockrare.

 

Min egen ovetenskapliga observation är att thai i Sverige ofta totalt tappar begreppet om pengars värde. Dessa flickor som tidigare har arbetat som daglönare på byns risfält för drygt 100 Baht om dagen anser efter en kortare tid med farang att struntsummor som ett par tusen Baht bara är någon dags ospecifierade fickpengar och inget man ens talar om. Att denna summa motsvarar en månads slit på risfälten har hon helt förträngt. Den farang som försöker att förklara detta för henne är bara en dum farang som inte förstår någonting. Samma sak kan inträffa när farangen försöker att sätta ekonomiska krav från familjen i relation till hur många månader han måste arbeta för att tjäna denna summa. Då är han i fruns och thaisläktens ögon bara en dum och snål farang som inte förstår att hans uppgift är att skicka pengar och hålla tyst.

 

 

Som kuriosa kan jag berätta om en farang på Stickmans insändarsida som för första gången kom till fruns föräldrahem. En av de saker han såg var husets soptipp där alla tomma glasflaskor låg i en hög. Farangen märkte att det i botten kåg Lao Kao flaskor, men att det översta lagret utgjordes av dyrare märken. Farangen insåg att skiljelinjen i flaskhögen hade uppstått då han började att skicka pengar till familjen!

 

 

Till sist. Alla mina åsikter är klart generaliserade och jag vill inte såra eller förolämpa någon på forumet. Var och en får ta sitt eget beslut i denna fråga.

 

 

Med Vänlig Hälsning.

 

Luttrad.

Skulle nog vilja lägga till en grupp.

 

Dom som inte har några pengakrav från tjejens föräldrar...

 

Eller existerar den gruppen inte på maipenrai?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle nog vilja lägga till en grupp.

 

Dom som inte har några pengakrav från tjejens föräldrar...

 

Eller existerar den gruppen inte på maipenrai?

 

 

Hej Bananen.

 

Självklart existerar gruppen dom som inte har några pengakrav från tjejens föräldrar.

 

Men denna grupp försummades ty de orsakar heller inga ekonomiska lojalitetsproblem för thaifrun och hennes farang.

 

 

Med Vänlig Hälsning.

 

Luttrad.

Ändrades av Luttrad
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har väl ändå tråden spårat ur? Från acdc's ledsamma separation till att rösta på SD???

Han behöver bara lite chokladmjölk så kommer han på andra tankar. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillhör gruppen som inte har några krav från svärföräldrarna och det har aldrig vart på tapeten heller! Har även en underbar donna som troligen har satt stopp för det eller inte, jag vet inte för jag får troligen inte veta allt som händer i kulisserna.  Men jag fick å andra sidan en tonåring som inte är min att ta hand om. Bra eller dåligt det får framtiden utvisa...

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, faktiskt, även om det var skrivet lite på haldumt ironiskt sätt, vet ju vad du går igenom så jag ber om ursäkt om det blidde fel!

 

Men jag är absolut allvarlig, runda siffran en mille på kontot går säkert att förhandla ner momentant, men tro inte att det stannar därvid, det kommer nya krav och har man en gång slantat in så har man ju knäppt ner byxorna och visat att man kan skita ut pengar, det försiggår en tävling i många familjer att vara "bäst i klassen" med dottern som spjutspets och resten av familjen som framspelare, eller coucher med ´den ena vilda drömmen efter den andra, var glad att dom visade sitt ansikte redan nu, annars hade du fått tralla på frasen " det kommer mera" ända tills det inte finns mera och då hade du ratats i alla fall!

Trist, men inte ovanligt!

Allvarlige Baa

Så sant min förra fru ville inte komma till Sverige helt plötsligt, då hade jag precis skickat ner 20 tusen kronor för henne att spendera och 2500 varje månad i ett år, mamman ville ha egna pengar, då min fd påstod saker som säkert var halv sanningar, som jag inte kunde med, sms,ade bay bay, då ändrades allt hon ville komma, pengarna skulle i förvinna horisonten för mamman , skickade inga mer pengar dom 20 tusen sa jag skulle nu gå till flygbiljett, men jag skickade pengar för uppehälle, att träffa en från ett annat kultur land är som att bygga en IKEA möbel andra eller tredje hyllen sen får man nog ihop det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Föräldrarna är yngre än mig och förmögna att arbeta

Min Fd´s  mamma gick i själv påtagen pension när jag kom in i bilden när hon blev 60 år gammal, jag får gå kanske när jag är 67 om jag har tur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter som du har en tjej som är speciell och du håller av mycket. har du så starka känslor kan det väl vara värt att förhandla? Alla förhållanden kostar pengar. Om du kan få ner det till t.ex 500.000 så kanske det känns acceptabelt för båda parter. Jag tycker det känns av det jag läst att gå halva vägen var inte vore någon omöjlighet.

Är du hennes broder ?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter som du har en tjej som är speciell och du håller av mycket. har du så starka känslor kan det väl vara värt att förhandla? Alla förhållanden kostar pengar. Om du kan få ner det till t.ex 500.000 så kanske det känns acceptabelt för båda parter. Jag tycker det känns av det jag läst att gå halva vägen var inte vore någon omöjlighet.

Vad är det han betalar för? har föräldrarna  ett hyggligt liv eller inte, är dom riktiga Buddister eller låtsas dom, hela uppbyggnaden ser ut som ett lurendrejeri.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket i sig är lite sjukt, snåla ett helt liv, för att sina barn ska få en tryggad framtid... :)

Rock on!

Tror nog att dem flesta föräldrar vill att barnen får ett bättre liv än en själv, gärna mycket bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mej att jag läste att han träffade "tjejen" i Asiabar i rawai.. Om så är fallet vet jag inte om det är så bissart?!

Knappast en låg oddsare att om han hade "dejtat" en prostituerad ifrån Fittja så hade snacket om pengar också kommigt fram, Eller?

 

Skulle du eller nån annan här inleda ett förhållande med en hora i svergie? Om nej, Varför känns det som en bra grej o göra just de med en tjej som förutom och sälja sin kropp för pengar kommer från helt andra värderingar/religion och har en utbildnings nivå som motsvarar årskurs 4 i svergie.. Finns ju så mycket trevliga tjejer i Thailand som inte säljer sej själv och aldrig skulle ställa krav om betalning och massa skit.. gå lite längre än baren nästa gång så blir de inte samma skit igen.

Faktum att du har helt rätt där, men jag lyssnade på min far som sa, son träffa en tjej som har varit med om lite inte en som är uppfödd på kaviar, han hade inte rätt i nu läget, alla vill äta kaviar. utom jag, jag tror på det riktiga buddistiska sättet att tänka till viss gräns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...