Jump to content
IGNORERAD

Separerat


acdc

Recommended Posts

Startade du tråden för att du ville få vägledning eller var det för att få bekräftelse?

Jag håler med Baa och de som tycker att du bör avsluta förhållandet. Förmodligen kommer bara nya krav när de sett att du kan håva upp en miljon. Tror knappast att du kommer att bli lycklig i det förhållandet. Men det är du som måste välja väg, det beslutet kan ingen ta ifrån dig.

 

Detta bekräftar nog hur fortsättningen i det förhållandet kommer att se ut!

 

Betyder inte separerat just det? Framgår ju av trådrubriken. Jag menar , de är ju inte gifta (smart drag), så det behövs ju ingen skillsmässa eller annat krångel.   

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 142
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • acdc

    17

  • måne

    10

  • Baa

    8

  • Wangthong

    7

Mest aktiva i denna tråd

Hon vill ha en miljon på sitt konto så kan vi fortsätta förhållande, vad ska man göra inte lätt verkar som pengar är det enda igen kärlek utan bara pengar.

 

Ha det

 

 

 

 

Jag frågade för att det verkade lite gungigt (tveksamt) om du läser här ovan!

Separerat har jag koll på! Fast många rubriker här på mpr visar sig vara något helt annat än vad det står efter en stund. Så rubriken tar jag inte så jätte hårt på, om du ursäktar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändska traditioner går före ALLT annat - tyvärr är det så.

När barnen kan försörja sina föräldrar bör de också göra det.

Även min älskling tycker så, ändå har hon varit svenska i över 35 år. Verkar som det sitter i generna.

Vad är det för fel om barnen försörjer sina föräldrar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för fel om barnen försörjer sina föräldrar?

 

Inget fel med det, såvida de inte använder sin boyfriend eller man som inkomstkälla för detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för fel om barnen försörjer sina föräldrar?

Varför skall dom det om föräldrarna inte är handikappade eller oförmögna till arbete p.g.av ålder?

 

Något du drömmer om? :crazy:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skall dom det om föräldrarna inte är handikappade eller oförmögna till arbete p.g.av ålder?

 

Något du drömmer om? :crazy:

Tja,

Därför att turordningen bör vara så, jobba hårt när man är ung och förhoppningsvis få en problemfri ålderdom.

Tycker att vi egoistiska svenskar har mycket att lära här.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för fel om barnen försörjer sina föräldrar?

Inget fel alls såvida inte det leder till att föräldrarna ska leva lyxliv på en hårt arbetande farangs bekostnad eller ännu värre en prostituerad dotter.

Hur många här på forumet har inte tvingats göra kraftiga nedskärningar i sin egen välfärd till förmån för thai familjens krav på pengar?

Har man pengar i överflöd så är det en helt annan sak!

Antar att dom flesta här jobbar rätt så hårt för en månad i solen en gång per år.

 

Min tjej säger att i hennes fall är det lugnt. Familjen sätter hennes väl före sin egen. Samtidigt så säger hon att hennes kultur kräver av henne att göra vad som krävs i fall familjen hamnar i problem. Med vad som krävs så menar hon: Nästan vad som helst. Exempelvis lämna mig för en rikare man. I värsta fall jobba i bar.

Hennes familj skulle hellre dö än att kräva detta av henne men hennes kultur/det sociala trycket lägger i alla fall denna börda på henne.

 

Antar att denna "sanning" gäller för det stora flertalet kvinnor i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej acdc,

 

Alltid tråkigt när en separation är ett faktum, men ibland är det det ända alternativet.

Antar att du får se det från den ljusa sidan typ ni har inga barn, ni kanske inte har några störe gemensamma investeringar etc.

Jag brukar säga att när man har barn tillsammans så är det bara två saker som rättfärdigar en separation, alkohol och psykisk problem… Men det är utifrån ett västligt perspektiv, kanske finns det fler eller andra osaker när det kommer till ett förhållande med en partner från en annan del av världen…

 

Jag får nog säga att det känns lite kortfattat det som du har sagt, ja du har sagt att du skall separera, lite knystat kom det fram att pengar var en orsak, finns det fler orsaker?

Det är lite som om du har sagt A men du säger inte B. Har du gått ut på ett forum med din separation så antar jag att det är för at du vill ha någon “feedback” annars går man väl inte ut med det på ett offentligt forum som du har gjort?

 

Vilket fall som helst, skulle nu denna seperationen vara ett faktum så kämpa på, det ser mörkt ut nu, men om 6-8 månader så är du en ny och starkare man.

 

//bob

Tack för det pengar har varit huvudfrågan hela tiden

 

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skall dom det om föräldrarna inte är handikappade eller oförmögna till arbete p.g.av ålder?

 

Något du drömmer om? :crazy:

Föräldrarna är yngre än mig och förmögna att arbeta

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget fel alls såvida inte det leder till att föräldrarna ska leva lyxliv på en hårt arbetande farangs bekostnad eller ännu värre en prostituerad dotter.

Hur många här på forumet har inte tvingats göra kraftiga nedskärningar i sin egen välfärd till förmån för thai familjens krav på pengar?

Har man pengar i överflöd så är det en helt annan sak!

Antar att dom flesta här jobbar rätt så hårt för en månad i solen en gång per år.

 

Min tjej säger att i hennes fall är det lugnt. Familjen sätter hennes väl före sin egen. Samtidigt så säger hon att hennes kultur kräver av henne att göra vad som krävs i fall familjen hamnar i problem. Med vad som krävs så menar hon: Nästan vad som helst. Exempelvis lämna mig för en rikare man. I värsta fall jobba i bar.

Hennes familj skulle hellre dö än att kräva detta av henne men hennes kultur/det sociala trycket lägger i alla fall denna börda på henne.

 

Antar att denna "sanning" gäller för det stora flertalet kvinnor i Thailand.

Är nog relaterad till fattiga områden typ Isan.

I södra Thailand är det inte samma riktigt för där finns det mer tillgång till mat antar jag.

Visst finns det fattiga också men de har och äta och att tjejen försörjer familjen är inte lika vanligt.

 

Tjejen fick dock lite skäll  när vi köpte hus I  ett turistområde när vi kunde ha köpt enorma landområden I hennes hemby för samma pris.

Offtast I byn lever de för dan och har de lite lao khao på kvällen så är allt ok.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget fel alls såvida inte det leder till att föräldrarna ska leva lyxliv på en hårt arbetande farangs bekostnad eller ännu värre en prostituerad dotter.

Hur många här på forumet har inte tvingats göra kraftiga nedskärningar i sin egen välfärd till förmån för thai familjens krav på pengar?

Har man pengar i överflöd så är det en helt annan sak!

Antar att dom flesta här jobbar rätt så hårt för en månad i solen en gång per år.

 

Min tjej säger att i hennes fall är det lugnt. Familjen sätter hennes väl före sin egen. Samtidigt så säger hon att hennes kultur kräver av henne att göra vad som krävs i fall familjen hamnar i problem. Med vad som krävs så menar hon: Nästan vad som helst. Exempelvis lämna mig för en rikare man. I värsta fall jobba i bar.

Hennes familj skulle hellre dö än att kräva detta av henne men hennes kultur/det sociala trycket lägger i alla fall denna börda på henne.

 

Antar att denna "sanning" gäller för det stora flertalet kvinnor i Thailand.

Tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack

Det låter som du har en tjej som är speciell och du håller av mycket. har du så starka känslor kan det väl vara värt att förhandla? Alla förhållanden kostar pengar. Om du kan få ner det till t.ex 500.000 så kanske det känns acceptabelt för båda parter. Jag tycker det känns av det jag läst att gå halva vägen var inte vore någon omöjlighet.

Ändrades av Rave on
Link to comment
Dela på andra sajter

Är nog relaterad till fattiga områden typ Isan.

I södra Thailand är det inte samma riktigt för där finns det mer tillgång till mat antar jag.

Visst finns det fattiga också men de har och äta och att tjejen försörjer familjen är inte lika vanligt.

 

Tjejen fick dock lite skäll  när vi köpte hus I  ett turistområde när vi kunde ha köpt enorma landområden I hennes hemby för samma pris.

Offtast I byn lever de för dan och har de lite lao khao på kvällen så är allt ok.

Stämmer säkert bra det du beskriver.

Avarterna är när det ska tävlas i välfärd grannar emellan eller när någon i familjen blir allvarligt sjuk & behöver pengar till vård.

Säg den normalt funtade person som kan motivera ett nej till bistånd när en närstående ligger döende utan vård.

 

Min ursäkt till TS för att tråden gått en bit "off topic".

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har så rätt. Enligt thailogik så är det alltid Ok att testa. Lyckas man en gång så är det bara att öka.

 

Ja, exakt. Friskt vågat hälften vunnet verkar vara många thailändares motto.

 

Och inte fan skäms man när farangen ryggar… kostar ju inget att fråga!

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer säkert bra det du beskriver.

Avarterna är när det ska tävlas i välfärd grannar emellan eller när någon i familjen blir allvarligt sjuk & behöver pengar till vård.

Säg den normalt funtade person som kan motivera ett nej till bistånd när en närstående ligger döende utan vård.

 

Min ursäkt till TS för att tråden gått en bit "off topic".

har hänt några ganger att man skickat till sjukhusräkningar och senast när svärmor inte klarade trappan så skickade vi  15000 b för en tillbygnad  för att hon kunde bo nere.

Släkten gav några tusen b var så det blev lite.

Billigt är det trots allt.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Där har Finland och Thailand nått gemensamt, göra barn å sticka sedan! Jag vet!

Tja, på den tiden man vart sailor och knullade jorden runt :14:  reste man ju alltid vidare.- Ente nån unge som hört av saj till dags dato i.af., de bör ju vara i 35-40 års åldern idag :ahh: Det man ente vet om har man ente ont av :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

tjejen säger ofta "family number one" och jag har aldrig opponerat mej mot det ...låter hur sunt som helst, men när sen pengar kommer på fråga så har jag

vid ett flertal tillfällen nekat (inte alla) ...av någon anledning så verkar dom få ihop ekonomin ändå .har försökt flera ggr att fråga/nysta i hur fan dom drar

runt det?  men måste erkänna att ju mer jag "forskar" ju mindre begriper jag .. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Föräldrarna är yngre än mig och förmögna att arbeta

Du gav just svaret, arbetsförmögna men varför det när dottern har en farang, hade hon varit kvar i byn och gift med en Thaiman hade aldrig frågan kommit upp!

 

Om det stannar därvid...men utan att känna någon av de inblandade ger jag inga höga odds på att det skulle räcka en längre tid!

Girighet och visa upp vad man lyckats "lura" till sig går ofta hand i hand, dessvärre blir det ofta med den egna dottern som slagträ!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, på den tiden man vart sailor och knullade jorden runt :14:  reste man ju alltid vidare.- Ente nån unge som hört av saj till dags dato i.af., de bör ju vara i 35-40 års åldern idag :ahh: Det man ente vet om har man ente ont av :whistle:

Då ä det nog en sån "pappa" man har! :nono:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Därför att turordningen bör vara så, jobba hårt när man är ung och förhoppningsvis få en problemfri ålderdom.

Tycker att vi egoistiska svenskar har mycket att lära här.

Puss

Erkki

Så du tycker inte vi har ett bättre system, där vårat välfärdssystem kommer ge oss en pension?

Ingen har begärt att bli född och sätta den pressen på sina barn, kräva att dom med sina medel, ska försörja dom till dom ligger i kistan är lite mycket att begära..

Självklart ska man hjälpa sina föräldrar, men lägga hela ansvaret på sina barn är jag emot, samt att det oftast bara gäller sina döttrar..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du tycker inte vi har ett bättre system, där vårat välfärdssystem kommer ge oss en pension?

Ingen har begärt att bli född och sätta den pressen på sina barn, kräva att dom med sina medel, ska försörja dom till dom ligger i kistan är lite mycket att begära..

Självklart ska man hjälpa sina föräldrar, men lägga hela ansvaret på sina barn är jag emot, samt att det oftast bara gäller sina döttrar..

Rock on!

 

I Sverige är det nog tvärtom, man försöker se till så ungarna har det bra så länge man lever :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige är det nog tvärtom, man försöker se till så ungarna har det bra så länge man lever :thumbsup:

Vilket i sig är lite sjukt, snåla ett helt liv, för att sina barn ska få en tryggad framtid... :)

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du tycker inte vi har ett bättre system, där vårat välfärdssystem kommer ge oss en pension?

Ingen har begärt att bli född och sätta den pressen på sina barn, kräva att dom med sina medel, ska försörja dom till dom ligger i kistan är lite mycket att begära..

Självklart ska man hjälpa sina föräldrar, men lägga hela ansvaret på sina barn är jag emot, samt att det oftast bara gäller sina döttrar..

Rock on!

Tja,

Jag tycker givetvis att vårat system är bättre, rent ekonomiskt.

Däremot så tycker jag det är barnens uppgift att se till föräldrarnas bästa, likväl som det är föräldrarnas jobb att ta hand om dem när de är barn.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Jag tycker givetvis att vårat system är bättre, rent ekonomiskt.

Däremot så tycker jag det är barnens uppgift att se till föräldrarnas bästa, likväl som det är föräldrarnas jobb att ta hand om dem när de är barn.

Puss

Erkki

Tycker faktiskt vi i Sverige hjälper våra äldre så gott det går, men tyvärr så lever vi i ett stressigare samhälle, så det finns inte alltid utrymme till att finnas på plats så ofta man vill.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...