Jump to content
IGNORERAD

Separerat


acdc

Recommended Posts

Har varit med om det samma, pojken är inte mer än 5 år men när det blir så dags så ska han ta hand om mamma, att jag talar om att det inte funkar så i Sverige och att han kommer att ge henne långfingret biter liksom inte på henne. Jag hoppas dock att hon kommer att ändra sig på denna punkt för jag kommer att ställa mig på pojkens sida och kommer garanterat sluta som ts.

Den inställningen hade frugan oxå(+hennes släkt)Grabben är snart 17 och småler när hon tar upp det.(farsans grabb :crazy: )Jag har sagt åt honom att låta henne prata på om detta(men skita i vad hon säger men det är lugnt säger han)När vi träffades för snart 20 år sedan var det nog en del i byn som virade händerna men jag har lärt mig efterhand men kostat har det :nyam: Numera är det aldrig nåt snack mer än att hennes mor vill att hon kommer hem och bor med henne(hon har en son och 2 döttrar hemma i byn)Undrar vad som gäller där,har jag nån talan tro  :police:Frugans mamma alltså har 3 barn hemma i byn.

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 142
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • acdc

    17

  • måne

    10

  • Baa

    8

  • Wangthong

    7

Mest aktiva i denna tråd

Det man faktiskt funderar på är lättjan. Man bjuder ut dottern sedan kan man fisa varmluft för dottern ska fixa allt. Tar absolut inget ansvar själv. Kan mycket väl förstå att dottern tar hand om mamma -pappa. Det är en tradition. Men syskon och kusiner o.dyl. Lata parasiter och utsugare. Har ingentanke på att dottern kanske har andra prioriteringar för sin nya familj. Utan man stöter ut henne om inte allas mera och mera uppfylls. Jag förstår trycket. men förstår inte resonemanget. Ni som är mera kunniga än mig kanske kan bringa klarhet i detta. Ha nu en skön dag och sjung . Kurtans favorit. Lördag hela veckan

Link to comment
Dela på andra sajter

Det man faktiskt funderar på är lättjan. Man bjuder ut dottern sedan kan man fisa varmluft för dottern ska fixa allt. Tar absolut inget ansvar själv. Kan mycket väl förstå att dottern tar hand om mamma -pappa. Det är en tradition. Men syskon och kusiner o.dyl. Lata parasiter och utsugare. Har ingentanke på att dottern kanske har andra prioriteringar för sin nya familj. Utan man stöter ut henne om inte allas mera och mera uppfylls. Jag förstår trycket. men förstår inte resonemanget. Ni som är mera kunniga än mig kanske kan bringa klarhet i detta. Ha nu en skön dag och sjung . Kurtans favorit. Lördag hela veckan

Jag kan förstå om barnen stöter till pengar på ålderdomens höst så att de överlever och har det drägligt. Men när de ska sitta och fisa varmluft ifrån så fort flickan har kapat åt sig en falang och absolut inte orka tänka arbete ens förstår jag inte. Har dessutom sett exempel på där inblandade bröder har propsat på att varje månad få en större tilldelning så att de kan festa mer.

Att inte kunna se mer värde i sin egen dotter än pengarna som hon genererar är för mig en gåta. Nu är det väl så inpiskat sedan barnsben men jag undrar hur värdefull dottern egentligen känner sig när bara pengar värderas, inte hon som person *suck*

Även om jag bara blir heligt förbannad på grejen så lider jag med de som får stå ut med sådan här kränkande behandling.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det man faktiskt funderar på är lättjan. Man bjuder ut dottern sedan kan man fisa varmluft för dottern ska fixa allt. Tar absolut inget ansvar själv. Kan mycket väl förstå att dottern tar hand om mamma -pappa. Det är en tradition. Men syskon och kusiner o.dyl. Lata parasiter och utsugare. Har ingentanke på att dottern kanske har andra prioriteringar för sin nya familj. Utan man stöter ut henne om inte allas mera och mera uppfylls. Jag förstår trycket. men förstår inte resonemanget. Ni som är mera kunniga än mig kanske kan bringa klarhet i detta. Ha nu en skön dag och sjung . Kurtans favorit. Lördag hela veckan

 

Vist bör Dottern hjälpa till.

Om det finnes anledning till detta.

 

Jag och nitt71 hjälpte hennes diabetes sjuka mor med minst 1000sek/ månaden.

 

Man kan kräva att alla som kan jobba gör detta.

och hjälper till på mesta möjliga vis.

 

Nu bor nitt71s stora syster med en kompis till mig.

Sedan 8 år.

 

Deras bröder jobbar de dom kan få.

Och bidrar så gott det går.

 

Nu bor nitt71s äldsta son och systerns son är också där.

Båda över 25år.

 

 

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändska traditioner går före ALLT annat - tyvärr är det så.

När barnen kan försörja sina föräldrar bör de också göra det.

Även min älskling tycker så, ändå har hon varit svenska i över 35 år. Verkar som det sitter i generna.

Hon vill ha en miljon på sitt konto så kan vi fortsätta förhållande, vad ska man göra inte lätt verkar som pengar är det enda igen kärlek utan bara pengar.

 

Ha det

Ändrades av acdc
Link to comment
Dela på andra sajter

Hon vill ha en miljon på sitt konto så kan vi fortsätta förhållande, vad ska man göra inte lätt verkar som pengar är det enda igen kärlek utan bara pengar.

 

Ha det

Är säkert förhandlingsbart, men är ditt hjärta det?

 

Gå vidare, detta kommer inte att upphöra, nästa steg är nytt hus o ny bil för det har vänninnor o grannar till mor o far fått av sina farangtorskar!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är säkert förhandlingsbart, men är ditt hjärta det?

 

Gå vidare, detta kommer inte att upphöra, nästa steg är nytt hus o ny bil för det har vänninnor o grannar till mor o far fått av sina farangtorskar!

Är du allvarlig Baa

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du allvarlig Baa

Ja, faktiskt, även om det var skrivet lite på haldumt ironiskt sätt, vet ju vad du går igenom så jag ber om ursäkt om det blidde fel!

 

Men jag är absolut allvarlig, runda siffran en mille på kontot går säkert att förhandla ner momentant, men tro inte att det stannar därvid, det kommer nya krav och har man en gång slantat in så har man ju knäppt ner byxorna och visat att man kan skita ut pengar, det försiggår en tävling i många familjer att vara "bäst i klassen" med dottern som spjutspets och resten av familjen som framspelare, eller coucher med ´den ena vilda drömmen efter den andra, var glad att dom visade sitt ansikte redan nu, annars hade du fått tralla på frasen " det kommer mera" ända tills det inte finns mera och då hade du ratats i alla fall!

Trist, men inte ovanligt!

Allvarlige Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kärlek kan inte köpas för pengar. Säg det till henne

Du har absolut rätt, men tror inte giriga släktingar bryr sig speciellt mycke för i deras ögon går det säkert då kärlek för dessa är att få "sponsorn" i säng så fort som mäjligt och inte hinna stänga plånboken!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har absolut rätt, men tror inte giriga släktingar bryr sig speciellt mycke för i deras ögon går det säkert då kärlek för dessa är att få "sponsorn" i säng så fort som mäjligt och inte hinna stänga plånboken!

 

Då är det bara att säga hej och adjö och leta upp en som inte har en massa giriga släktingar

 

Finns massor av sådana där ute

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte inte lägga mig i denna tråd, men jag tror att Baa har rätt i sina antagande.

Det är bara sorgligt att hjärtat inte är med för individen, bara till pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blir jag lite tveksam. Kärlek till bara pengar. Stämmer nog till stor del. men inte allt. Om vi ser till sverige så är thailänskor väldigt duktiga att jobba här i sverige. Deras lön är mycket för dom men inte allt. Det betyder status ja. Jag är däremot förundrad över syskons och andra lösa människor som också kräver pengar. Det förstår jag fortfarande inte. Jag hävdar lättja och ta dagen som den kommer finns med bilden. Det har jag sett många gånger. Det löser sig alltid. Ett exempel är väl thailänska män som gör sina flickvänner med barn och sedan bara sticker. I sverige kallas det att ta ansvar. Vad det kallas i Thailand vet jag ej. För mig är det totalt ologiskt

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blir jag lite tveksam. Kärlek till bara pengar. Stämmer nog till stor del. men inte allt. Om vi ser till sverige så är thailänskor väldigt duktiga att jobba här i sverige. Deras lön är mycket för dom men inte allt. Det betyder status ja. Jag är däremot förundrad över syskons och andra lösa människor som också kräver pengar. Det förstår jag fortfarande inte. Jag hävdar lättja och ta dagen som den kommer finns med bilden. Det har jag sett många gånger. Det löser sig alltid. Ett exempel är väl thailänska män som gör sina flickvänner med barn och sedan bara sticker. I sverige kallas det att ta ansvar. Vad det kallas i Thailand vet jag ej. För mig är det totalt ologiskt

Naturligtvis gäller detta långt ifrån alla, men det blir lätt generaliseringar när ett specifikt fall kommer upp, nu när ACDC varit öppenhjärtad och berättar hur en miljon skulle lösa alla problem och sedan leva lickliga resten av livet så går i alla fall samtliga mina alarmklockor igång emedan detta inte är första och absolut inte sista gången dett kommer att ske!

Kan man slanta in en mille kan man säkert slanta in en till!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite märkligt att det här med pengarna kommer upp efter 5 år eller har det varit så hela tiden

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Naturligtvis gäller detta långt ifrån alla, men det blir lätt generaliseringar när ett specifikt fall kommer upp, nu när ACDC varit öppenhjärtad och berättar hur en miljon skulle lösa alla problem och sedan leva lickliga resten av livet så går i alla fall samtliga mina alarmklockor igång emedan detta inte är första och absolut inte sista gången dett kommer att ske!

Kan man slanta in en mille kan man säkert slanta in en till!

Du har så rätt. Enligt thailogik så är det alltid Ok att testa. Lyckas man en gång så är det bara att öka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Krav om pengar på kontot kommer garanterat från hennes föräldrar,du får ta upp men din tgf frågan om vad er kärlek betyder,ER KÄRLEK,visst kan det vara så att om föräldrarna är fattiga att man måste hjälpa till så att de inte lider men här verkar det som de har de bra men vill ha mer.Säg till din tgf att om inte er kärlek räcker så räcker inga pengar i världen att hålla ihop ert förhållande.Tror nog de bästa för dig är att lämna skeppet hur ont det än gör DETTA KOMMER INTE ATT SLUTA HÄR.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har så rätt. Enligt thailogik så är det alltid Ok att testa. Lyckas man en gång så är det bara att öka.

Jag har också sett detta, går det så går det. Ofta så har de haft en liten intern genomgång där vilda drömmar har luftats och ivrigt har hejats på *suck*

Hittills har jag själv inte varit utsatt för det och varken kan eller vill slanta vilket har gjorts klart redan. Kärlek finns, räcker inte den så finns det nya intressenter som är intresserade av den, dessutom yngre ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite märkligt att det här med pengarna kommer upp efter 5 år eller har det varit så hela tiden

Pengar har det varit hela tiden jag har hållit igen hela tiden

 

Ha det

Ändrades av acdc
Link to comment
Dela på andra sajter

Pengar har det varit hela tiden jag har hållit igen hela tiden

 

Ha det

Fortsätt med det(för din egen skull)  :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blir jag lite tveksam. Kärlek till bara pengar. Stämmer nog till stor del. men inte allt. Om vi ser till sverige så är thailänskor väldigt duktiga att jobba här i sverige. Deras lön är mycket för dom men inte allt. Det betyder status ja. Jag är däremot förundrad över syskons och andra lösa människor som också kräver pengar. Det förstår jag fortfarande inte. Jag hävdar lättja och ta dagen som den kommer finns med bilden. Det har jag sett många gånger. Det löser sig alltid. Ett exempel är väl thailänska män som gör sina flickvänner med barn och sedan bara sticker. I sverige kallas det att ta ansvar. Vad det kallas i Thailand vet jag ej. För mig är det totalt ologiskt

Där har Finland och Thailand nått gemensamt, göra barn å sticka sedan! Jag vet!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

audirs2, on 01 Dec 2013 - 17:52, said:

Där har Finland och Thailand nått gemensamt, göra barn å sticka sedan! Jag vet!

 

Var du gärningsmannen eller offret?    :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej acdc,

 

Alltid tråkigt när en separation är ett faktum, men ibland är det det ända alternativet.

Antar att du får se det från den ljusa sidan typ ni har inga barn, ni kanske inte har några störe gemensamma investeringar etc.

Jag brukar säga att när man har barn tillsammans så är det bara två saker som rättfärdigar en separation, alkohol och psykisk problem… Men det är utifrån ett västligt perspektiv, kanske finns det fler eller andra osaker när det kommer till ett förhållande med en partner från en annan del av världen…

 

Jag får nog säga att det känns lite kortfattat det som du har sagt, ja du har sagt att du skall separera, lite knystat kom det fram att pengar var en orsak, finns det fler orsaker?

Det är lite som om du har sagt A men du säger inte B. Har du gått ut på ett forum med din separation så antar jag att det är för at du vill ha någon “feedback” annars går man väl inte ut med det på ett offentligt forum som du har gjort?

 

Vilket fall som helst, skulle nu denna seperationen vara ett faktum så kämpa på, det ser mörkt ut nu, men om 6-8 månader så är du en ny och starkare man.

 

//bob

Ändrades av bob
Link to comment
Dela på andra sajter

Hon vill ha en miljon på sitt konto så kan vi fortsätta förhållande, vad ska man göra inte lätt verkar som pengar är det enda igen kärlek utan bara pengar.

 

Ha det

Startade du tråden för att du ville få vägledning eller var det för att få bekräftelse?

Jag håler med Baa och de som tycker att du bör avsluta förhållandet. Förmodligen kommer bara nya krav när de sett att du kan håva upp en miljon. Tror knappast att du kommer att bli lycklig i det förhållandet. Men det är du som måste välja väg, det beslutet kan ingen ta ifrån dig.

 

Detta bekräftar nog hur fortsättningen i det förhållandet kommer att se ut!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var du gärningsmannen eller offret?    :crazy:

Offer i den mening om nu måste ha en pappa, jag har klarat mig utan "den" i 58 år! Själv får jag inga barn!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...