Jump to content
IGNORERAD

Separerat


acdc

Recommended Posts

  • Svar 142
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • acdc

    17

  • måne

    10

  • Baa

    8

  • Wangthong

    7

Mest aktiva i denna tråd

Tråkigt. Håller också på med det och det är jobbigt.

Som någon skrev tidigare så känns det precis som sorg,fast jag ville separera.

 

Hoppas det ordnar upp sig på bästa sätt,ha det fint.

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är faktiskt familjen som ställer krav på henne att farangen skall försörja dom med,så hon känner en enorm press ifrån familj och släktingar.jag tycker synd om henne att behöva ha det ansvaret att hon ska i stort sett försörja hennes familj som för den delen är yngre än vad jag är.

Ha det

Jag beklagar verkligen det inträffade, särskilt att det var parasiter som inte orkar jobba själva som utlöste det.

Jag vet att det inte känns så just nu men när sorgearbetet är över så kan du faktiskt börja leva igen.

Mor till min dotter var ett riktigt jävla rövhål visade det sig när allt hon hade pysslat med kom fram i ljuset. Dock så var det 15 år tillsammans så det var tufft. Nu två år senare sitter jag med världens snällaste och sexigaste tjej och funderar på hur i helvete jag kunde stanna hos den förra när man kan ha det så bra som jag nu har fått det.

Det kommer att vara skittufft för dig ett tag men tro mig, jag vet att du kommer få bra stunder samt att det bleknar så småningom.

Ha det bäst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är faktiskt familjen som ställer krav på henne att farangen skall försörja dom med,så hon känner en enorm press ifrån familj och släktingar.jag tycker synd om henne att behöva ha det ansvaret att hon ska i stort sett försörja hennes familj som för den delen är yngre än vad jag är.

 

Ha det

Du är långt ifrån ensam i denna situation, tycker verkligen synd om dig, men ännu mera om tjejen din som ju inte kommer att slippa ifrån "odugligstämpeln" då hon inte fixade en bank utan en människa.

Se det possitiva i detta, det hade inte blivit bättre för er, snarare ännu värre med tiden!

 

Tro mig, du ska vara tacksam att det inte blev värre!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt. Men det går över...

Låt tankarna stilla sej och vila lite.

Åk till koh Phangan för den vilan om du kan.

Ta den tid du behöver och kom igen senare.

:-)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nee, varför skulle jag? Frugan brukar köba sitt guld själv juh, jag köber mitt guld i Tyskland :17:

 

Är inte Tuborg danskt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sprit löser inte ett sånt här problem i långa loppet. Går man den linjen då skiter det sig ganska säkert. Har provat själv och det va inte bra. Bättre att ta tag i nått annat som för tankarna bort ifrån sorgen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sprit löser inte ett sånt här problem i långa loppet. Går man den linjen då skiter det sig ganska säkert. Har provat själv och det va inte bra. Bättre att ta tag i nått annat som för tankarna bort ifrån sorgen.

Ja det är sant som du säger, får fortsätta med mitt företag men jävligt jobbigt och hon har det lika jobbigt med trycket från familj.

 

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Att familjer inte kan tänka längre än vad den korta näsan räcker är ju inte ovanligt men alltid lika beklagligt.

 

Den som gapar över mycket mister ofta hela stycket, är faktiskt sant ibland.

 

Sköt om dig acdc för efter mörker kommer ljus..

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om faktiskt orsaken är att du inte försörjer släkten så skall du se separationen som en seger. Gå nu vidare och hitta en ny livskamrat som inte

har samma fixering på din ekonomi. Det kommer snart en dag då du tänker tillbaka på allt och inser då att du kanske borde lämnat eländet ännu tidigare.

Det är jobbigt att separera men desto snabbare du går vidare i att tänka framåt och lämna det gamla förhållande bakom så lättare blir det för dig.

Var nu inte så dum att du försöker köpa dig ett bättre samvete genom att lämna pengar åt dem.

Det står tusen och åter tusen andra damer och bara väntar på dig. Avsluta snyggt och lycka till i ditt nya förhållande!

Ändrades av Burken
Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen skulle jag skita i vad släkten tycker om att jag inte delar pengar med mig men

förstår då att tjejen ligger i svårare sits och tyvärr så är det inte alltid ens egna lösningar som 

är bäst som att dissa släkten tex..

Tror dock att ni markerat detta redan tidigare utan att ta för snabba beslut ang. separationen

men fan för att ge up sin kärlek till ngn för släktens skull känns så jäkla fel.

Hoppas det löser sig för det bästa iaf för er.. :thumbsup: .

Link to comment
Dela på andra sajter

Att familjer inte kan tänka längre än vad den korta näsan räcker är ju inte ovanligt men alltid lika beklagligt.

 

Den som gapar över mycket mister ofta hela stycket, är faktiskt sant ibland.

 

Sköt om dig acdc för efter mörker kommer ljus..

Tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen skulle jag skita i vad släkten tycker om att jag inte delar pengar med mig men

förstår då att tjejen ligger i svårare sits och tyvärr så är det inte alltid ens egna lösningar som 

är bäst som att dissa släkten tex..

Tror dock att ni markerat detta redan tidigare utan att ta för snabba beslut ang. separationen

men fan för att ge up sin kärlek till ngn för släktens skull känns så jäkla fel.

Hoppas det löser sig för det bästa iaf för er.. :thumbsup: .

Tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag träffade henne för fem år sen och hon jobbade på asia bar i phuket jag ville ha bort henne från det livet och lyckades i fem år mycket trevlig och intliget dam som hade framtids visioner men orkade inte vänta på grund av pressen från familjen,hon ville gifta sig men jag sa att det får bero

orkar inte skriva mer nu man lär så länge man lever

 

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag träffade henne för fem år sen och hon jobbade på asia bar i phuket jag ville ha bort henne från det livet och lyckades i fem år mycket trevlig och intliget dam som hade framtids visioner men orkade inte vänta på grund av pressen från familjen,hon ville gifta sig men jag sa att det får bero

orkar inte skriva mer nu man lär så länge man lever

 

Ha det

Du ska inte se tillbaka, du skall se framåt, jag har gått igenom detta (nästan) och kan bara säga att det hade blivit en sjujävla smäll om nu löpt linan ut, då hade krav på bodelning och diverse andra "inkomstmöjligheter" stoppats i halsen på dig dagarna i ända, alternativt, du hade blivit hotad av mindre nogräknade "kusiner".

Att det skulle föreligga lagliga möjligheter finns inte på den typen av familjs agenda, bara sno åt allt som finns och sedan krama ur skiten så gott det går.

Försök, visst är det svårt, men försök i alla fall att fokusera på dig själv och framför allt, ta in alla intryck du fått genom dessa fem åren och var vaksam på signaler i nästa förhållande, för även om du är skeptisk nu så lovar jag att det finns tusentals damer som är prexis det omvända, bara låt tiden gå och hasta inte löser det sig.

Allra bästa "good luck" till dig!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ska inte se tillbaka, du skall se framåt, jag har gått igenom detta (nästan) och kan bara säga att det hade blivit en sjujävla smäll om nu löpt linan ut, då hade krav på bodelning och diverse andra "inkomstmöjligheter" stoppats i halsen på dig dagarna i ända, alternativt, du hade blivit hotad av mindre nogräknade "kusiner".

Att det skulle föreligga lagliga möjligheter finns inte på den typen av familjs agenda, bara sno åt allt som finns och sedan krama ur skiten så gott det går.

Försök, visst är det svårt, men försök i alla fall att fokusera på dig själv och framför allt, ta in alla intryck du fått genom dessa fem åren och var vaksam på signaler i nästa förhållande, för även om du är skeptisk nu så lovar jag att det finns tusentals damer som är prexis det omvända, bara låt tiden gå och hasta inte löser det sig.

Allra bästa "good luck" till dig!

Tack Baa

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är sant som du säger, får fortsätta med mitt företag men jävligt jobbigt och hon har det lika jobbigt med trycket från familj.

 

Ha det

 

Beklagar!

 

Det är alltid jobbigt med en separation.

 

:::

Men jag är glad för din och ditt ex skull att ni verkar ha någon slags vänlig tanke om och förståelse för varandras situation som tyvärr inte kan mötas. Det är mycket värt.

För det som är värre än separationen själv är "besvikelse" som kan växa till "hat" och som kan förstöra så mycket.

:::

Önska er båda all lycka!

 

:::

 

Vänliga hälsningar,

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Beklagar!

 

Det är alltid jobbigt med en separation.

 

:::

Men jag är glad för din och ditt ex skull att ni verkar ha någon slags vänlig tanke om och förståelse för varandras situation som tyvärr inte kan mötas. Det är mycket värt.

För det som är värre än separationen själv är "besvikelse" som kan växa till "hat" och som kan förstöra så mycket.

:::

Önska er båda all lycka!

 

:::

 

Vänliga hälsningar,

Magrood

Tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändska traditioner går före ALLT annat - tyvärr är det så.

När barnen kan försörja sina föräldrar bör de också göra det.

Även min älskling tycker så, ändå har hon varit svenska i över 35 år. Verkar som det sitter i generna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du så byt stad i från där du bor, det går lättare då.

När jag separerade så for jag bara 11 mil till Cha Am, men det var för kort.

80 mil till och Udon började gnistan komma tillbaka, mest tack vare goda okända vänner på MPR.

Nu är jag i Korat och trivs, men det kan gå fort till nästa separaton.

Inget är säkert i LOS.

Stora kulturskillnader och olika viljor, en ständig balansgång om man vill vara självständig och ha egna åsikter.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag ingen erfarenhet av separation, men ta väl vara på dig själv..

FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändska traditioner går före ALLT annat - tyvärr är det så.

När barnen kan försörja sina föräldrar bör de också göra det.

Även min älskling tycker så, ändå har hon varit svenska i över 35 år. Verkar som det sitter i generna.

 

Har varit med om det samma, pojken är inte mer än 5 år men när det blir så dags så ska han ta hand om mamma, att jag talar om att det inte funkar så i Sverige och att han kommer att ge henne långfingret biter liksom inte på henne. Jag hoppas dock att hon kommer att ändra sig på denna punkt för jag kommer att ställa mig på pojkens sida och kommer garanterat sluta som ts.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kan du i alla fall käka ute istället för att bara titta på menyn och käka hemma. Det är i varje fall positivt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...